Hop til indhold

Hjælp til tis indenfor...


Gæst Rynke
 Share

Recommended Posts

Hej Alle

 

Vi har en boerboel på snart 7 mdr. Han er egenlig blevet renlig men alligevel ikke...

 

Vi har med forskellige forsøg opdaget at han tror at det er okay at tisse i køkkenet og gangen, vi har prøvet at lukke ham inde i stuen en gang hvor han skulle være alene og der tissede og sked han ikke. men normalt når han er alene eller vi er hjemme så gør han det i køkken og gang... Det er et problem selv når vi er hjemme, vi kan lige have luftet ham også gør han det der bagefter... :cry:

 

Er der nogen der har prøvet det eller er der nogen der ved hvad man skal gøre????

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mulline
Hej Alle

 

Vi har en boerboel på snart 7 mdr. Han er egenlig blevet renlig men alligevel ikke...

 

Vi har med forskellige forsøg opdaget at han tror at det er okay at tisse i køkkenet og gangen, vi har prøvet at lukke ham inde i stuen en gang hvor han skulle være alene og der tissede og sked han ikke. men normalt når han er alene eller vi er hjemme så gør han det i køkken og gang... Det er et problem selv når vi er hjemme, vi kan lige have luftet ham også gør han det der bagefter... :cry:

 

Er der nogen der har prøvet det eller er der nogen der ved hvad man skal gøre????

 

Hmm.... det lyder lidt som om det er belvet en vane for ham:-)

 

Jeg ville gøre meget grundigt rent, men noget der fjerner lugten, Rodalon feks. og så ellers være meget opmærksom på ham, så han ikke har muligheden:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Alle

 

Vi har en boerboel på snart 7 mdr. Han er egenlig blevet renlig men alligevel ikke...

 

Vi har med forskellige forsøg opdaget at han tror at det er okay at tisse i køkkenet og gangen, vi har prøvet at lukke ham inde i stuen en gang hvor han skulle være alene og der tissede og sked han ikke. men normalt når han er alene eller vi er hjemme så gør han det i køkken og gang... Det er et problem selv når vi er hjemme, vi kan lige have luftet ham også gør han det der bagefter... :cry:

 

Er der nogen der har prøvet det eller er der nogen der ved hvad man skal gøre????

 

Vi har lidt af samme problem med Soffi, vores Shih Tzu.

 

Hun er/var også renlig. Vi har en have, og der lukker jeg hende ud om morgenen

Jeg går derud med hende om morgenen, og prøver at sige hun skal TISSE, hun har før faktisk gjort det på kommando - men nu - nej tak - "jeg tisser ikke før jeg har lyst" - fin nok - så lader vi døren stå hele dagen - i disse sommerdage.

 

Men det er ligesom om hun har fået den ide, at hun kun vil tisse/lave når vi går tur.

 

For hun kan godt finde på at tisse på gulvtæppet i stuen - eller endog at lave noget større på gulvtæppet i udestuen - lige efter at jeg har forsøgt at få hende til at blive i haven - og måske lave det ene eller det andet.

 

Jeg gør det også tålmodigt rent efter hende - og håber at den totale renlighed kommer igen.

 

Jeg synes overhovedet ikke hun på nogen måder viser tegn på at skulle ud - jeg kan i hvert fald endnu ikke "læse" hende. Så det har resulteret i, at jeg konstant er på vagt, og ligeså snart hun begynder at snuse, så skynder jeg mig at tage hende med ud i haven - uden noget resultat.

 

Jeg skamroser hende simpelthen, hvis hun en enkelt gang tisser i haven, så hun kan ikke være i tvivl om, at det er noget, der gør mig glad. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm.... det lyder lidt som om det er belvet en vane for ham:-)

 

Jeg ville gøre meget grundigt rent, men noget der fjerner lugten, Rodalon feks. og så ellers være meget opmærksom på ham, så han ikke har muligheden:-D

 

Hej

 

Ja det har jeg også lidt tænkt på, det er desværre røget ned under gulvet men vil købe en affugter idag og håbe det tager meget at det, også lave en fuge...

 

Men vi lufter ham meget og selvom døren står åben s gør han det også, det er noget rigtig møg, men ja vil prøve rengøringen nu også se hvad det sker... Men tak ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

I må endelig ikke tro at det er noget der bare stopper af sig selv, for så ender I lige som os, men en 1,5 år gammel hund der stadig tisser inden for i ny og næ... :cry:

 

Jeg har så fundet ud af at, det at han tissede inden for når vi er hjemme er stoppet efter at jeg er begyndt at aktivere ham noget mere (hovedsaglig med mentaltræning).

 

Men jeg har stadig problemer med at han gør det når han er alene hjemme...

Dette forsøger jeg så at få stoppet med at starte fuldstændig forfra med alene hjemme træningen, så må vi se om det hjælper...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...