Hop til indhold

Labrador der passer på, eller hvad betyder min hunds adfærd?


Gæst Anette13
 Share

Recommended Posts

Gæst Anette13

Jeg har et spørgsmål vedr. min labradors adfærd. Min hund er en 10 årig hanhund. Den er for godt et halvt år siden begyndt at følge mig overalt, inde i huset, den sidder ved mig ved siden af stolen eller ligger ved mine fødder når jeg sidder på sofaen. Endda når jeg skal på toilettet ligger den sig uden for døren, og får jeg ikke lukket døren helt kommer den også ind, og sætter sig ved siden af mig, eller ligger sig på gulvet.

Når jeg er i stuen og skal ud at lave mad, går den med ud i køkkenet og ligger sig der, så når der skal dækkes bord i stuen, har jeg en tro følgesvend frem og tilbage igen og igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen til

 

Skete der noget specielt omkring det tidspunkt hvor din hund begyndte at følge dig rundt?

 

Det er typisk en hvalpe/unghundeadfærd som forsvinder når hunden har lært rytmen i de daglige rutiner at kende.

 

Hvis du for ca ½ år siden har ændret din situation parforholdsmæssigt, boligmæssigt, arbejdsmæssigt eller ændret på de tidspunkter hvor din hund bliver aktiveret og luftet så kan det være årsagen til hans øgede opmærksomhed omkring dine bevægelser.

 

Hvis han af en eller anden grund føler sig usikker kan det også være forklaringen

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak Ninjamor.

Om der er sket noget, må jeg nok svare at der er sket rigtig meget. Jeg har været meget ked af det, og humøret har været ikke altid været på toppen. Da min søns far, på grund af at har fået en kæreste som synes at han skal se sind søn efter 4 år uden kontakt, der er jeg blevet chikaneret og truet med at de vil tage forældremyndigheden fra mig. Så ja, der er sket ændringer. Men synes egentlig ikke at jeg har vist det, ved at sidde og græde når min hund eller min søn har været i nærheden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak Ninjamor.

Om der er sket noget, må jeg nok svare at der er sket rigtig meget. Jeg har været meget ked af det, og humøret har været ikke altid været på toppen. Da min søns far, på grund af at har fået en kæreste som synes at han skal se sind søn efter 4 år uden kontakt, der er jeg blevet chikaneret og truet med at de vil tage forældremyndigheden fra mig. Så ja, der er sket ændringer. Men synes egentlig ikke at jeg har vist det, ved at sidde og græde når min hund eller min søn har været i nærheden.

 

Nu jeg på ingen måde ekspert, men min hund lægger altså lynhurtigt mærk til det, når jeg er ked af det eller har en dårlig dag.

Og det ikke fordi jeg græder eller noget, tror bare at hunde har en meget fin fornemmelse for ens sindstilstand (eller hvad man kan kalde det)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak Ninjamor.

Om der er sket noget, må jeg nok svare at der er sket rigtig meget. Jeg har været meget ked af det, og humøret har været ikke altid været på toppen. Da min søns far, på grund af at har fået en kæreste som synes at han skal se sind søn efter 4 år uden kontakt, der er jeg blevet chikaneret og truet med at de vil tage forældremyndigheden fra mig. Så ja, der er sket ændringer. Men synes egentlig ikke at jeg har vist det, ved at sidde og græde når min hund eller min søn har været i nærheden.

 

Det er da noget værre noget :ae:

 

Jeg tror du skal finde forklaringen der. Din trofaste hundeven mærker at du trænger til opmuntring og holder øje med dig fordi han mærker du er "anderledes" end du var tidligere.

Som andre skriver er hunde ekstremt sensitive overfor ejers sindstilsand og kedafdethed mærker en hund straks. Der er en grund til at hunde kaldes menneskets bedste ven :-D

 

Uden at skulle spille psykolog her så håber jeg du under dig og din gamle ven nogle gode lange ture i naturen. Det er adspreding til jer begge.

 

Giv din hund et knus fra mig... Hvad hedder han?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Hunde er meget følsomme og kan sagtens fornemme når man er ked af det.

Man behøver ikke, at sidde og græde foran dem, de opfatter selv den mindste ændring i ens humør.

 

De kan lugte frygt, nervositet og andre folelser fra menneskers (og andre dyrs) aande. derfor tygger nogle udstiller paa tyggegummi eller andet slik for at camoflerer det- Ret fantastisk og irriterende hvis man er lidt nervost anlagt som mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er da noget værre noget :ae:

 

Jeg tror du skal finde forklaringen der. Din trofaste hundeven mærker at du trænger til opmuntring og holder øje med dig fordi han mærker du er "anderledes" end du var tidligere.

Som andre skriver er hunde ekstremt sensitive overfor ejers sindstilsand og kedafdethed mærker en hund straks. Der er en grund til at hunde kaldes menneskets bedste ven :-D

 

Uden at skulle spille psykolog her så håber jeg du under dig og din gamle ven nogle gode lange ture i naturen. Det er adspreding til jer begge.

 

Giv din hund et knus fra mig... Hvad hedder han?

 

Min hund hedder Lobo.

Tak for alle jeres svar.:cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PernilleT

Så har jeg lige et tillægsspørgsmål ... Håber det okay, trådstarter:-D

 

Jeg har en unghund på 8,5 måneder - og han gør nøjagtig det samme som trådstarters hund, særligt når kæresten ikke er hjemme, men det sker også, når kæresten er hjemme.

Er det noget som han vokser fra/burde være vokset fra - eller er det blot en beskyttertrang han overfor mig?

 

Håber at høre fra jer .. :-D

 

 

Pernille

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 9 months later...
Gæst Charlotte Thomsen

Til jer begge to :)

 

Min labrador gør præcis det samme... Kalder ham skyggen, fordi han altid er lige bag mig... Selv nu hvor jeg sidder og skriver, ligger han lige bag min stol... hehe...

 

Min hund - Balter - er 5år, og har ALTID gjord det....

Det er blevet værre da han blev kastereret. (4år siden)

han ligger i vores bryggers fra jeg går, til jeg kommer hjem....

 

Det irritere nogle gange min kæreste og hans datter, for Balter har ingen interesse i dem, kun i mig....

De kan lokke alt hvad de vil, han rokker sig ikke før jeg kommer hjem :)

 

jeg har også undret mig om det var fordi han passede på mig, men tror bare at han føler sig mest tryg ved mig...

Han er normalt en med meget selvtillid, men tror bare at det tryghed...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...