Gæst Afganskmynde Skrevet Oktober 8, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2011 Tio bestod proven til Canine Good Citizen i forste forsog!!!:banan: Mor er MEGET stolt af sin store blondine afghaner dreng paa 23 mdr. som fik sig et velfortjent nyt flot afghaner halsbaand og sort snor, i det der uber laekre blodeste laeder, som kun forhandles faa steder:lun: Tio synes dog mest om en stor raa okseknogle, saa den venter ham, naar han nu engang er faerdig med at sove... Er glaedeligt overrasket! Det er trods alt ikke en af de lettest traenelige racer (faktisk den der er kendt for at vaere mindst traenelig af racer:genert:) og man kan derfor aldrig helt regne med hvad man faar naar det virkelig gaelder, men dum kan man ikke sige at racen er. Det har Tio bevist igen idag, med den forskel at der nu er certifikation paa det! Der var 4 racer inden os. Bl.a en border, en border blanding, mini pudel og en pitt mix. Saa var derfor meget nervos om Tio nu kunne goere dem, og deres flotte faerdigheder efter. Det gjorde min store dejlige Afghaner sorme! Som iovrigt tager sig en lur ovenpaa alt dette dybt overvurderet og ret kedelige traeningshallojsa sa, som iovrigt ikke har nogen som helst brugbar funktion, mener Tio! Men naar nu..suk.. mor bliver saa glad og saa gerne vil have jeg sitter, daekker, bliver paa min plads og paa anden vis opforer mig som en cirkushest, saa kan jeg da godt ofre mig lidt, en gang imellem Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret Oktober 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 8, 2011 Tillykke med det! :klap: Ja så har han da fortjent et nyt fint halsbånd! Hvordan foregår den prøve egentlig? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
MiniBillen Besvaret Oktober 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 8, 2011 Tillykke:klap: Sikke en dygtig Tio, og han skal da så meget ha et lækkert ben at gnaske i:mrgreen: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Afganskmynde Besvaret Oktober 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 8, 2011 Tillykke med det! :klap: Ja så har han da fortjent et nyt fint halsbånd! Hvordan foregår den prøve egentlig? TAAK - Er ogsaa helt vildt glad! :banan: Det er en anerkendt testning af hundens responds og forstaaelse af ejerens haand og/eller verbale signaler (man maa ikke fysisk rore hunden, rykke i dens snor, eller have godbiddere eller paa anden vis manipulerer med hunden, for at faa den onskede responds) og i forskellige situationer:kan gaa ugeneret igennem flokke af mennesker, handicapbrugere, distraherende hoje lyde :vaeldet spand eller lignende taet ved osv. (Disse ting er ekstra svaere for afghanske mynder at laere, da det er i dens natur at have en indgroet mistroiskhed ved fremmede og et folsomt gemyt til ydre paavirkninger, og en tildens til at panikke). Den skal bl.a ogsaa kunne gaa paa plads, ved slap line og uden at traekke. og vente paent alene, uden ejeren i 3 min. Blive paa sin plads i sit eller daek ved en 12 foot line med ejeren i den anden ende, uden at rore sig i ca. 30 sek. eller indtil evaluatoren siger til, komme ved kald, mode en anden hund og kunne ignorere den. Den foretages af akc anerkendte hundetraenere (dvs. hundetraenere der har gennemgaaet amerkas kennel klub uddannelsen til at kunne evaluere hunde i proven). Forkortelsen CGC (canine good citizen) kommer til at staa ud ved hundens registrerede navn fremover. http://www.akc.org/pdfs/cgc/GK9GC1.pdf Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst maian889 Besvaret Oktober 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 9, 2011 Pyha mand... Carlo var blevet stemplet som snot-dum lige på stedet :slem: Godt klaret :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Afganskmynde Besvaret Oktober 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 9, 2011 Pyha mand... Carlo var blevet stemplet som snot-dum lige på stedet :slem: Godt klaret :klap: TAAK! Eeej, der findes ingen dumme hunde:hjerte: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
* Laila * Besvaret Oktober 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 9, 2011 Stort tillykke. :banan: Chinook'en var også dumpet på stedet - specielt det der med at vente pænt i 3 minutter. Der sker for mange ting, som han må og skal være en del af, om det så bare er dommeren der skiver på en blok, skal han have snuden HELT tæt på :stupid: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dina Besvaret Oktober 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 9, 2011 kan gaa ugeneret igennem flokke af mennesker, handicapbrugere, distraherende hoje lyde :vaeldet spand eller lignende taet ved osv. (Disse ting er ekstra svaere for afghanske mynder at laere, da det er i dens natur at have en indgroet mistroiskhed ved fremmede og et folsomt gemyt til ydre paavirkninger, og en tildens til at panikke). Den skal bl.a ogsaa kunne gaa paa plads, ved slap line og uden at traekke. og vente paent alene, uden ejeren i 3 min. Blive paa sin plads i sit eller daek ved en 12 foot line med ejeren i den anden ende, uden at rore sig i ca. 30 sek. eller indtil evaluatoren siger til, komme ved kald, mode en anden hund og kunne ignorere den. Til STORT lykke med din smukke og dygtige dreng!!!! :5up::5up::5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Linda Besvaret Oktober 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 9, 2011 det foregår næsten på samme måde som vores køre kort til hund prøve herhjemme tror jeg, har i også 3 niveuer?? Bronze sølv og guld?? Og stort tillykke rigtig flot Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Oktober 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 9, 2011 whoop whoop tillykke:banan::banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst FrøkenWhipsy Besvaret Oktober 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 9, 2011 Dygtig Tio ! Desuden burde han få en medalje bare for at være lækker Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Oktober 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 9, 2011 Flot Stort tillykke! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Oktober 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 9, 2011 Tillykke. :5up: Ja, det lyder som DKKs "Kørekort til hund". Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Afganskmynde Besvaret Oktober 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 9, 2011 det foregår næsten på samme måde som vores køre kort til hund prøve herhjemme tror jeg, har i også 3 niveuer?? Bronze sølv og guld?? Og stort tillykke rigtig flot TAAK! Nej, der er ikke flere niveauer. Enten bestaar man kriterierne eller ikke. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Afganskmynde Besvaret Oktober 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 9, 2011 Stort tillykke. :banan: Chinook'en var også dumpet på stedet - specielt det der med at vente pænt i 3 minutter. Der sker for mange ting, som han må og skal være en del af, om det så bare er dommeren der skiver på en blok, skal han have snuden HELT tæt på :stupid: Lidt sjovt for det er faktisk det man arbejder hen imod naar man har afghanske mynder. De vil helst have afstand, saa det er lige modsat. Jeg ville til en hver tid hellere have en hund der soger imod ting, end det modsatte:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Afganskmynde Besvaret Oktober 10, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 10, 2011 Mmmm overvejer at goere Tio til terapi hund, som naeste skridt i hans uddannelse:hmm: Ikke fordi jeg har planer om at tage paa plejehjemsbesog med ham umiddelbart, men saa kan jeg snildt have ham med alle mulige steder, der ellers ikke tillader hunde:genert: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts