Gæst BetteBisse Skrevet Oktober 9, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2011 (rettet) Jeg er den heldige ejer af et skønt gadekryds mellem en Chihuahua og en Jack Russell Terrier på 14 mdr, som har været super lærenem fra starten af. Jeg har trænet indkald med ham i haven, i en lukket hundegård nær vores bolig, og på en åben eng, hvor der ikke skete så meget, og det er gået rigtig godt. Problemet er bare at hvis vi er ude et sted, hvor der er en chance for at der kommer andre hunde, som ikke er i snor, er det næsten ikke til at få ham kaldt til sig. Jeg har prøvet med super godbidder, men det resulterer i at alle andre hunde end min, kommer og vil have én Er lidt løbet tør for idéer, og tænkte der måske var nogen herinde som havde et supergodt tip? -BetteBisse Redigeret Oktober 9, 2011 af BetteBisse stavefejl Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst maian889 Besvaret Oktober 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 9, 2011 Hans alder taget med i betragtning så er det meget almindeligt at alt andet end ejeren er det spændende.. Det tror jeg de fleste kan nikke genkendende med til... :slem: Du kan smide ham i en lang line - sporline, tørresnor, longeline (til heste), der har han ikke mulighed for at fejle, for du kan bare hale ham ind og stadig lade det være en sjov oplevelse.. Det giver lige lidt mere ro på nerverne når man har en sikkerhedsventil med en hund i den alder. Min egen har rundet de 2 år, men hvis han ser en anden hund når han går fri så skal jeg altså stadig være på mærkerne for at få ham stoppet i tide (vi har kommandoen bliv, som gælder ved kantstene og ved synet af noget meget spændende). Jeg har erkendt at ser han en anden hund så kommer han ikke, men han bliver på "BLIV", for der kan han stadig holde øje og skal ikke vende om, han skal "blot" vente til jeg når op til ham og får klikket snor på.. Der virker her... Hvis du vil træne det den vej rundt, så sig til for det er faktisk skide sjove øvelser... :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Camilse Besvaret Oktober 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 9, 2011 Tjah... jeg ville nu hellere træne det væk frem for at ende med hunde viklet ind i en snor. Måske det var en idé at melde sig til træning et sted, så den samtidigt kunne få mulighed for at få brugt noget tid sammen med andre hunde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst maian889 Besvaret Oktober 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 9, 2011 Tjah... jeg ville nu hellere træne det væk frem for at ende med hunde viklet ind i en snor. Måske det var en idé at melde sig til træning et sted, så den samtidigt kunne få mulighed for at få brugt noget tid sammen med andre hunde. Hos mig er det også trænet væk.. Han skal bare ikke komme, han skal vente Det var det der gjorde udslaget... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst milder batmusen Besvaret Oktober 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 9, 2011 vi har altid trænet indkald andre steder på lufte ture hvis jeg kunne lokke en veninde med hvor hund holder hvalpen /unghunden mens jeg kalder og løber væk og gemmer mig hun slipper hunden og de s´fleste hunde løber efter når hunden så finder mig har jeg et eller andet godt med godbidder eller legetøj jeg trænede dette flere gange om ugen indtil omkring 2 års alderen hvor hunden var ved og være mentalt voksen og behøvede ikke så tit træning af indkald mere Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Franziska Besvaret Oktober 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 9, 2011 Nu har jeg godt nok en malamute som jo nok er ret meget anderledes - men jeg har fundet ud af at godbidder (med mindre det råt kød) kan jeg glemme alt om - men der imod er Maya utrolig glad for bolde og hun vil meget heller kom for en omgang leg en "bare" et lille stykke mad Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts