Hop til indhold

En god start uden ferie...


Gæst Franke
 Share

Recommended Posts

Gæst lillefod
Nej, det ord findes desværre ikke mere, så det gæl's ikke :mrgreen: Og hvad er det dog du inseminerer, øh insinuerer om ironi? :engel:

 

Selvom ordet "shuft" ikke anvendes i samme stil som tidligere, kan os gamle og livserfarne stadig huske betydningen - og vi tøver ikke med at kaste betegnelsen mod berettigede modtagere..

c299.gif

 

 

Inseminering er iøvrigt kvindearbejde :-P:engel:

Ihvertfald her i huset... :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 116
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Priceman
Sjuft er et fantastisk ord ligesom tølper, slampert og sluppert og burde bruges meget mere! Bring sjufterne tilbage!!!

 

Undskyld for at spamme... :oops: heldigvis er jeg ikke alene om det. :blink:

 

Enig. Det er endda i den nyeste ordbog over det danske sprog .

 

 

Substantiv

 

sjuft :

 

Slyngel.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Nu er det laaang tid siden, jeg har været herinde, men kan da se, at tråden udviklede sig fint uden min deltagelse.

 

Jeg må tilstå, at jeg ikke har læst det hele igennem, men husker da et par opfordringer omkring billeder.

 

Det er der nu kommet i dette album: http://www.hunde-forum.dk/album.php?albumid=469

 

Kan så tilføje, at Nikita klarer sig fint med at være alene hjemme. Det eneste, hun har ødelagt på noget tidspunkt, var en sko, der stod lidt for fristende på gulvet ved siden af hendes kurv.

 

Jeg har ved kameraovervågninge konstateret, at når jeg går fra hende om morgenen, lægger hun sig til at sove i sin kurv.

 

Hun er blevet forkælet en smule mere end først tiltænkt (hun skulle absolut IKKE have lov til at putte med os i sofaen...), men hun har også lært, at det kun er når hun bliver bedt om det, at hun kommer derop. Ikke noget med at hoppe derop selv.

 

Hendes yndlingsplads er foran den tændte brændeovn, hvor hun bare "flader ud" og nyder varmen. Alternativ er hendes kurv et KÆMPE hit. Hun har fået en dyne derned og der gik under ½ min fra den var installeret, til hun lagde sig derop og puttede.

 

Dette er ikke for at starte dialogen op igen om, hvorvidt vi har grebet situationen an. Blot for at give en opsummering og de ønskede billeder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Franke

 

Jeg er også en af dem, der anskaffede hund på det værste tidspunkt overhovedet. Jeg fik nemlig hund to dage efter at jeg var flyttet i hus i en helt anden landsdel.

Det betød at jeg malede og tapetserede og byggede om, mens jeg passede den lille hvalp. Den var ikke alene, men på en måde alligevel, fordi jeg havde travlt med så meget andet.

 

Jeg har været heldig at min hund hverken er bange for boremaskiner eller elektriske save. Den er heller ikke blevet stresset af den manglende rutine. Jeg ved godt at jeg har været heldig - Jeg fik en hund der kunne klare det.

 

Derudover er jeg lidt enig med dig i at en hund er en hund. Man skal passe på ikke at overdrive. Mine forældre har aldrig taget sig synderligt af nogle hunderåd og har aldrig haft taget fri fra arbejde for at få en hvalp. Det gjorde man bare ikke før i tiden. Jeg tror at hvis det er sådan rutinen er, så accepterer hunden også bare det. Dermed ikke sagt at det ikke kan gøres bedre, hvis man havde muligheden. Lidt ligesom med babyer - Man kan jo sagtens lærer sin baby at der ikke kommer nogen, når hun græder om eftermiddagen eller natten og babyen tier med tiden, men det kan gøres bedre og måske kan der komme ar på sjælen af det i form af seperationsangst eller andet, men det afhænger jo af hundens temperament og det miljø den kommer fra.

 

Hmm...svært at forklare hvad jeg mener...Nok at man hver især gør det bedste man kan, men at det at få hund ikke skal rive ens eget liv op med rødderne, for det er sikkert hverken godt for hunden eller en selv i længden. Når man deltager og spørger på dette forum og læser materiale for at kunne forstå sin hund bedre, så er det jo bare rigtig godt, men det skal heller ikke tage overhånd, så ens eget liv går i stå.

Det kommer heldigvis også helt af sig selv hvis man har et arbejde eller nogle børn, der SKAL passes og som kommer i første række. Hunden er et flokdyr der holder af rutiner og af at vide hvordan hierakiet ser ud...jeg tror ikke det er sundt at overforkæle i starten, for så pludselig at gå tilbage til hverdagen - netop det ville hunden have rigtig svært ved at forstå.

Jeg går faktisk og bekymrer mig for hvordan det skal gå, når min uddannelse er færdig m ½ år og min hvalp, så pludselig skal være alene hjemme i længere tid af gangen, for det har den jo ikke lært.

 

Nå ved ikke helt hvad jeg ville med mit indlæg...synes måske bare at I fik lidt for meget negativt herindefra og det er jeg ked af, når I jo skriver og det i sig selv beviser at I vil det bedste for jeres lille vuf.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke hurtig hun er til at lære :-D Det minder mig om min Jodie, der også lærer rigtig hurtigt...Og keder sig hvis ikke vi træneleger lidt hver dag.

 

Jeg tror hundens race har rigtig meget at sige. Det lyder som om Nikita er en selvstændig og stærk hund. Dejligt :blink: - Giver måske noget spændende udfordring senere...

 

Jeg vil faktisk gerne vide hvilken race hun er... Min Jodie er også en stærk og selvstændig hund - Det skyldes formentlig at hun har samojede i sig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Lidt ligesom med babyer - Man kan jo sagtens lærer sin baby at der ikke kommer nogen, når hun græder om eftermiddagen eller natten og babyen tier med tiden

 

Den metode troede jeg man var gået bort fra, idet man har fundet ud af, at spædbørn (ligesom hunde) ikke er istand til at "tage røven" på voksne mennesker. Det kræver en rimelig udviklet hjerne at planlægge manipulation, kan man vel tillade sig at kalde det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Asha.. <<Den metode troede jeg man var gået bort fra, idet man har fundet ud af, at spædbørn (ligesom hunde) ikke er istand til at "tage røven" på voksne mennesker. Det kræver en rimelig udviklet hjerne at planlægge manipulation, kan man vel tillade sig at kalde det. >>

 

Helt enig, men det forhindrer tilsyneladende ikke rigtig mange mennesker i at tænke således alligevel. Skræmmende :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...