Hop til indhold

Unormal opførsel overfor pivedyr??


Gæst Gravbulleren
 Share

Recommended Posts

Gæst Gravbulleren

Hej.

Jeg har en tæve hund på 10 måneder som i dag er begyndt at opføre sig anderledes end hun plejer med hendes pive-legetøj.

Hun går rundt med dem forsigtigt i munden, graver lidt i kurven samt ligger og "putter" med dem. Hun plejer at fare rundt med dem og lege med dem imens hun bider i dem så de piver og vil gerne have at man kaster dem så hun kan løbe efter dem... Hvordan kan det være hun er begyndt at lege "mor" over for dem? Og skal man gøre noget ved det?

Det er planen at hun skal stereliseres når pengene er til det.

 

På forhånd tak :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Har hun muligvis været i løbetid for ca. 2 måneder siden? I så fald kan hun være falsk drægtig. Hvis det er sådan, ser hun legetøjet som sine hvalpe, og du bør faktisk fjerne dem fra hende. Falsk drægtighed er ikke ret sjovt for hunden, så din plan om at sterilisere lyder som en rigtig god idé - det stopper nemlig falsk drægtighed.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fedt med svar så hurtigt ;-)

Pivedyrene bliver fjernet her inden vores godnat tur, så hun kan sove i fred ;-) Så håber at det forsvinder når pivedyrene er fjernet

 

Det er ikke sikkert, at det forsvinder med det samme, men masser af motion og ingen ynk.

 

Min Luna led frygtelig af falske drægtigheder og er blevet steriliseret, det var det bedste jeg nogensinde har gjort.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun er heldigvis først begyndt at se dem som hendes hvalpe her i løbet af eftermiddagen, så det har ikke stået på i så lang tid....

 

Det er godt, så er det fint hvis I bare fjerner dem før godnatturen, rigtig god idé. Min første led også af falsk drægtighed, og med tiden var hun ked af det nærmest hele tiden... Desværre gik der flere år før jeg fik hende steriliseret, men når det vel skete så blev hun sit gamle glade jeg igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hormonel falsk drægtighed går ikke over på en dag eller 2, nærmerer et par uger eller 3. Nogle ungtæver bliver meget nervøse i den periode og kan uforvarende komme til at snappe efter folk, de ellers er glade for. Så vis hensyn og skån hende f.eks fra fremmede børn , hvis hun viser det mindste nervøsitet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...