Hop til indhold

Hvorfor valgte du blandingshund?


Gæst Buddha
 Share

Recommended Posts

Min ungdomshund var en ikke speciel smuk gravhundemix, tror jeg???Lidt mærkeligt for begge mine forælde var gale med schæferracen, som de havde haft før. Men denne gravbasse var en uønsket hund og han kom og blev og var så klog og dejlig.Så jeg tændte på uønskede hunde.

Mange år efter fik jeg tilbudt en 2 årig cockertæve med HD. Hun var så vild dejlig, at jeg faldt for racen.

Har jo aldrig kun haft en hund og søgte efter en supersund avlstæve. Altså cocker. Hun er her endnu , nu 11 1/2 år .

I et af hendes kuld ville jeg beholde en tævehvalp, men en køber blev ved at plage for denne og jeg solgte.

Men jeg var hvalpeskruk og besluttede at det skulle være en uønsket igen-igen.

Så ankom Nana fra øen Chios i Grækenland. En Vizhla eller mix.

Senere mistede jeg smukke Victor (Cocker igen),. igen en uønsket og han kunne da kun igen erstattes af en sort hund, der var uønsket, og så fandt en bekendt Snoopy på et privat internat ved Athen.

Jeg er nok mærkelig, men har en regel om ,at ca hver anden hund skal være en hund med stort behov for et hjem og gerne noget medtaget. Jeg har ikke lige styr på regnskabet og har også nok hunde lige nu.

17091.jpg

17089.jpg

hvalpe 2010 067.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 88
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg er nok mærkelig, men har en regel om ,at ca hver anden hund skal være en hund med stort behov for et hjem og gerne noget medtaget.

 

Så er vi 2 mærkelige, for det er også min målsætning. Men jeg har endnu ikke været så mange igennem som du har, og synes egentlig også jeg har fortjent at de to, jeg har nu, skal leve rigtig rigtig længe :pray:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil lige sige at jeg er ligeså vild med mine papirløse græske som mine DKK cockervovser. Og føler jo ikke de skal bedømmes i stort forum som man gør med egen avl , for at vurderer sine avlsdyr og dem man benytter som avlpartnerer,.

Altså passer de sammen, for store, for små, for et eller andet???

I får lige et billede af cockerne. altså hvalpene som de ser ud nu.

hvalpe2011.jpg

hvalpe 2011-2.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Umulia.

Jeg glæder mig over ikke at være alene om dette hundevalg, for i opdrætterkredse er jeg jo en underlig een, der orker sociakisering og pleje af græske hvalpe, når min tid er til det.For hvad skal de herop for???

Hvis de blev dernede ville de jo ikke konkurrere med danskfødte, men da hurtigt ligge død under en bil.

Og faktisk blev jo skide sur , da jeg betalte min dyrlægeregning = 9 hunde til vaccination, fordi kliniksygeplejersken sagde, jamen, hvorfor slæber du rundt på de 2 grækerer, de koster da ligesåmeget i dagligdagen som Dkk hundene.

Tænkte -gider ikke kommenterer det, de er sku da ønskehunde for mig.

Men dyrlægens kommentar til Nana, på bordet, hun er sku en flot vizlatæve, super sporty og velbygget, bare græsk.

Han spurgte om, hvordan jeg kunne have DKK opdrætter navn med 2 græske boende. Jamen, jeg avler da ikke på dem, de er ikke fertile.

I øvrigt , da jeg talte med sidste hvalpekøber om mine cockere, og fortalte at der også var 2 græske adopterede her i huset, hun ville møde, blev hun så glad.Hun havde nemlig 2 adopterede piger fra dengang de amerikanske soldater var i Tyskland, og disse børn blev jo ikke velset i det tyske.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kiki er 8 så for 8 år siden havde jeg solgt min hest og havde fået lov at købe min egen hund som jeg ku ta med mig når jeg skulle flytte hjemmefra :-)

 

vidste ejg skulle træne med den og ville gerne have en border collie, fandt så kiki en border / berner blanding og var solgt.

 

For mit vedkommende kiggede ejg på tavlehunde også på diverse hjemmesider men havde ikke penge til en tavlehund kiki kostede 2400 :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Umulia.

Jeg glæder mig over ikke at være alene om dette hundevalg, for i opdrætterkredse er jeg jo en underlig een, der orker sociakisering og pleje af græske hvalpe, når min tid er til det.For hvad skal de herop for???

 

Nu er jeg jo ikke opdrætter, så den slags kommentarer er jeg blevet forskånet for. Men har da fået andre - både Chili, som ødelagde hele vores hjem, og Vinnie skulle have været aflivet, hvis det stod til familie og bekendte. Jeg blev rasende da en tidligere kollega mente at det var "godt det samme", da Chili døde :evil:

Min mor startede med at være meget utilfreds med at jeg havde taget Vinnie til mig, for hun var et stort skrummel, og ikke til at styre. Men nu er hun "mormors pige" - sådan kan det gå :lol:

 

Og faktisk blev jo skide sur , da jeg betalte min dyrlægeregning = 9 hunde til vaccination, fordi kliniksygeplejersken sagde, jamen, hvorfor slæber du rundt på de 2 grækerer, de koster da ligesåmeget i dagligdagen som Dkk hundene.

Tænkte -gider ikke kommenterer det, de er sku da ønskehunde for mig.

 

Det tog du pænt :shock:

Jeg kunne nok ikke lade være med at spørge om hun syntes jeg skulle gå et andet sted hen næste gang...

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er nu flere opdrættere, som også har blandinger, min søster er en af dem (og har aldrig fået kommentarer)

 

Jeg har ingen regler om rater for racerene eller blandinger, foretrækker klart hvalpe fra 8-ugers med DKK-tavle, er endte med 4 genbrugs, heraf en blanding. Tror mit hundevalg er præget af 'hovsa', mere end planer om noget fremtid :engel: da Ella (tidligere Bastarden) blev købt i den blå avis skældte jeg veninden ud, som aldrig før, kan tydeligt huske, vi gik i Kongens Have og jeg råbte, så folk vendte sig, så det var ikke med min gode vilje, men hun er jo kær og dejlig alligevel :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og faktisk blev jo skide sur , da jeg betalte min dyrlægeregning = 9 hunde til vaccination, fordi kliniksygeplejersken sagde, jamen, hvorfor slæber du rundt på de 2 grækerer, de koster da ligesåmeget i dagligdagen som Dkk hundene.

Tænkte -gider ikke kommenterer det, de er sku da ønskehunde for mig.

 

Jeg var marcheret direkte ind til dyrlægen og fortalt ham at hans kontor-dulle lige havde kostet ham dig som kunde. Hvad f*nden bilder hun sig ind :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Petrine

Mit hundehold har så også i høj grad været noget HOVSA:ALtså hørt om en overflødig hund, kan jeg, har jeg tiden og pengene og ja, hvis jeg turde, så kom den her.Dog har jeg kun taget hunde ind , jeg troede på, kunne med dem der var her og som jeg havde ansvaret for.Hvilket jo også gik virkeligt galt for mange år siden.

Nu er min cockertæve Molly 11 1/2 år og hun skal så ikke stille op til alphatæve for flere , nok hverken akut hunde eller græske plejebørn eller hvalpe født her af hendes datter.Hun har virkeligt gjordt sit bedste .

Og pludselig vil/kan hun jo vise alderdomstegn..

Link til indlæg
Del på andre sites

Da vi købte Hogan kiggede vi egentligt efter en lys Golden Retriever, og hans annonce dukkede op da han er halvt Golden og så var vi bare solgt. Især efter at have besøgt ham og set hvor dejlig han var :hjerte:

At vi så ikke aner hvem eller hvad faderen er tager vi ikke så tungt, for Hogan er en dejlig hund uanset hvad.

Selvfølgeligt er man da nysgerrig for at se hvordan faderen ser ud og hvordan den er, men mere er der heller ikke i det :-P

Og så kan men bare håbe at der ikke kommer nogle skavanker senere hen, men så må man tage den derfra :engel:

Jeg har intet imod hunde med tavle, jeg syntes faktisk det er smart at man kan se hvad de kommer af og sådan.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...
Gæst Joey-Salome

Jeg ville hellere ville have en voksen hund end en hvalp, selvom det måske virker underligt for mange - og hvad voksne hunde angik brændte jeg fremfor specifikke racer for at give et godt hjem til en hund, som virkelig manglede det og måske havde haft det svært, så den trængte til ekstra meget kærlighed og tryghed. Det var det, der føltes rigtigt i maven på mig, jeg skulle ikke bruge en hund til arbejde eller en brugs-funktion, jeg ønskede mig en lille livs-companion, som jeg kunne gøre en forskel for.

 

jeg fulgte mine følelser blandet med fornuft og ledte efter en hund, som harmonerede i temperament med mig. Så jeg tænkte meget over, hvad jeg havde at tilbyde en hund og gik ud fra det. Og begyndte at kigge efter en voksen hund på danske internater. Der var på det tidspunkt kun lab-blandinger og amstaffs, og det var ikke lige mig. Så faldt jeg over en annonce med en lille græker, som stod på internat på Skiathos, og som netop havde fået det hjem, den havde savnet så længe. Og så vidste jeg det bare - det var det, jeg skulle, adoptere fra udlandet, hvor hundes kår er så meget værre end herhjemme. Efter lidt leden rundt fandt jeg Spanske Hunde og hos Animal in Need i La Linea i Malaga, der stod han, som I kan se ham lige herunder, blandt hundredevis af andre og alligevel den eneste ... og smilede hvalpekækt og viftede med sin langhårede hale, to år gammel, en "good little doggy", reddet fra en af de frygtelige killing stations, en følsom lille bamse med ar på sjælen over at være blevet kasseret som skrald og derfor nu med hårdt brug for en, der for alvor kunne give ham tilliden til mennesker igen.

 

5093_93260194585_565689585_1816676_7818713_n.jpg

 

Jeg var ikke i tvivl. Der var min hund.

 

Og det hele blev ordnet med organisationen og jeg talte dage - og så landede han i Kastrup. Charlie.

Og han kom ud af transportkassen og sagde "hej - du er jo min mor, det ved jeg da godt" med øjnene, og så kyssede han mig i ansigtet og logrede vildt med den der hale, og så var vi i familie.

 

5093_95306584585_565689585_1847209_3160733_n.jpg

 

Vi har været soulmates lige siden - og vi har ikke været fra hinanden i mere end 8 timer siden heller. Det kan vi slet ikke.

Ingen hund kunne passe bedre til mig i sind, hjerte og ja ... det hele.

 

Da jeg fandt Charlie, så jeg også en anden lille hund blandt de mange, som sad der på Animal in Need og havde ventet længe, også med en fortid på killing station og savn i blikket ... og jeg havde set ham, men Charlie havde trumfet ham somehow. Og jeg tænkte, at han fik nok et andet hjem, så dejlig som han dog også var. Men det gjorde han bare ikke. Og pludselig var der gået 2½ år og jeg fik muligheden for at få endnu en hund og greb den efter at have overvejet - og snakket med jer herinde om at have flere, hehe.

Så var der ingen tvivl om, hvem det skulle være. Han havde stået der dengang, og han stod der endnu. Nu med fire lange års savn efter det gode hjem ovenpå alle rædslerne, inden han blev reddet til internatet. Og den historie kender I - Buster.

 

431052_10150592924309586_565689585_8912737_1943195629_n.jpg

 

Buster komplimenterer Charlie så fantastisk. Og han harmonerer mindst lige så godt med mig som min lille gyldenbamse.

De er så forskellige og alligevel to alen af et stykke - sjælebrødre. Intet mindre.

 

Der er en del racer, som jeg er ret vild med og gerne ville have. Men om det bliver renracede eller blandinger, hvalpe eller voksne, så bliver mine hunde nok altid hunde, som af en eller anden grund er i nød, til overs i verden og savner et hjem. Og hvor jeg kan mærke i maven og hjertet, at vi skal være sammen.

Det er meget følelsesladet for mig med mine hunde, sikkert for meget vil mange mene. Det har jeg så mine grunde til, og for os er det det helt rigtige.

Nøjjjj, hvor jeg elsker mine to vapsebasser, det kan komme bag på mig hver dag, at man kan elske sådan nogle små væsener så meget og være så glad for, at de deler hele deres lille liv med mit. :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nala er nok også valgt sådan lidt "Hovsa". Jeg elsker hende over alt i verden, men ville ønske at jeg havde sat mig mere ind i avl og stamtavler da vi valgte hende. Det kunne ihvertfald have gået galt. Til mit held ser det dog ikke sådan ud :-)

 

Jeg har aldrig haft hund før - min kæreste har haft sine hjem, men aldrig alene. Hans far er hundetræner (desværre af den gamle skole) og jæger - han har FT Spaniels med fine tavler og masser prøver i baggagen. Hans mor har en DSG fra en gård - hun er muligvis ikke ægte og har ihvertfald ikke tavle ..

Simon måtte bare have hund, og det kunne ikke gå hurtigt nok. Jeg var lidt lurren ved tanken, for det er jo meget ansvar, men efter at have overvejet det i et halvt års tid, var jeg med på den. Jeg havde bare nogle få krav - den skulle være allergivenlig og måtte ikke fælde. Jeg fandt en liste på hundeleksikon over "allergivenlige" racer, og begyndte langsomt at studere dem. Jeg var helt på bar bund - jeg vidste ingenting om hunde, træning, foder osv. Nogle fra allergivenlig-listen blev udelukket udelukkende på udseendet, andre på størrelse, aktivitetsniveau osv. Jeg tog også et par online tests, for at se om nogle af de hunde jeg stod tilbage med på min liste mon i virkeligheden passede til os ifølge testene (jeg lagde dog ikke vild meget i resultaterne). Terrier var selvfølgelig udelukket ifølge dem - der skulle man helst have erfaring!

Efter at have kogt listen ned, begyndte vi (mest jeg) at se efter hunde - vi havde sat vores hundekøbsbudget til ca. 5000, hvilket vi synes da måtte være allermax man kunne betale for en hund (ja vi er blevet klogere). Vi fandt et par stykker - primært blandinger, der var interessante. Vi gennemgik annoncerne sammen og faldt for Nala (dengang Bibi). En Cairn Terrier og Westie blanding på dengang 6 uger kun 100 km fra os - hun var endda inden for vores budget 4800 kr :-) Hun var fra et stueopdræt og et hovsa kuld mellem to naboers hunde - far er DKCH Tofthus Connory og mor er en blanding af Westie og Cairn. Mor ved vi ingenting om i dag - det er et sats og er det eneste jeg fortryder!

 

I dag er jeg simpelthen så glad for vi tog den vilde terrier til trods for advarsler og er lykkelig for vi endte i et godt stueopdræt og ikke hos en hundehandler - med den viden jeg havde dengang kunne det sagens havde været tilfældet! Nala er heldigvis også sund og rask :-) Pyha ...

 

Jeg vil sagens kunne finde på at vælge en blanding igen, men jeg forstår nu vigtigheden i at sammensætte blandinger fornuftigt. Avl og sundhed vil også komme til at være meget vigtigt for mig fremadrettet. Om jeg vælger en tavle ved jeg ikke - mange af f.eks. DKK's avlsprogrammer er gode, men der er ligeså mange jeg ikke ønsker at støtte. Hvis jeg vælger en tavle bliver det for hundens sundheds, ikke for et specielt udseende, som jeg desværre synes der fokuseres for meget på blandt mange racehunde!

 

Hmm - hvorfor valgte jeg en blandingshund? Jeg vidste ikke bedre, men i dag knuselsker jeg mit valg hver eneste sekund hver eneste dag :lun:

 

 

Billederne fra annoncen:

IMG_0549.jpg

 

Fra da vi var nede at se hende (første og eneste gang som 6 ugers hvalp):

DSC00200.jpg

 

I dag (1,5 år):

foto.jpg

DSC00199.jpg

IMG_0523.jpg

IMG_0524.jpg

IMG_0525.jpg

IMG_0529.jpg

IMG_0538.jpg

IMG_0540.jpg

IMG_0542.jpg

IMG_0543.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi ville så gerne have en hund.... Vi syntes ikke vi havde 5-15000 kr. til en tavlehund, og jeg ville også gerne have en hund, der var renlig.... Og så faldt vi for Freya på gul og gratis (og ja, det var mest udseendet). Og ja, advarslerne stod i kø - både herinde og hos alle andre! Og ja, hun er meget energisk og kræver bestemt aktivering - men hun er skøn!

Link til indlæg
Del på andre sites

Min græker er min første hund på egen hånd.

Valgt af de helt forkerte årsager og uden at vide hvad hun var, hvordan hun var og hvad jeg kunne forvente.

Hun er da også helt forkert til mig, men hun har lært mig lektien at gøre mit forarbejde og udvælge hund med større omhu og hun har lært mig hvilke karaktertræk jeg sætter pris på hos en hund og hvilke jeg ikke synes er så ønskværdige. Det kan jeg kun være hende taknemmelig for.

 

Hehe ja nu vælger de fleste vel forhåbentligt ud fra hunden og ikke tavlen..

 

Og på grund af ovenstående var min første GD valgt udelukkende ud fra tavlen ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Os unger havde længe plaget om at få en hund. Da vi så flyttede til hus med have, skulle vi selvfølgelig også have en :mrgreen: Mine forældre var ikke helt indstillede på at købe en hund med tavle, så vi fandt en annonce i den blå avis på en schæfer/labrador/collie blanding, som vi tog ud og kiggede på - og faldt pladask for. En kæk lille spilopmager med de sødeste små ører, der knækkede lige på midten... :hjerte: Slet ikke til at stå for :lun:

 

Da han blev voksen, kom vi i kontakt med et par, der havde to tæver. De og mine forældre blev enige om, at den ene tæve og vores Buster skulle have et kuld hvalpe. Og sådan fik vi vores anden hund. Han var ikke lige det vi regnede med at få ud af det, da han var omkring 70 cm høj og vejede over 40 kg. Buster vejede lidt over 20 kg. og moderen var endnu mindre, så vi regnede med at få en forholdsvis lille hund, men sådan gik det altså ikke lige :lol: Heldigvis var han blid og god som dagen er lang :lun: En rigtig lalleglad retrieverdreng :mrgreen:

 

Charlie fik vi egentligt, fordi vi skulle omplacere ham. Men hvis man kender mig, ved man godt, at det nok ikke er det smarteste at tage et dyr med hjem, som ikke skal blive boende. Og den gang gik det heldigvis som jeg ville have det :mrgreen:

 

Egentligt var det jo ikke mig, der valgte hundene, men det var altså sådan vi endte med tre blandinger :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi valgte en blandingshund af flere grunde;

Vi ville have en lille hund, som ikke nødvendigvis krævede det helt store motionsmæssigt, da jeg på daværende tidspunkt stadig rendte rundt med et rigtig dårligt knæ og ingen udsigt havde til operation. Og når nu vi alligevel var nede i de små hunde, så ville vi gerne have så lille en hund, at den var supernem at have med overalt nærmest. Og så måtte det meget gerne være en ikke-særligt-fældende-hund! Men det var som om der ikke rigtig hundrede procent var nogle af de helt små racer som fangede os fuldstændig.. men hvorimod en blanding af nogle af de små racer virkede mere tiltalende. Så faldt vi over Ayo, som stod til at være en Papillon/Malteser/Yorkie blanding. Hun skulle være ½ Papillon, og 1/4 Malteser og 1/4 Yorkie. Vi havde haft kigget på de tre racer for sig - men der var ingen af de tre racer for sig selv, som vi virkelig ønskede os. Papillonen tiltalte os dog mest - men ikke helt nok.. Malteser og Yorkie bryder jeg mig ikke rigtig om udseendet på - de kan være meget søde, men det var ikke lige sådan en hund hvor jeg tænkte "Ej! Den MÅ jeg bare have!" :genert:

 

Men en blanding af de tre racer, og især med halv Papillon og 1/4 hver af de to andre, virkede derimod meget tiltalende!

 

Der var et billede på annoncen af Ayo og hendes søskende - og de så alle vældig bedårende ud!

Så vi kørte op og så dem - og Ayos sind og temperament allerede som helt lille tydede på at hun var lige en hund for os. Hun var virkelig fremme i skoene og ikke spor bange af sig, selvom hun var en lillebitte stump på knap 500 gr! Malteseren var dog ikke at se i hende - men helt tydeligt at se hos en af hendes brødre. Så Ayo lignede mest en Papillon, bare med yorkiens farver. Det virkede som et super dejligt sted, og vi var helt vilde med Ayo. Så en uge efter hentede vi hende hjem.

 

Nu er hun ½ år - og vi er slet ikke i tvivl. Vi valgte den HELT rigtige hund for os - hun passer hundrede procent ind hos os! :hjerte: MEN - Papillon/Yorkie/Malteser blanding er hun altså ikke! Og vi er højst sandsynligt også blevet taget godt og grundigt i r*ven og har nok desværre købt hende hos en hundehandler. :cry: Og det kuld vi så hende i, som skulle være hendes eget, det var helt sikkert heller ikke der hun rigtig stammer fra! Yorkiefarverne forsvandt jo større hun blev - nu er hun helt lysebrun - med hvide poter, hvidt bryst og hvid halespids. Der er absolut ingen Malteser eller Yorkie i hende - derimod ligner hun rigtig meget en Russisk Toy Terrier, bortset fra de hvide aftegninger hun har - men dem er jeg helt sikker på stammer fra Papillonen - for efter at have forsket lidt i denne "opdrætter" vi har købt hende hos, så ser det ud til at samtlige kuld hun laver, er halv Papillon og halv noget andet. Det kunne godt tyde på at hun importere dem et sted fra, enten hvalpene, eller får en tæve hjem og bruge én Papillonhan til at parre samtlige tæver med..

 

Så om Ayo er importeret eller danskfødt - det ved vi ikke. Men jeg er efterhånden ret sikker på at hun er en Papillon/Russisk Toy Terrier blanding - hendes sind er HELT sikkert terriersind - og hun ligner virkelig meget. Så selvom vi ikke rigtig fik hvad vi troede, så kunne vi ikke ønske os en bedre hund. Hun passer så godt til os - og jeg er helt forelsket i hendes skønne terrier-sind! :lun: Omend man indimellem liiiiige må tælle til ti et par gange... :engel: og hun er absolut ikke en "typisk" hundehandler-hund. Hun er fuldstændig fremme i skoene, overhovedet ikke klar over hendes ringe størrelse - og 7-9-13 er hun fuldstændig sund og rask! Heldigvis.....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Helle1985

Jeg er vokset op med Lab-blandinger og ville egentlig gerne have en stor hund, da jeg flyttede for mig selv. Her kiggede jeg på en Rottweiler, da jeg elsker den race;) Skæbnen ville så, at lille Ina blev min, gennem en veninde med et ups-kuld, hvor de alle skulle være aflivet. Det kunne jeg ikke have på mig, når nu jeg ledte efter en hund alligevel! Da jeg så syntes Ina skulle have selskab fordi jeg gik fra min eks og ikke ville have hun skulle være alene så længe, var det igen en større hund jeg havde i tankerne. SÅ kom Sonne, der ligeledes skulle være aflivet, fordi forrige ejer ikke havde lært sin datter om hvordan man behandler levende dyr :(

Nu har jeg så mine elskede tæppetisser-blandinger <3

NÆSTE gang skal det dog værre en større ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Helle1985
Os unger havde længe plaget om at få en hund. Da vi så flyttede til hus med have, skulle vi selvfølgelig også have en :mrgreen: Mine forældre var ikke helt indstillede på at købe en hund med tavle, så vi fandt en annonce i den blå avis på en schæfer/labrador/collie blanding, som vi tog ud og kiggede på - og faldt pladask for.

 

 

Må jeg spørge hvor og hvornår det var? Mine forældres gamle hun er nemli PRÆCIS den blanding!

Link til indlæg
Del på andre sites

Må jeg spørge hvor og hvornår det var? Mine forældres gamle hun er nemli PRÆCIS den blanding!
Hmm... Nu skal jeg jo til at regne :lol: Men det må være tretten år siden efterhånden - så det har nok været i sommeren 99. De boede i Randers :-) Kunne være lidt sjovt, hvis de har haft en hvalp fra samme kuld :-D
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Helle1985
Hmm... Nu skal jeg jo til at regne :lol: Men det må være tretten år siden efterhånden - så det har nok været i sommeren 99. De boede i Randers :-) Kunne være lidt sjovt, hvis de har haft en hvalp fra samme kuld :-D

 

Det kunne være det, for det passer med mine forældres ;) Kan du huske hvad din hund's forældre hed? Så vidt jeg husker her, hed moderen Bessie og faderen Buller (moren var Collie/Samojede)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kunne være det, for det passer med mine forældres ;) Kan du huske hvad din hund's forældre hed? Så vidt jeg husker her, hed moderen Bessie og faderen Buller (moren var Collie/Samojede)
Kan ikke huske hvad forældrene hed, men moderen var Labrador/schæfer og faderen var Collie :-) Så det var desværre ikke det samme kuld... :-)
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...