Gæst dominosø Skrevet Oktober 9, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2011 Hej Alle!! - Vi er en familie på 2 voksne og 2 børn på henholdsvis 7 og 10. Vi bor i Bagsværd i hus med indhegnet have. Vi vil rigtigt gerne passe en hund - alt er velkomment:-) Vi har fleksible arbejdstider og til tider også mulighed for helt at tage fri:-). - og skulle det være nødvendigt kan vi måske også komme til jer. Mange hilsner Dorte og Søren Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
MiniBillen Besvaret Oktober 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 9, 2011 Jeg tror mange herinde, ville sætte pris på lidt mere information:-) Hvordan kan det være i vælger at tilbyde hundepasning? Har i selv hund? Eller har i haft? Hvilken kendskab har i til hunde? Hvad inbefatter en pasning hos jer af aktiviteter? I og med i arbejder, hvor meget skulle en pasningshund så være alene? Er jeres børn vandt til hunde? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst dominosø Besvaret Oktober 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 9, 2011 Naturligvis. Vi tilbyder hundepasning fordi vi er rigtigt glade for hunde, men ikke selv føler vi er klar til en hund pga job, fritidsaktiviteter osv. Samtidigt synes vi dog også, at vi sagtens kan finde tid til en hund ind imellem som fx weekender, planlagte hverdage osv. Vi har aldrig selv haft hund, men jeg selv er vokset op med hund og der er masser af hunde i familien:-) aktivitetsmæssigt er det naturligvis individuelt fra hund til hund -eller? - Om ikke andet vil den få masser af selskab, opmærksomhed og gåture. Hvor meget en hund skulle være alene er svært at sige i forhold til om det er weekend eller hverdag. Hvis det fx var weekend er det slet ikke - en uplanlagt hverdag måske 5-6 timer og planlagt måske slet ikke så svært at give et konkret svar på. Hvis nogen er interesseret så må vi se på det:-) mvh søren Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
MiniBillen Besvaret Oktober 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 9, 2011 Naturligvis. Vi tilbyder hundepasning fordi vi er rigtigt glade for hunde, men ikke selv føler vi er klar til en hund pga job, fritidsaktiviteter osv. Samtidigt synes vi dog også, at vi sagtens kan finde tid til en hund ind imellem som fx weekender, planlagte hverdage osv. Vi har aldrig selv haft hund, men jeg selv er vokset op med hund og der er masser af hunde i familien:-) aktivitetsmæssigt er det naturligvis individuelt fra hund til hund -eller? - Om ikke andet vil den få masser af selskab, opmærksomhed og gåture. Hvor meget en hund skulle være alene er svært at sige i forhold til om det er weekend eller hverdag. Hvis det fx var weekend er det slet ikke - en uplanlagt hverdag måske 5-6 timer og planlagt måske slet ikke så svært at give et konkret svar på. Hvis nogen er interesseret så må vi se på det:-) mvh søren Min umiddelbare tanke er, at før i tilbyder hundepasning, synes jeg i skal sætte jer ekstra ind i, hvad hunde har behov for. Det er ikke hensigtsmæssigt for hverken jer eller pasningshunde, hvis de i hverdage skulle være alene 5-6 timer. Mange hunde er utrygge ved at være alene fremmede steder, hvilket kan resultere i at i får klager fra naboer pga en hund der gøer hele dagen. Ydermere kan i risikere at hunden, udelukkende pga utryghed, ødelægger inventaret i jeres hjem, hvilket er rigtig ærgeligt. Alle hunde har behov for aktivering, men nogen racer har i høj grad brug for mere end andre. Som udgangspunkt skal de selvfølgelig allesammen på gåture, selv de helt små har krav på gode gåture flere gange dagligt. Derudover er mental aktivering også rigtig vigtig, og selvom opmærksomhed og nus er rigtig vigtigt, er stimulering af hjernen i lige så høj grad med til at have en velfungerende hund. Det rigtig dejligt at i er glade for hunde, men til at starte med, synes jeg i skal tilbyde pasning til de hunde i jeres omgangskreds der kender jer og jeres hjem. Og jeg mener intet af dette som et surt opstød, men for jeres egen skyld, synes jeg at i skal vide mere om hunde, før i tilbyder at passe fremmede hunde. Alle hunde er forskellige og i skal som udgangspunkt være rustet til lidt af det hele. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst dominosø Besvaret Oktober 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 9, 2011 Jeg tager det ikke som et surt opstød, men undrer mig alligevel lidt over dine noget forhastede konklusioner omkring min hunde viden. Du påpeger nogle åbenlyse ting som jeg tror de fleste er klar over. Men tak for velkomsten og de gode råd. Nu må vi de om der overhovedet er nogen der tør henvende sig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
MiniBillen Besvaret Oktober 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 9, 2011 Hvis du skriver lidt om dine erfaringer og viden, så tror jeg du vil få flere henvendelser, end ved det der indtil videre er skrevet Når man står som hundeejer og skal vælge et sted at få sin hund passet, så siger teksten "vi er en familie der godt kan lide hunde og derfor vil vi gerne passe din" (ikke myndet specifikt på jer) ikke meget om, hvordan hunden vil have det, det sted pasningen bliver tilbudt. Skriver man, fx om man har taget nogen kurser, hvorhenne og om hvad, er man hundetræner, hvilke hunde har man erfaring med, hvilke principper arbejder man udfra, hvad er der af muligheder i jeres by for lufteture, bliver det i nabolaget, eller kører vi til skov/strand, hvis det drejer sig om overnatning, hvor ville hunden skulle sove, har man erfaring med pelspleje af en langhåret race. Den slags information, ville få ejere som jeg, til at kigge nærmere på pasningsstedet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst dominosø Besvaret Oktober 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 9, 2011 Jeg tænker, at nogen gange kan man klare yderligere oplysninger som indholdet af pasningen ved privat kontakt - og der også få afklaret om jeg havde speciel erfaring med langt hår:-). Men det er tydeligt, at jeg har henvendt mig det forkerte sted. Jeg kan godt se, at vokse op sammen med 3 gravhunde, en schæfer og generelt være meget om hunde ikke kan hamle op med et fint lille kursus eller det at være træner. På den anden side ville jeg nok tage penge for pasning, hvis jeg var træner. Jeg tænkte, at nogen almindelige familier måske havde et behov for at få passet deres helt almindelige familiehunde en aften eller to - en weekend eller forlænget weekend eller lignende, men kan godt se at der skal mere til. SÅ jeg siger tak for denne gang. Ellers super forum i har her. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skade Besvaret Oktober 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 9, 2011 For at nogle skal henvende sig og tænke "det vil jeg lige hører nærmere om" skal der jo være noget der fanger, tror måske det er det de andre efterlyser, en grund til at kontakte jer og hører nærmere. Det har intet at gøre med dine evne omkring hunde men at du fortæller lidt mere om hvad du kan tilbyde. Håber du forstår hvad jeg mener. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Oktober 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 9, 2011 Nu har jeg ikke rigtig brug for at få mine hunde passet, men hvis jeg skulle (udover at jeg nok har det bedst med mennesker mine hunde kender i forvejen) - så ville jeg ikke tøve med at tage ud og møde trådstarter på de ting han/hun skriver. Jeg ville komme med en liste over go and no-go såsom du må ikke slippe min hund fri, du må gerne lade ham tigge ved bordet, han skal skide kl. det og det osv. Jeg har ingen specielle kurser men jeg passer da i ny og næ hunde vi kender, synes også liiige man skal tænke på at det er en pasningsmulighed, ikke en træningsweekend. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Mais og hunden Besvaret Oktober 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 9, 2011 Jeg tænker, at nogen gange kan man klare yderligere oplysninger som indholdet af pasningen ved privat kontakt - og der også få afklaret om jeg havde speciel erfaring med langt hår:-). Men det er tydeligt, at jeg har henvendt mig det forkerte sted. Jeg kan godt se, at vokse op sammen med 3 gravhunde, en schæfer og generelt være meget om hunde ikke kan hamle op med et fint lille kursus eller det at være træner. På den anden side ville jeg nok tage penge for pasning, hvis jeg var træner. Jeg tænkte, at nogen almindelige familier måske havde et behov for at få passet deres helt almindelige familiehunde en aften eller to - en weekend eller forlænget weekend eller lignende, men kan godt se at der skal mere til. SÅ jeg siger tak for denne gang. Ellers super forum i har her. Jeg synes ikke at MiniBillen har været hård, men blot prøvet at hjælpe dig? Efter min mening er det ikke hundeejeren der skal henvende sig, men passeren der skal skrive hvad han/hun tilbyder. For hvis en passer skriver bare skriver at de tilbyder pasning af hund, så kan man jo ikke vide om de er nogen søde og rare mennesker, eller bare er ude på at tjene penge. Og ja, man får en masse ud af at vokse op med hunde. Men hvis det så er en 20-30 år siden at du har haft hund, så er der altså sket meget siden. Til det markerede: Undskyld, men det forstår jeg altså ikke? Enhver hund har brug for mental aktivering, lange gåture, masser af opmærksomhed, osv. Så er det da bedøvende ligemeget om det er en super konkurrence hund, eller "bare" en almindelig familiehund. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
MiniBillen Besvaret Oktober 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 9, 2011 Jeg tænker, at nogen gange kan man klare yderligere oplysninger som indholdet af pasningen ved privat kontakt - og der også få afklaret om jeg havde speciel erfaring med langt hår:-). Men det er tydeligt, at jeg har henvendt mig det forkerte sted. Jeg kan godt se, at vokse op sammen med 3 gravhunde, en schæfer og generelt være meget om hunde ikke kan hamle op med et fint lille kursus eller det at være træner. På den anden side ville jeg nok tage penge for pasning, hvis jeg var træner. Jeg tænkte, at nogen almindelige familier måske havde et behov for at få passet deres helt almindelige familiehunde en aften eller to - en weekend eller forlænget weekend eller lignende, men kan godt se at der skal mere til. SÅ jeg siger tak for denne gang. Ellers super forum i har her. Ja, selvfølgelig skal meget af det aftales ved privat kontakt. Jeg er også en hel almindelig familie, og man skal som udgangspunkt ikke være uddannet træner for at få lov at passe min hund, og min hund er en ganske almindelig familiehund. Hvis jeg læser en annonce der fx beskriver hvilke ture hunden ville komme på, hvor den skulle sove i forbindelse me overnatning, hvilke hunde man er vandt til at have med at gøre, så ville det få mig til at kigge nærmere og kontakte dem. Fx ville min hund elske at komme i skoven og på stranden og sove ved familien og er man vandt til små livlige hunde, jamen så er det jo rigtig godt, og hunden ville sikkert have det rigtig sjovt og hyggeligt. Men hvis dem der skulle passe ham eksempelvis ikke har erfaring med pelspleje, så ville det ikke være et sted for ham, for de mange timer jeg ville skulle bruge på at filtre pelsen ud bagefter ville ikke være sjove for ham. Men det kunne så betyde, at jeg ville få bekendte med mindre pelskrævende hunde til at se nærmere på jer og evt kontakte jer. Det eneste jeg vil med mine indlæg er at fortælle at det er rigtig rart at kunne læse om hvad folk kan tilbyde og hvilket kendskab de har til hunde, der skal være noget der fanger de enkelte hundeejere for, hvis der kun står meget lidt, vil de fleste lede videre. Står der mere som fanger en, så vil man jo ringe og høre nærmere. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Hellekp Besvaret Januar 16, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 16, 2013 Hej Dorte og Søren Jeg er sikkert alt for sent ude, for det ser jo ud som om, I hurtigt er blevet skræmt bort herfra;-) I er nok ellers lige det, som vi søger. Vi har en skøn lille Cavalier King Charles Spaniel, som er utroligt social, glad og tryg ved nye personer og steder. Hun er vant til at kunne være alene hjemme, også af og til i lang tid Vi mangler en familie, som vil passe hende en gang imellem. Og vi bor i Bagsværd. Så hvis I stadig er på en gang imellem og ser svaret, så skriv endelig til os. Lady er vant til og meget glad for børn, og hun er vant til at blive tumlet med. Så det ville være perfekt med en anden børnefamilie Jeg håber, at dette svar kommer frem til jer. Masser af hilsner fra Helle Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luciente Besvaret Januar 17, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 17, 2013 Hej Dorte og Søren Jeg er sikkert alt for sent ude, for det ser jo ud som om, I hurtigt er blevet skræmt bort herfra;-) I er nok ellers lige det, som vi søger. Vi har en skøn lille Cavalier King Charles Spaniel, som er utroligt social, glad og tryg ved nye personer og steder. Hun er vant til at kunne være alene hjemme, også af og til i lang tid Vi mangler en familie, som vil passe hende en gang imellem. Og vi bor i Bagsværd. Så hvis I stadig er på en gang imellem og ser svaret, så skriv endelig til os. Lady er vant til og meget glad for børn, og hun er vant til at blive tumlet med. Så det ville være perfekt med en anden børnefamilie Jeg håber, at dette svar kommer frem til jer. Masser af hilsner fra Helle Trådstarter sagde farvel til forum i 2011;jeg tror ikke du skal regne med respons. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts