Hop til indhold

Recommended Posts

Hej

Jeg sider nogle gangle på ustream og kigger, her så jeg så Cloe, golden der ligger i bur og sover.. er det okay?

Chloe_Cam on USTREAM: Live video stream of Chloe, a cute golden retriever puppy living in Santa Clarita, CA..

http://www.ustream.tv/channel/chloe-cam2

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er meget "typisk amerikansk", og selvom jeg absolut ikke synes man bør holde sin hund i bur, så kan det være et godt alternativ. F.eks. hvis hvalpen stadig er ved at blive trænet til at være renlig, og den sove ri bur ved siden af ejeren vil den typisk markere tydeligere at den skal ud og tisse, fremfor bare at få 5 meter væk, tisse og så sove igen...

Personligt ville jeg ikke lukke den inde i et bur en hel nat, men jeg synes nu den ser ud til at sove ganske fint der, og så længe de behandler den godt, kan jeg ikke se det skulle skade den at sove i sit bur om natten :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Amerikanerne misbruger bur i stor stil, men der kan være gode grunde til at vænne hvalpen til at være i bur i kortere tid ad gangen. F.eks. hvis man tager til udstillinger eller hundesport, hvor det er godt for hunden at have et roligt sted at opholde sig medens den venter på sin tur. Hvis man rejser meget med hunden, hvis man har flere hunde og problemer med ressourceforsvar - så kan de spise og tygge kødben i deres bure. I forbindelse med løbetid, i forbindelse med seperationsangst hvor hunde ødelægger ting i hjemmet (men der skal bur selvfølgelig kun være en nødløsning medens man træner sig ud af problemet).

Link til indlæg
Del på andre sites