Hop til indhold

opskrifter på hjemmelavede godbidder


Linda
 Share

Recommended Posts

er der nogle der ligger inde med gode opskrifter på godbidder til når vi træner vores hunde :mrgreen:

 

Yes, jeg har opskriften på intet mindre end Verdens Bedste Hundeguffer! ;-)

 

1 kop lever

1 kop gult majsmel

1 kop vand

1 knivspids hvidløgspulver

(jeg kommer også lidt salt i, bilder mig ind at det fremhæver smagen også for hunde...)

 

Leveren blendes (rå), - det hele blandes sammen og kommes i en godt smurt bradepande (eller med bagepapir). Bages ved 180 grader i 20-25 min. Skæres ud i passende bidder derefter. Kan fryses.

 

Gufferne bli'r bløde, og lidt "gummiagtige" i det, god konsistens til træning!

 

Jeg har indimellem oplevet at "skorpen" løsner sig lidt fra selve "kagen" - det ved jeg ikke hvorfor den gør... Men en mere bagekyndig har måske en løsning på det? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Yes, jeg har opskriften på intet mindre end Verdens Bedste Hundeguffer! ;-)

 

1 kop lever

1 kop gult majsmel

1 kop vand

1 knivspids hvidløgspulver

(jeg kommer også lidt salt i, bilder mig ind at det fremhæver smagen også for hunde...)

 

Leveren blendes (rå), - det hele blandes sammen og kommes i en godt smurt bradepande (eller med bagepapir). Bages ved 180 grader i 20-25 min. Skæres ud i passende bidder derefter. Kan fryses.

 

Gufferne bli'r bløde, og lidt "gummiagtige" i det, god konsistens til træning!

 

Jeg har indimellem oplevet at "skorpen" løsner sig lidt fra selve "kagen" - det ved jeg ikke hvorfor den gør... Men en mere bagekyndig har måske en løsning på det? :vedikke:

 

Årh tak de lyder spændende de skal helt sikkert prøves :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hjerter når man finder dem på tilbud.

Skær dem i ca 1 cm skiver og derefter i tern, fordeles på en bradepande eller to hvis man har varmuft i ovnen.

Ind ved 200g. til de næsten ikke damper mere. Nu kan du køle dem af og fryser dem i små bakker, som bløde godbidder.

Hvis du vil have dem helt tørret, stiller du ovnen ned til 125 g. ca. og giver dem 1-1½ time mere. så er der tørre godbidder til at have i lommen.

 

Nemt, billigt og næsten ingen svinderi :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Jeg har ikke prøvet at lave godbidder før - men er begyndt at følge den opskrift der er et andet sted på siden på hjemmelavet skånekost, da min ene hund har ekstremt sart mave. Så er det at jeg vil spørge; bliver godbidder af indmad ikke for kraftige ?

Jeg synes det lyder meget sundt og lækkert med både lever og hjertegodbidder men jeg er så nervøs for at slå hans mave i stykker (for det er både synd for ham og mig, der både skal op x flere om natten og lukke ham ud samt tørre lort op når jeg kommer hjem fra arbejde). Ellers vil jeg prøve at lave dem med ost på hjemmesiden fra indlægget lige før mit :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...