Hop til indhold

Er Hunde-Forum et forum for hunde?.


Ascha
 Share

Recommended Posts

Ups. det er nok i min tråd :oops: Undskyld, læser altså alle svar og tager det til efterretning selvom jeg ikke lige svarer.. Håber ikke du ikke vil svare mig mere, i min verden er du en af de kloge :genert: Nå, OT..

 

Jeg sys det gode ved HF er, at der er lidt af det hele, jeg ville helst ikke undvære noget eller nogen..

:cool: Du har lige gjort alt godt igen :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 296
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

ligesom jeg ikke går ind på herrernes toilet.

 

Jeg går altid på herretoiletet - der er køen kortest

 

Ligesom jeg ikke orker et katteforum, men er glad for at få råd om min kat her på hf

 

Jeg kan sagtens finde vej udenom klamme-børn-trådene, ting der virkeligt ikke interesserer mig bruger jeg få brøkdele af et sekund på at slippe forbi

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Men det er jo umuligt at definere hvilke tråde medlemmer ønsker/ikke ønsker at deltage i. Man kan jo ikke bare vælge at nogle emner skal være forbudte, mens andre gerne må diskuteres, det er vel reelt set derfor, vi har "Løst snak", så trådene kan være samlede, så man kan vælge/fravælge den del af forum.

 

For mit vedkommende har jeg ikke børn og heller ikke planer om at skulle have nogle, men derfor kan jeg sagtens kigge i babytrådene, fordi jeg synes børn er søde, så længe jeg ikke selv skal tage mig af dem :mrgreen:

Heste og kattetråde deltager jeg ikke i - det interesserer mig ikke, men jeg tænker ikke over, at de er der.

 

Heste og katte tråde siger heller ikke mig noget, derfor læser jeg heller aldrig i dem..

 

Men jeg nyder at kunne følge med i de HF'er der har fået børn.. Det er sjovt at se billeder, læse om hvordan det går, hvordan det går med hund og barn imellem osv... :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Så længe alt ikke-hunderelateret holdes i Løst Snak er det helt fint med mig :5up:

 

Jeg tror faktisk et forum bliver mere attraktivt (for de fleste) hvis det er tilladt med OT tråde. Jeg har bemærket det på de to 3D fora, jeg bruger. Nogle af os har lyst til at diskutere politik, men det er forbudt. Så oprettede jeg en profil på et politik-forum, men det er bare ikke det samme som at skrive sammen med mennesker, man "kender" og interesserer sig for. Det er jo deres mening, der er interessant, ikke nogle tilfældiges. Jeg tror også det er derfor folk her på forum spørger hinanden om babyer, rotter og hvad der ellers er væsentligt i deres liv.

 

:klap: Præcist. Jeg gider ikke finde et forum for folk, der synes deres chefer er idioter. Det er nu engang rarere at snakke med folk jeg "kender" om det.

 

Jeg synes der er en kæmpe stor forskel i min verden...

 

Denne her tråd er løst og fast, og nogen ville mene den så skulle væk, en tråd jeg mener at stort set en hver dansker ville kunne deltage i(Okay her holder vi så alle dem som ikke holder jul udenfor), og som gør forummet hyggeligere for mig at være på:

http://www.hunde-forum.dk/lost-snak/28636-julegaveonskeseddeltraden.html

 

Denne her tråd, kan jeg IKKE deltage i, det er en tråd på et hunde-forum henvendt direkte og specifict til folk med HESTE, en tråd som på ingen måde har relevans for mig, og aldrig vil få det, en tråd som JEG (egoistisk set) ikke ville savne hvis den blev fjernet:

http://www.hunde-forum.dk/lost-snak/16814-trad-os-med-heste.html

 

(Og undskyld for at hive disse to ud som eksempler, der er jo masse andre, jeg håber bare folk kan se pointen i forskellen på de to slags tråde jeg taler om)

 

 

Altså hvis alle skal have belæg for at deltage i alle tråde, så kan vi også sige, at der ikke må være specifikke HTM, Agility m.m. tråde. (indrømmet, det handler om hunde) Men de, der har en speciel interesse i HTM kan så have et sted at snakke om det - med de mennesker, de holder af fra HF, der udover hundene, deler samme interesse.

 

Din boligtråd er heller ikke relevant for alle - ej gør noget for fællesskabet. Men jeg synes bestemt at den, ligesom hestetråd m.m., har belæg for at være her. Så kan de, der lyster og gider, deltage. De der ikke gør, kan gå udenom.

 

Som Umulia skrev, så er det netop rart at kunne snakke om de ting med de folk man kender. Jeg havde ved gud ikke skrevet et pip om mine arbejdsproblemer, hvis ikke jeg følte en samhørighed med en del herinde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes der er en kæmpe stor forskel i min verden...

 

Denne her tråd er løst og fast, og nogen ville mene den så skulle væk, en tråd jeg mener at stort set en hver dansker ville kunne deltage i(Okay her holder vi så alle dem som ikke holder jul udenfor), og som gør forummet hyggeligere for mig at være på:

http://www.hunde-forum.dk/lost-snak/28636-julegaveonskeseddeltraden.html

 

Denne her tråd, kan jeg IKKE deltage i, det er en tråd på et hunde-forum henvendt direkte og specifict til folk med HESTE, en tråd som på ingen måde har relevans for mig, og aldrig vil få det, en tråd som JEG (egoistisk set) ikke ville savne hvis den blev fjernet:

http://www.hunde-forum.dk/lost-snak/16814-trad-os-med-heste.html

 

(Og undskyld for at hive disse to ud som eksempler, der er jo masse andre, jeg håber bare folk kan se pointen i forskellen på de to slags tråde jeg taler om)

 

 

jeg kan OVERHOVEDET ikke se pointen! overhovedet. der er da en milliard tråde herinde, som jeg ikke kan deltage i, fordi det ikke har nogen relevans for mig, fordi jeg ikke har nogen viden eller interesse i området. og det er både hunde- og ikke-hunde-tråde. så længe jeg nogenlunde kan lure udfra overskriften og placering i forum, hvad det drejer sig om, går jeg da bare uden om. og så længe, at det har relevans for flere, der så kan få noget ud af at diskutere det sammen, så er det KUN en værdi for forum og dets brugere.

 

uden at gå for meget efter manden i stedet for bolden, synes jeg da, at det er tusind gange mere belastende med de helt vildt personlige tråde, der strengt taget ikke har meget relevans for andre end trådstarter, og særligt hvis overskriften er uhh, ihh eller ahh, så jeg bliver nødt til at gå ind og læse tråden for at være sikker på, at jeg ikke går glip af noget.

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

der bliver vi nok bare ikke enige. personligt ville jeg synes det var meget mere forstyrrende hvis der blev oprettet en masse minitråde omkring børn og graviditet fordi man lige skulle vise noget frem eller spørge om noget. Nu er det hele samlet i et par meget lange tråde som man kan læse eller lade være.

 

og selv det hunderelaterede er der da ingen der kan være med i det hele. alle konkurrence trådene, opdrætter trådene, udstillingstrådene osv er der vel reelt kun et fåtal af medlemmerne herinde der kan deltage i.

 

Jo vist... Har man en blandingshund kan man jo heller ikke deltage i udstillingstrådene.. Og dyrker man ikke rally kan man ikke deltage i den....

 

Derfor vil der altid være tråde som man ikke kan deltage i... Og som jeg selv skriver.. Who am I to judge... Vi vil aldrig blive enige om hvad der er spændende, og vi vil aldrig blive enige om hvad der skal være af tråde på forum... Jeg vælger netop at lade være at deltage i baby tråde(Selvom jeg nogen gange får forvildet mig ind for at kigge baby billeder :lun: men hestetråden har jeg aldrig kigget og aner ikke hvad der foregår!)

 

Jeg synes stadig, og det er bare min holdning at der er ved at komme flere og flere tråde der ikke omhandler hunde, og de begynder at blive "mere populærer" end hundetråde... Og det synes jeg er synd.. Som pinpoynter skriver så er hun blevet ignoreret i hundetrådene, så hun holder sig mere til baby og heste trådene.. Og det synes jeg jo er ufattelig synd at folk skal føle at det er DE tråde der får dem til at komme på HF!

 

Grunden til man kommer på HF skal nu engang være fordi man har HUND... Ikke fordi man skal vise baby eller hest frem.... (Og det er ikke et hak på PinPoynter, jeg har selv haft den følelse jo :ae: )

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg går uhyre sjældent ind i løs snak-trådene, men jeg har som TS en helt klar fornemmelse af (har ikke talt op dog), at ikke-hunderelaterede tråde fylder alt, alt for meget. Som navnet antyder, så er det jo en hundeforum og alt i forbindelse med hunde burde kunne fylde nok op.

 

Hvis der så var lidt tant & fjas ved siden af i en løs snak-afdeling (for jeg er IKKE ude på at fjerne denne afdeling!), så gik det vel nok med det, men som sagt - det føles lidt overvældende, når man daglig ser en masse tråde om alt muligt andet.

 

 

Ejjjj, ved du nu hvad? Du behøver vel ikke at være decideret uhøflig og fortælle os andre, at vi skal forlade forum? Nu må du altså tage en dyb indånding og huske dit gode humør. Du ville formentlig savne os, hvis vi smuttede, tror du ikke? :engel:

 

Det var ikke for at være uhøflig, men når en sektion EEN sektion, er til så meget besvær for NOGLE mennesker, at de overvejer at skifte forum, så er jeg af den mening at HF nok ikke bare er stedet for dem længere.

Jeg har været på det sted, hvor lugten i bageriet bare stank, og jeg prøvede at finde andre fora, men jeg har netop ikek kunnet finde et, så jeg må lærer at leve med HF nogle gange stinker.

Kan jeg ikke det, så er HF ikke stedet for mig længere.

 

 

Hvor vidt jeg ville savne dig, kan jeg ikke udtale mig om da du opholder dig i hudne trådene, og jeg ikke gør.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg kan OVERHOVEDET ikke se pointen! overhovedet. der er da en milliard tråde herinde, som jeg ikke kan deltage i, fordi det ikke har nogen relevans for mig, fordi jeg ikke har nogen viden eller interesse i området. og det er både hunde- og ikke-hunde-tråde. så længe jeg nogenlunde kan lure udfra overskriften og placering i forum, hvad det drejer sig om, går jeg da bare uden om. og så længe, at det har relevans for flere, der så kan få noget ud af at diskutere det sammen, så er det KUN en værdi for forum og dets brugere.

 

uden at gå for meget efter manden i stedet for bolden, synes jeg da, at det er tusind gange mere belastende med de helt vildt personlige tråde, der strengt taget ikke har meget relevans for andre end trådstarter, og særligt hvis overskriften er uhh, ihh eller ahh, så jeg bliver nødt til at gå ind og læse tråden for at være sikker på, at jeg ikke går glip af noget.

 

Du kan jo bare ignorere de mennesker du ikke gider lære at kende :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg går uhyre sjældent ind i løs snak-trådene, men jeg har som TS en helt klar fornemmelse af (har ikke talt op dog), at ikke-hunderelaterede tråde fylder alt, alt for meget. Som navnet antyder, så er det jo en hundeforum og alt i forbindelse med hunde burde kunne fylde nok op.

 

Hvis der så var lidt tant & fjas ved siden af i en løs snak-afdeling (for jeg er IKKE ude på at fjerne denne afdeling!), så gik det vel nok med det, men som sagt - det føles lidt overvældende, når man daglig ser en masse tråde om alt muligt andet.

 

Jamen har du opfattelsen, at folk vælger at Off Topic'e i stedet for at snakke hund? Hvis der ikke var en løst og fast-afdeling, så ville jeg ikke være herinde så meget. Jeg læser hundetrådene og kommer med mit input, hvor jeg kan/vil. Men jeg ville ikke skrive mere i hundetrådene, hvis der ikke var løst og fast. Så længe løst og fast holdes dernede, så kan jeg ikke se problemet :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hvor mange har egentlig et problem med det? Ud over Ascha er det jo et antal ukendte og alt efter hvad hun definere som mange..... :vedikke:

Hvad vil du egentlig med dit spørgsmål? Naturligvis er det "et antal ukendte", eftersom tråden er ganske ny og ikke mange har svaret endnu, og man derfor endnu ikke kan se, hvor mange det irriterer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil savne Dina, jeg er nemlig over det hele!

 

Bruger I ikke nye indlæg-funktionen? Så får man alt, der er nyt, lynhurtigt at sortere skidt fra kanel.

 

Efter opgraderingen har jeg haft super svært ved at finde rundt i nye indlæg og dagens indlæg.. Er sikker på jeg mister rigtig meget, for mit forum er blevet RIGTIG langsom, så ofte ender jeg med dagens indlæg, og så ja... glipper det at tjekke nye indlæg.... :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Heste og katte tråde siger heller ikke mig noget, derfor læser jeg heller aldrig i dem..

 

Men jeg nyder at kunne følge med i de HF'er der har fået børn.. Det er sjovt at se billeder, læse om hvordan det går, hvordan det går med hund og barn imellem osv... :-)

Lige præcis, jeg synes nemlig også, at der er hyggeligt at følge med :-)

 

Jo vist... Har man en blandingshund kan man jo heller ikke deltage i udstillingstrådene.. Og dyrker man ikke rally kan man ikke deltage i den....

 

Derfor vil der altid være tråde som man ikke kan deltage i... Og som jeg selv skriver.. Who am I to judge... Vi vil aldrig blive enige om hvad der er spændende, og vi vil aldrig blive enige om hvad der skal være af tråde på forum... Jeg vælger netop at lade være at deltage i baby tråde(Selvom jeg nogen gange får forvildet mig ind for at kigge baby billeder :lun: men hestetråden har jeg aldrig kigget og aner ikke hvad der foregår!)

 

Jeg synes stadig, og det er bare min holdning at der er ved at komme flere og flere tråde der ikke omhandler hunde, og de begynder at blive "mere populærer" end hundetråde... Og det synes jeg er synd.. Som pinpoynter skriver så er hun blevet ignoreret i hundetrådene, så hun holder sig mere til baby og heste trådene.. Og det synes jeg jo er ufattelig synd at folk skal føle at det er DE tråde der får dem til at komme på HF!

 

Grunden til man kommer på HF skal nu engang være fordi man har HUND... Ikke fordi man skal vise baby eller hest frem.... (Og det er ikke et hak på PinPoynter, jeg har selv haft den følelse jo :ae: )

Men der er jo også folk herinde, som ikke har hunde. Missing har lige fået hvalp, men ellers har hun været medlem længe, uden hund. Jeg har i princippet ikke hund, i hvert fald ikke i min hverdag - derimod ser jeg ham når jeg er på besøg hos mine forældre. Jeg kan derfor ikke deltage ret meget i hunde-relaterede tråde, da jeg ikke har så meget at byde ind med . ingen spørgsmål og ingen kloge svar, da jeg ikke ar en kæmpe viden indenfor det at holde hund, men alligevel ville jeg ikke vælge forummet fra.

Jeg hygger mig med baby/hundebilleder, tøsesnak i dulletråden, total sindssyge og til tider seriøse emner i alt og intet trådene og så bare det at man generelt kan få hjælp til alt - kæresteproblemer, madopskrifter osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil savne Dina, jeg er nemlig over det hele!

 

Bruger I ikke nye indlæg-funktionen? Så får man alt, der er nyt, lynhurtigt at sortere skidt fra kanel.

 

nej, også mig! fatter ikke, hvad folk gør uden nye indlæg. jeg læser næsten alle startindlæg, nogen af dem forstår jeg så næsten ikke noget af :lol: men altså selv htm-tråden følger jeg med i. og barftrådene. og fototrådene og babytrådene og alt muligt andet. man tager jo ikke skade af at lære nyt, selv om det ikke har en direkte relevans for ens eget liv - og så er jeg bare dødsens bange for at gå glip af noget :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen har du opfattelsen, at folk vælger at Off Topic'e i stedet for at snakke hund? Hvis der ikke var en løst og fast-afdeling, så ville jeg ikke være herinde så meget. Jeg læser hundetrådene og kommer med mit input, hvor jeg kan/vil. Men jeg ville ikke skrive mere i hundetrådene, hvis der ikke var løst og fast. Så længe løst og fast holdes dernede, så kan jeg ikke se problemet :vedikke:
Helt enig. Jeg kommer her ligeså meget fordi det er en forbindelse til DK, og jeg da efterhånden har fundet et par "rigtige venner".
Link til indlæg
Del på andre sites

nu var det kun et par sygdomstråde jeg blev ignoreret i, skriver jo gerne vidt og bredt om min tigerdyrsimpressionistiske schæfercollie og Charles når de har gjort noget godt (problemerne skriver jeg ikke om, dem lader jeg Martin klare :lol:)...

 

Sorry for OT, men den (kan ikke huske om det er han eller hun :oops:) ville jeg altså gerne møde. Lyder så skøn...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes, at HF er godt som det er :mrgreen: Elsker at lure i ot-trådene, og selv der foregår der da ret meget hunde-relateret snak (specielt i alt-og-intet).. Jeg, personligt, laver måske ikke så mange hunde-tråden, men det er fordi der efterhånden er så mange om de emner jeg har brug for at vide noget om... Så dem læser jeg, fordi det er "nemmere" og på den måde er der ikke en hel masse som skal gentage sig selv i en uendelighed.

Link til indlæg
Del på andre sites

Før-hund-folk synes jeg er nogle af de vigtigste, uanset om de skal have hund i morgen eller engang om 10 år :hmm:

 

Når man googler hunderelaterede emner, får jeg tit hf-links frem, de forsvinder ikke pga heste-gravid-pjat-tråde.

 

Nej og man kan vist slet ikke google løst snak :5up: Jeg endte herinde pga en omplaceringstråd google fandt til mig :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

vil man tvinge folk til at skrive flere hundetråde?

Vel vi vi så. Vi laver et program, der sætter strøm til tasterne, hvis folk ikke skriver ordet hund i mindst hvert 7. ord. Såtan. :slem:

 

Nej, søde søster, selvfølgelig skal det da bestemt ikke ikke være forbudt at snakke om andre ting, men jo mere energi man lægger i "andre ting", jo mindre energi lægger man jo tilsvarende i hundeting. Men forstår du - hver gang jeg logger på Dagens Indlæg, så synes jeg, at det vrimler med ikke-hundeting, og så tænker jeg helt ærligt: Fåååååårk da osse!

 

Men jeg vil sgutte have nogen forbud. Mere måske en slags erkendelse af, at det faktisk er et - HUNDE-forum og som sådan bør have langt den største vægt lagt på HUNDE. Det ville jeg i hvert fald personligt foretrække.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Helt enig. Jeg kommer her ligeså meget fordi det er en forbindelse til DK, og jeg da efterhånden har fundet et par "rigtige venner".

 

Jeg søgte også et dansk hunde-forum af samme grund... At beholde noget forbindelse til DK, og evt. mødes med folk når jeg var der... At så ingen gad mødes da jeg rent faktisk var der er så noget andet :lol:

 

Men uanset hvor meget jeg ikke kan deltage i tråde, og hvor mange tråde jeg bare smutter henover, så skal folk altså ikke tro at det irritere mig at de er der... Jeg vælger jo f.eks. netop aldrig at gå ind i heste-tråden, emnet siger jo helt fint at der høre jeg ikke til... Livesåvel som kattetråden og babytråden gør... Der jeg synes problemet ligger er at der er brugere som jeg føler forsvinder fra hunde-delen og over i løst snak, og det ER stadig hunde-delen jeg er her for...

 

Og så savner jeg bare sådan flere Aslan tråde :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan jo bare ignorere de mennesker du ikke gider lære at kende :5up:

 

hov shii, skylder dig lige et svar her, uden at jeg synes vi skal bevæge os alt for langt fra emnet - men der er INGEN som jeg ikke gider lære at kende herinde. men som i min offline-verden foretrækker jeg at lære folk at kende over gensidig samtale om fælles interesse først - og så venter jeg lidt med livshistorierne og de store terapeutsessions. og det står selvfølgelig alle frit for at gøre det modsat, som sagt har jeg intet problem med at springe over tråde, som ikke er noget for mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vel vi vi så. Vi laver et program, der sætter strøm til tasterne, hvis folk ikke skriver ordet hund i mindst hvert 7. ord. Såtan. :slem:

 

Nej, søde søster, selvfølgelig skal det da bestemt ikke ikke være forbudt at snakke om andre ting, men jo mere energi man lægger i "andre ting", jo mindre energi lægger man jo tilsvarende i hundeting. Men forstår du - hver gang jeg logger på Dagens Indlæg, så synes jeg, at det vrimler med ikke-hundeting, og så tænker jeg helt ærligt: Fåååååårk da osse!

 

Men jeg vil sgutte have nogen forbud. Mere måske en slags erkendelse af, at det faktisk er et - HUNDE-forum og som sådan bør have langt den største vægt lagt på HUNDE. Det ville jeg i hvert fald personligt foretrække.

 

det markede vil jeg så tillade mig at i hvert fald personligt afvise. jo MERE energi jeg lægger i løs snak, jo MERE energi har jeg også lyst til at lægge i hundetrådene. sådan tror og håber jeg, at det er for mange.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
:klap: Præcist. Jeg gider ikke finde et forum for folk, der synes deres chefer er idioter. Det er nu engang rarere at snakke med folk jeg "kender" om det.

 

 

 

Altså hvis alle skal have belæg for at deltage i alle tråde, så kan vi også sige, at der ikke må være specifikke HTM, Agility m.m. tråde. (indrømmet, det handler om hunde) Men de, der har en speciel interesse i HTM kan så have et sted at snakke om det - med de mennesker, de holder af fra HF, der udover hundene, deler samme interesse.

 

Din boligtråd er heller ikke relevant for alle - ej gør noget for fællesskabet. Men jeg synes bestemt at den, ligesom hestetråd m.m., har belæg for at være her. Så kan de, der lyster og gider, deltage. De der ikke gør, kan gå udenom.

 

Som Umulia skrev, så er det netop rart at kunne snakke om de ting med de folk man kender. Jeg havde ved gud ikke skrevet et pip om mine arbejdsproblemer, hvis ikke jeg følte en samhørighed med en del herinde.

 

HØRT!

 

Du er sku så god til at formulere dig :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...