Hop til indhold

Aslan - Måske som Broholmer


Aslan
 Share

Recommended Posts

Ja han virkede rigtig flink og han kunne super mange historier, så vi var helt triste da han bare stoppede med at fortælle og så ville hjem :cry:

 

Omstændighederne.... set i bakspejlet manglende viden og så stødte vi på de forkerte mennesker, som bekræftede alle de frygtelige rygter (og da så hvalpene blev født 3 km fra vores hjem, kunne man jo ikke sige nej :engel: )

 

Et par los bag i fra nogle brugere på HF, samt lidt kommunikations hjælp fra Sonja og en hel del parringstilbud, fik drejet vores tanker hen på at spørge selskabet, som på daværende tidspunkt ikke ønskede at se Aslan.

Så kom Fb, gode broholmerbekendtskaber, rigtig information og flinke forstående mennesker, var jo nok det der så har givet det sidste udslag :mrgreen:

Så da invitationen kom, takkede vi ja.

De mangler store hunde i avlen. Så de håber på gode HD billeder.

Tak for svar - det er jo interessant når en hundeejer i den grad ændrer holdning, det gør mig glad at du ikke er kørt videre i det samme spor og bidraget til produktionen af "la-la-avl" :-)

 

Vil det så sige, at hvis han bliver godkendt, så får hans hvalpe DKK-stambog?

Det vil de få, ellers vil de ikke kunne indgå i den registrerede avl og dermed ville der ikke være noget formål med at inddrage denne hanhund i systemet.

 

Hvis/når han får stambog, bliver hans aner så ikke skrevet ind der? Muligvis undtagen farmor, medmindre hun har et stambogsnummer?

Hvis det er lissom med de hunde der er flyttet fra DRU til DKK, så hvis anerne ikke følge med. Da DKK ikke har set hundene kan de ikke lægge navn til dem - når der er blanke felter i en stambog vil det osse være klart for alle at det at bruge hunden i avl er med et vist forbehold.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 91
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Intet nyt fra DKK. Da ansøgningen ikke er sendt endnu :mrgreen:

 

Men, der vil blive gjort opmærksom på at Aslan har kendte aner, og at det ikke er blodfornyelse.

Dvs at HVIS dkk tager ham til sig, så bliver Aslan stamfar.

 

Det er henholdsvis hans skalle de er efter. Dvs han skal parres med tæver med korrekt hoved, som er smalt.

Total udnyttelse af udseendet, men er ret overbevist om at Aslan bare tænker "tøøøøøsseeeer come to daddy" :sjov:

 

ASU mener ikke at vi kan få lov at udstille, men hende der sender ansøgningen, ville spørge om det var en mulighed, hvis vi ønskede det, så det har jeg sagt ja tak til.

 

Nå, men igen så kræver det jo at DKK giver dispentation og at hofterne er c eller bedre :x:

 

Skriver når der er en opdatering :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Det bliver spændende hvad det svarer :-D

 

Hvordan med evt betaling for stambog - er der noget af det?

Indenfor fx. islandske heste skal man betale for en dispensationssag og prisen er sat efter, at det ikke skal kunne betale sig, at spekulere i, at avle på ikke kårede hingste. Har begge forældre stamtavle og dna viser, at afstamningen er korrekt, så betaler man et vist beløb og kan så få stambogen.

Beløbet er i omegnen af 7.000 - 8.000 kr + udgifter til blodprøver.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det bliver spændende hvad det svarer :-D

 

Hvordan med evt betaling for stambog - er der noget af det?

Indenfor fx. islandske heste skal man betale for en dispensationssag og prisen er sat efter, at det ikke skal kunne betale sig, at spekulere i, at avle på ikke kårede hingste. Har begge forældre stamtavle og dna viser, at afstamningen er korrekt, så betaler man et vist beløb og kan så få stambogen.

Beløbet er i omegnen af 7.000 - 8.000 kr + udgifter til blodprøver.

 

 

Jeg mener at have læst at der er et behandlingsgeby på 750 kr.

Men du må ikke lige hænge mig op på det :genert:

 

Og ved ikke om det er noget jeg kommer til at betale eller om selskabet gør det.

Jeg er heller ikke blevet bedt om at betale for eksteriørbedømmelsne :mrgreen:

Men kommer der en efter regning, må vi jo betale den :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Yay:banan::banan::banan:Tillykke!!

 

 

Tak :kys:

 

 

Men hvordan køber man mon en rekvison når man ikke har nummer på hunden? Det forlanger hudneweb :hmm:

 

Men det kan være at det hjælper hvis de sender mig et nummer når de har modtaget indbetalingen :mrgreen:

 

Ellers må jeg jo ringe til dem - selv om hende jeg snakkede med sidst, lød reeeeet sur :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ihhh tillykke! Hvordan fik du det at vide??

 

Altså er det fordi han skal bruges i avl i ville have tavle? Er han ret sur på andre hanhunde? Eller er det gået over?

 

I en mail :mrgreen:

 

Det har hjulpet gevaldigt efter vi er begyndt at sige nu er nok nok. Nogle han-hunde kan han hilse på, og andre ikke.

 

 

Han har dog stadig lidt med sorte hanhunde (men det kommer nok fra overfaldet) og berner senner, og vi ville aldrig lade ham løbe og lege med en intakt han.

 

Det bunder i dominans har vi fået at vide. At det ikke er disideret hanhunde had, når han godt kan hilse på nogle hanner.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hov - har helt misset denne tråd!

Stort tillykke med tavlen - det er så flot. I mine øjne er Aslan en perfekt Broholmer (næsten lige så flot som Humle).... Han vil være et stort plus for avlsarbejdet i selskabet, hverken mere eller mindre. I mine øjne er Alsan og Zeus noget nær de perfekte brobasser. Store og flotte - og dejligt temperament.

 

Må jeg spørge hvem der kritiserede 6 basser til eksteriørbedømmelsen? Så jeg kan holde mig fra vedkommende.

 

Glæder mig på jeres vegne!

Link til indlæg
Del på andre sites

I en mail :mrgreen:

 

Det har hjulpet gevaldigt efter vi er begyndt at sige nu er nok nok. Nogle han-hunde kan han hilse på, og andre ikke.

 

 

Han har dog stadig lidt med sorte hanhunde (men det kommer nok fra overfaldet) og berner senner, og vi ville aldrig lade ham løbe og lege med en intakt han.

 

Det bunder i dominans har vi fået at vide. At det ikke er disideret hanhunde had, når han godt kan hilse på nogle hanner.

 

Ej de kunne godt lige have ringet, hehe. Det var da godt at læse :) Måske ser hunde bare sort virkelig godt? Synes det er tit at folk skriver at deres hunde ikke er så glade for sorte hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det bunder i dominans har vi fået at vide. At det ikke er disideret hanhunde had, når han godt kan hilse på nogle hanner.

 

Tillykke med stambogen, det er flot gået.

 

Lige den forklaring ved de fleste af os herinde dog ikke kan passe (da fremmede hunde ikke danner flok) men det er nu ikke ualmindeligt at broholmere har svært ved at omgås hunde af samme køn,.... og sommetider generelt bare andre hunde. Det skyldes dog som regel usikkerhed eller manglende sprogkundskaber,... det andet lyder bare mere macho.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med stambogen, det er flot gået.

 

Lige den forklaring ved de fleste af os herinde dog ikke kan passe (da fremmede hunde ikke danner flok) men det er nu ikke ualmindeligt at broholmere har svært ved at omgås hunde af samme køn,.... og sommetider generelt bare andre hunde. Det skyldes dog som regel usikkerhed eller manglende sprogkundskaber,... det andet lyder bare mere macho.

 

Tak.

 

Ja jeg tænkte faktisk på dig da vi var til eksteriørbedømmelse, når unghundene lige gik forbi hinanden og sendte en hilsen med på vejen.

Og så lå vores voksne hund bare og så på de der små grønne hunde og lignede en der tænkte "ja ja i bliver jo nok voksne en dag" :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Stort tillykke med Aslan :klap:

Ja så er vi et skridt nærmere din nabo :mrgreen:

 

 

Du må altså love mig at hvis det ender med avl, og et afkom hos din nabo, så må du altså holde mig opdateret, med billeder og historier :mrgreen:

 

Min mail skal simpelthen ligge øverst i dit kontakt halløjsa i din email program :mrgreen::genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja så er vi et skridt nærmere din nabo :mrgreen:

 

 

Du må altså love mig at hvis det ender med avl, og et afkom hos din nabo, så må du altså holde mig opdateret, med billeder og historier :mrgreen:

 

Min mail skal simpelthen ligge øverst i dit kontakt halløjsa i din email program :mrgreen::genert:

 

 

Lol... jeg skal oven i købet sætte web-cam op så du kan følge med :mrgreen:

 

Seneste naboopdatering er dog at de har været i "forhør" hos en kennel der har hvalpe nu, og er blevet godkendt til en derfra. Ihvertfald har jeg udlånt dem en masse gear så de er klar til hvalp (her går vi nemlig aldrig ned på udstyr)...

 

Men som vi alle ved.... har man én har man lynhurtigt to.... :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lol... jeg skal oven i købet sætte web-cam op så du kan følge med :mrgreen:

 

Seneste naboopdatering er dog at de har været i "forhør" hos en kennel der har hvalpe nu, og er blevet godkendt til en derfra. Ihvertfald har jeg udlånt dem en masse gear så de er klar til hvalp (her går vi nemlig aldrig ned på udstyr)...

 

Men som vi alle ved.... har man én har man lynhurtigt to.... :slem:

 

Jamen så glæder jeg mig til billedupdatering af ikke Aslan afkom :mrgreen:

 

Hvilken kennel? Hvis jeg må spørge :mrgreen:

 

Jeg skal jo selv til at sætte mig ind i det, nu vi ikke får hvalp til foråret som planlagt :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen så glæder jeg mig til billedupdatering af ikke Aslan afkom :mrgreen:

 

Hvilken kennel? Hvis jeg må spørge :mrgreen:

 

Jeg skal jo selv til at sætte mig ind i det, nu vi ikke får hvalp til foråret som planlagt :mrgreen:

 

Har lige hundeweb'et den selv af ren nysgerrighed... den har ikke kennelnavn men er det kuld der står nederst på listen/fra charlottenlund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...