Hop til indhold

Er Hunde-Forum et forum for hunde?.


Ascha
 Share

Recommended Posts

  • Svar 296
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Men hvis man ikke er til løst snak, hvorfor så bekymre sig om den del af forum?

 

Altså, det har sin helt egen sektion, hvor nogle opholder sig.

 

Og dem der ikke ønsker at opholde sig der, de opholder sig oppe i hunde delen.

 

Jeg har et problem med at se hvorfor det er så frygteligt at der er noget for alle :vedikke:

Men trådene fylder jo alligevel på oversigten. Hvis man kunne lave et filter der sorterede alle ikke-relevante tråde fra, havde folk nok heller ikke det store problem med det.

 

Altså, det er vel bedre at jeg skriver dernede om mine ligamentssmerter, end at jeg begynde at gå total off topic i en debat.

Men hvad er der i vejen for bare at skrive det i månedstråden, som jo har netop er til det formål?.

 

PT ligger mit liv sådan at jeg har den hund jeg har, der er minimale problemer, eller ting jeg gider debatere. Der er lidt projekt Barf, som jeg efterhånden også har styr på.

Og du kunne ikke finde på at give råd til andre der ikke har helt styr på det, endnu?. Tænk hvis andre havde brugt HF på den måde du gør nu, da du ikke havde helt styr på Aslan.

 

 

Nu er der andre bekymringer i mit liv, som jeg så tager nede i løst snak, for NETOP ikke at genre personer som dig Ascha. Da jeg jo ved du i laaaaaaang tid har haft problemer med løst snak, karma til de forkerte, og takker de forkerte for de forkerte posts!

 

Du ved ikke en skid, Aslan!!!. Jeg har længe været bekymret for at HF udvikler sig til et hundeforum der slet ikke handler om hunde,... derfor har jeg forsøgt at åbne for nogle diskussioner, bl.a. omkring den måde folk bruger virkemidlerne på herinde, for det er tydeligt at det har stor betydning for nogle. Synes måske du skal være lidt varsom med at insinuere at jeg bare vil have at andre skal rette ind efter hvad jeg vil. Jeg er her i det mindste ikke fordi jeg har problemer.

 

Blev løst om alt fjernet, tror jeg der forsvandt LANGT flere mennekser, end hvis den blev :vedikke:

Og kan folk ikke abstrahere fra at der er en sektion som ikke omhandler hunde (og som de kan lade være med at kigge i), ja så ER hf nok bare ikke stedet for dem længere (efter MIN MENING).

Nu er det jo ikke bare en sektion man kan lade være med at kigge i. Men er antallet af brugere så vigtigt at det skal tilsidesætte brugere der er herinde pga. hundeinteressen?. Jeg tænker bare: man ser at der er et forum der omhandler hunde,.. klikker og finder at det vrimler med tråde om børn. Var det dèr du ville henvende dig med spørgsmål om din hund?. Men det betyder måske ikke så meget mere, bare HF er stort.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har kun skimmet de fleste indlæg i denne tråd lidt flygtigt, men vil alligevel lige sige noget :-)

 

Inden vi fik Løst snak forummet, havde vi de ikke-hunde-relaterede indlæg spredt overalt på forum, det syntes jeg nu vi har fået en helt fin løsning på, ved netop at oprette et sted til "den slags", så det er super nemt at sortere fra.

 

Jeg tror det er utopi at tro vi kan have et hunde forum, der kun omhandler hunde - i bliver automatisk mere og mere "venner" herinde jo mere i bruger HF og det vil automatisk give behov for at snakke om andet end hunde med dem man kender, som én netop også var inde på i et tidligere indlæg.

 

Jeg kan ikke se at det ligefrem ødelægger HF at der også er plads løst snak.

 

Når det så er sagt, kan man måske spørge om det hører til under "Nyt?" - men er det virkelig så forstyrrende?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har kun skimmet de fleste indlæg i denne tråd lidt flygtigt, men vil alligevel lige sige noget :-)

 

Inden vi fik Løst snak forummet, havde vi de ikke-hunde-relaterede indlæg spredt overalt på forum, det syntes jeg nu vi har fået en helt fin løsning på, ved netop at oprette et sted til "den slags", så det er super nemt at sortere fra.

 

Jeg tror det er utopi at tro vi kan have et hunde forum, der kun omhandler hunde - i bliver automatisk mere og mere "venner" herinde jo mere i bruger HF og det vil automatisk give behov for at snakke om andet end hunde med dem man kender, som én netop også var inde på i et tidligere indlæg.

 

Jeg kan ikke se at det ligefrem ødelægger HF at der også er plads løst snak.

 

Når det så er sagt, kan man måske spørge om det hører til under "Nyt?" - men er det virkelig så forstyrrende?

 

jeg bliver personligt lidt ulykkelig, hvis det forsvinder fra nye indlæg. men jeg skal nok lære at leve med det ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes der er en kæmpe stor forskel i min verden...

 

Denne her tråd er løst og fast, og nogen ville mene den så skulle væk, en tråd jeg mener at stort set en hver dansker ville kunne deltage i(Okay her holder vi så alle dem som ikke holder jul udenfor), og som gør forummet hyggeligere for mig at være på:

http://www.hunde-forum.dk/lost-snak/28636-julegaveonskeseddeltraden.html

 

Denne her tråd, kan jeg IKKE deltage i, det er en tråd på et hunde-forum henvendt direkte og specifict til folk med HESTE, en tråd som på ingen måde har relevans for mig, og aldrig vil få det, en tråd som JEG (egoistisk set) ikke ville savne hvis den blev fjernet:

http://www.hunde-forum.dk/lost-snak/16814-trad-os-med-heste.html

 

Der slog du vist hovedet på sømmet. Ikke-hunderelaterede tråde, som alle teoretisk kan have en mening om og derfor kan deltage i, kan man ikke have meget imod (forudsat de ikke "overhaler" hundetrådene), de kan endog være spændende, hvorimod tråde om katte og heste nok ikke liiiiiige fænger hos så mange, og vel snarere hører hjemme på et katte- hhv. heste-forum, ville jeg tro?

 

Det er i hvert fald de tanker, jeg lige sidder og har. :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der slog du vist hovedet på sømmet. Ikke-hunderelaterede tråde, som alle teoretisk kan have en mening om og derfor kan deltage i, kan man ikke have meget imod (forudsat de ikke "overhaler" hundetrådene), de kan endog være spændende, hvorimod tråde om katte og heste nok ikke liiiiiige fænger hos så mange, og vel snarere hører hjemme på et katte- hhv. heste-forum, ville jeg tro?

 

Det er i hvert fald de tanker, jeg lige sidder og har. :vuf:

 

Men hvem skal bestemme hvad der må skrives?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan lide HF, lige præcis som det er.

Jeg er flittig læser, men jeg får ikke skrevet så meget, fordi jeg ofte først får læst op på trådene om aftenen, og det som jeg ville svare på kan være skrevet kl 12 - så synes jeg, at der er gået lidt for lang tid, og det ville være malplaceret og ude af kontekst at vende tilbage til noget "gammelt". Så tit giver jeg lige et lille svar i en karmabesked.

Men jeg læser trofast "alt om intet" og andre løst snak tråde, og så skimmer jeg ned over dagens indlæg.

Hvis der er løveindlæg, så kigger jeg med sikkerhed i dem, fordi jeg er ret nysgerrig. Og så skimmer jeg ned igennem gravidtrådene, for lige at tjekke, hvem der nu er blevet gravide eller er tæt på.

- så er der enkelte hundetråde, som jeg også kigger igennem - f.eks. er jeg blevet lidt fascineret af dogdancing - sådan på afstand :lol:.

 

Da jeg lige havde fået hvalp, læste jeg ofte hundetrådene, og her fandt jeg mange gode ideer og fik hjælp til meget adfærd. Det har jeg ikke så meget brug for mere.

 

Så kigger jeg også jævnligt billedtråde, igen fordi jeg er nysgerrig, og fordi det er hyggeligt at se andres hunde - og så også fordi der er ret mange gode fotografer herinde.

 

Men alt i alt så synes jeg, at her er meget hyggeligt at være, og jeg synes jeg kender folk ret godt efterhånden, også selvom jeg godt ved, at I andre ikke kender mig på samme måde, fordi jeg ikke får skrevet ret tit. Og jeg skal da nogle gange lige huske mig selv på, at man ikke bare kan hoppe ind med en smart kommentar efter en ugens fravær, fordi I andre jo ikke kan se, at jeg trofast læser med :mrgreen:

Men jeg er her, fordi HF er et sted, hvor man fortæller hinanden om (næsten) alt, og også fordi mange har en god humor, og laver spændende og sjove indlæg, som jeg tit sidder og griner over :5up:

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

Men trådene fylder jo alligevel på oversigten. Hvis man kunne lave et filter der sorterede alle ikke-relevante tråde fra, havde folk nok heller ikke det store problem med det.

 

Men hvorfor så ikke lave det som et foreslag til admin? Der er jo netop en tråd (eller der var før forum bæev opgraderet) til foreslag som kunne forbedre forum :vedikke:

 

Men hvad er der i vejen for bare at skrive det i månedstråden, som jo har netop er til det formål?.

 

For der bliver man overset :mrgreen:

 

 

Og du kunne ikke finde på at give råd til andre der ikke har helt styr på det, endnu?. Tænk hvis andre havde brugt HF på den måde du gør nu, da du ikke havde helt styr på Aslan.

 

Jo, men nu er jeg nok en af dem herinde som har mindst speciale i hund, og ca alle andre har væsentlig mere forstand på alt, hvilket betyder at når jeg indfinder mig en tråd, har folk skrevet det jeg selv ville have skrevet.

Måske jeg er den eneste PT som kender alt til hvad der foregår i broholmerforneningen, men ønsker folk en broholmer, og jeg ikke ser det, så håber jeg da at nogle herinde henviser brugeren til at skrive en pm til mig.

Men ellers har jeg ikke noget at byde ind med - det er ikke noget at prale af, men det er altså en kendsgerning.

 

 

 

 

Du ved ikke en skid, Aslan!!!. Jeg har længe været bekymret for at HF udvikler sig til et hundeforum der slet ikke handler om hunde,... derfor har jeg forsøgt at åbne for nogle diskussioner, bl.a. omkring den måde folk bruger virkemidlerne på herinde, for det er tydeligt at det har stor betydning for nogle. Synes måske du skal være lidt varsom med at insinuere at jeg bare vil have at andre skal rette ind efter hvad jeg vil. Jeg er her i det mindste ikke fordi jeg har problemer.

 

Hold da op sikke et sprog du har dig der :shock:

 

Men det er da underligt at forum vokser dag for dag, hvis det er sådan et stort problem :hmm:

 

 

Nu er det jo ikke bare en sektion man kan lade være med at kigge i. Men er antallet af brugere så vigtigt at det skal tilsidesætte brugere der er herinde pga. hundeinteressen?. Jeg tænker bare: man ser at der er et forum der omhandler hunde,.. klikker og finder at det vrimler med tråde om børn. Var det dèr du ville henvende dig med spørgsmål om din hund?. Men det betyder måske ikke så meget mere, bare HF er stort.

 

Jo det er. det er nemt ikke at kigge i, du lader være med at trykke på det underforum. Ligesom jeg aldrig trykker på træningsforumet, fordi jeg absolut ikke kan bruge det en disse, da dette ikke har min interesse!!!

Men selv om jeg ikke debattere alting, så er jeg da stadig hunde interesseret :vedikke:

 

De fleste (ja ja der er undtagelser) som skriver sig op herinde, gør det efter de har brugt det et stykke tid UDEN at være skrevet op. I det tid har de ikke kunnet se alt off topic snakken - så jeg kan ikke se problemet i, at der er noget for alle, som passer til der hvor de er i deres liv.

 

Dina nævnte også det med den indlægs knap. Og hvis den kan gøre at du og hende og alle de andre ikke bliver generet at løst snak trådende, så syntes jeg i skal stille det som foreslag til admin - han har da indtil videre taget alle alvorligt når de kommer med foreslag :5up:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

HF er jo ikke bedre end det's brugere.

 

Så hvis folk mener der er for lidt hunde-relateret så er det da bare at oprette nogle debatter om de emner de synes er interessante :vedikke:

Hvis der så er en del der for alvor synes HF er for meget "hygge forum" så skal de jo bare bakke op om de tråde og involvere sig i de debatter, fremfor alt det andet.

 

Jeg forstår slet, slet ikke den her - Alle de andre ødelægger HF fordi jeg er ny og føler mig udenfor, fordi det ikke er hunderelaterede debatter nok, fordi folk ikke finder netop MIT emne interessant, fordi.....

 

HF er hvad man gør det til og man har jo en stor del af ansvaret for, hvad der bliver debatteret og hvad man vil læse.

Det er da så utrolig nemt at holde sig fra AOI trådene, eller? :vedikke:

 

Personligt, så er der mange hunderelaterede ting jeg ikke orker længere, da jeg har besvaret tusindvis af tråde med præcis samme emne.

Mange tråde minder om hinanden - Og jeg må indrømme, at en del ting bare hænger mig langt ud af halsen, så dem lader jeg andre svare på.

 

Men engang imellem kommer der lige en tråd, som virkelig fanger mig, hvor jeg involvere mig meget.

For mig er det så utrolig rart at kunne blive herinde og hygge med andre brugere og lære dem lidt bedre at kende, mellem de hunderelaterede tråde - Og så rager det mig virkelig en papand, at nogen diskuttere katte, fugle og heste, det blander jeg mig da bare udenom, da det ikke interessere mig.

 

Alternativet for mig, er nok netop at jeg smutter fra HF, hvis jeg ikke har løst og fast at fordrive tiden med, mellem de (for mig) rigtig spændende hunderelaterede tråde.

 

Men enig i, at løst og fast, netop skal holdes i løst og fast, så folk selv kan sortere uden at skulle kæmpe sig igennem en masse de ikke på nogen måde finder interessant og som ikke har med hunde at gøre.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg bliver personligt lidt ulykkelig, hvis det forsvinder fra nye indlæg. men jeg skal nok lære at leve med det ;-)

Også mig!

 

Der slog du vist hovedet på sømmet. Ikke-hunderelaterede tråde, som alle teoretisk kan have en mening om og derfor kan deltage i, kan man ikke have meget imod (forudsat de ikke "overhaler" hundetrådene), de kan endog være spændende, hvorimod tråde om katte og heste nok ikke liiiiiige fænger hos så mange, og vel snarere hører hjemme på et katte- hhv. heste-forum, ville jeg tro?

 

Det er i hvert fald de tanker, jeg lige sidder og har. :vuf:

Men igen, det er jo helt umuligt at definere, hvilke emner "alle kan deltage i" - det handler jo om interesse og hvem man er :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har jo ikke være herinde så længe (lidt over 1 år), så ved ikke, hvordan det var herinde i starten. Men jeg vil dog give TS ret i, at der på det seneste er kommet væsentligt mere gang i løst og fast trådende, end da jeg startede.

For mig er det personligt ikke et problem - jeg nyder at være herinde. Dels at kunne få hjælp til det hunde-mæssige, og dels at kunne læsse lidt af med ikke hunde-mæssige ting i AOI tråden. Dog vil jeg gerne indrømme, at jeg på det seneste hopper meget let og elegant henover løst og fast tråde, som ikke vækker nogen interesse hos mig. Men det samme gør jeg også i hundetrådene, hvis ikke jeg har noget at byde på. Jeg forventer jo heller ikke, at alle læser mine tråde, ligesom jeg heller ikke læser alles tråde. Man sorterer vel efter interesse!

 

 

Jeg bruger ligesom Petrine "nye indlæg" knappen - og den er altså fantastisk til at sortere med:5up:. Du kan dels se overskriften samt se, hvor indlægget ligger. Og hvis man ikke er til løst og fast, så hopper man bare uden om de indlæg, som ligger der.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var ikke for at være uhøflig, men når en sektion EEN sektion, er til så meget besvær for NOGLE mennesker, at de overvejer at skifte forum, så er jeg af den mening at HF nok ikke bare er stedet for dem længere.

Jeg synes, at du skal prøve at lade være med at sige til folk, at HF nok ikke lige er stedet for dem mere. Det er s'gu for ufestligt.

 

Men Aslan, nu bliver jeg jo nysgerrig - hvorfor opholder du dig ikke på hundetrådene? Eller har jeg misforstået dig?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes, at du skal prøve at lade være med at sige til folk, at HF nok ikke lige er stedet for dem mere. Det er s'gu for ufestligt.

 

Men Aslan, nu bliver jeg jo nysgerrig - hvorfor opholder du dig ikke på hundetrådene? Eller har jeg misforstået dig?

 

Men hvorfor må jeg ikke sige min mening? Måske det er ufestligt, men jeg er da virkelig stødt på langt være ting herinde. Jeg har en mening, og den står jeg ved.

Som du ser, har jeg jo netop selv været i den situation, hvor HF ikke var stedet for mig. Kunne ikke finde bedre steder, og så må jeg jo indfinde mig.

DET ER MIN MENING, og den står jeg altså ved, om du og andre så mener det er ufestligt.

 

Det har jeg skrevet til Ascha, enten har folk svaret, og så er det bare spild af min tid, din tid og alle andres, at jeg skriver præcis det samme, som alle andre, eller også har jeg bare ikke forstanden til at svare. Som jeg også skrev, så er det en kendsgerning at jeg bare ikke er den klogeste ejer herinde, selv om det da ville være interessant at prøve at være det :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har kun skimmet de fleste indlæg i denne tråd lidt flygtigt, men vil alligevel lige sige noget :-)

 

Inden vi fik Løst snak forummet, havde vi de ikke-hunde-relaterede indlæg spredt overalt på forum, det syntes jeg nu vi har fået en helt fin løsning på, ved netop at oprette et sted til "den slags", så det er super nemt at sortere fra.

 

Jeg tror det er utopi at tro vi kan have et hunde forum, der kun omhandler hunde - i bliver automatisk mere og mere "venner" herinde jo mere i bruger HF og det vil automatisk give behov for at snakke om andet end hunde med dem man kender, som én netop også var inde på i et tidligere indlæg.

 

Jeg kan ikke se at det ligefrem ødelægger HF at der også er plads løst snak.

 

Når det så er sagt, kan man måske spørge om det hører til under "Nyt?" - men er det virkelig så forstyrrende?

 

Okay, det var egentlig meget med dig i tankerne, at jeg startede tråden, men jeg kan se at formålet med HF har ændret sig. Måske Aslan har ret. Jeg vil ihvertfald lige tage en pause.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Ja, det er en mulighed, og det kigger jeg på. Netop der er de nok lidt overvældende :-)

 

Ja, god ide - og hvis nu det virkelig er så svært for folk at sortere, at det er så stort et problem, at de ligefrem vil forlade HF, så synes jeg det er fint, hvis man aktivt skal klikke på et menupunkt der hedder løst og fast, som kun bliver vist der og ikke i dagens indlæg og nye indlæg.

 

Så er det da ikke noget problem at sortere... Men måske lidt bøvlet rent teknisk :hmm:

 

Man deler måske HF noget mere op i to forums, men hvis folk ikke kan overskue at der blive skrevet om en masse andet end hunde, så vil det såmænd ikke røre mig at skulle klikke på et enkelt link, for at få mit daglige fix "hvordan har i det alle sammen" tråde....

Om det i praksis kan lade sig gøre, skal jeg så ikke være den der svare på, og om man får lavet to fora, i stedet for ét er jo noget der er svært at svare på :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke for at gå efter manden, men sådan en som DKW, hvis han kun havde været i hunde-relaterede tråde, havde jeg dømt ham som belastende nar, men udelukkende fordi han har fjollet en smule hist og pist, røg han ind på favoritlisten og jeg kan gennemskue meningen med hans hunde-relaterede indlæg - når jeg er til tandlæge, taler vi ikke kun om mine tænder, på arbejde taler vi ikke kun om arbejde, lidt flere dimensioner på andre personer gør dem som regel mere tiltalende og troværdige.

 

Men EN ting er jeg helt vildt træt af og ville ønske blev censureret hårdt og brutalt - indlæg om at nu skrider jeg, holder pause, der er ikke plads til mig, dem fatter jeg slet ikke pointen i

  • Like 3
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...