Hop til indhold

Recommended Posts

Der står jo ikke noget om selve foderets indhold :vedikke: Og så længe at jeg ikke kan se foderets indhold melder jeg pas.

Desuden har jeg 11 kg foder fra Olivers liggende.

Men I skal have mange tak for tanken :kys:

Du kam se foderet på hjemmesiden www.teambreeder.dk

Tænkte også bare at der måske var nogle hf hunde der kunne bruge det ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Der står jo ikke noget om selve foderets indhold :vedikke: Og så længe at jeg ikke kan se foderets indhold melder jeg pas.

Desuden har jeg 11 kg foder fra Olivers liggende.

Men I skal have mange tak for tanken :kys:

Hehe de leder efter en stor hund :blink: Selvom min ikke skal på skrump (og også er en mellemstørrelse for den sags skyld hehe) kiggede jeg alligevel, hvis ens hund ikke har problemer med majs ser det faktisk ikke så skidt ud, foderet.

De har link til en hel lille bog med indholdet i de forskellige variationer hvis man kigger lidt ned af deres facebook side.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe de leder efter en stor hund :blink: Selvom min ikke skal på skrump (og også er en mellemstørrelse for den sags skyld hehe) kiggede jeg alligevel, hvis ens hund ikke har problemer med majs ser det faktisk ikke så skidt ud, foderet.

De har link til en hel lille bog med indholdet i de forskellige variationer hvis man kigger lidt ned af deres facebook side.

Det havde været perfekt for Tinka, hun er nemlig gået hen og blevet lidt af en matrone på 31,8 kg... desværre er hun jo nok også mellemstørrelse...

- og Flipsen er jo en giganthund :bigsmile:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger den variant der er uden korn og majs (er majs egentlig korn??). Det er det eneste som Spot er så glad for at spise, at han rent faktisk spiser nok. Han skal jo have over 300 g. for at holde vægten :shock: Speedy-hund, der bare render det hele af sig igen!

Heldigvis er alle de andre komplet altædende - så de er hoppet med på vognen ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger den variant der er uden korn og majs (er majs egentlig korn??). Det er det eneste som Spot er så glad for at spise, at han rent faktisk spiser nok. Han skal jo have over 300 g. for at holde vægten :shock: Speedy-hund, der bare render det hele af sig igen!

Heldigvis er alle de andre komplet altædende - så de er hoppet med på vognen ;-)

I følge Wikipedia er majs en græstype :hmm:

Videnskabelig klassifikation

Rige: Plantae (Planter)

Division: Magnoliophyta (Dækfrøede planter)

Klasse: Liliopsida (Énkimbladede)

Orden: Poales (Græs-ordenen)

Familie: Poaceae (Græs-familien)

Slægt: Zea (Majs-slægten)

Art: Zea mays

Link til indlæg
Del på andre sites

I følge Wikipedia er majs en græstype :hmm:

Videnskabelig klassifikation

Rige: Plantae (Planter)

Division: Magnoliophyta (Dækfrøede planter)

Klasse: Liliopsida (Énkimbladede)

Orden: Poales (Græs-ordenen)

Familie: Poaceae (Græs-familien)

Slægt: Zea (Majs-slægten)

Art: Zea mays

Okay - det anede jeg så virkelig ikke! Og det havde nok heller ikke været mit første gæt. Så lærte jeg også lidt i dag:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja majs er ikke korn men nogle hunde tåler det ikke så godt. Siri kender det godt, totalt grovspisende hunde som aldrig tager på :)

Jeg har godt hørt om en del hunde, der ikke tåler majs. Jeg aner faktisk ikke om mine gør. Jeg fodrere med Taste of the Wild før og Farmina nu - ikke majs i nogle af delene. Men er det ikke også noget med, at majs optages rigtig dårligt i hunden?

Dybt misundelig på altædende hunde, der ikke tager på:fornaermet:

Nå, men jeg overvejer at prøve den, Siri bruger.. Men er lige nødt til at tage noget økonomi med ind i billedet oss:-D

Ja, jeg ved det er et luksusproblem, men altså Spot blev faktisk alvorligt underafkølet under en svømmetur i weekenden. Så meget, at han både var påvirket på balacen og havde helt ligblege slimhinder...:shock: Og grunden til at det kunne ske er bl.a. at han intet fedt har på kroppen. Så nu prøver jeg meget ihærdigt at få bare lidt på ham...

Lily lider ikke under samme problem - hun skal altid styre for at holde den slanke linje - så hun får masser af grønsager i maden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har godt hørt om en del hunde, der ikke tåler majs. Jeg aner faktisk ikke om mine gør. Jeg fodrere med Taste of the Wild før og Farmina nu - ikke majs i nogle af delene. Men er det ikke også noget med, at majs optages rigtig dårligt i hunden?

Dårlig at optage måske ja (medmindre det er behandlet korrekt tænker jeg), og så tror jeg nogle har mistanke om allergi for majs bl.a. fordi det er en af de ting som tit bliver brugt som fyldstof og sidst, men ikke mindst, så mener jeg nogle skrev om at nogle hunde blev lidt damp-agtige af majs.

Tror heller ikke mine har fået majs men de er damp alligevel.

Link til indlæg
Del på andre sites