Gæst Tom-Mie Skrevet Oktober 18, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2011 Vi har en Berner hvalp på 10 måneder. :hjerte: Det foder vi giver ham nu, vil han ikke spise. Og det vi havde før det vi har nu, fik han tynd mave af. Så vi vil gerne hører om jeres erfaringer, inden for foder til jeres kræsne hunde. :hmm: Vi bruger ikke det helt vildt dyre, men gerne nede i den "billige" ende. (bare rolig vi bruger ikke det fra dagligvare butikker) Tak på forhånd Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tom-Mie Besvaret Oktober 18, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 18, 2011 Nå, så må vi jo bare finde råd andre steder, hvis der ikke er nogen der gider herinde.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Oktober 18, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 18, 2011 Aj helt ærlig.. Det er knap en time siden, du har oprettet tråden.. Når det er sagt, så er det svært at sige, hvad den enkelte hund trives på. Men det er jo bare at prøve jer frem. Evt skifte foder, hver gang, der skal købes nyt. Jeg har ikke en kræsen hund, så aner ikke hvad du skal gøre Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst gitte1976 Besvaret Oktober 18, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 18, 2011 Hvilke slags foder har I prøvet?? I min lokale foderbutik har de en foderbar, hvor hundene selv kan vælge, hvilket foder de vil have. Så kommer man ikke hjem med noget foder, som hunden ikke vil spise. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst sunrise Besvaret Oktober 18, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 18, 2011 Folk skal da også lige have mulighed for at læse det først, tålmodighed:-D Den ene af vores er også meget kræsen, til hende har det gjort meget at hun nu kun får mad en gang om dagen (hun fik to gange om dagen før) og så at vi blander en rest sovs i, lidt kød, lidt stege fedt, eller hvad man nu selv får til aftensmad. Det skal bare smage af lidt mere til hende. Den anden er ligeglad, han er altædende. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninjamor Besvaret Oktober 18, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 18, 2011 Jeg venter lige med at forsøge at hjælpe til jeg har set om trådstarter vender tilbage og det er der sikkert andre der også gør Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst sunrise Besvaret Oktober 18, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 18, 2011 Folk skal da også lige have mulighed for at svare, tålmodighed:-D Den ene af vores er også meget kræsen, til hende har det gjort meget at hun nu kun får mad en gang om dagen (hun fik to gange om dagen før) og så at vi blander en rest sovs i, lidt kød, lidt stege fedt, eller hvad man nu selv får til aftensmad. Det skal bare smage af lidt mere til hende. Den anden er ligeglad, han er altædende. EDIT- kom til at dobbeltposte, ved ikke lige hvad der gik galt, sorry Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tom-Mie Besvaret Oktober 18, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 18, 2011 Vi har prøvet Prof.Dog og Uniq Det har vi desværre ikke i vores, selvom det kunne være smart Kan du anbefale noget til en kræsen han hund? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tom-Mie Besvaret Oktober 18, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 18, 2011 Ja self, men det var 13 der havde set på den også kan man da også godt svare? Vores for mad 2 gange om dagen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Oktober 18, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 18, 2011 Ja self, men det var 13 der havde set på den også kan man da også godt svare? Vores for mad 2 gange om dagen. Og hvis de 13 nu ikke havde noget at tilføje? Skulle de bare have skrevet hej eller hvad forventer du?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tom-Mie Besvaret Oktober 18, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 18, 2011 Og hvis de 13 nu ikke havde noget at tilføje? Skulle de bare have skrevet hej eller hvad forventer du?? Haha nej sorry, min fejl Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Oktober 18, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 18, 2011 (rettet) Haha nej sorry, min fejl Godt så. Jeg har erfaring med kræsen småtspiende hund. Hvad er det du søger? Navne på foder som han ville spise? Markus Muhle og lukullus, begge fik han dog opstød af, og tabte sig på. Olivers smagte ok, men han havde lind mave. RC hypoallergenic smagte ham i over 1 år og han spiste op næsten hver dag, men prisen passer nok ikke lige til jer, hvis i er til de lidt billigere (14 kg 680 kr, kan dog købes til 550 på en engelsk hjemmeside). PT barfer vi og det er første gang aslan spiser op HVER dag. Barf manden ville mene han for ca 14 dage siden ville have selvvalgt en fastedag, hvilket han ikke har gjort. Redigeret Oktober 18, 2011 af Aslan Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Oktober 18, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 18, 2011 Mine (som dog ikke er kræsne) er meget glade for Olivers. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tom-Mie Besvaret Oktober 18, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 18, 2011 Godt så. Jeg har erfaring med kræsen småtspiende hund. Hvad er det du søger? Navne på foder som han ville spise? Markus Muhle og lukullus, begge fik han dog opstød af, og tabte sig på. Olivers smagte ok, men han havde lind mave. RC hypoallergenic smagte ham i over 1 år og han spiste op næsten hver dag, men prisen passer nok ikke lige til jer, hvis i er til de lidt billigere (14 kf 680 kr, kan dog købes til 550 på en engelsk hjemmeside). PT barfer vi og det er første gang aslan spiser op HVER dag. Barf manden ville mene han for ca 14 dage siden ville have selvvalgt en fastedag, hvilket han ikke har gjort. Jamen jeg søger navne på foder?? Vi vil ikke barfe, er 100% sikker på at jeg vil glemme at tage det op til ham. Søger efter tørkost? Ja det bliver nok lidt for dyrt for os. Men er de gode det foder du har skrevet? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Oktober 18, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 18, 2011 Det kommer an på hunden, nogle hunde får ikke opstød af markus muhle og lukulluse, andre gør. Nogle hunde har perfekt mave på olivers, andre har ikke. Jeg har endnu ikke hørt om en hund der ikke fungerede på RC hypoallergenic (men det er også et allergi foder). Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Oktober 18, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 18, 2011 En del af de mærker (dog ikke Olivers), som vi har nævnt, kan med fordel købes på nettet fra Tyskland. Det er noget billigere på f.eks. zooplus.de og petshop.de Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tom-Mie Besvaret Oktober 18, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 18, 2011 Det kommer an på hunden, nogle hunde får ikke opstød af markus muhle og lukulluse, andre gør.Nogle hunde har perfekt mave på olivers, andre har ikke. Jeg har endnu ikke hørt om en hund der ikke fungerede på RC hypoallergenic (men det er også et allergi foder). Okay tak vi prøver i hvertfald noget nyt foder på ham. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tom-Mie Besvaret Oktober 18, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 18, 2011 En del af de mærker (dog ikke Olivers), som vi har nævnt, kan med fordel købes på nettet fra Tyskland. Det er noget billigere på f.eks. zooplus.de og petshop.de Tak Tak Tak vi prøver os frem. Så må vi se hvad vi finder som han kan lide Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret Oktober 18, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 18, 2011 Jeg tænker lidt på hvad præcist I mener med "ikke spiser sin mad"..? Vil hunden slet ikke spise af det, spiser den bare mindre end den plejer, er det altid eller bare en gang imellem? Jeg har ikke tal på hvor mange hunde jeg har hørt om, der pludselig bli'r meget småtspisende, typisk i unghundeperioden. Og ved ca. 2 års alder spiser de helt normalt igen. Jeg har selv haft to, kender flere personligt, og har hørt/læst om endnu flere. Og så er det at jeg tænker - hvad nu hvis det er sådan at hunden ikke har brug for at spise så meget i lige den periode? Hvad nu hvis det faktisk er naturligt at den selv "regulerer" lidt, for at ikke vokse for hurtigt, eller af en anden grund? Det skal dog understreges med en tyk streg, at det bare er mine helt egne spekulationer. Men jeg synes bare at det sker så tit... Men hvis jeg nu havde en småtspisende hund, som jeg ville få lidt mere foder i, så ville jeg starte med at se om ikke en lille klat leverpostej/en skefuld sovs/andet lækkert kunne gøre det? Forudsat at jeg ellers var tilfreds med det foder min hund fik, selvfølgelig! Ellers er det bare den tunge vej - at prøve forskellige slags. Min får Hennes Basic, som hun heldigvis kan li', det er et ok foder, lavet på laks, til en yderst rimelig pris. Marcus Mühle, som allerede er foreslået, har alle mine også været vilde med. Lidt dyrt i DK, men det kan købes billigere fra Tyskland. Flatazor ved jeg flere der har brugt til kræsne hunde, med succes. Jeg kender det ikke ret godt selv, har kun prøvet det enkelte gange som snacks, og det var en hit. Jeg brugte også i en periode Olivers lamb&rice, da jeg havde en allergihund, men på et tidspunkt lavede de om på foderet, og så gik jeg væk fra det igen. Det var ellers ok før det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tom-Mie Besvaret Oktober 18, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 18, 2011 Jeg tænker lidt på hvad præcist I mener med "ikke spiser sin mad"..? Vil hunden slet ikke spise af det, spiser den bare mindre end den plejer, er det altid eller bare en gang imellem? Jeg har ikke tal på hvor mange hunde jeg har hørt om, der pludselig bli'r meget småtspisende, typisk i unghundeperioden. Og ved ca. 2 års alder spiser de helt normalt igen. Jeg har selv haft to, kender flere personligt, og har hørt/læst om endnu flere. Og så er det at jeg tænker - hvad nu hvis det er sådan at hunden ikke har brug for at spise så meget i lige den periode? Hvad nu hvis det faktisk er naturligt at den selv "regulerer" lidt, for at ikke vokse for hurtigt, eller af en anden grund? Det skal dog understreges med en tyk streg, at det bare er mine helt egne spekulationer. Men jeg synes bare at det sker så tit... Men hvis jeg nu havde en småtspisende hund, som jeg ville få lidt mere foder i, så ville jeg starte med at se om ikke en lille klat leverpostej/en skefuld sovs/andet lækkert kunne gøre det? Forudsat at jeg ellers var tilfreds med det foder min hund fik, selvfølgelig! Ellers er det bare den tunge vej - at prøve forskellige slags. Min får Hennes Basic, som hun heldigvis kan li', det er et ok foder, lavet på laks, til en yderst rimelig pris. Marcus Mühle, som allerede er foreslået, har alle mine også været vilde med. Lidt dyrt i DK, men det kan købes billigere fra Tyskland. Flatazor ved jeg flere der har brugt til kræsne hunde, med succes. Jeg kender det ikke ret godt selv, har kun prøvet det enkelte gange som snacks, og det var en hit. Jeg brugte også i en periode Olivers lamb&rice, da jeg havde en allergihund, men på et tidspunkt lavede de om på foderet, og så gik jeg væk fra det igen. Det var ellers ok før det. Det kan da faktisk godt være at det er fordi han ikke vil have noget at spise. Men jeg kan bare ikke lide at han ikke spiser noget :-( I det foder vi har nu blander jeg leverpostej i for at han vil spise det. Vi skal til dyrlæge på torsdag så må vi se hvad han siger Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret Oktober 18, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 18, 2011 Det kan da faktisk godt være at det er fordi han ikke vil have noget at spise. Men jeg kan bare ikke lide at han ikke spiser noget :-( I det foder vi har nu blander jeg leverpostej i for at han vil spise det. Vi skal til dyrlæge på torsdag så må vi se hvad han siger Nej, det er klart - det skal jo ikke være sådan at de slet ikke spiser. Men hvis de i en periode spiser mindre, tror jeg måske ikke men skal bli' alt for bekymret, så længe hunden ser ok ud. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tom-Mie Besvaret Oktober 18, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 18, 2011 Nej, det er klart - det skal jo ikke være sådan at de slet ikke spiser. Men hvis de i en periode spiser mindre, tror jeg måske ikke men skal bli' alt for bekymret, så længe hunden ser ok ud. Nej præcis, men altså han spiser alt så længe der er leverpostej i Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret Oktober 18, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 18, 2011 Nej præcis, men altså han spiser alt så længe der er leverpostej i Jamen så har du jo fundet løsningen! Hvis du ellers er tilfreds med foderet, så fortsæt bare at komme en lille klat leverpostej i. Evt. kan du jo skifte leverpostejen ud med en skefuld sovs hvis der er rester, eller noget andet der smager lækkert, så du har lidt at skifte imellem. Makrel i tomat, torskerogn, en halv fiskefrikadelle - alt sådan noget der smager lidt kraftigt, det plejer at være en hit! Jeg har altid hældt vand over tørfoderet (så ved jeg at de får nok vand i sig...), og så er det jo dødnemt at smide en lille bitte smule "ét-eller-andet" i og røre rundt, så smager det hele pludselig spændende. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Afganskmynde Besvaret Oktober 18, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 18, 2011 Vi har en meget kraesen mynde, specielt i sin hvalpe periode. vi provede ca. 7-9 stks (bl.a "Blue", "Taste of wild", "Natural choice" m.m), fodermaerker. Det, han gad at spise, uden at skulle haandmades var : Royal Canin og Orijen. Orijen er i den dyre ende. Royal canin er middeldyrt. Rigtig mange kraesne hunde elsker at blive fodret med raadt kod. Altsaa BARF. Saa det synes jeg er vaerd at prove med din hund. At se sin hund forvandle sig til et "maddyr" med stor appetit er det hele vaerd! De billigere fodertyper indeholder ofte en masse unodvendige fyldstoffer af forskellig slags, som kan give en raekke problemer. Jeg synes det er derfor vaerd at give lidt flere penge for noget foder hunden ser frem til at spise (og spare andre steder), end at sidde og give hunden noget den kun hojest nodvendigt tager imod, blot fordi det er billigt. Maaske din hund iovrigt har god smag for kvalitet:slem:. Hunde der nyder sin mad og har appetit, er ogsaa et udtryk for sundhed og velvaere, hvilket jeg mener er med til at give faerre dyrlaegebesog (og regninger) i sidste ende. Saa prov gerne et dyrere kvalitets produkt og spar f.eks paa godbidderne istedet. Ps. Jeg er ikke tilhaenger af at maskerer foderet med saucer, og andre madvarer for at de skal spise det. Hvis en hund foretraekker at undgaa foderet, ser jeg det som et tegn paa det ikke fungerer for hunden. Baade med hensyn til appetit men ogsaa muligvis fordojelse m.m. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Oktober 18, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 18, 2011 Jeg tror også ikke-medlemmer læser med, men de kan ikke svare før de melder sig til? Nå men - vores får råt kød, det er de glade for. Nu tænker jeg lidt, at du skriver han er 10 måneder, det kan godt bare være en periode han har det sådan, tror jeg en del hanhunde har.. Hormoner og sådan, går jeg ud fra. Altså medmindre han er kastreret. Det KAN jo også være han bare ikke kan lide det nye foder, hvis han ikke rigtigt har gidet spise siden i skiftede. Jeg synes mærker som Acana, Wolfsblut mm er gode, de kan købes billigere i Tyskland og England (kan ikke huske hvor man kan købe wolfsblut), men prøv selv at kig lidt på zooplus (der er også en zooplus.de) Dog Food, Dry Dog Food - zooplus UKDog Food, Dry Dog Food - zooplus UK -- Nå opdagede først efter jeg havde svaret, at der var flere sider, så sorry jeg skriver det samme som de andre Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts