Gæst Rufus Skrevet Oktober 18, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2011 Hejsa Jeg har en dejlig brun labradorhvalp på ca. 5½ måned. Han har det sidste stykke tid haft lidt underlig afføring. Han besørger 2 gange dagligt hvoraf den første portion hver gang er sådan rimelig normal mens der derefter kommer en pæn mængde tynd vandet afføring. Vi skiftede for en månedstid siden fra Specific hvalpefoder til Olivers, da jeg synes Olivers er et bedre produkt, set ud fra ingredienslisten. Men nu kan jeg ikke finde ud af, om jeg bør prøve at skifte tilbage til Specific for at se om det kan være Olivers han har problemer med. Har nogen af jer oplevet sådan en type afføring? Og hvad mener i? Er det mon foderet eller sygdom? Kunne godt tænke mig at høre om jeres erfaringer, men tager nu alligevel lige forbi dyrlægen i morgen og forhører mig lidt hos dem også Det er jo min lille guldklump det drejer sig om, og det er tydeligt at han har det skidt med at afføringen er på denne måde Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Oktober 18, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 18, 2011 Det kan godt betyde, at han har for meget at sk*de af.. Så kan portion 2 godt blive tynd. Det har jeg ihvertfald oplevet. Jeg vil ikke mene, at det er sygdom.. Men foderet.. Så ville skifte til noget andet.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Oktober 18, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 18, 2011 Hvis du går tur hvor der har været / er nedfaldsfrugt, så skal du tænke på hjerteorm. Jeg ved ikke, hvor I bor, men jeg tror altså osse, at den skide orm er overalt efterhånden. Det er især hvalpe og unghunde, der bliver ramt, men hunde i alle aldre kan få sygdommen. Hunden kommer til at spise en lillebitte snegl sammen med græs eller frugt, og sneglen er vært for hjerteormens larver. Du kan IKKE selv se ormene. De sidder i hjertet. Og larverne, som kommer ud med afføringen en gang imellem, er under en mm lange. Og de er der ikke altid. Du skal samle tre lorte med mindst 6 timer imellem og aflevere til dyrlægen til kontrol. Vi, der har set tilfælde af den orm, får vores hunde testet 1-2-3-4 gange om året, alt efter hvor udsatte de er... Men det KAN bare være foderskiftet. Man må bare aldrig overse det andet, for det kan være dødsensfarligt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Rufus Besvaret Oktober 18, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 18, 2011 Tak for jeres svar. Jeg går helt bestemt til dyrlægen i morgen og snakker med ham, og så må vi lige have ham testet, så vi er sikre på han ikke fejler noget! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Oktober 19, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 19, 2011 Hjerteormen behøver du ingen konsultation for. Det er bare at aflevere lortene. Men snak i hvert fald med dyrlægen. ;-)Og vær sød at melde tilbage her i tråden hvordan det går. Hvordan har Rufus det i dag? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Rufus Besvaret Oktober 19, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 19, 2011 Så har jeg været hos dyrlægen. Hun mente ikke der var så stor sandsynlighed for at det var hjerteorm, da han har det fint. Men hun syntes at det ville være en god ide at prøve og skifte tilbage til Specifik, for at se om det kunne være grunden, hvilket hun mente der var stor sandsynlighed for, ud fra min beskrivelse. Så nu har jeg købt en ny pose foder (det passer heldigvis med at vi snart skulle købe alligevel )og så må vi se om det hjælper. Det håber vi i hvert fald på. Og tak for omsorgen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Oktober 19, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 19, 2011 Jeg håber at det bare er foderskiftet. Hvis maven ikke bliver i orden, så tænk lige hjerteorm igen. En hund bliver tit først syg når det er rigtig slemt. Årstiden, med nedfaldsfrugt, er højsæson. Min egen Silke fik først konstateret ormen i marts... Da var det næsten for sent. Hun havde haft det siden efteråret. Dengang var hjerteorm ikke så almindelig som den er i dag. --Og under alle omstændigheder er det klogest at få unge hunde testet et par gange om året.. --Held og lykke med foderskiftet. Og.. hvis I ikke har brugt ret meget af Olivers fodersæk, så kan I benytte "smagsgarantien", og levere foderet tilbage. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Rufus Besvaret Oktober 19, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 19, 2011 Tak for dine svar Birgitta. Det er rart med lidt erfaring fra andre hundeejere når det hele er så nyt! Jeg prøver at ændre hans foder og hvis der ikke er sket noget inden for 2-3 uger så kontakter jeg dyrlægen igen, for så må de lige se på ham. Vil jo ikke have der sker min lille skat noget! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts