Gæst Kattiie Skrevet Oktober 18, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2011 Nu er det snart halvanden måned siden Pluto blev kastreret og han har da ændret sig lidt, dog ikke noget negativt. Hans appetit er blevet meget bedre, for ikke at sige at han er blevet totalt madglad Før kastrationen kunne der gå flere dage hvor han ikke rigtig spiste noget og når jeg kom med maden snuste han lige til det for så at gå igen. Når jeg kommer med hans mad nu, hopper og springer han af glæde og han spiser det HELE, det gør så også at nu bliver jeg nødt til at være meget påpasselig med hvor meget han får, men det er nu skønt at have en hund der gider at spise Derudover er han blevet meget kærlig, han har altid været kærlig, men nu er det blevet fordoblet, så han skal helst putte og jeg kan tage ham og lægge ham fx på min mave; det synes han bare er hyggeligt før i tiden ville han gå sin vej.. Det gør så også at han vil putte HELE tiden og det kan godt blive for meget, så jeg ber ham bare om at gå Angående hans aggression overfor andre hanhunde; Det er blevet bedre, han tænder ikke lige så hurtigt af, dog reagerer han fortsat meget voldsomt hvis en anden hund gør eller knurrer af ham. Vi har nogle gange oplevet at store hunde kommer løbende imod os selvom han er i snor (selvom jeg gentagende gange har bedt spaden om at kalde hunden til sig :damn:), før i tiden ville han have eksploderet, nu sender han stille og roligt signaler til den anden hund om at han ikke kan lide det. Kun en gang har han knurret af en hund i skoven der kom løbende hen til ham mens han var i snor, den hoppede også hen over ham og var meget voldsom; Så der synes jeg det er helt fint at han siger fra! Og så giver det mig jo en tryghed at vide at han ikke får testikel kræft og at den sten der sad i lysken ikke kommer til at lave ballade Han er også blevet mere opmærksom på mig når vi er ude og når vi træner, han er bevet bedre til at kigge op på mig og holde kontakt. Alt i alt har det været en rigtig positiv oplevelse, han er ikke blevet mere doven eller noget :banan: Og jeg ved self. godt at han godt kan nå at ændre endnu mere personlighed da det ikke er sikkert at alt hormonet er ude af hans krop endnu, men den forandring der har været indtil videre har været fantastisk og selvom det ikke var derfor jeg gjorde det, er det da skønt at det har haft de effekter også Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Linda Besvaret Oktober 19, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 19, 2011 Lyder godt Jeg har også kun positive ting at sige om kaos efter hans kastration.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Oktober 19, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 19, 2011 Godt at vide :5up: Jeg vil se tiden an før jeg bestemmer om Cicero skal kastreres, men det er meget muligt han skal det, pga. hans haleknæk. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Kattiie Besvaret Oktober 19, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 19, 2011 Godt at vide :5up: Jeg vil se tiden an før jeg bestemmer om Cicero skal kastreres, men det er meget muligt han skal det, pga. hans haleknæk. Haleknæk? Ja det er dejligt, og der er selvfølgelig mange der advarer med hensyn til overvægt efter kastration, men jeg er lidt af den holdning at hvis man holder øje med vægten og ikke giver hunden alt muligt unødvendigt og ikke giver den mere end den skal, så sker der sgu nok ikke noget... Det samme med at de bliver dovne: Så må man jo bare aktivere dem lidt mere, hvis de ikke længere selv gør det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Kattiie Besvaret Oktober 19, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 19, 2011 Lyder godt Jeg har også kun positive ting at sige om kaos efter hans kastration.. Ja, men man har jo haft sin frygt efter de skrækbilleder nogle sætter op... Men alle dem jeg kender der har fået kastreret en hund har kun positive ting at sige... Og i princippet kunne jeg heller ikke se nogen grund til at bibeholde nogle drifter i ham, som han aldrig ville få afløb for og især ikke når de fleste af dem han omgås er hunhunde :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Spilop Besvaret Oktober 19, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 19, 2011 Godt at vide :5up: Jeg vil se tiden an før jeg bestemmer om Cicero skal kastreres, men det er meget muligt han skal det, pga. hans haleknæk. Jeg har kastreret pga. mange mærkelige ting, men ikke haleknæk:engel: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DaniellaJ Besvaret Oktober 19, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 19, 2011 Luxen blev kastereret her den 11.10.. Og han er også blevet virkelig kælen, det er faktisk helt ekstremt, han vil nærmest sidde på skødet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Kattiie Besvaret Oktober 19, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 19, 2011 Jeg har kastreret pga. mange mærkelige ting, men ikke haleknæk:engel: Nej det var også lige det jeg tænkte, atså ikke at der er noget galt med det, men har ikke forstand på hvorfor hihi Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Kattiie Besvaret Oktober 19, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 19, 2011 Luxen blev kastereret her den 11.10.. Og han er også blevet virkelig kælen, det er faktisk helt ekstremt, han vil nærmest sidde på skødet Ahmen det er jo skønt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst SandraO Besvaret Oktober 23, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 23, 2011 Godt at vide :5up: Jeg vil se tiden an før jeg bestemmer om Cicero skal kastreres, men det er meget muligt han skal det, pga. hans haleknæk. Hvad mener du med haleknæk ? Morgan er nu 7 måneder, og jeg ved ikke om jeg skal kastrere ham? Den eneste grund til jeg ikke skulle var hvis jeg ville have han skulle bruges til et kuld, for hyggens skyld ? Men der går jo noget tid før man kan bruge ham til det, så skulle jeg vente. Men jeg bruger Morgan meget socialt med andre hunde, så det ville blive svært for mig hvis han udviklet for meget dominans Men ang. Haleknæk, hvad forskel gør det? for Morgan har også et, men dyrlægen har ikke kommenteret det ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Afganskmynde Besvaret Oktober 23, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 23, 2011 Hvad mener du med haleknæk ?Morgan er nu 7 måneder, og jeg ved ikke om jeg skal kastrere ham? Den eneste grund til jeg ikke skulle var hvis jeg ville have han skulle bruges til et kuld, for hyggens skyld ? Men der går jo noget tid før man kan bruge ham til det, så skulle jeg vente. Men jeg bruger Morgan meget socialt med andre hunde, så det ville blive svært for mig hvis han udviklet for meget dominans Men ang. Haleknæk, hvad forskel gør det? for Morgan har også et, men dyrlægen har ikke kommenteret det ? Hvis den eneste grund til at avle paa sin hund er for hyggens skyld, vil jeg fraraade at begynde paa det. Det er et kaempe ansvar (og dyrt) at have et kuld hvalpe. Dertil er der SAA mange hvalpe, selv racerene med stambog, som avlere har svaert ved at finde egnede hjem til, at jeg synes man bor hellere vaegte om man kan med god samvittighed give noget godt til avlen og fremtiden for disse hvalpe. Til traadstarter: Vi har ogsaa super gode erfaringer med kastration af vores han hund paa davaerende tidspunkt 2 aar. Hvis ikke vores anden han var udstillingshund og et super godt avlspotentiale baade af temperament og udseende, saa ville jeg helt sikkert have afskaffet hans juveler. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst jepsen Besvaret Oktober 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 24, 2011 Altså... Jeg kan godt nikke genkendende til TS oplevelser med sin hund, efter Dupond blev snittet. Maden specielt.... Han spiser faktisk hver dag nu Han sover mere og han er bestemt blevet mere kælen. Hans aktivitets-niveau er det samme og det er fint. MEN han er blevet aggressiv overfor andre hanner. Han tror sgu, han er en alfa-han. OG DET ER HAN SLET IKKE!!!! Jeg troede, slet ikke det kunne ske, når nu han blev snippet. Men så er jeg bare over ham når vi er ude Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts