Gæst Hamselv Skrevet November 3, 2011 Rapporter Share Skrevet November 3, 2011 Min schæfer på ca 2½ har fået konstateret et forhøjet niveau af "et eller andet" i forbindelse med blodprøve af hans bugspytkirtel. Det er ikke så højt at jeg skal på medicin, men for hundens skyld skal jeg finde et foder med højt protein indhold. I.flg. dyrlægen skal vi over 50 % Jeg har okset rundt på zooplus og google generelt med varieret succes. Har fra dyrlægen fået at vide at man sagtens kan finde foder i "normale prislejer" ala Hills - Olivers - Bosch - Royal og deslige. Men jeg har efterhånden stirret så meget på deklarationer at jeg er ved at blive ør. ( Bosch skriver feks til deres Active foder først : Samlet andel af animalske proteiner: min. 70% og derefter : Råprotein 25 % ... hvilken er så den relevante Dyrlægen vil kigge nogle emner igennem som jeg sender til ham, men jeg ville gerne høre, om der er nogle af de erfarne på foder-området herinde, der skulle have nogle gode forslag til foder til kræet ? Tak Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Findus Besvaret November 3, 2011 Rapporter Share Besvaret November 3, 2011 Tag et kig på Orjien, der er i hvert fald meget protein i Umiddelbart vil jeg sige, at det er råprotein man skal kigge på, men er langt fra sikker... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst E.G. Besvaret November 5, 2011 Rapporter Share Besvaret November 5, 2011 Applaws eller Ziwi Peak har et højt protein % men da du ikke kan nævne hvad hunden fejler (bugspytkirtlen har mange funktioner) er det svært at rådgive. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret November 5, 2011 Rapporter Share Besvaret November 5, 2011 Min schæfer på ca 2½ har fået konstateret et forhøjet niveau af "et eller andet" i forbindelse med blodprøve af hans bugspytkirtel.Det er ikke så højt at jeg skal på medicin, men for hundens skyld skal jeg finde et foder med højt protein indhold. I.flg. dyrlægen skal vi over 50 % Jeg har okset rundt på zooplus og google generelt med varieret succes. Har fra dyrlægen fået at vide at man sagtens kan finde foder i "normale prislejer" ala Hills - Olivers - Bosch - Royal og deslige. Men jeg har efterhånden stirret så meget på deklarationer at jeg er ved at blive ør. ( Bosch skriver feks til deres Active foder først : Samlet andel af animalske proteiner: min. 70% og derefter : Råprotein 25 % ... hvilken er så den relevante Dyrlægen vil kigge nogle emner igennem som jeg sender til ham, men jeg ville gerne høre, om der er nogle af de erfarne på foder-området herinde, der skulle have nogle gode forslag til foder til kræet ? Tak Menes der, at foderet skal indeholde fx minimum 50% kød eller skal proteinindholdet være 50%. Hvis det er det sidste, så mindes jeg ikke, at der findes tørfoder med et så højt proteinindhold - der skal du nok over i noget tørret kød eller måske noget helt andet. Syntes bare det lyder ret vildt, hvis det er 50% protein... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret November 6, 2011 Rapporter Share Besvaret November 6, 2011 Orijen er mig bekendt det foder med højst protein-indhold. Det overgåes ikke engang af Ziwipeak, har lige tjekket. I Orijen er der mellem 38-40% protein. Royal Canin, Hill's osv. ligger altså kun på 20-35%. Skal dog nævnes, at jeg ikke vil garantere, at de ikke har et specialfoder med mere protein. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret November 6, 2011 Rapporter Share Besvaret November 6, 2011 Når du sender mulige foderemner til dyrlægen, vil du så ikke spørge hvad diagnosen var? Det vil jeg meget gerne læse om, har aldrig hørt om det før. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts