Hop til indhold

Familie-unaturligt forhold til hunde

Recommended Posts

Bliver bare så ked af det.

Min familie er ikke hundemennesker, min mor er dog sød til at hjælpe med praktiske ting af og til, som feks da Teitur var syg i tirsdags og kan også godt lide både Tjalfe og Teitur, men gider ikke rigtig det der " hvalpe-noget" som hun kalder det, det er okay med mig, det er jo hellere ikke hende der har købt hvalp.

Nu tog jeg hjem til min mor i dag fordi hun holder stor fødselsdag i morgen, men så havde min mor og hendes kæreste og begge mine brødre åbenbart holdt familie råd om mig og mine hunde og var kommet frem til at hundene kun måtte være i køkkenet og gangen og at de simpelthen havde for mange bakterier på sig til at gå på gulvtæpper og være i resten af huset eller bare i stuen.

Da jeg var hjemme for lidt over en måned siden sov jeg med Tjalfe og Teitur på en madras i entreen, og det skal jeg så også gøre i nat. Men de mener det bare er mig der skaber mig for som min mor siger " du kan jo bare sove på sofaen og lade hundene sove ude i gangen" men det har jeg ikke lyst til, de skal ikke ligge alene derude hele natten og kan i øvrigt hellere ikke holde øje med når Tjalfe skal ud. Da jeg medeler det så fik jeg en lang smøre om at " du er unaturligt knyttet til dine hunde, det er ikke sundt og det er usundt for dine hunde at de ikke kan undvære dig og Tjalfe burde som minimum kunne være alene 3 timer nu, men han kan jo ikke engang undvære dig i fem minutter, og det er fordi du vænner dem alt for meget til at være sammen med dig, de burde feks ikke sove i din seng, det er unaturligt og de burde sove alene i køkkenent " jeg bliver bare så ked af det :megaked: føler bare at hele min familie er gået bag min ryg og siddet og snakket og sladeret om mig.

Nå i øvrigt når vi får gæster i morgen kan hundene så få lov at være udenfor hele dagen, og til nød lukkes ind i gangen når gæsterne har sat sig til bordet. PÅ en måde er det fint nok at de ikke er der når gæsterne kommer ind, for min mormor kan snildt finde på at træde Teitur over bagpoterne hvis han hopper om og min mors søster ligeså, ligesom de ikke er blege for at slå Tjalfe over snuden hvis han bider, ligesom de gjorde da Teitur var hvalp, og da jeg så gav dem et par borgerlige ord, fik jeg kæmpe skideballe af min mor over at jeg ødelagde stemmningen.

Nu sidder jeg så på en madras ude i gangen og både Tjalfe og Teitur ligger op af mig og sover, så nu sidder vi her er og er sygelige unaturlige i følge resten af min familie som sidder inde i stuen og ser tv. Jeg føler mig så uvelkommen.

Skulle bare lige ud med mine frustrationer og hører om der er andre der har " unaturlige" forhold til deres hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 97
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Marie-Louise

Åh ja, er sikker på mange kan følge din tankegang og sætte sig i dit sted! Jeg har den opfattelse at mange ikke helt kan sætte sig ind i hvordan det er at have hund, og så ender det tit og ofte med at man nærmest kan blive uvenner i mange situationer.

Vi blev hundeejere for en uge siden kun, og jeg kan da også allerede nu mærke hvordan jeg bliver lidt pylret omkring vores lille hvalp. Man vil jo bare så gerne have at de har det godt, trygt og dejligt, men til gengæld kan jeg også godt se at jeg bliver FOR pylret, når jeg insisterer på at bære rundt på den lille terrorist, og det virker også som om han er meget afhængig af mig (på godt og ondt).

Jeg tror bare at man nogle gange må mødes på midten med familien, som ikke er hundeelskere, så begge parter kan finde en tilfredsstillende løsning. Jaja, hunde slæber da rundt på bakterier, men det gør vi mennesker da så aldeles også ;) Men selvfølgelig skal man da heller ikke udstødes fordi man har hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har det lidt sådan, at hvis vores hunde ikke er velkomne hos nogle, ja, så må de blive hjemme. Hvis folk kun vil have dem i visse områder af deres hjem, så er det sådan. Når man er ude er det andre regler, der gælder og det må man bare respektere.

Da vi havde hvalp blev vi også hjemme, hvis folk ikke ville have den på besøg eller vi ikke kunne få den passet og nu hvor vi har købt en stor hvalp, der ikke var stueren, da vi fik dem hjem, så måtte vi så bare forholde os til det.

Det er lidt den dér med skik følge eller land fly...

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv, det er sgu da ikke meget forståelse eller accept du får :-( Det er rigtig hårdt at blive mødt sådan, og må især være det, når det er ens familie, godt du er her på forum blandt alle os andre hundetosser eller os der har et unaturligt forhold til vores hunde, hehe...

Jeg kan også huske at vi ikke blev mødt med lige meget forståelse da Duffy havde alene hjemme problemer, det var helt sikkert også noget vi selv skabte fordi vi rent faktisk trænede alene hjemme, vi var for pylrede, og skulle bare lade hende pive og hyle, så skulle hun nok lære det på et tidspunkt -alle den slags tåbelige udsagn hjælper absolut ikke, man bliver kun mere ked af det og frustreret fordi man ikke føler sig hørt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Stella - det er sku lige til at få gåsehud over hvad du byder dig selv.

Og nej - i skal ikke mødes på midtenagtigt i sådan noget her.

I skal respektere hinanden. De skal respektere dig.

Hvorfor vil du dog sove sådan et sted?.

Jeg kan sagtens sætte mig ind i at du gerne vil være med til fest og sådan - men jeg var altså ikke blevet....

Har du så meget brug for deres bekræftelse at du vil blive ved med den kamp som du på forhånd har tabt?.

- og det der med at de holder familieråd om dig og hundene siger jo bare meget mere om dem end det gør om dig. De har nogle frustrationer og har det svært med at håndtere det - derfor har de brug for at "lægge plan".

Slip dem søde - ikke at du skal afskrive dem - men læg en afstand og find dit værd i dig selv - og ikke i hvordan de behandler dig.

Alt er skrevet i kærlighed selvom det måske er hårdt at læse.

Pas godt på dig.

:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bliver bare så ked af det.

Min familie er ikke hundemennesker, min mor er dog sød til at hjælpe med praktiske ting af og til, som feks da Teitur var syg i tirsdags og kan også godt lide både Tjalfe og Teitur, men gider ikke rigtig det der " hvalpe-noget" som hun kalder det, det er okay med mig, det er jo hellere ikke hende der har købt hvalp.

Nu tog jeg hjem til min mor i dag fordi hun holder stor fødselsdag i morgen, men så havde min mor og hendes kæreste og begge mine brødre åbenbart holdt familie råd om mig og mine hunde og var kommet frem til at hundene kun måtte være i køkkenet og gangen og at de simpelthen havde for mange bakterier på sig til at gå på gulvtæpper og være i resten af huset eller bare i stuen.

Da jeg var hjemme for lidt over en måned siden sov jeg med Tjalfe og Teitur på en madras i entreen, og det skal jeg så også gøre i nat. Men de mener det bare er mig der skaber mig for som min mor siger " du kan jo bare sove på sofaen og lade hundene sove ude i gangen" men det har jeg ikke lyst til, de skal ikke ligge alene derude hele natten og kan i øvrigt hellere ikke holde øje med når Tjalfe skal ud. Da jeg medeler det så fik jeg en lang smøre om at " du er unaturligt knyttet til dine hunde, det er ikke sundt og det er usundt for dine hunde at de ikke kan undvære dig og Tjalfe burde som minimum kunne være alene 3 timer nu, men han kan jo ikke engang undvære dig i fem minutter, og det er fordi du vænner dem alt for meget til at være sammen med dig, de burde feks ikke sove i din seng, det er unaturligt og de burde sove alene i køkkenent " jeg bliver bare så ked af det :megaked: føler bare at hele min familie er gået bag min ryg og siddet og snakket og sladeret om mig.

Nå i øvrigt når vi får gæster i morgen kan hundene så få lov at være udenfor hele dagen, og til nød lukkes ind i gangen når gæsterne har sat sig til bordet. PÅ en måde er det fint nok at de ikke er der når gæsterne kommer ind, for min mormor kan snildt finde på at træde Teitur over bagpoterne hvis han hopper om og min mors søster ligeså, ligesom de ikke er blege for at slå Tjalfe over snuden hvis han bider, ligesom de gjorde da Teitur var hvalp, og da jeg så gav dem et par borgerlige ord, fik jeg kæmpe skideballe af min mor over at jeg ødelagde stemmningen.

Nu sidder jeg så på en madras ude i gangen og både Tjalfe og Teitur ligger op af mig og sover, så nu sidder vi her er og er sygelige unaturlige i følge resten af min familie som sidder inde i stuen og ser tv. Jeg føler mig så uvelkommen.

Skulle bare lige ud med mine frustrationer og hører om der er andre der har " unaturlige" forhold til deres hunde.

Til det markerede:

Den har jeg fået smidt i hovedet 1000 gange, og først blev jeg vred, ked osv, men jeg kan se på mine hunde at de elsker mit selskab og plejer tit at spøge (foran personerne der har sagt det) "Nå pus, skal vi 2, der har et unaturligt forhold, gå i seng, du ser lidt træt ud" :mrgreen: og så kører jeg endnu hårdere på derefter :engel:

Men hvis det der var mig og mine hunde, ja så havde jeg pakket mit habengut og skredet.... Dét fandt jeg mig sgu ikk i!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen så har jeg da også et unaturligt forhold til min hund! Og det har mange andre herinde sikkert også! Så er det jo godt vi har HF, hvor vi kan være unaturlige sammen... :lol:

Øv, det lyder virkelig ikke sjovt, kan godt forstå du bli'r ked af det. Kan desværre ikke komme med noget råd, men en trøstekrammer får du! :bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan sagtens sætte mig ind i at du gerne vil være med til fest og sådan - men jeg var altså ikke blevet....

Har du så meget brug for deres bekræftelse at du vil blive ved med den kamp som du på forhånd har tabt?.

- og det der med at de holder familieråd om dig og hundene siger jo bare meget mere om dem end det gør om dig. De har nogle frustrationer og har det svært med at håndtere det - derfor har de brug for at "lægge plan".

Slip dem søde - ikke at du skal afskrive dem - men læg en afstand og find dit værd i dig selv - og ikke i hvordan de behandler dig.

Pas godt på dig.

:5up::5up::5up::5up::5up::5up::5up::5up::5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har det lidt sådan, at hvis vores hunde ikke er velkomne hos nogle, ja, så må de blive hjemme. Hvis folk kun vil have dem i visse områder af deres hjem, så er det sådan. Når man er ude er det andre regler, der gælder og det må man bare respektere.

Da vi havde hvalp blev vi også hjemme, hvis folk ikke ville have den på besøg eller vi ikke kunne få den passet og nu hvor vi har købt en stor hvalp, der ikke var stueren, da vi fik dem hjem, så måtte vi så bare forholde os til det.

Det er lidt den dér med skik følge eller land fly...

Det er også nemt nok hvis man har bil, så kan man jo kører hjem eller bare blive en dag. Men jeg har 3,5 timer i offentlig transport hver vej, så jeg tager ikke bare lige på en dags besøg og lader hundene blive hjemme. Skal jeg besøge andre spørger jeg altid først om hundene må komme med og ofte har jeg da situations fornemmelse nok til at vide hvor man tager sine hunde med og hvor man ikke gør. Men mine veninder har heldigvis selv hunde, så vi er altid velkommen alle 3 :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da op! :ae: Tror jeg ville holde et lille foredrag om, at det er dem der har et forældet forhold til det at have hund. Evt introducere dem for nogle bøger/ artikler. Altså venligt forsøge at give dem en chance for at forstå. Hvis de ikke vil respektere dig og acceptere din meget normale og nutidige måde at have dyr på, jamen så må de jo finde sig i at se mindre til dig og at jeres forhold måske bliver knap så tæt fremover. :vedikke: Så kan det godt være de vil gøre et forsøg igen. :hmm:

Mht regler for hundene. Jeg synes på sin vis det er i orden din mor har regler i sit hus (ingen hunde i møbler, stue..). Men kan I så ikke lave noget alle sammen i køkenet. Spille spil eller noget? Sidde og snakke? Du skal da ikke sidde derude alene? :vedikke:

Jeg ville blive rasende, hvis hun irettesatte mine dyr med straf. Derfor synes jeg du skal sørge for at være over dem hele tiden. Have dem enten i snor eller bur og sørge for at køre dem trætte udenfor. Sådan plejer jeg at gøre med Smilla, når vi er ude ved folk og der f.eks er børn. (Så vil jeg gerne undgå der sker noget og jeg ved at hvis jeg vender ryggen til finder enten hund eller unger på noget og det ender altid med gråd).

Det var lige mine tanker. Stort kram. :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Pas godt på dig.

Jeg indrømmer gerne at jeg gør utrolig meget og finder mig i rigtig meget , udelukkende fordi det er min familie, havde en veninde behandlet mig sådan, var vi nok ikke rigtige veninder længere.

Men jeg har aldrig nogensinde fået støtte og opbakning omkring mine hunde, så det burde ikke komme som noget chok for mig.

Det med at de holder såkaldt familieråd det sårer mig virkelig meget, men det er hellere ikke noget nyt. Jeg boede på ungdomsinstituion fra jeg var 14 år og til jeg blev 19, så har aldrig rigtig været " med" i min familie og eftersom ingen i mine familie er særlige dyreglade, så har det altså været dem mod mig, hvis man kan sige det sådan.

Men jeg synes de var begyndt at acceptere Teitur og min mor har da tit hygget med ham, så derfor kommer det lidt bag på mig. Så føler man at det min mor og jeg og Teitur havde bygget op sammen, ikke var rigtig alligevel.:cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes du har et helt naturligt forhold til dine hunde efter min standard:mrgreen:

De få familiemedlemmer jeg ser, har det ok med hunde.. Mine forældre og mormor & morfar har selv hund, så som regel er det fint han er der. Hos min moster er han ikke velkommen. Han er også velkommen hos min bror..

Når det så er sagt, får jeg ofte kommentarer om at mit forhold til ham er unaturligt og at han er altså ikke noget barn! Som oftest ved de kommentarer giver jeg et -måske- flabet svar.. For jeg er altså ikke dum, og kan godt se at det er en hund:blink:

Men han sover i min seng, har sine egne tæpper og "dyne", bunkevis af legetøj og tyggeting, han har til tider ble på når vi er ude, har en taske til ham og en klapvogn bla. Derfor gik min mor i fuldstændig selvsving, men der er jo en grund og en anvenelse af de ting.. Han sover i min seng. basta, det gider jeg ikke en gang diskutere med dem:lol: legetøj og tyggeting, jamen det skal han da bare ha? Han er rigtig glad for legetøj, så han har lidt forskelligt i perioder:-) dyne er et udklippet vattæppe som jeg har syet et betræk til. Det sådan set bare et tykkere tæppe og det praktiske ved et betræk er at deet kan tages af og vaskes. Han skal sidde i taske når vi kører med det offentlige, hvilket jeg er dybt afhængig af og klapvognen er til længere ture, hvor min arm bliver skånet for overbelastning og han bliver skånet for for mange indtryk. Og bleerne har han kun på når vi ude, fordi han kan finde på at strinte og så bliver folk sure. Så det problem ligesom løst og folk er også gode til at minde mig om, at jeg skal huske bleer til ham..

Ingen tvivl om at jeg "forkæler" min hund, men han lever et hundeliv som de fleste. løber frit hver dag, får flere gåture hver dag. leger med andre hunde osv.. Men hvorfor skulle jeg ikke have lov at gøre de ting? Han er det bedste i mit liv. Føler sgu nogen gange at de småting jeg gør for ham, er så bitte små, i forhold til det han beriger mit liv med, bare ved at være ham.

Folk skulle lige vove på at træde ham over poten med vilje eller give ham et dask. Så ville jeg sgu også tale med store ord, tage min hund og gå min vej. Så er jeg ligeglad med stemningen - den ville for mig være ødelagt det sekund, nogen gjorde min hund noget.

Så i mine øjne, er det de andre der har et unaturligt forhold til hunde - ikke dig!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er også nemt nok hvis man har bil, så kan man jo kører hjem eller bare blive en dag. Men jeg har 3,5 timer i offentlig transport hver vej, så jeg tager ikke bare lige på en dags besøg og lader hundene blive hjemme. Skal jeg besøge andre spørger jeg altid først om hundene må komme med og ofte har jeg da situations fornemmelse nok til at vide hvor man tager sine hunde med og hvor man ikke gør. Men mine veninder har heldigvis selv hunde, så vi er altid velkommen alle 3 :-D

Ja, det med bilen gør jo så absolut en forskel. Det medgiver jeg gerne, men hvis jeg var dig var jeg nu loppet ind til familien. Vapserne dør ikke af at være i et andet rum end dig. Det er jo nok ikke det de ellers bliver udsat for i jeres almindelige hverdag, så for en gangs skyld osv osv osv. Mht at sove, så smid dig da ude ved vovserne, hvis du synes, at det er fedest...og nu ved du så hvor du har din familie og det er da heller ikke det værste...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da op! :ae: Tror jeg ville holde et lille foredrag om, at det er dem der har et forældet forhold til det at have hund. Evt introducere dem for nogle bøger/ artikler. Altså venligt forsøge at give dem en chance for at forstå. Hvis de ikke vil respektere dig og acceptere din meget normale og nutidige måde at have dyr på, jamen så må de jo finde sig i at se mindre til dig og at jeres forhold måske bliver knap så tæt fremover. :vedikke: Så kan det godt være de vil gøre et forsøg igen. :hmm:

Mht regler for hundene. Jeg synes på sin vis det er i orden din mor har regler i sit hus (ingen hunde i møbler, stue..). Men kan I så ikke lave noget alle sammen i køkenet. Spille spil eller noget? Sidde og snakke? Du skal da ikke sidde derude alene? :vedikke:

Jeg ville blive rasende, hvis hun irettesatte mine dyr med straf. Derfor synes jeg du skal sørge for at være over dem hele tiden. Have dem enten i snor eller bur og sørge for at køre dem trætte udenfor. Sådan plejer jeg at gøre med Smilla, når vi er ude ved folk og der f.eks er børn. (Så vil jeg gerne undgå der sker noget og jeg ved at hvis jeg vender ryggen til finder enten hund eller unger på noget og det ender altid med gråd).

Det var lige mine tanker. Stort kram. :ae:

Jeg er desværre en komplet svækling hvad angår at sige noget til andre, selvom visse mennesker, virkelig burde have en opsang.

I følge min mor er det jo mig der skaber mig og selv vælger at sidde herude og "surmule" jeg kunne jo bare lade hundene være alene og komme ind til dem. Det er også okay for mig at de ikke må komme op i møblerne og det ved Teitur også godt at han ikke må andre steder end hjemme hos mig.

Det er okay for mig at folk har regler i deres hus og det følger jeg også gerne. Det er bare sådan lidt, ens egen mor og familie og vi plejer godt at må være i stuen. og nu er de så kommet frem til at hundene simpelthen har for mange bakterier på sig. Jeg plejer ellers at støvesuge alle de rum vi har været i, inden jeg tager hjem fra min mor.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det med bilen gør jo så absolut en forskel. Det medgiver jeg gerne, men hvis jeg var dig var jeg nu loppet ind til familien. Vapserne dør ikke af at være i et andet rum end dig. Det er jo nok ikke det de ellers bliver udsat for i jeres almindelige hverdag, så for en gangs skyld osv osv osv. Mht at sove, så smid dig da ude ved vovserne, hvis du synes, at det er fedest...og nu ved du så hvor du har din familie og det er da heller ikke det værste...

Jeg har hellere ikke noget i mod at sove ude ved hundene, det gjorde jeg også sidst, og jeg har da også været inde i stuen, men synes bare ikke de skal være alene herude fra kl 18 om aften til vi går i seng. jeg siger hellere ikke de dør af det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har hellere ikke noget i mod at sove ude ved hundene, det gjorde jeg også sidst, og jeg har da også været inde i stuen, men synes bare ikke de skal være alene herude fra kl 18 om aften til vi går i seng. jeg siger hellere ikke de dør af det.

"Dør af" betød noget i retning af "tager skade af", men sig mig går du så aldrig i byen uden vovserne er med. 18 til f.eks. 22 ude hos en veninde, der ikke er på hundeholdet eller noget i den stil ? Det eneste, der for mig at se er tåbeligt i den her historie er din families bakterie-vås. De skulle tænke over, hvad de selv slæber rundt på...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er desværre en komplet svækling hvad angår at sige noget til andre, selvom visse mennesker, virkelig burde have en opsang.

I følge min mor er det jo mig der skaber mig og selv vælger at sidde herude og "surmule" jeg kunne jo bare lade hundene være alene og komme ind til dem. Det er også okay for mig at de ikke må komme op i møblerne og det ved Teitur også godt at han ikke må andre steder end hjemme hos mig.

Det er okay for mig at folk har regler i deres hus og det følger jeg også gerne. Det er bare sådan lidt, ens egen mor og familie og vi plejer godt at må være i stuen. og nu er de så kommet frem til at hundene simpelthen har for mange bakterier på sig. Jeg plejer ellers at støvesuge alle de rum vi har været i, inden jeg tager hjem fra min mor.

Håber de svar og tanker du får vil give dig lidt mod. Jeg ved godt det kan være særligt svært at protestere, når det er ens forældre, som jo altid har været ''bedrevidende'' og som man har en naturlig respekt for. Men du må tage et lille skridt af gangen og du er er jo på sin vis også igang med.:-) Jeg synes de skulle skamme sig og håber de tænker sig om og kommer til fornuft. Godt du har pc'eren og hundene. Så må du bare få det bedste ud af det. :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

"Dør af" betød noget i retning af "tager skade af", men sig mig går du så aldrig i byen uden vovserne er med. 18 til f.eks. 22 ude hos en veninde, der ikke er på hundeholdet eller noget i den stil ? Det eneste, der for mig at se er tåbeligt i den her historie er din families bakterie-vås. De skulle tænke over, hvad de selv slæber rundt på...

Synes det kommer lidt an på, om hundene kan være alene derude uden at være oprevne? Kan de det?

Smilla ville nemlig ikke kunne, så jeg ville skulle vælge om det var familien eller hunden.

Link til indlæg
Del på andre sites

tror ikke du helt forstår det

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes det kommer lidt an på, om hundene kan være alene derude uden at være oprevne? Kan de det?

Smilla ville nemlig ikke kunne, så jeg ville skulle vælge om det var familien eller hunden.

Jeg må indrømme, at jeg gik ud fra, at de fint kunne være alene siden TS ikke nævnte at det var et problem. Jeg synes, det fremstod som om TS bare ikke synes, at det var i orden, at familien ikke ville have hundene ind i stue af en eller anden temmelig far out grund...

Link til indlæg
Del på andre sites

:5up: synes du har fat i noget vigtigt...fint nok, hvis ens hunde ville kunne magte at være i gangen, Duffy ville heller ikke kunne, hun ville være super ulykkelig over at være lukket ude fra fællesskabet, og i øvrigt ville jeg heller ikke nyde selskabet med familien, hvis det var på bekostning af at Duffy hylede og pev ude i gangen...

Link til indlæg
Del på andre sites

tror ikke du helt forstår det

Petrine ville gå amok i stressanfald og hyperventilere resten af natten, hvis jeg lukkede hende ude, mens jeg hyggede med familie, så tror jeg forstår :ae:

Din familie skulle lige se mig nu, vi går rundt med den nye hund på armen, fodrer ham med teske og taler dæmpet til ham - han er fuldstændigt centrum for alt, se DET kan man kalde unaturligt :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må indrømme, at jeg gik ud fra, at de fint kunne være alene siden TS ikke nævnte at det var et problem. Jeg synes, det fremstod som om TS bare ikke synes, at det var i orden, at familien ikke ville have hundene ind i stue af en eller anden temmelig far out grund...

De kan godt være alene hjemme hos mig selv, når jeg går ud af døren og er væk nogle timer. Men her når de er med, ville de helst være i nærheden af mig og er ret sikker på de ville blive temmelige kede af det og Tjalfe ville hyle hele aften hvis jeg bare smækkede døren i og de kunne hører mig inde i stuen.

Link til indlæg
Del på andre sites