Hop til indhold

Hanhunde adfærd


Gæst Fenris
 Share

Recommended Posts

Jeg må jo nok konstatere, at der er mindre og mindre hvalp i Fenris (hulk), nu da han er halvandet år.

 

Jeg kan blandt andet observere en klar ændring i hans tilgang til andre hanhunde. Når vi møder en hanhund, er han interesseret og nysgerrig, men også meget mere på vagt en tidligere. Dvs. at børsterne rejses, og han 'tripper' lidt på stive ben med halen strittende. Er det alm. adfærd i den alder eller for hanhunde, der møder andre hanhunde?

 

Det er sket, at han er røget i totterne på en anden hanhund, når vi forsøgsvis har sluppet dem til leg - men jeg tror selv, det har været et udslag af, at de begge er ca. samme alder og størrelse og ikke har etableret et internt hierarki. Fenris gør ikke udfald mod andre eller lign. og han 'starter' ikke skænderier såvidt jeg kan vurdere. Men han trimler heller ikke længere om på ryggen, som han gjorde, da han var hvalp, når vi mødte en ældre hund.

 

Er det sådan, at hanhunde i hans alder i højere grad 'udfordrer' hierarkierne ifht. andre hanhunde? Det sker jo hos mange andre flokdyr.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...