Hop til indhold

Vil ikke spise.

Recommended Posts

Jeg er skiftet fra chudleys til eukanuba.

Jeg skiftede fordi min hund sked 8-10 gange om dagen og fordi hun virkede lidt træt af at spise det.

Jeg startede med at putte lidt af det nye dodder i det gamle, og øgede så mængden dag for dag, men hurtigt sorterere hun det gamle fra, fedt tænkte jeg, så er hun vild med det nye.

Men efter et par dage gider hun heller ikke det.

Nogen der har en ide til hvad jeg kan gøre?

De sagde i butikken at der var smagsgarati, men jeg har smidt posen ud og hældt det over i en bøtte, så kan man vil ikke aflevere det tilbage.

Min hund er 16 uger, så jeg er ikke så meget for at skulle tage maden fra hende efter lidt tid.

Håber på lidt gode råd, hilsen en lidt bekymret hundemor.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor mange gang om dagen vil i anbefale at gi hende mad i den alder?

3 gange - morgen/middag eller eftermiddag og så aften :-D Og ja, det er meget bedre for hende at du fodrer hende 3 gange end at hun kan gå og spise af det engang imellem.

Giv hende mad og lad det stå cirka 15 min, så fjerner du det og tilbyder hende det først til næste måltid. Der går nok lige et par dage før hun har forstået det nye koncept.

Måske synes hun bare ikke eukanuba er spændende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst maian889

Tror nu heller ikke lige eukanuba ville være mit første valg hvis jeg skulle skifte foder.. Smager af pap.

Ikke mad stående fremme, det bliver kedeligt og smagsløst.

Hun spiser når hun er sulten.

Link til indlæg
Del på andre sites