Hop til indhold

Hvorfor valgte du blandingshund?


Gæst Buddha
 Share

Recommended Posts

  • 1 month later...
  • Svar 88
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst boble

økonomi.... havde kun 500-1000 til hund men ønskede mig brandende en ny træningsmakker... og som børnefamilie hvor jeg går fast hjemme har jeg ikke 8000-12000 kr der står hund på... og bella (knapt 2 år da jeg fik hende) er lige så dejlig og sød som jeg håbede på... og hun skal nok blive en super AG hund på trods af hun var voksen da jeg fik hende og hun ikke har haft en nem start... men NÆSTE gang SKAL det være en hvalp som så bliver "klikket" fra starten og hvis det går som jeg forudser så bliver det nok en af bellas hvalpe der kommer til at blive her... at kende sin hund fra det øjeblik den forlader livmoren DET må da være lykken...

 

igår er fortid, i morgen et mysterie idag er en GAVE

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg to gange ville svare i denne tråd ... Men sandheden er at jeg faktisk ikke ved det :vedikke: Dumhed ?

 

 

Vi ville gerne have labrador-sindet, men var ikke til det lidt tunge look. Vi ønskede en noget 'lettere' hund. Men med en blanding, er udfaldet af sindet samt kropsbygningen jo ikke til at garantere ?

Formel 1'eren var vi bange for, at vi ikke ville kunne følge med. Og så giver det da god mening at købe en blanding med Tysk Korthåret Hønsehund i, eller ?

 

Jeg har længe været sucker for den der fine halvlange pels som man finder hos Kleineren. Og se hvad vi endte med, en korthåret hund :lol:

 

 

Men synes nu vi har været utrolig heldige, og det HAR da sin charme med et lille (stort) gadekryds :lun: (Og så griner jeg indvendigt, hver gang nysgerrige fremmede vil vide hvilken race hun er :lol:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Men synes nu vi har været utrolig heldige, og det HAR da sin charme med et lille (stort) gadekryds :lun: (Og så griner jeg indvendigt, hver gang nysgerrige fremmede vil vide hvilken race hun er :lol:)

 

Og dine venner griner med, når du fortæller dem, at folk synes, hun ligner en Weimaraner! :sjov:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og dine venner griner med, når du fortæller dem, at folk synes, hun ligner en Weimaraner! :sjov:

 

Folk og folk, en enkelt noget påståelig mand er det blevet til ... Indtil videre ;)

 

 

Kunne du lokkes til at uddybe lidt :-)

Du bruger ordet forhåbentligt, så jeg går ud fra du opfatter det som negativt at vælge hvalp ud fra tavlen?

 

Mon ikke Buddha mener, at man vælger en Border Collie fordi man gerne vil have en Border Collie, og ikke bare fordi dens forældre har meget fine tavler ?

 

Det var ihvertfald sådan jeg forstod det :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Mon ikke Buddha mener, at man vælger en Border Collie fordi man gerne vil have en Border Collie, og ikke bare fordi dens forældre har meget fine tavler ?

 

Det var ihvertfald sådan jeg forstod det :)

 

Jeg tror bare jeg venter med at finde ud at hvad der menes til Buddha har tid til at svare ;-)

 

Jeg ved i øvrigt ikke hvad meget fine tavler er for noget, så dét skal du være velkommen til at forklare mig :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe ja nu vælger de fleste vel forhåbentligt ud fra hunden og ikke tavlen..

 

Er det skidt hvis man gør det modsatte i første linje da?

 

 

For hér bliver første del af valget foretaget via de muligheder man har med en tavle.

 

 

 

 

 

Dermed ikek sagt at jeg ikke kunne få en blanding i huset på et eller andet tidspunkt. Stort set alle hunde i familien i tidens løb har været omplaceringer eller fra internater, taget ind som unghunde.

 

 

Tjah. Lidt ligesom Audrey var hverken jeg eller Casper stor fan af det rene labrador-look. Skønne skønne hunde, men lidt "tunge" i udseendet hvis det giver mening.

:hmm:Se den står jo nævnt flere gange, så nu hev jeg den lige frem....... Nej. Det giver ingen mening, for vil man ikke de store tunge labber, så er der al mulighed for at undgå dem. Måske det mere bunder i uvidenhed om racen sådan helt generelt? Det er altså et reelt spørgsmål, ikke et angreb dét her.

 

Et halvt år efter faldt jeg over en annonce med 10 stk. lækre labradorblandinger. Formel 1 (hed det sig) med Kleiner münsterländer og Tysk korthåret hønsehund. Det var lidt et sats, vi kendte ikke hønsehunden, men kendte dog lidt til kleineren og labradoren og formel 1'eren.

Det er akkurat det samme. Det er ikke 2 forskellige.

Link til indlæg
Del på andre sites

:hmm:Se den står jo nævnt flere gange, så nu hev jeg den lige frem....... Nej. Det giver ingen mening, for vil man ikke de store tunge labber, så er der al mulighed for at undgå dem. Måske det mere bunder i uvidenhed om racen sådan helt generelt? Det er altså et reelt spørgsmål, ikke et angreb dét her.

 

 

Jeg kan jo kun prøve at forklare for mit eget vedkommende.

 

Jeg vidste ærligt talt ikke ret meget om forskellen på Formel 1 og (hedder det klassisk?) Labrador før jeg blev medlem herinde. Nu ved jeg en bitte smule mere, f.eks. at det reelt kun er en F1, hvis hunden er af specifikke engelske eller irske jagtlinjer, og at der findes almindelige Labradors, som markedsføres som/forveksles med F1, fordi de er avlet mindre/slankere. Så vidt jeg har forstået, har F1 Labradors et større drive - et såkaldt 5. gear- end Labradors af udstillingslinjer, da de er avlet specifikt med henblik på jagt?

 

Labrador var den race, jeg tog udgangspunkt i, da jeg skulle finde min hund. Jeg vidste, at jeg ikke ville have en ren Labrador. En F1 ville nok være for stor en mundfuld og måske lidt fjollet at anskaffe mig, da jeg ikke ville komme til at bruge den til jagt. Den klassiske type (som jeg på daværende tidspunkt kun troede, fandtes som sværvægter :genert:) er altså bare ikke mig. De fleste jeg har mødt, at været meget anmasende og 'bulderbasse' i deres væremåde, og fysisk foretrækker jeg (såvel som med heste) en let type. Mit indtryk skyldes højst sandsynligt blandt andet, at der findes rigtig mange Labradors i Danmark, som ikke bliver stimulerede (eller opdragede) efter deres behov. Dette faktum havde jeg dog ikke med inde over alle overvejelser ift. racevalg.

 

Da jeg valgte det kuld, som min hund kommer fra, havde jeg forberedt mig på, hvordan de iblandede racer var ift. standarden. Kunne jeg havde gjort mere for at sætte mig ind i typerne hhv. Labrador og Flatcoat? Helt klart! Snakkede faktisk hverken med folk fra specialklubberne, eller besøgte folk med velstimulerede eksemplarer af racerne. Min viden kom fra diverse sider på nettet og bøger om racebeskrivelse, samt min egen erfaring med racerne. Flatcoaten var nok den af racerne, jeg havde det mindste kendskab til, men også den som betagede mig mest. Jeg læste mig frem til, at en Flatcoat var mere skarp i det end en Labrador, og krævede en mere rutineret træner. På baggrund af dette, og så frygten for at miste en hund til kræft, besluttede jeg, at jeg ikke skulle have en Flatcoat som min første egen hund.

 

Blandingen af Labrador (far skulle efter sigende være F1 med tavle, mor ½ alm. Labrador) og Flatcoat fandt jeg perfekt til mig. Jeg var klar over, at hvalpen kunne falde ud til begge sider, men med to racer fra samme gruppe, samt to slankt byggede forældre, følte jeg, at jeg nogenlunde kunne forholde mig til, hvilken type hund jeg ville få. Forældrenes temperamenter var naturligvis afgørende faktor.

 

Inden jeg får en masse høvl, så vil jeg gerne understrege, at jeg godt er klar over, at mange af mine opfattelser skyldes/skyldtes uvidenhed, men jeg har på den anden side heller ikke valgt min hund med hovedet under armen.

 

 

 

En lille tilføjelse:

 

Jeg ringede faktisk til DKK for at forhøre mig om, hvilke racer jeg kunne se nærmere på. Da jeg havde sagt, at jeg foretrak store hunde, men at jeg boede på 2. sal, var damen i røret klar til at foreslå mig en Labrador. Jeg blev enormt skuffet over, at man selv hos DKK anbefaler racen til hvem som helst, uden det mindste fokus på hvad racen har brug for.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nåh men så lad os da tage den, nu vi er igang. :-D

Jeg vidste ærligt talt ikke ret meget om forskellen på Formel 1 og (hedder det klassisk?) Labrador før jeg blev medlem herinde. Nu ved jeg en bitte smule mere, f.eks. at det reelt kun er en F1, hvis hunden er af specifikke engelske eller irske jagtlinjer, og at der findes almindelige Labradors, som markedsføres som/forveksles med F1, fordi de er avlet mindre/slankere. Så vidt jeg har forstået, har F1 Labradors et større drive - et såkaldt 5. gear- end Labradors af udstillingslinjer, da de er avlet specifikt med henblik på jagt?

f1 har intet med størrelsen på hunden at gøre.

 

Det 5. gear har heller ikke noget med det at gøre. Let dresserbarhed, et meget blødt sind, meget pleasende, og en meget let fundet tænd og sluk knap har med det at gøre. Men det er ikke som sådan unikt for engelsk/irske jagt- og markprøvelinjer, for fakta er at der er engelsk/irske hunde de fleste danske labber af jagt og markprøvelinjer.

Det der ér unikt er hvordan man værdisætter hundene der skal indgå i avlen. Hvor vi her i danmark gerne vil have lidt mere selvstændighed i vores labber, vil englænderne gerne have nærmest ekstremt bløde og pleasende hunde.

 

Labrador var den race, jeg tog udgangspunkt i, da jeg skulle finde min hund. Jeg vidste, at jeg ikke ville have en ren Labrador. En F1 ville nok være for stor en mundfuld og måske lidt fjollet at anskaffe mig, da jeg ikke ville komme til at bruge den til jagt. Den klassiske type (som jeg på daværende tidspunkt kun troede, fandtes som sværvægter :genert:) er altså bare ikke mig. De fleste jeg har mødt, at været meget anmasende og 'bulderbasse' i deres væremåde, og fysisk foretrækker jeg (såvel som med heste) en let type. Mit indtryk skyldes højst sandsynligt blandt andet, at der findes rigtig mange Labradors i Danmark, som ikke bliver stimulerede (eller opdragede) efter deres behov. Dette faktum havde jeg dog ikke med inde over alle overvejelser ift. racevalg.

Jamen igen. DU kan ikke dele labrador som race op på den måde. "Klassisk" type???? hvis der er noget der er "den klassiske type" så er det som sådan importerne af jagt- og markprøvelinjer. Og nemmere hunde at have med at gøre, finder man sådan set ikke.

Det "tradeoff" man laver, er så til gengæld at tolerancen for førerfejl imo ikke er så stor. Laver man en fejl, som f.eks. at flå en dummy ud af gabet på hunden, så kommer det til at koste meget arbejde at få hunden til at aflevere pænt til hånd igen.

Hér er de mere selvstændige linjer mere tolerante. De "tåler" lidt mere, hvis det giver mening.

 

Inden jeg får en masse høvl, så vil jeg gerne understrege, at jeg godt er klar over, at mange af mine opfattelser skyldes/skyldtes uvidenhed, men jeg har på den anden side heller ikke valgt min hund med hovedet under armen.

Hvorfor skulle du få høvl?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Kunne du lokkes til at uddybe lidt :-)

Du bruger ordet forhåbentligt, så jeg går ud fra du opfatter det som negativt at vælge hvalp ud fra tavlen?

 

Det var såmænd ikke dybere ment end man vel finder den hund (race/blanding) som man er interesseret i. Og nu er det en blandingshundetråd, men snakker man om tavle, kommer den vel for det meste også efterfølgende, altså når man er nået frem til hvilke race/r man kigger på.

 

Er det skidt hvis man gør det modsatte i første linje da?

 

For hér bliver første del af valget foretaget via de muligheder man har med en tavle.

 

 

Det kan godt være svært at kigge på tavle når nu man kigger på blandingshund ;-) Jeg valgte ikke race ud fra at gruppe 5's tavler så sundere ud end gruppe whatever. Ok nu ordkløver jeg bare, bare fordi :mrgreen:

 

Der står ovenover hvad jeg mente.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nåh men så lad os da tage den, nu vi er igang. :-D

 

f1 har intet med størrelsen på hunden at gøre.

 

Det 5. gear har heller ikke noget med det at gøre. Let dresserbarhed, et meget blødt sind, meget pleasende, og en meget let fundet tænd og sluk knap har med det at gøre. Men det er ikke som sådan unikt for engelsk/irske jagt- og markprøvelinjer, for fakta er at der er engelsk/irske hunde de fleste danske labber af jagt og markprøvelinjer.

Det der ér unikt er hvordan man værdisætter hundene der skal indgå i avlen. Hvor vi her i danmark gerne vil have lidt mere selvstændighed i vores labber, vil englænderne gerne have nærmest ekstremt bløde og pleasende hunde.

 

Okay. Det må være pleasergenet og tænd/sluk-knappen jeg mener med 5. gear. Det er bare det udtryk, jeg har fået serveret så mange gange.

 

 

Jamen igen. DU kan ikke dele labrador som race op på den måde. "Klassisk" type???? hvis der er noget der er "den klassiske type" så er det som sådan importerne af jagt- og markprøvelinjer. Og nemmere hunde at have med at gøre, finder man sådan set ikke.

Det "tradeoff" man laver, er så til gengæld at tolerancen for førerfejl imo ikke er så stor. Laver man en fejl, som f.eks. at flå en dummy ud af gabet på hunden, så kommer det til at koste meget arbejde at få hunden til at aflevere pænt til hånd igen.

Hér er de mere selvstændige linjer mere tolerante. De "tåler" lidt mere, hvis det giver mening.

 

Skal altså lige have skåret ud i pap her. Det betyder ikke andet, end når en tavlehund kommer fra bestemte linjer, når en Lab betegnes som F1? Jeg ved godt, at en F1 er en Labrador retriever NU, men da jeg skulle gøre mig overvejelser om min kommende hund, var jeg af den opfattelse, at en F1 var en slags Labrador-hybrid, altså en moderniseret type Labrador, og ikke som sådan samme race. Når jeg skriver klassisk, er det igen fordi, det er sådan jeg ofte hører den type omtalt. Da jeg først er stødt på de lette typer som voksen, har jeg indtryk af, at det er den tunge type, som var her først, og at de andre (som jeg tænker: "avlet med henblik på jagt" om) er kommet til senere. Kan en Lab af jagtlinjer være tung af type? Eller er det en Lab af udstillingslinjer, som kan være slank af bygning? Please edducate me!

 

Jeg forstår godt logikken i, at følsomme hunde kræver mere finesse mhp. træning. Jeg har jo selv fået en hund med en fantastisk arbejdsiver, som er enormt følsom overfor mine signaler, og fanger de fleste ting efter meget sparsom præsentation, og det er en (fed) udfordring for mig, at skulle formidle mine signaler på hendes niveau.

 

Hvorfor skulle du få høvl?

 

Det er sket før... :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Skal altså lige have skåret ud i pap her. Det betyder ikke andet, end når en tavlehund kommer fra bestemte linjer, når en Lab betegnes som F1? Jeg ved godt, at en F1 er en Labrador retriever NU, men da jeg skulle gøre mig overvejelser om min kommende hund, var jeg af den opfattelse, at en F1 var en slags Labrador-hybrid, altså en moderniseret type Labrador, og ikke som sådan samme race.

F1 "begrebet" er relativt nyt. Det stammer i al sin enkelthed fra overskriften på en artikel om en lille gruppe mennesker der trænede og afprøvede deres importerede labradors på markprøver afholdt efter engelske normer, på privat basis.

Noget tilsvarende fandtes som sådan ikke i Danmark på det tidspunkt, og dét at man rent faktisk brugte relativt enorme ressourcer (tid og penge) på at hente særligt udvalgte labradors hjem fra england, og afholde prøver med særlige opgaver og krav, var noget helt specielt på dét tidspunkt.

Derfor sammenligningen med formel1 race i overskriften. Det var noget specielt. Overskriften var: "Er dette labradorens formel 1?"

 

Der er ikek tale om en ny type labrador, eller en adskilt type eller noget som helst andet. Det er ganske almindelige hunde af racen labrador retriever.... med den eneste forskel at de er af rene engelsk/irske jagt- og markprøvelinjer. Nothing else.

 

 

Når jeg skriver klassisk, er det igen fordi, det er sådan jeg ofte hører den type omtalt. Da jeg først er stødt på de lette typer som voksen, har jeg indtryk af, at det er den tunge type, som var her først, og at de andre (som jeg tænker: "avlet med henblik på jagt" om) er kommet til senere. Kan en Lab af jagtlinjer være tung af type? Eller er det en Lab af udstillingslinjer, som kan være slank af bygning? Please edducate me!

-"Avlet med henblik på jagt" er racens oprindelse. Det er dét der er grundlaget for at racen overhovedet eksisterer, og dét der giver de egenskaber en labrador bør have.

-AVlet hærebred, tung i røven, og langsom i bøtten, er alt andet end hvad racen burde være.

 

alt det her med F1 er meget simpelt, hvis du nu lader være med at kalde det for f1... Det gør englænderne jo heller ikke. Derovre er en labrador bare en labrador. Og så kan man købe af jagtlinjer, af udstillingslinjer, eller alt det derimellem.

Det er ikke et hak anderledes herhjemme.

Link til indlæg
Del på andre sites

iøvrigt....

 

Her er da et billede af en engelsk labrador efter en jagtsæson:

attachment.php?attachmentid=5337&d=1307732667

 

Billedet er iøvrigt tyvstjålet, og hende på billedet er fuldtids jagthundetræner og tidligere skytte i England.

 

 

Og hér er idealbilledet af en labrador.... så må man egentlig selv finde ud af hvilken type lab der ligner mest.

labrador_retriever_-_122.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

F1 "begrebet" er relativt nyt. Det stammer i al sin enkelthed fra overskriften på en artikel om en lille gruppe mennesker der trænede og afprøvede deres importerede labradors på markprøver afholdt efter engelske normer, på privat basis.

Noget tilsvarende fandtes som sådan ikke i Danmark på det tidspunkt, og dét at man rent faktisk brugte relativt enorme ressourcer (tid og penge) på at hente særligt udvalgte labradors hjem fra england, og afholde prøver med særlige opgaver og krav, var noget helt specielt på dét tidspunkt.

Derfor sammenligningen med formel1 race i overskriften. Det var noget specielt. Overskriften var: "Er dette labradorens formel 1?"

 

Det har jeg faktisk aldrig hørt før. :genert: Det giver da en helt anden forståelse af sammehængen! :5up:

 

 

-"Avlet med henblik på jagt" er racens oprindelse. Det er dét der er grundlaget for at racen overhovedet eksisterer, og dét der giver de egenskaber en labrador bør have.

-AVlet hærebred, tung i røven, og langsom i bøtten, er alt andet end hvad racen burde være.

 

Se det VAR jeg sådan set klar over, så hvorfor det andet har været mit indtryk så længe, kan jeg slet ikke forstå nu. :vedikke: Måske har det lidt at gøre med, at jeg først sidste år overhovedet blev klar over, at der er noget, som hedder "udstillings-linjer". Før det har jeg faktisk ikke været klar over, at man avlede en race med henblik på udstilling. Og jeg ved jo så udmærket, at en Labrador er en brugshund... :hmm: Puha, møtrikkerne trænger vist til en afrustning... :nar:

 

alt det her med F1 er meget simpelt, hvis du nu lader være med at kalde det for f1... Det gør englænderne jo heller ikke. Derovre er en labrador bare en labrador. Og så kan man købe af jagtlinjer, af udstillingslinjer, eller alt det derimellem.

Det er ikke et hak anderledes herhjemme.

 

Da jeg nu har forstået sammenhængen, vil jeg fremover undgå udtrykket F1. Jeg siger mange 1000 tak for lektionen. :vuf:

 

...

 

Desuden er Audrey jo en specialdesignet Flabrador..... :drille:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså, jeg erkender blankt at jeg ville have en schæfertype med en anden pels end den klassiske. Bella var et hastekøb efter akut aflivning af den tidligere hund.

 

Jeg startede med at kigge på Kennel Kaos, da en alt deutsche var et godt bud. De havde lige fået et kuld, men alle var reserverede. Derefter kiggede jeg på omplaceringslisten på schæferhunden.dk. Der var en interessant tæve på 4 mdr., men hun havde kun oplevet sin hundegård, så det magtede jeg ikke.

 

Derefter googlede jeg langhåret schæfer, og fandt nogle forskellige annoncer på bla. dba, g&g og gipote. Jeg kontaktede de forskellige sælgere, og endte med at vælge Bellas opdrætter som førstevalg. Vi kørte derop dagen efter og kiggede på hvalpene, som netop var blevet 8 uger et par dage før. Dagen efter vi var på besøg, hentede vi Bella hjem.

 

Jeg havde fået mailet kopi af begge forældres stambøger og ledstatus, og alt så fint ud.

 

Opdrætteren har efterfølgende fået kuld på moderen, som nu skal steriliseres.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej

fordi jeg ville have en über moderne designerhund.

 

huscho-flab hedder den! :blink:

 

næh.. jeg havde såmænd bare så mange forskellige racer til overvejelse.. og så dukkede der en blanding op som indeholdt flere af dem.

og så tænkte jeg yes! det skal jeg have!

 

der gik nok også lidt økonomi over det.. men nr. 1 var at der lige pludselig var en hund til mig som kunne komme til at indeholde meget af det jeg ønskede mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Her er min golden uden tavle kommet da min lillebror mistede kærresten, på daværende tidspunkt var han inde ved cirkus mili og ikke kunne komme hjem til hunden, så flyttede hun ind ved mig, dengang hun var ikke mere end 5 måneders tid. Da Han så endelig kunne få hende hjem 2½ -3 mdr senere blev hun ved med at komme til mig når han havde brug for pasning.

For ca 1½ år siden kom han så og spurte om jeg ville overtage hende, da han skal omskoles og uddannelsen tager for meget af tiden så han ikke føler han kunne give det hende det hun har brug for, og omplacere hende til en vildt fremmed i en alder af 8 år ville han ikke så hun flyttede permanent ind hos os. Så er han tilgengæld backup når jeg har brug for en hunde sitter.

 

Shih tzu hvalpen der flytter ind om 10 dage har heller ikke stamtavle , tæven har godt nok en alen lang stamtavle og hevet tonsvis af præmier/ førstepladser hjem, hanhunden har ingen derfor ingen tavle på hvalpene .. Men forældrene er gennemtjekket begge to, og de har det skønneste sind, så var ikke i tvivl om at jeg ville have en af hvalpene, at jeg så var første vælger var bare yderligere en bonus, har fulgt med fra dag 1, testet hvalpene undervej, min kommende tæve er præcis som jeg gerne vil have hende, fuld af gå på mod, samarbejdsvillig og alligevel selvstændig, modig og render lige ind i hjertet på folk. Jeg vil have en hund der kan trænes med, tages med overalt, og samtidig skal den være en der gidder hygge i sofaen om aftenen. alt det har jeg fået, yderligere ville jeg denne gang have en pelshund, om hun så bliver ved med at være langhåret vil tiden vise, kommer an på hvordan den filtre og arter sig når vi er til træning

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
Gæst MizzHjelm

Valgte en blandingshund, da jeg ikke giver 5 flade øre for en stamtavle - Sorry, håber ikke nogen føler sig stødt, men jeg kan virkelig ikke se, hvorfor en stamtavlehund skulle være mere værd end feks. min guldklump :oops::bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

Valgte en blandingshund, da jeg ikke giver 5 flade øre for en stamtavle - Sorry, håber ikke nogen føler sig stødt, men jeg kan virkelig ikke se, hvorfor en stamtavlehund skulle være mere værd end feks. min guldklump :oops::bighug:

 

Mere værd i hvilken forstand?

Jeg regner med at du mener i affektionsværdi og ikke fysisk værdi, og jeg tror aldrig jeg har læst eller hørt nogen mene at stamtavlehunde er mere værdsatte eller elskede end ikke-stamtavlehunde eller blandinger? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MizzHjelm

MieJ >> Jeg mener : At jeg har været i så mange debatter ang blanding vs. stamtavle hunde, hvor dem der har stamtavle hunde, mener "os" med blandings-hunde må have fået det "hvide snit", siden vi ikke har valgt en hund med tavle.....

 

For mig er en stamtavle ingen garanti for at hunden ikke vil blive syg eller andet..... jo; den viser hvem forældrene er, og evnt. tests disse har fået, men det betyder ikke at deres afkom ikke kan få helbredsmæssige problemer :hmm:

 

Ergo; for mig er en stamtavle hund ikke mere værd, hverken i penge eller andet, end min egen hund - og synes det at man render på stamtavle hunde der runder de 12.000-17.000 kr er rent derude....... :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

MieJ >> Jeg mener : At jeg har været i så mange debatter ang blanding vs. stamtavle hunde, hvor dem der har stamtavle hunde, mener "os" med blandings-hunde må have fået det "hvide snit", siden vi ikke har valgt en hund med tavle.....

 

For mig er en stamtavle ingen garanti for at hunden ikke vil blive syg eller andet..... jo; den viser hvem forældrene er, og evnt. tests disse har fået, men det betyder ikke at deres afkom ikke kan få helbredsmæssige problemer :hmm:

 

Ergo; for mig er en stamtavle hund ikke mere værd, hverken i penge eller andet, end min egen hund - og synes det at man render på stamtavle hunde der runder de 12.000-17.000 kr er rent derude....... :stupid:

 

 

Hvad vil du illustrerer med :stupid: ?!? Spørger bare af ren nysgerrighed. Mener du, at det er vildt at betale så meget for en hund eller mener du, at folk, der betaler så meget er dumme ?!?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...