Hop til indhold

En god start uden ferie...


Gæst Franke
 Share

Recommended Posts

Gæst PPP-Pero

Jeg vil da egentlig også gerne påpege, at jeg selvfølgelig ikke pr. automatik mener, at hunde, der ikke er blevet trænet i at være alene, er ulykkelige når de er alene. Hunde er individuelle og det kan være, at nogle hunde kan fungere på den måde.

Men der er ingen grund til at tage chancen - det kan sagtens være at folk siger at de uden problemer har haft mange hunde, der har været alene uden træning, men jeg vil vove at påstå at de skifter holdning den dag de står med en hund med separationsproblemer!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 116
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Det værste af det hele er, at jeg ikke klokkede i det :-D

Hvis det da bare var fordi jeg havde det, så vidste jeg jo hvad jeg skulle gøre anderledes - så havde jeg ikke været så magtesløs. Pero er et mysterium for de fleste - både dyrlæge, adfærdsbehandler og hundetræner og ikke mindst mig selv :neutral:

 

Men han var for sent udviklet mentalt og har nok ikke været klar til at være alene. Og nok heller ikke klar til at komme fra opdrætter - hvilket opdrætter umuligt kunne have vist, da han var en modig og tillidsfuld hvalp hos hende.

 

Han har jo været ufattelig bange for hunde og mennesker - ja, faktisk overfor alt ukendt.

Han har også været meget stresset, men er nu meget harmonisk og rolig i hverdagen - Han har fået nogle meget faste rutiner - hvis vi afviger fra det bliver han nogle gange lidt bims igen, men han er bedre til at tackle det end før.

Han kan sammenlignes med et barn med autisme, som har det bedst med at alt er skemalagt. Men som sagt har han ændret sig helt sindssygt meget og vi mærker faktisk ikke så meget til det mere. Han hviler mere i sig selv, som jeg også forestiller mig at Simba og Aslan også gør, og det er nok derfor vi endelig har fremgang i henhold til alene-træningen.

 

Ok. Ja, så er det selvfølgelig en ganske anden situation. Du har jo ligesom fået problemet uforvarent ind ad bagdøren. I dit tilfælde kan jeg godt følge, at der nødvendigvis må trænes alene hjemme ellers bliver kræet da sindsygt, men det er dejligt at høre, at der er sket så store fremskridt !

 

Jeg synes bare stadig, at der er forskel (stor endda) på at få en usikker hvalp i huset og så en eller anden steady fætter, der tager livets fortrædeligheder ovenfra og ned og af samme grund er der også forskel på, hvilke foranstaltninger man må sætte i gang, når det f.eks. handler om, at kræet selvfølgelig og i sidste ende kan være alene hjemme...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Ok. Ja, så er det selvfølgelig en ganske anden situation. Du har jo ligesom fået problemet uforvarent ind ad bagdøren. I dit tilfælde kan jeg godt følge, at der nødvendigvis må trænes alene hjemme ellers bliver kræet da sindsygt, men det er dejligt at høre, at der er sket så store fremskridt !

 

Jeg synes bare stadig, at der er forskel (stor endda) på at få en usikker hvalp i huset og så en eller anden steady fætter, der tager livets fortrædeligheder ovenfra og ned og af samme grund er der også forskel på, hvilke foranstaltninger man må sætte i gang, når det f.eks. handler om, at kræet selvfølgelig og i sidste ende kan være alene hjemme...

 

Ja, der er netop kæmpe forskel. Men jeg synes ikke bare man kan håbe på, at en hvalp tager alt i stiv pote - jeg synes hellere man skal lade tvivlen komme hvalpen til gode. Man ved jo ikke om man får en psykisk stærk eller psykisk svag hvalp ind af døren og jeg synes man bliver nødt til at være på den sikre side med nogle ugers ferie for hvalpens skyld. Og fra 14 dage til en måned er i langt de fleste tilfælde nok til en "normal" hvalp med mod på livet.

 

Man kan jo altid aflyse en hundesitter hvis man ikke får brug for denne alligevel :-) Men man kan ikke altid få fat i en i sidste øjeblik hvis det pludselig bliver nødvendigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, der er netop kæmpe forskel. Men jeg synes ikke bare man kan håbe på, at en hvalp tager alt i stiv pote - jeg synes hellere man skal lade tvivlen komme hvalpen til gode. Man ved jo ikke om man får en psykisk stærk eller psykisk svag hvalp ind af døren og jeg synes man bliver nødt til at være på den sikre side med nogle ugers ferie for hvalpens skyld. Og fra 14 dage til en måned er i langt de fleste tilfælde nok til en "normal" hvalp med mod på livet.

 

Man kan jo altid aflyse en hundesitter hvis man ikke får brug for denne alligevel :-) Men man kan ikke altid få fat i en i sidste øjeblik hvis det pludselig bliver nødvendigt.

 

Jeg må indrømme, at jeg stolede og stadig stoler nok på den hvalpe-mentaltest, der blev foretaget på min hunds kuld, før vi overhovedet vidste, hvilken hvalp, der blev vores, til at jeg / vi ikke havde de fjerneste skrubler med at tage alene hjemme træningen rimelig afslappet...og det viser sig jo også at det har gået ganske stille og roligt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Jeg må indrømme, at jeg stolede og stadig stoler nok på den hvalpe-mentaltest, der blev foretaget på min hunds kuld, før vi overhovedet vidste, hvilken hvalp, der blev vores, til at jeg / vi ikke havde de fjerneste skrubler med at tage alene hjemme træningen rimelig afslappet...og det viser sig jo også at det har gået ganske stille og roligt...

 

Jeg troede vi debatterede om alene-hjemme-træning generelt? Altså intet af hvad jeg har skrevet har været henvendt til dig og din hund personligt :-)

 

Men hvad mener du så generelt? Hvis du tænker på, at det er de færreste, der får lavet en mentaltest?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg troede vi debatterede om alene-hjemme-træning generelt? Altså intet af hvad jeg har skrevet har været henvendt til dig og din hund personligt :-)

 

Men hvad mener du så generelt? Hvis du tænker på, at det er de færreste, der får lavet en mentaltest?

 

 

Først og fremmest at jeg nægter at smide 10-12.500 efter en hvalp der ikke er tjekket i hoved og r**.

 

Dernæst at man som nybagt hundeejer under alle omstændigheder må stikke en finger i jorden og finde ud af, hvor ens hvalp står i verden. Er det en usikker lille fyr, må man grave fløjelshandsker og stopur frem og komme i sving med alene hjemme træning efter system. Er det en lille basse med selvtilliden i orden kan man gå lidt hastigere frem.

 

Vi har (eller rettere min mand har) aldrig valgt den mest tilbageholdende hvalp og det var heller ikke den vi fik tildelt her denne gang, hvor vi ikke selv kunne vælge. Derfor har det været en 10 minutters tur ud af døren og da det gik fint kunne vi læsse mere tid på rimelig hurtigt. Det er ikke - i min verden - så farlig kompliceret endda...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero

 

Dernæst at man som nybagt hundeejer under alle omstændigheder må stikke en finger i jorden og finde ud af, hvor ens hvalp står i verden. Er det en usikker lille fyr, må man grave fløjelshandsker og stopur frem og komme i sving med alene hjemme træning efter system. Er det en lille basse med selvtilliden i orden kan man gå lidt hastigere frem.

 

 

Jamen så er vi jo faktisk enige...:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO

Det gør mig virkelig ondt at det skulle ende så tragisk for stakkels Tråd. Det værste af det hele er, at det kom så brat og uventet. Det ene øjeblik rendte Tråd rundt og legede med ordene og så _bang_ så døde han. Vi må håbe at en obduktion kan kaste lys over dødsårsagen, men man kan have en anelse om, at det nok var ordforstoppelse, eller orddrejning.

 

I gamle dage ville eksperter som Priceman, Hankatten, Hofdaddy eller Chibo måske kunne have reddet lille Tråd med kunstigt ordnedræt, men ak :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

HAhahah,

 

Åh du godeste hvis man kunne det, ville der komme en lige så stor soap som der har været over karma og tak :roll:

 

Gudsketak og lov....

 

Vi mobber ikke, vi driller dig bare lidt :blink:

 

Uha :shock:

 

:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen da også FY ! Tænk at du kunne formaste dig til at misbruge det fine karma / tak system...hvad det så helt præcist går ud på ha ha ha

 

Uh, det var skam ikke mig........... jeg er jo :engel: selv (Nej i skal ikke hænge mig op på mine takker, jeg er en taknemelig person!)!

 

Det var nu der jeg lærte om karma og tak

Link til indlæg
Del på andre sites

Uh, det var skam ikke mig........... jeg er jo :engel: selv (Nej i skal ikke hænge mig op på mine takker, jeg er en taknemelig person!)!

 

Det var nu der jeg lærte om karma og tak

 

Nå Gud ske lov da !!! Jeg troede et øjeblik, at du var kommet til at sige tak til nogle eller udsprede god karma herinde aha ha ha

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Det gør mig virkelig ondt at det skulle ende så tragisk for stakkels Tråd. Det værste af det hele er, at det kom så brat og uventet. Det ene øjeblik rendte Tråd rundt og legede med ordene og så _bang_ så døde han. Vi må håbe at en obduktion kan kaste lys over dødsårsagen, men man kan have en anelse om, at det nok var ordforstoppelse, eller orddrejning.

 

I gamle dage ville eksperter som Priceman, Hankatten, Hofdaddy eller Chibo måske kunne have reddet lille Tråd med kunstigt ordnedræt, men ak :megaked:

 

Jeg takker dig for at sætte mig i et så fint selskab med intelligente og særdeles vidende personer. Tak for det. :mrgreen:

 

Dog sporer jeg en anelse ironi i indlæget, kan det virkelig passe? Næ det er nok mig der er nærtagende til en afveksling. Du er vist ude på at score let købte point fra damerne herinde. Din sjuft. :cool::-D (findes det ord mere?)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO
Jeg takker dig for at sætte mig i et så fint selskab med intelligente og særdeles vidende personer. Tak for det. :mrgreen:

 

Dog sporer jeg en anelse ironi i indlæget, kan det virkelig passe? Næ det er nok mig der er nærtagende til en afveksling. Du er vist ude på at score let købte point fra damerne herinde. Din sjuft. :cool::-D (findes det ord mere?)

 

 

Nej, det ord findes desværre ikke mere, så det gæl's ikke :mrgreen: Og hvad er det dog du inseminerer, øh insinuerer om ironi? :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...