Gæst Afganskmynde Skrevet Oktober 18, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2011 Jeg TROEDE ikke Tio's adfaerd havde aendret sig efter vi fik en intakt pige i huset. Han er intakt han. Men... Som noget nyt tissede han (markerede sig) op af vores hun hund, da vi var paa tur og sagde hej til en anden hund. Jeg ser selvfolgelig dette som et udtryk for at sige det er hans pige, men pudsigt at opleve. Desuden kan han opfore sig aggressivt (go, brumme) eller posturerer meget ved at puste sig op overfor andre hunde ind imellem. Hvordan oplever I jeres (intakte hunde) sammen og deres adfaerd til andre hunde? Eller synes I overhovedet der er forskel paa deres adfaerd intakt eller ej i denne forbindelse? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Oktober 18, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 18, 2011 Der er stor forskel på adfærd. Det er jo ligesom derfor folk kastrerer deres hunde Jeg har kun haft intakte hanner indtil videre, og jeg synes ikke det er noget problem, hvis man ved hvad man kan forvente. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Afganskmynde Besvaret Oktober 18, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 18, 2011 Der er stor forskel på adfærd. Det er jo ligesom derfor folk kastrerer deres hunde Jeg har kun haft intakte hanner indtil videre, og jeg synes ikke det er noget problem, hvis man ved hvad man kan forvente. Nu taenkte jeg specifikt paa intakte hanner i relation til intakte hunhunde sammen, (ikke i lobetiden). Hvis jeg opfatter dit indlaeg rigtigt, saa mener du ikke der er nogen decideret adfaerds forskel i den relation, hvad enten hunden er intakt eller ej? Ps. og hvad mener du med hvis man ved hvad man kan forvente? Tak for svar! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Oktober 18, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 18, 2011 For mig er det ikke ualmindelig at hanhunden småtisser over tæven, hun skal vel også lige mærkes som en egendom. Heldigvis er jeg selv sluppet for denne markering. Min græske Nana kan også lette ben henover de andre tæver???den er mere speciel. Og ja, de allerfleste hanhunde opfører sig mere fremme i skoene ved samvær med en tæve, især en fra husstanden. Det er for mig så helt naturligt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Afganskmynde Besvaret Oktober 18, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 18, 2011 For mig er det ikke ualmindelig at hanhunden småtisser over tæven, hun skal vel også lige mærkes som en egendom. Heldigvis er jeg selv sluppet for denne markering.Min græske Nana kan også lette ben henover de andre tæver???den er mere speciel. Og ja, de allerfleste hanhunde opfører sig mere fremme i skoene ved samvær med en tæve, især en fra husstanden. Det er for mig så helt naturligt. Tak for svar. Det er forste gang jeg har intakt han og intakt hun sammen, saa det er nyt for mig! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Oktober 19, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 19, 2011 Hvis jeg opfatter dit indlaeg rigtigt, saa mener du ikke der er nogen decideret adfaerds forskel i den relation, hvad enten hunden er intakt eller ej? Jeg mente faktisk lige det modsatte :hmm: Der er da enorm forskel på adfærden hos en kønsmoden han med sine drifter i behold, og så en "intetkøn". Det burde da være logik. Og som UllaH skriver er de fleste hanhunde besidderiske overfor "deres" tæve. Jeg kunne tydeligt mærke forskel på min hanhund, om jeg gik med ham alene eller sammen med tæven. Var han alene, kunne han enes med alle hunde, men var vores tæve med på tur eller til træning, fik de fremmede fortalt at de skulle holde sig væk. Ps. og hvad mener du med hvis man ved hvad man kan forvente? Tak for svar! Jeg mener at kønsdriften er den stærkeste af alle drifter, og de fleste undervurderer den. Det er derfor mange førstegangsejere af han og tæve sammen ender med at få en UPS-parring - mig selv inklusive. I løbetiden er begge køn totalt syge i hovedet, og vil gøre hvad som helst for at finde sammen - bryde ud af hundegårde, springe over høje hegn - eller som min hanhund gjorde, simulere sygdom for at narre ejeren Udenfor løbetiden er hannerne bare meget meget flokbevidste. Det gælder om at tæven også skal være der til næste løbetid. En intakt hanhund er en dejlig hund - han er kærlig og tillidsfuld overfor sin ejer, men han har også temperament og tænker selv, så det er da en udfordring at have sådan en fyr i hjemmet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tullemus Besvaret Oktober 19, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 19, 2011 Har selv haft intakte hanner sammen med intakte hunner. Vi havde på et tidspunkt 2 hunner og 2 hanner sammen. Det gik bare ikke, der var tit slåskampe mellem hannerne. Men det var nok ligeså meget for at markere sig som førerhunden for flokken. Som Umulia siger , så er kønsdriften noget af det stærkeste der findes og vores hunde forvandles fra små blide vovser til frådende bæster , der kun har en tanke i hovedet Vi har også haft 1 intakt han og 2 intakte hunner. Vi fik ham kastereret, for der var simpelthen ikke til at være i huset, for hyleri og vi fik ødelagte døre og karme, hver gang de var i løbetid. Han tissede også op ad vores tæver. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Oktober 19, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 19, 2011 Tæven behøver ikke engang være intakt, Zamzam passer godt på sine sterile kærester, markerer dem og går i mellem, hvis fremmede hanner sniffer for meget bagi tæverne. Men hvis vi møder en aggresiv, er det Petrine der stiller sig mellem angriber og flok, synes det er lidt sjovt, hun passer på de andre på den måde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Afganskmynde Besvaret Oktober 19, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 19, 2011 Tio har altid vaeret engle blid med alle, saa anderledes er det absolut at opleve hans aendrede adfaerd til det mere temperamentsfulde som du er inde paa. Nu har jeg altid haft neutraliseret hund inden da, saa haaber ikke de narrer mig og parrer sig med hinanden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Afganskmynde Besvaret Oktober 19, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 19, 2011 Ja, det med tisseriet er nyt for vores han saa haaber ikke det bliver vaerre. Nu er det lige i ovrigt tid til at hun hunden skal komme i lob indenfor de naeste maander eller maaneds tid. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts