Hop til indhold

Renlig og gåtur

Recommended Posts

I dag på vej op til politiet snakkede vi selvfølgelig om prins da der i dag er præcis en uge til vi skal over og hente ham , og vi kom så ind på emnet omkring at gøre ham renlig om natten , hvor hun mener jeg skal op hver gang han skal ud og tisse og jeg har læst mig til at den bedste måde til at gøre en hvalp renlig er hvor hele gulvet blir belagt med aviser og så skal man gradvis fjerne aviserne til der ikke er flere , og så ville hunden kunne holde sig om natten , inden jeg havde læst dette var min plan også at gå ned med ham hver gang han skulle tisse , men så læste jeg det med aviserne og at det var den bedste måde for hvalpen , og jeg vil gerne gøre det på den bedste måde for prinsen , så hvilken metode er bedst , ? og det er kun om natten jeg mener , om dagen går jeg ned med ham hele tiden , :rolleyes:

Hvor kom også til at snakke omkring det med motion (= gåture) og jeg fortalte om at jeg havde læst herinde at hvis man går for lange ture med ham så kan han blive overstimuleret når han blir ældre , og det sys jeg ville være syndt for ham , men det var hun heller ikke helt enig i , og selvom jeg kom med i altså var kloge hoveder herinde ville hun stadig ikke helt høre på mig , og til sidst gav jeg så op , :damn: men har jeg ikke ret , eller er det bare mig der har tolket div. tråde forkert , ?

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg tror at du skal gøre sådan som du selv havde planlagt...

Nu har min vaps godt nok været renlig mere eller mindre fra dag 1 - men vi er altid gået ud med hende - også den første uge om nattet (efter det har hun bare sovet igennem)

Har også hørt om det med aviser - men ja - jeg bryder mig ikke om det..

Angående gåture - det også for at skåne hans led... Får han for meget motion kan det gå galt og til at start med orker de heller ikke de vildt lange gåture

(hvilken race skal du have?? )

Link til indlæg
Del på andre sites

mht. aviser på gulvet er de der for at man kan hører når hvalpen vågner, så er det hurtigt op og ud med kræet.

mht. motion skal det forståes på den måde at man ikke skal tvinge en hvalp til at gå ture, i starten er det sikkert nok den bare står ude for og kgger på den nye store verden.

ellers er der en tommelfinger regel omkring at en und ikke må gå flere minutter end den er gammel og der tænkes på monotom kontant tempo, i kan sagtens være ude og gå 1 time, bare med pauser af 1-2 min hvor man kigger på omgivelserne og snuser.

jeg kan anbefale bogen "hvalpen" af lone greva, der står mange gode råd i :5up: vi har selv hfat stor glæde af den.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg tror at du skal gøre sådan som du selv havde planlagt...

Nu har min vaps godt nok været renlig mere eller mindre fra dag 1 - men vi er altid gået ud med hende - også den første uge om nattet (efter det har hun bare sovet igennem)

Har også hørt om det med aviser - men ja - jeg bryder mig ikke om det..

Angående gåture - det også for at skåne hans led... Får han for meget motion kan det gå galt og til at start med orker de heller ikke de vildt lange gåture

(hvilken race skal du have?? )

Så tror jeg at jeg vil gå ned med ham om natten , men skal man lade vær med at gå ned med ham når han sover eller hvordan finder man ud af at han godt kan sove igennem ,

Ja vil jo også gerne undgå at han skal ha smerter , men vil jo samtidigt også gerne undgå han bliver understimuleret , :hmm:

Prins er 75% border collie 25% Papillon , så når han blir ældre kommer han jo til at kræve okay med motion , :mrgreen:

P.s hvad står der på din(e) hund(es) hundetegn , ? kan nemlig ikke finde ud at hvor mange oplysninger der skal stå , ? (ja ja , vi er jo nogen der er blondiner):klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

mht. aviser på gulvet er de der for at man kan hører når hvalpen vågner, så er det hurtigt op og ud med kræet.

mht. motion skal det forståes på den måde at man ikke skal tvinge en hvalp til at gå ture, i starten er det sikkert nok den bare står ude for og kgger på den nye store verden.

ellers er der en tommelfinger regel omkring at en und ikke må gå flere minutter end den er gammel og der tænkes på monotom kontant tempo, i kan sagtens være ude og gå 1 time, bare med pauser af 1-2 min hvor man kigger på omgivelserne og snuser.

jeg kan anbefale bogen "hvalpen" af lone greva, der står mange gode råd i :5up: vi har selv hfat stor glæde af den.

Okay , så det første havde mor ret og det andet havde jeg ret i , :banan:men tror lige jeg smutter på biblio på mandag og låner den bog , :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

P.s hvad står der på din(e) hund(es) hundetegn , ? kan nemlig ikke finde ud at hvor mange oplysninger der skal stå , ? (ja ja , vi er jo nogen der er blondiner):klap:

§ 1. Besidderen af en hund skal sørge for, at hunden, fra den er 4 måneder gammel, er mærket og registreret samt bærer halsbånd forsynet med et skilt, der angiver besidderens navn og adresse.

Link til indlæg
Del på andre sites

§ 1. Besidderen af en hund skal sørge for, at hunden, fra den er 4 måneder gammel, er mærket og registreret samt bærer halsbånd forsynet med et skilt, der angiver besidderens navn og adresse.

Siger super tak , har nemlig fået afvide det kun skal være tlf. nummer så blev lidt i tvivl , :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg lukker kun Cille ud i haven når jeg kan høre hun bliver urolig om natten.

Ellers kommer hun ud når jeg går i seng og når jeg står op om morgenen. Så ryger hun lige ud i haven inden jeg smutter i bad, så jeg ikke risikere at hun lige synes hun skal markere sig overfor min søn eller kat og så sætte sig i dynen.......

Mht. aviser har jeg ikke brugt det selvom hun var vant til at sidde på aviser hvor jeg fik hende fra.

Er så tilpas et stort rodehoved, at jeg nogen gange har papir til at ligge på gulvet. Og tænker lidt, at hvis hun var vant til bare at kunne sætte sig på en avis, så kunne hun også finde på at sætte sig på noget andet end avis, og det var jeg ikke lige så interesseret i :lol:

Gitte

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har brugt aviser, for at gøre det nemmere at samle op bagefter - jeg vågnede ikke, da ny hund havde eksplosiv diarre bogstaveligt talt lige for næsen af mig (havde jeg bevæget mig, var jeg rullet i bæ), så jeg forventer ikke at vågne af urolig hund.

Jeg er stor tilhænger af aviserne, også senere, mine kan stadig lave ting på avis, når vi er på langtur o lign, det er meget praktisk. Fx var jeg til massagekursus i går, Petrine var fuldstændigt udmattet, blev luftet da jeg kom hjem, var meget tørstig efter massagen og drak meget, så da jeg stod op kl 6 i morges, havde hun allerede tisset (på badeværelset).

Link til indlæg
Del på andre sites

Det der forstår jeg ikke rigtig :hmm: Vil du forklare hvad du mener?

Ja da :-D

Cille har haft en idé med at sætte sig og tisse i Jonas' dyne når hun var inde på værelset sammen med ham og hvis hun fik sneget sig i soveværelset hvor katten lå i min seng, så har hun også sat sig i min dyne og tisset. Har aldrig gjort det mens jeg var i nærheden.

Hun har præsteret at gøre det lige efter hun har været ude og tisse, men så snart hun kom ind og opdagede enten min søn under hans dyne eller katten inde i min seng, så har hun lstrøget lige ind og sat sig til at pisse foran dem.

Så nu er jeg blevet så paranoid, at hun skal ud og tisse når jeg står op, for så gør hun det ikke i min dyne når jeg går ud på badeværelset og lukker døren.

Gitte

Link til indlæg
Del på andre sites

Jep. Blev så irriteret over at hun lå lige uden for badeforhænget og peb når jeg stod under bruseren, så hun blev forment adgang til badeværelset.

Hun må heller ikke komme med når jeg sidder og hygger mig derude :bigsmile:

Gitte

Piver hun ikke bare mere af ikke må komme derud , ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Piver hun ikke bare mere af ikke må komme derud , ?

I starten gjorde hun, men fandt ud af, at når jeg lukker døren helt, så bliver det bedre.

Og nu er det meget lidt hun piver.

Hvis døren står på klem så skubber hun den op igen og bliver siddende og piver. Nu går hun ind i stuen igen så snart døren er lukket.

Gitte

Link til indlæg
Del på andre sites

I starten gjorde hun, men fandt ud af, at når jeg lukker døren helt, så bliver det bedre.

Og nu er det meget lidt hun piver.

Hvis døren står på klem så skubber hun den op igen og bliver siddende og piver. Nu går hun ind i stuen igen så snart døren er lukket.

Gitte

Hehe okay , det er ellers hyggeligt at tisse "sammen" :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
I dag på vej op til politiet snakkede vi selvfølgelig om prins da der i dag er præcis en uge til vi skal over og hente ham , og vi kom så ind på emnet omkring at gøre ham renlig om natten , hvor hun mener jeg skal op hver gang han skal ud og tisse og jeg har læst mig til at den bedste måde til at gøre en hvalp renlig er hvor hele gulvet blir belagt med aviser og så skal man gradvis fjerne aviserne til der ikke er flere , og så ville hunden kunne holde sig om natten , inden jeg havde læst dette var min plan også at gå ned med ham hver gang han skulle tisse , men så læste jeg det med aviserne og at det var den bedste måde for hvalpen , og jeg vil gerne gøre det på den bedste måde for prinsen , så hvilken metode er bedst , ? og det er kun om natten jeg mener , om dagen går jeg ned med ham hele tiden , :rolleyes:

Hvor kom også til at snakke omkring det med motion (= gåture) og jeg fortalte om at jeg havde læst herinde at hvis man går for lange ture med ham så kan han blive overstimuleret når han blir ældre , og det sys jeg ville være syndt for ham , men det var hun heller ikke helt enig i , og selvom jeg kom med i altså var kloge hoveder herinde ville hun stadig ikke helt høre på mig , og til sidst gav jeg så op , :damn: men har jeg ikke ret , eller er det bare mig der har tolket div. tråde forkert , ?

Paa vej til politiet? Skal I have hund fra politiet eller hvem er "hun"?

:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Når du bestiller skiltet, så oplyser de dig altid loven... Jeg var i petworld og ville have lavet til vores hund og da jeg kun ville have telefon nummer og navn begyndte hun på at jaaaamen loven siger... Men loven her i Holland er noget anderledes, så vi nøjes med hundens navn og vores telefonnummer.

Derudover synes jeg at avispapiret er sådan en... Ja det er en fin løsning, men det er en "enten eller".... Hunden bliver ikke "renlig" af at bruge avispapir, hvis dit "renlig" er at forvente at hunden lærer at tisse udenfor.... Hunden lærer så at tisse på avisen! Altså ikke nødvendigvis udenfor, så hvis du ikke har planer om at have avis muligheden for evigt, så synes jeg du skal springe det over.

Vi har forresten aldrig rigtig brugt at gå ud med Dexter om natten, den første uge gjorde vi og derefter satte vi bare uret tidligt og luftede ham som det første og sidste hver dag... Så da han var 9-10 uger holdte han sig fint 7 timer om natten...

Med hensyn til motion så er det sådan at det ikke er sundt at presse hvalpen... Men du kan gå lige så langt du vil; Hvis det foregår på hundens præmisser... Hvis vuffen er træt så holdes der pause.. Og her er det vigtigt at kende sin hund, for hvalpe har en tendens til at blive ved hvis man "opmundtre dem"... Hellere gå en masse små ture :-D

Det har intet med overstimulering som voksen at gøre, men her og nu... Plus det faktum at jo mere aktiv du er med din hund, jo mere stimulering forventer den...

Link til indlæg
Del på andre sites

Paa vej til politiet? Skal I have hund fra politiet eller hvem er "hun"?

:vedikke:

Hehe nej , politiet var i en anden sammenhæng , :blink:

"hun" er min mor , det gik bare liiiiige lidt hurtigt med at skrive for havde lige andre ting i gang samtidigt , :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Når du bestiller skiltet, så oplyser de dig altid loven... Jeg var i petworld og ville have lavet til vores hund og da jeg kun ville have telefon nummer og navn begyndte hun på at jaaaamen loven siger... Men loven her i Holland er noget anderledes, så vi nøjes med hundens navn og vores telefonnummer.

Derudover synes jeg at avispapiret er sådan en... Ja det er en fin løsning, men det er en "enten eller".... Hunden bliver ikke "renlig" af at bruge avispapir, hvis dit "renlig" er at forvente at hunden lærer at tisse udenfor.... Hunden lærer så at tisse på avisen! Altså ikke nødvendigvis udenfor, så hvis du ikke har planer om at have avis muligheden for evigt, så synes jeg du skal springe det over.

Vi har forresten aldrig rigtig brugt at gå ud med Dexter om natten, den første uge gjorde vi og derefter satte vi bare uret tidligt og luftede ham som det første og sidste hver dag... Så da han var 9-10 uger holdte han sig fint 7 timer om natten...

Med hensyn til motion så er det sådan at det ikke er sundt at presse hvalpen... Men du kan gå lige så langt du vil; Hvis det foregår på hundens præmisser... Hvis vuffen er træt så holdes der pause.. Og her er det vigtigt at kende sin hund, for hvalpe har en tendens til at blive ved hvis man "opmundtre dem"... Hellere gå en masse små ture :-D

Det har intet med overstimulering som voksen at gøre, men her og nu... Plus det faktum at jo mere aktiv du er med din hund, jo mere stimulering forventer den...

Ja det kan jeg godt se , og aviserne var en løsning til han var renlig om natten , ikke en evig løsning , men så blir vi bare en fast invitar om natten her imellem blokkene , :mrgreen:

Tror bare vi går en masse små ture , har også fået ændret stedet Prins og Blackie skal mødes , så han ikke skal gå så langt , :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites