Hop til indhold

stoppe blødning fra negl?


Gæst spitZ
 Share

Recommended Posts

Jeg har igen mishandlet Puma!:megaked:

Denne gang med en neglesaks. Lige i det jeg skulle klippe bevægede han poten og jeg klippede for langt inde. Han gav et lille hyl, men glemte det igen med det samme. Kunne godt se han plettede lidt, men tænkte det hurtigt gik over. nu har vi været ude og gå i 45 minutter og nu hvor vi er kommet hjem, kan jeg se at det stadig bløder! :shock:

 

Har desværre ikke sådan noget pulver beregnet til formålet, men findes der ikke noget andet man kan gøre? Har sat et plaster på, men stopper det vist ikke rigtigt... Han er heldigvis ikke påvirket og jeg må gerne røre hans pote så jeg tror heller ikke det gør ondt, for han plejer ellers nok at kunne sige av...

Link til indlæg
Del på andre sites

Først og fremmest skal hunden holdes i ro. Faktisk har jeg en enkelt gang måtte vende bunden i vejret på hunden for at få poten til at være over hjertehøjde ;-)

 

Men ellers bruger folk forskellige ting, aske, kartoffelpulver, en pose frosne ærter (måske bare en isterning ved en lille hund) osv.

Hvis det ikke er helt vildt syns jeg du skal lægge ham ned, holde ham i ro og lave en kompres du kan trykke mod nerven mens han ligger der og se om ikke det stopper af sig selv.

Ellers kunne det være nogle i din opgang har "klip-stop" stående, hvis ikke nogle af de andre ting virker.

Men altså - hold hunden i ro!

Link til indlæg
Del på andre sites

Først og fremmest skal hunden holdes i ro. Faktisk har jeg en enkelt gang måtte vende bunden i vejret på hunden for at få poten til at være over hjertehøjde ;-)

 

Men ellers bruger folk forskellige ting, aske, kartoffelpulver, en pose frosne ærter (måske bare en isterning ved en lille hund) osv.

Hvis det ikke er helt vildt syns jeg du skal lægge ham ned, holde ham i ro og lave en kompres du kan trykke mod nerven mens han ligger der og se om ikke det stopper af sig selv.

Ellers kunne det være nogle i din opgang har "klip-stop" stående, hvis ikke nogle af de andre ting virker.

Men altså - hold hunden i ro!

 

Mange tak for dit svar, jeg tror du har ret i det med at holde ham i ro, det er nemlig stoppet efter vi kom hjem. Så det er sikkert fordi han har været ude og løbe at det blev ved så længe. Skal helt klart have noget af det pulver der, næste gang jeg kommer forbi dyrhandleren, troede slet ikke det kunne bløde så meget, men har også klippet to milimeter eller sådan noget for langt inde...

Nu skal der bare vaskes senge tøj og skures gulvtæpper for der er små røde pletter over det hele :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...