Hop til indhold

Hvor længe lader i jeres hund være alene hjemme?


Gæst Westieglad
 Share

Recommended Posts

Gæst Westieglad

Hej alle sammen.

 

Jeg er en pige på 21 år og jeg har længe tænkt på at anskaffe mig en lille westiehund. Jeg er studerende og har lige pt. masser af tid til en lille hund.

 

Til gengæld ved jeg også at jeg om tre år vil få et job, hvor jeg er på arbejde i ca. 7-8 timer om dagen, hvilket jo betyder at jeg ikke kan være hjemme hos min hund. Men, hvad gør alle andre hundejere??? De fleste mennesker har jo et job hvor man er væk hjemmefra i 6-8 timer om dagen...

 

Håber der er nogen der kan fortælle mig om det er fuldstændig umuligt at have hund og fuldtidsjob på en gang???

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er terrier som regel nogle af de racer, der bedst kan håndtere at være alene hjemme (de er avlede til at arbejde selvstændigt) men over 6-7 timer er ikke godt.

 

Selvfølgelig ligger mange hunde endnu længere alene, men jo længere tid hunden udsættes for at være alene, jo større risiko løber ejeren, at hunden udvikler uhensigtsmæssig adfærd. Der er faktisk også mange hunde, der ikke viser deres ængstelse ved at hyle eller ødelægge. De lider så at sige i stilhed.

 

Jeg er væk 8½ time men har primært min mor, til at give min hund aftensmad og lige lufte ham lidt. Så sker der et lille afbræk i løbet af aftenen, og jeg har det godt med, at der er en der lige ser om han har det godt.

 

Hvis man har hund og fuldtidsarbejde, bør man få en pensionist eller et skolebarn, til at komme forbi i løbet af dagen og det kan altså godt lade sig gøre.

Link til indlæg
Del på andre sites