Hop til indhold

Teitur fortæller


Gæst Stella
 Share

Recommended Posts

Nu har jeg fundet en logisk forklaring på hvorfor Teitur ikke blev dårlig og kastede op, men blot kunne nøjes med at tømme en vandskål da han havde været i andefedtet. Teitur nåede stort set kun at slikke meget lidt op, en kat havde spist det først. Jeg og min mor havde ikke sagt noget om det til min mors kæreste. Men i dag kommer vi så til at snakke om katte, og min mors kæreste siger at det ikke kun var fuglene der fik fornøjelse af det fedt min mor stiller ud til dem. Hvortil jeg siger at Teitur jo desværre også fik fornøjelse af det. Min mors kæreste siger så at der stod en kat og åd alt andefedtet indtil Teitur kom og jagede den væk og slikkede resten. Lang pause. Han havde åbenbart fra vinduet set at der først havde været en kat og æde af da og så havde Teitur jaget den væk og slikket resten. Derfor er han ikke blevet syg, men kunne dog alligevel tømme en hel skål vand. Men da var da sikkert gået langt værre hvis han havde spist det alt sammen. Pyha. Det kalder jeg da held i uheld.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 279
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Men så hænger det hele også lidt bedre sammen. Kunne simpelthen hellere ikke forstå det. Selv en rask hund kan jo blive rigtig syg af at æde sådan noget andefedt.

 

Hvordan katten så har haft det ved jeg ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg fundet en logisk forklaring på hvorfor Teitur ikke blev dårlig og kastede op, men blot kunne nøjes med at tømme en vandskål da han havde været i andefedtet. Teitur nåede stort set kun at slikke meget lidt op, en kat havde spist det først. Jeg og min mor havde ikke sagt noget om det til min mors kæreste. Men i dag kommer vi så til at snakke om katte, og min mors kæreste siger at det ikke kun var fuglene der fik fornøjelse af det fedt min mor stiller ud til dem. Hvortil jeg siger at Teitur jo desværre også fik fornøjelse af det. Min mors kæreste siger så at der stod en kat og åd alt andefedtet indtil Teitur kom og jagede den væk og slikkede resten. Lang pause. Han havde åbenbart fra vinduet set at der først havde været en kat og æde af da og så havde Teitur jaget den væk og slikket resten. Derfor er han ikke blevet syg, men kunne dog alligevel tømme en hel skål vand. Men da var da sikkert gået langt værre hvis han havde spist det alt sammen. Pyha. Det kalder jeg da held i uheld.

 

Pruha, det var godt nok heldigt! Jeg fattede heller ikke, at I var gået så snildt igennem det! Tak til katten, der måske har haft lidt rumlemave, men så er det vel heller ikke værre. Jeg har aldrig hørt, at dyrene skulle blive syge af det som sådan?

Link til indlæg
Del på andre sites

Pruha, det var godt nok heldigt! Jeg fattede heller ikke, at I var gået så snildt igennem det! Tak til katten, der måske har haft lidt rumlemave, men så er det vel heller ikke værre. Jeg har aldrig hørt, at dyrene skulle blive syge af det som sådan?

 

Ja det var utrolig heldig. Har også selv tænkt og tænkt over hvordan det kunne lade sig gøre at han havde spist en tallerken andefedt uden at blive syg, det gav jo ingen mening.

Burde da lige sende et takkekort den missekatten.

 

Jo hunde kan faktisk få akut betændelse i bugspytkirtlen af at spise feks andefedt, selvom de har aldrig har haft problemer med den før og altid har været sunde og raske. Vi mennesker kan også få galdestens anfald af at spise fed julemad. Dog har det for hundens vedkommende meget at gøre med hvad de er vant til at æde. En hund der aldrig har fået fed mad før, ville få det ret så skidt, mens en hund der er vant til at lidt af hvert, feks min mors og hendes kæreste gamle gårdhund der levede udenfor og åd alt muligt mærkeligt, snildt kunne spise sådan noget uden den blev dårlig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...