Gæst Trinus Skrevet Oktober 8, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2011 Luffe har fået en del snask i det ene øje. Igennem et stykke tid, har han haft lidt mere indtørret søvn i øjenkrogen end normalt - men nu kan jeg se, at hans ene øje snasker meget - og det er gult. Jeg tager ham selvfølgelig til dyrlægen på mandag, hvis det ikke bedres! Synes ikke det er akut nok til vagtdyrlægen - og han er på ingen måde påvirket. Jeg kan ikke se, om det hvide i øjet er rødt, idet PBGV ikke viser det hvide i øjet. Har kogt noget saltvand, som jeg renser i nu - men kan jeg gøre noget mere/bedre? Kan jeg dryppet øjet med saltvandet i stedet for bare at vaske det - hvis ja, hvordan drypper man øjne på en hund? Går ikke ud fra, at man må bruge menneske øjendråber? Har ellers noget kloramfenikol stående... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Sille12 Besvaret Oktober 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 8, 2011 Hej, Jeg plejer at rense med koldt kamillete, det hjælper helt vildt godt;-). V.H. Sille Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Oktober 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 8, 2011 Du kan godt bruge kloramfenikol. Jeg har også før brugt kamillete, men har hørt både godt og skidt om det, så nu er jeg i tvivl :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FrkSmilla Besvaret Oktober 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 8, 2011 Vi har fået anbefalet af øjen-dyrelægen at bruge apotekets visyn øjendråber. De bruges som regel til kontaktelinsebrugere og det er små 'pipetter'' som er meget lette at skylle øjnene med. Der står natriumkloridøsning (0,83%) på. Vi bruger dem hver morgen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst bøvle Besvaret Oktober 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 8, 2011 Du kan godt bruge kloramfenikol. Jeg har også før brugt kamillete, men har hørt både godt og skidt om det, så nu er jeg i tvivl :hmm: Vi bruger kamille the,koldt, til vores cavalier når han har "løbeøjne" og det virker godt nok, det er ikke hver mdr. Det er nødvendigt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Oktober 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 8, 2011 Lad være med at dryppe nogetsomhelst IND i øjnene, som du ikke har fået af dyrlægen. Du kan tørre øjnene med kold kamille eller med en tynd saltvandsopløsning, eller bare med rent vand. Men lad være med at dryppe noget ind i øjnene. Hvis der er en infektion, så kan du gøre det meget værre hvis du drypper med noget, som bakterierne trives i, f.eks. en forkert saltvandsopløsning.. Men tør øjnene mange gange om dagen, så snasket ikke sidder og generer og tørrer ind og irriterer huden omkring øjnene. --Jeg ville selv gøre det med kamille. Og så få fat i øjendråber fra dyrlægen på mandag. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Trinus Besvaret Oktober 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 8, 2011 Synes øjet ser bedre ud allerede efter en dag med vask i saltvand Håber det holder - ellers må vi forbi dyrlægen på mandag... Tak for alle rådene! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst bøvle Besvaret Oktober 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 9, 2011 Vi tærer kun snasket af pelsen med kold kamille the, da det ellers kommer til at lugte grimt, men som sagt, så har det hjulpet her:blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts