Hop til indhold

Regler for rejse til Sverige bliver nu ændret


* Laila *
 Share

Recommended Posts

YES :yeah:

 

Så er det regelændringerne ved indrejse til Sverige med hund, vedtaget. Fra 1. januar 2012 er det ikke længere nødvendig med blodprøver.

 

Indførsel af hund, kat eller fritte til Sverige

 

Det bliver kennelmutter glad for - så kan vi nemlig komme til hvalpedag uden de store sværdslag :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome

Og til Irland, som det også har været et helvede at komme til - jaaaaaahhh, så bliver det nemmere at få Charlie med til mit yndlingsland. Så skal vi rigtig over og hyrde nogle får og få os noget horisontal regn, huhuhu! :-D :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og nu er det sikkert? - For så yyyyaaaayyy :banan:

 

Voodoo er rabies vaccineret og fordi folk blev ved at snakke om at det måske ikke gik igennem alligevel, var jeg begyndt at overveje om jeg skulle få lavet prøven alligevel, ville jo være sygt nederen hvis han ikke kunne komme med derover til februar.

Link til indlæg
Del på andre sites

:klap:

Fra 1. januar 2012 ændres indførselsreglerne til Sverige

Kravet om rabiesantistoftitertest og ormekur falder bort fra 1. januar 2012.

Det vil sige, at danske hunde og katte, som skal til Sverige fra 1. januar 2012, skal leve op til følgende:

  • Gyldig id-mærkning
  • Gyldig rabiesvaccination - Obs, vær opmærksom på, at svenskerne kun accepterer dyr, som tidligst er vaccineret mod rabies, når de er 3 måneder gamle, og de kan først indføres, når der er gået 21 dage efter den første vaccination.
  • EU Kæledyrspas

 

Det der EU kæledyrspas - er der nogen der kan fortælle mere om det?. Har altså ikke søgt må jeg indrømme :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

:klap:

 

 

Det der EU kæledyrspas - er der nogen der kan fortælle mere om det?. Har altså ikke søgt må jeg indrømme :oops:

 

Det får du bare hos dyrlægen. Det er bare et lille "pas" hvor der bli'r indført div. oplysninger om hunden - navn, race, tattoo/chip-nr f.eks. Og så bli'r alle vaccinationer og ormekure skrevet ind. Det er faktisk ret praktisk selv om man ikke har tænkt sig at rejse med hunden, da alt er samlet ét sted. Kan ikke huske hvad passet koster, mener det er billigt i hvert fald...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det vigtigste synes jeg egentlig må være selv at vide, om vaccinen er slået an eller ej? Og hvis ikke så at få gentaget den?

 

Han har fået den 2 gange, så chancen for at den ikke har virket er ret minimal. Prøven koster næsten 1000kr, det vil jeg altså gerne spare.

Link til indlæg
Del på andre sites

Han har fået den 2 gange, så chancen for at den ikke har virket er ret minimal. Prøven koster næsten 1000kr, det vil jeg altså gerne spare.

 

Jep mine får også 2 gange som unge og herefter hver 2 år. Du over pengene, så synes mine hunde hellere ikke det er det bedste at få taget blodprøven, så det kan jeg godt lide de kan være foruden. Desuden så fik min ft. cocker ormekur 8 gange et år da vi var meget i Sverige, det er jeg også sikker på han system sagtens kan udvære.

 

Jeg er tit i Sverige for at træne jagttræning og gå med hund på jagt, jeg har altid skulle finde pasningsordning til ikke jagthundene, da jeg ikke ville blodprøvetage/ormekur behandle dem der ikke har noget at gøre der, men nu kan jeg det hele

 

Jeg planlægger allerede at holde en kombineret jagttræningsdag med Zupers kennelmuttere og afholde et agilitykursus der oppe. Jeg er også sikker på at Zuper/Sådans opdrætter vil med på en del prøver her i DK, når hun nu slipper for prøverner :banan:Jeg skal dog til Sverige d. 3. dec. med en af border collierne og ham har jeg lige fået tage prøve på og han må også hellere komme til dr. dyr og få en ormepille, men næste år slipper vi:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Han har fået den 2 gange, så chancen for at den ikke har virket er ret minimal. Prøven koster næsten 1000kr, det vil jeg altså gerne spare.

 

Søsters labrador fik 3 vaccinationer (og tilsvarende 3 blodprøver, DET var dyrt), så to er ingen garanti. Jeg er kold om den er slået igennem eller ej, hvis Petrine bliver angrebet af rabies-befængt dyr, skal hun alligevel i behandling (går jeg ud fra, sådan er det med mennesker)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Jep mine får også 2 gange som unge og herefter hver 2 år. Du over pengene, så synes mine hunde hellere ikke det er det bedste at få taget blodprøven, så det kan jeg godt lide de kan være foruden. Desuden så fik min ft. cocker ormekur 8 gange et år da vi var meget i Sverige, det er jeg også sikker på han system sagtens kan udvære.

 

Jeg er tit i Sverige for at træne jagttræning og gå med hund på jagt, jeg har altid skulle finde pasningsordning til ikke jagthundene, da jeg ikke ville blodprøvetage/ormekur behandle dem der ikke har noget at gøre der, men nu kan jeg det hele

 

Jeg planlægger allerede at holde en kombineret jagttræningsdag med Zupers kennelmuttere og afholde et agilitykursus der oppe. Jeg er også sikker på at Zuper/Sådans opdrætter vil med på en del prøver her i DK, når hun nu slipper for prøverner :banan:Jeg skal dog til Sverige d. 3. dec. med en af border collierne og ham har jeg lige fået tage prøve på og han må også hellere komme til dr. dyr og få en ormepille, men næste år slipper vi:-)

 

Ja, det med ormekurene er noget rigtig skidt - det er aldrig sundt for hunde at få ormekur, men det er selvfølgelig nødvendigt, hvis de HAR orm. Men sådan nogle unødige piller, bare fordi der skal stå noget i et pas, hvor de slet ikke har brug for dem, det er så dumt og usundt. Det er jo immervæk en pille, som kan slå en masse levende, hardcore parasitter ihjel, det er ikke bare spas.

Så jeg er også rigtig glad for, at de afskaffer det - jeg tager stort set aldrig til Sverige, men det glæder mig at det bliver nemmere og det glæder mig at så mange hunde kommer til at slippe for at blive påtvunget ormekure, de ikke har brug for. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...