Hop til indhold

WiFi, 3G, WTF?


Umulia
 Share

Recommended Posts

OK, nu føler jeg virkelig som en gammel kone, men jeg fatter ikke rigtig det der med tablet PC'er :oops:

 

Min søn ønsker sig en Samsung Galaxy Tab i julegave, men hvis han skal han have sådan en, skal vi vel også have et eller andet abonnement på trådløst internet, eller hva? :hmm:

 

De har et netværk på hans skole - kan han bruge det uden selv at have et abonnement?

 

Og er der indbygget modem (eller hvad det hedder nu) i sådan en, eller skal han have det ekstra?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kommer an på hvornår han vil bruge nettet på den.

WiFi-udgaven kan du bruge på det almindelig trådløse netværk, hjemme, i skole, som venner o.s.v

3G-udgaven har også WiFi, men til den kan du købe et sim-kort (som til mobil telefon) med en form for abonnemnet, og så kan han bruge tabletten hvor der nu er dækning.

Du kan tænke lidt som at WiFi-udgave er en "bærbar" computer til der hjemme og 3G-udgaven er som en smartphone, uden at du kan snakke i den. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville så tale fra ham en samsung tablet :-D og i stedet købe en asus eee pad transformer med dock... det er også det der er flertal for på android forum. Den er ude 3G dog, men der findes jo wifi næten alle steder ellers kan man sagtens bruge sin mobil som wifi hotspot.

3G giver bare et nyt abb. at betale og oftets er det lige så billigt at få flere GB til sit mobil abb. Men hvor tit tror du hn vil bruge den på nettet et sted uden Wifi?

 

nå ja, jeg har selv sådan en :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

WiFi = Tilgå internettet via en internetforbindelse. F.eks. hvis i har trådløst internet derhjemme, hvis tablet'en så har WiFi, så kan den gå på det net der, men hvis i er ude og køre, kan den IKKE gå på nettet.

3G = Kan gå på nettet storset overalt. :-)

 

Hovedtræk.

 

Håber I fandt ud af det :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...