Hop til indhold

snask i øje

Recommended Posts

Luffe har fået en del snask i det ene øje.

Igennem et stykke tid, har han haft lidt mere indtørret søvn i øjenkrogen end normalt - men nu kan jeg se, at hans ene øje snasker meget - og det er gult.

Jeg tager ham selvfølgelig til dyrlægen på mandag, hvis det ikke bedres!

Synes ikke det er akut nok til vagtdyrlægen - og han er på ingen måde påvirket. Jeg kan ikke se, om det hvide i øjet er rødt, idet PBGV ikke viser det hvide i øjet.

Har kogt noget saltvand, som jeg renser i nu - men kan jeg gøre noget mere/bedre?

Kan jeg dryppet øjet med saltvandet i stedet for bare at vaske det - hvis ja, hvordan drypper man øjne på en hund?

Går ikke ud fra, at man må bruge menneske øjendråber? Har ellers noget kloramfenikol stående...

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan godt bruge kloramfenikol.

Jeg har også før brugt kamillete, men har hørt både godt og skidt om det, så nu er jeg i tvivl :hmm:

Vi bruger kamille the,koldt, til vores cavalier når han har "løbeøjne" og det virker godt nok, det er ikke hver mdr. Det er nødvendigt

Link til indlæg
Del på andre sites

Lad være med at dryppe nogetsomhelst IND i øjnene, som du ikke har fået af dyrlægen.

Du kan tørre øjnene med kold kamille eller med en tynd saltvandsopløsning, eller bare med rent vand.

Men lad være med at dryppe noget ind i øjnene.

Hvis der er en infektion, så kan du gøre det meget værre hvis du drypper med noget, som bakterierne trives i, f.eks. en forkert saltvandsopløsning..

Men tør øjnene mange gange om dagen, så snasket ikke sidder og generer og tørrer ind og irriterer huden omkring øjnene. --Jeg ville selv gøre det med kamille.

Og så få fat i øjendråber fra dyrlægen på mandag.

Link til indlæg
Del på andre sites