Hop til indhold

Alternative fodermetoder fremfor skålen...

Recommended Posts

Gæst mosgaard

Jeg tænkte det kunne være sjovt at se om der var nogen der havde nogle erfaringer eller ideer til alternative fodre måder end hundeskålen.

Jeg plejer at måle dagens foder op om morgenen og så er det dét han får i løbet af dagen på så mange måder jeg nu kan finde på at variere og når jeg går i seng, kommer det han endnu ikke har spist i hundeskålen.

Ispirationen af denne tråd kommer fra min Tjalfe-hund, som de sidste par uger haft ubeskrivelige mængder af energi. Hver gang han har trænet, gået en laaaang tur el lavet søg el lign er han kommet hen til min side slået hovedet bagover for at kikke op på mig "hvaskalvinuhvadskalvinuhvadskalvinu!!!" :shock: ARHHH! Er jo blevet fuldstændig flad af de uanede mængder af energi som han har for tiden. MEN skal da lige love for at er blevet sej til snudetarget, som vi ellers havde kæmpet med. Så derfor tænkte jeg det kunne være fedt med lidt inspiration til alternative fodermetoder.

Anyway jeg ligger ud:

Kugle med foder

- har lige købt en med gummi til 50 kr i petworld, som kan deles og niveaudeles, så det ikke tager en halv krig for mig at putte foder i - indtil nu har det taget længere tid for mig at putte foder i end det har taget Tjalfe at få det ud:evil:

Fodersøg på græs

godbidder hængt i grene eller foder gemt i bark

Intelligens legetøj

Marvben med foder

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chocolate Labrador

en stor papkasse hvor fodderet er i små aviskugler (knyttet-næve størrelse) - de skal først ud af kassen og pakkes op. SKal selvfølgelig overvåges og ryddes lidt op bagefter, men hunden nyder det.

Link til indlæg
Del på andre sites