Hop til indhold

Kender i denne kennel?


Gæst Miss_menelli
 Share

Recommended Posts

Gæst Malene Nielsen
Gud ja... Vi går ind i 2012 :stupid:

 

Shit os... Kan slet ikke følge med :shock:

 

 

 

Det er jeg da glad for du siger.

Har haft lidt kontakt til hende og hun lyder ikke afvisende :klap:

 

Der er jo lidt tid til det kuld kommer (2013) og om det bliver efter Kizzme eller Vista er endnu usikkert - Men vil med glæde nappe en hvalpe efter hvilken som helst af dem. :lun:

 

Skal ud og starte C med Bamse til foråret, så håber på lidt gode resultater der kan hjælpe Lone med at vælge mig som hvalpekøber :engel:

 

Hun laver i hvertfald en type hunde jeg godt kan lide og virkelig ville elske at arbejde med, så det håber jeg hun også synes jeg skal have muligheden for ;-)

Men at få en hund fra Lone, er for mig bare så stort, at jeg har svært ved at se at jeg lige skulle være en som hun mener ville kunne vise hendes avl frem på bedst mulig måde.:oops:

 

Hvis det er din bekymring, så kan jeg fortælle at selvom rigtig mange af hvalpene fra Asasara viser gode resultater, så er det ikke det Lone vælger hvalpekøbere efter (ellers havde jeg aldrig fået lov at købe :mrgreen:).

Lone vælger efter at hvalpekøberen kan give hvalpen det der skal til mht aktivering og et godt hjem, hvor der vil blive taget hensyn til hundens behov.

Om du så vil lave hjemme-trick, agility, lydighed, danse med den eller noget helt andet, så er det for hende ligegyldigt - hovedsagen er, at du ved hvad en BC er og at du vil passe den ordentligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Hvis det er din bekymring, så kan jeg fortælle at selvom rigtig mange af hvalpene fra Asasara viser gode resultater, så er det ikke det Lone vælger hvalpekøbere efter (ellers havde jeg aldrig fået lov at købe :mrgreen:).

Lone vælger efter at hvalpekøberen kan give hvalpen det der skal til mht aktivering og et godt hjem, hvor der vil blive taget hensyn til hundens behov.

Om du så vil lave hjemme-trick, agility, lydighed, danse med den eller noget helt andet, så er det for hende ligegyldigt - hovedsagen er, at du ved hvad en BC er og at du vil passe den ordentligt.

 

Dejligt at høre - Og det var såmænd også mit indtryk.

Hendes hvalpe (og ejere ;-)) klare sig jo bare så sindssygt godt, så der er noget at leve op til, når nu min plan er at jeg gerne vil ud på konkurrencebanerne og have det sjovt :mrgreen:

 

Der er i hvertfald ingen tvivl om, at BC'en er "min" race.... Kan simpelthen ikke finde en race som jeg nyder på samme måde som BC'en.

Selvfølgelig er der enorm forskel på BC'er generelt, men de hunde jeg har mødt fra Lone har alle et temperament jeg ville trives og arbejde med - Selvom de selvfølgelig også er forskellige, så virker de alle bare så dejligt harmoniske og samarbejdsvillige.

Der er ingen tvivl om at hun gør et godt stykke arbejde med dem i hvalpeperioden.

 

Så det ville være en drøm at få en hvalp fra hende - Og som med alle andre drømme er jeg påpasselig med at sætte næsen for meget op efter det.

For så kan man nemt blive skuffet.

 

Men må bare se at få hende overbevist, for selvfølgelig skal jeg da have en hvalp efter Kizzme eller Vista :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Dejligt at høre - Og det var såmænd også mit indtryk.

Hendes hvalpe (og ejere ;-)) klare sig jo bare så sindssygt godt, så der er noget at leve op til, når nu min plan er at jeg gerne vil ud på konkurrencebanerne og have det sjovt :mrgreen:

 

Der er i hvertfald ingen tvivl om, at BC'en er "min" race.... Kan simpelthen ikke finde en race som jeg nyder på samme måde som BC'en.

Selvfølgelig er der enorm forskel på BC'er generelt, men de hunde jeg har mødt fra Lone har alle et temperament jeg ville trives og arbejde med - Selvom de selvfølgelig også er forskellige, så virker de alle bare så dejligt harmoniske og samarbejdsvillige.

Der er ingen tvivl om at hun gør et godt stykke arbejde med dem i hvalpeperioden.

 

Så det ville være en drøm at få en hvalp fra hende - Og som med alle andre drømme er jeg påpasselig med at sætte næsen for meget op efter det.

For så kan man nemt blive skuffet.

 

Men må bare se at få hende overbevist, for selvfølgelig skal jeg da have en hvalp efter Kizzme eller Vista :engel:

 

Ja, der er rigtig mange der klarer sig virkelig godt - de har også nogle dygtige ejere. :5up:

 

Man skal jo huske på, at en hvalp kan have nok så gode forældre i sporten - men har man som ejer ikke evnerne, så er man lige vidt.

Jeg syntes Lone har været god til at matche de hvalpe jeg har kendt derfra med ejere og det er også mit indtryk, at hun bruger en del hjernearbejde på det + at hun altid er meget gæstfri (det er jo også den måde hun lærer hvalpenes potentielle nye ejere at kende) - vi er i hvert fald altid blevet taget godt imod. :-)

 

Mht det jeg har fremhævet, så har det for mig været et ekstra plus, at Lone ikke har fremelsket konkurrence, hvalpekøberne imellem. Af og til hører man om kenneler, hvor kennelejer nærmest laver interne konkurrencer hvalpeejerne imellem og laver sammenligninger - kommer man så ind som ny inden for racen eller man måske ikke har evner/lyst til, at konkurrere, så kan det godt komme til, at virke ret stressende.

Jeg har heldigvis aldrig oplevet, at jeg er blevet set ned på pga, at jeg ikke har fået vist Bravo så meget som min oprindelige plan var inden min diskusprolaps - Lone har bare glædet sig over, at Bravo og Super er højtelskede hos os og hun er altid interesseret i, at høre om vores 'ikke konkurrence' hverdag.

 

Ja... jeg er ret glad for Lone :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Ja, der er rigtig mange der klarer sig virkelig godt - de har også nogle dygtige ejere. :5up:

 

Man skal jo huske på, at en hvalp kan have nok så gode forældre i sporten - men har man som ejer ikke evnerne, så er man lige vidt.

Jeg syntes Lone har været god til at matche de hvalpe jeg har kendt derfra med ejere og det er også mit indtryk, at hun bruger en del hjernearbejde på det + at hun altid er meget gæstfri (det er jo også den måde hun lærer hvalpenes potentielle nye ejere at kende) - vi er i hvert fald altid blevet taget godt imod. :-)

 

Så absolut - Ingen hund klare sig bedre i konkurrencer, end deres ejere!!

Og ingen hund er glad, tilfreds og harmonisk uden ejeren har sat rammerne for det.

 

Netop Lones evne til at matche hvalpe og ejere er noget af det der tiltrækker mig. At hun gør så meget ud af det, som jeg har hørt, er en gigantisk fordel når man skal anskaffe sig sin første rigtige BC.

Bamse er jo trods alt "kun" en blanding og mange ting vil være nye for mig, selvom jeg har en hund der mentalt kræver lige så meget som en ren BC - Der følger bare nogle andre egenskaber og instinkter med en når jeg tager springet første gang.

Og så er det virkelig rart, at have en hjælpsom opdrætter i baghånden, som kan svare på de spørgsmål der utvivlsomt dukker op.

 

Mht det jeg har fremhævet, så har det for mig været et ekstra plus, at Lone ikke har fremelsket konkurrence, hvalpekøberne imellem. Af og til hører man om kenneler, hvor kennelejer nærmest laver interne konkurrencer hvalpeejerne imellem og laver sammenligninger - kommer man så ind som ny inden for racen eller man måske ikke har evner/lyst til, at konkurrere, så kan det godt komme til, at virke ret stressende.

 

Ville slet ikke købe fra et sted, hvor hvalpekøbere bliver sammenlignet på den måde.

Elsker konkurrencer og lydighed - Men jeg gider ikke konkurrere mod andre end mig selv og mine egne evner.

 

Jeg har heldigvis aldrig oplevet, at jeg er blevet set ned på pga, at jeg ikke har fået vist Bravo så meget som min oprindelige plan var inden min diskusprolaps - Lone har bare glædet sig over, at Bravo og Super er højtelskede hos os og hun er altid interesseret i, at høre om vores 'ikke konkurrence' hverdag.

 

Ja... jeg er ret glad for Lone :hjerte:

 

Hvor dejligt!! :5up:

Det betyder bare så meget at hun har overskuddet til at følge med i hvalpenes hverdag, uanset hvad der sker i hverdagen.

Hundene er jo også bedøvende ligeglade med HVAD man træner med dem, bare de får lov at lave noget og det er da skønt at hun ikke er en af dem, som mener at kun agility eller lydighed dur'!

Men det havde jeg nu heller ikke fornemmelse af overhovedet - I det hele taget har hun været fantastisk til at svare på mine mails og sendte mig endda en update efter en konkurrence hvor hundene havde klaret sig godt.

Det er sgu' overskud og imødekommenhed!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...