Hop til indhold

Ikke også det... Knude


bernerazuro
 Share

Recommended Posts

Godt det er overstået, nu er tingen i hvert fald væk, forhåbentligt for good!! Sørme lang tid at vente på svar :ae: Jeg håber så inderligt at det er et godt svar.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 118
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Så er Møffe hjemme igen :lun:

 

Møg forkælede kræ begyndte at pive og sige "ååååh", jeg har det så håååårdt, straks jeg kom ind til ham i buret :mrgeen: Men han logrede med halen og orkede at løfte hovedet og snuse lidt til mig :lun:

 

Dyrlægen havde egentlig regnet med, at der ville gå en times tid endnu til han var frisk nok til at gå, men han var allerede utrolig frisk og da han havde gået de første få skridt, var han helt stabilt til bens. Og jeg som skulle forestillet at være kommet, liiiige som Møffe vågnede-agtigt :mrgreen:

 

Prøven er gjort klar til at blive sendt afsted og jeg blev ruineret og må endnu engang prise mig lykkelig for sygeforsikringen, der også dækker det her (og sygeforsikringen forbander Møffe).

 

Møffe ligger nu i min seng og sover sødt :hjerte: Og har fået en stor, grim og bar plet - og vi skal til to juleskuer i december, the judges are gonna love it :mrgreen: Regner dog med at stille op alligevel, vi har betalt trods alt :engel: Og han har fået en milimeter eller to hår til den tid :genert:

 

Nu håber jeg bare på et godt svar på den knude...!

Link til indlæg
Del på andre sites

Uha... Den er slem at vente på.. Kan der nå at komme svar i slutningen af næste uge? Eller bliver det først ugen efter?

Hvorfor skal det egentlig tage så lang tid:vedikke:? Det er vel bare farvning og mikroskopi..

 

Hvor bliver prøven undersøgt henne?

 

--Men din egen dyrlæge har set vævet. Når det ikke ser ondartet ud, så er det nok heller ikke ondartet:???:!

 

--Jeg håber at I har nogle skuer eller andre ting I kan fordrive tiden med den næste uge.

 

Selvfølgelig er du bekymret. Men kan du ikke prøve at skubbe det lidt fra dig de næste dage? For Møffes skyld? Ingen hund bryder sig om at se sin ejer rådvild og ulykkelig. Og slet ikke, hvis hunden fornemmer at den er årsagen... :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Uha... Den er slem at vente på.. Kan der nå at komme svar i slutningen af næste uge? Eller bliver det først ugen efter?

Hvorfor skal det egentlig tage så lang tid:vedikke:? Det er vel bare farvning og mikroskopi..

 

Hvor bliver prøven undersøgt henne?

 

--Men din egen dyrlæge har set vævet. Når det ikke ser ondartet ud, så er det nok heller ikke ondartet:???:!

 

--Jeg håber at I har nogle skuer eller andre ting I kan fordrive tiden med den næste uge.

 

Selvfølgelig er du bekymret. Men kan du ikke prøve at skubbe det lidt fra dig de næste dage? For Møffes skyld? Ingen hund bryder sig om at se sin ejer rådvild og ulykkelig. Og slet ikke, hvis hunden fornemmer at den er årsagen... :cry:

 

Jeg aner intet om det, selvom jeg fik det fortalt i dag af dyrlægen, altså hvorfor det tager så lang tid med prøven :genert: Men hun sagde, at der var en god grund.

 

Og ja, jeg satser da på, at dyrlægen har ret med hensyn til om den er godartet! Og jeg har lagt bekymringen nogenlunde bag mig og tillader mig at være optimist bare rolig :blink:

 

Og nej, jeg forventer ikke svar før i næste uge igen, desværre, højst sandsynligt ca. samtidig med vi skal ind og have fjernet sting. Men kommer der svar i næste uge allerede, har dyrlægen lovet at ringe :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

:ae: Hvor er det vildt så meget I to skal i gennem! Krydser også alt for at det bare er en fedtknude, det er vel også det mest normale for så ung en hund, selvom racen har problemer med kræft er det vel først når hundene bliver ældre?

Håber virkelig det ikke er noget og det vil være den sidste bekymring du skal igennem i lang tid og sidste narkose Møffe skal igennem nogensinde, det er virkelig ikke retfærdigt at i skal være så hårdt ramt :-(

Link til indlæg
Del på andre sites

:ae: Hvor er det vildt så meget I to skal i gennem! Krydser også alt for at det bare er en fedtknude, det er vel også det mest normale for så ung en hund, selvom racen har problemer med kræft er det vel først når hundene bliver ældre?

Håber virkelig det ikke er noget og det vil være den sidste bekymring du skal igennem i lang tid og sidste narkose Møffe skal igennem nogensinde, det er virkelig ikke retfærdigt at i skal være så hårdt ramt :-(

 

Så meget er desværre sikkert, nemlig at det ikke er en fedtknude. Men man har lov til at håbe på noget uskyldigt, af en eller anden art - eller i det mindste i hvert fald noget, hvor vi med aller højeste sandsynlighed ikke får problemer med igen!

 

 

 

Møffe er ved at friske op fra narkosen nu, han har både tigget, bedt om at komme udenfor nu og vandrer lidt rundt og prøvet at lege lidt :-) Ikke såååå energisk igen, men ja, han har da leget lidt :-)

 

Det ser i hvert fald ud til, at jeg må ud og gå en tur med ham her inden jeg smutter til køjs! :mrgreen:

 

En lille negativ ting, jeg fuldstændig har glemt, er, at det ser ud til, at Møffe har tabt sig 1kg på 2 uger... Og han har ikke fået mindre at spise. Dengang varede han ca. 54 på den kliniks vægt, i dag 53. Det er jeg sq ikke begejstret for, men har jo kørt ham lidt "hårdt" fysisk (men egentlig ikke voldsomt og ikke noget jeg ville forvente, han tabte sig synderligt af), så HÅBER at det kan være derfor... Det virker bare vildt.

 

Men nu er vi bare positive, Møffe er glad og maden bliver spist mere og mere entusiastisk, men han er egentlig stadig påvirket fra narkosen. Der er stadig lidt tømmermænd tilbags, men han har heller aldrig været hurtigt til at vågne op fra det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Surt at du skal vente så længe på at få resultatet, men i det mindste ved du, at dyrlægen ikke mente det var ondartet. Og det er så svært at forestille sig med så ung en hund, at det skulle være noget alvorligt. :ae:

 

Og så synes jeg virkelig du og Møffe har været nok igennem allerede, det SKAL bare være noget bagatel-agtigt.

 

Mht. vægttabet, så ville jeg nok ikke lægge så meget i det. Jeg kan veje mine hunde to gange i træk på dyrlægens vægt og få forskellige resultater, hvis de f.eks. ikke står lige præcis midt på vægten. Men når det er sagt, så kan jeg altså sagtens forstå dine bekymringer, når der er så mange ting, der opstår samtidigt. Man siger jo, at det at have hund er virkelig godt for blodtrykket og ens sindsro, men hold kæft hvor kan de også give en grå hår i hovedet!

Link til indlæg
Del på andre sites

Surt at du skal vente så længe på at få resultatet, men i det mindste ved du, at dyrlægen ikke mente det var ondartet. Og det er så svært at forestille sig med så ung en hund, at det skulle være noget alvorligt. :ae:

 

Og så synes jeg virkelig du og Møffe har været nok igennem allerede, det SKAL bare være noget bagatel-agtigt.

 

Mht. vægttabet, så ville jeg nok ikke lægge så meget i det. Jeg kan veje mine hunde to gange i træk på dyrlægens vægt og få forskellige resultater, hvis de f.eks. ikke står lige præcis midt på vægten. Men når det er sagt, så kan jeg altså sagtens forstå dine bekymringer, når der er så mange ting, der opstår samtidigt. Man siger jo, at det at have hund er virkelig godt for blodtrykket og ens sindsro, men hold kæft hvor kan de også give en grå hår i hovedet!

 

Jo tak, Møffe er vist ikke særlig god for hverken sindsro eller blodtryk :mrgreen:

 

Og ja, når alle tingene bare komemer på én gang, så begynder de altså at bekymre...! Men hey, da Møffe kom i gang på natturen i går spiste han gladeligt sine "godbidder (hans tørkost) - så det er i hvert fald positivt :5up:

 

Nu skal jeg bare vente på det pokkers svar, uf.

Link til indlæg
Del på andre sites

Silke tabte altså 5 kg på 2 mdr i foråret. Fra 31 til 26 kg. Hun havde borreliose og allergi. Men hun havde ikke kræft.

 

Hunde kan nemt tabe sig hvis de er syge. Også når det ikke er alvorligt.

 

Men det KAN selvfølgelig være alvorligt med Møffe. Det er ingen vist i tvivl om. Og tanken skal måske vendes, -hvad der skal ske, HVIS det er kræft.. Skal Møffe så gennemgå flere operationer, hvis dyrlægen siger det er nødvendigt?

 

 

:oops:Puha... jeg kan godt mærke, at det er upopulært, hvad jeg skriver her... Og det er sikkert en grundløs sorg og smerte at beskæftige sig med, hvad der skal ske i den situation... Især da der sikkert ikke ER nogen grund til det. Fordi Møffe dør af alderdom, når han er 15:lun:.

 

Men jeg kender chokket og smerten når man pludselig og helt uforberedt mister sin berner.... Det har lært mig ALTID at være optimistisk og tro på det bedste. Men også altid i tide at forberede mig på det værste. Det gør det ubærlige mere til at bære. Og det gør kun lykken større, når det viser sig at knuden er godartet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Birgitta, det er meget relevante tanker og jeg har intet imod, at du skriver dem.. Sidder med dem lige nu, men nu må vi se, hvad der sker.

 

Har lige fundet to nye knuder på Møffe. De er meget små, men de er der og tæt på den første.

 

Vi snakker med dyrlægen på mandag, og så må den tages derfra, om vi skal vente på svar eller hvad dyrlægen anbefaler.

Link til indlæg
Del på andre sites

øv for søren at du har fundet flere knuder, dyrlægen ikke fik med i første omgang, minder alt for meget om silles histore..

 

Jeg krydser alle de fingre jeg har for at knuden er godartet eller i det mindste af en kræftform der ikke spreder sig. Jeg føler virkelig med dig rikke, det er bare overhovedet ikke sjovt at gå med den bekymring og vente på svar!

 

Celler i knuder findes i så mange forskellige udgaver og du har alle ods med dig for at den er godartet og fjernet først den evt skifter karakter til mere alvorligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Uha, vi tænker også på jer :ae:

Det er frygteligt at vente på svar, men det er altid noget at du kan ligge det lidt bag dig...

Det er træls du har fundet to små andre knuder, men måske det KUNNE være fedtknuder? Eller i hvert fald noget det er godartet som dyrlægen sagde. Hvis I beslutter jer for at de ikke skal fjernes med det samme, eller indtil der er kommet svar f.eks. så kunne du jo tage et billede, hvis det er til at komme til og så sammenligne når der er gået lidt tid, for at se om de vokser og hvor hurtigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

De nye knuder er så små, at de ikke kan ses overhovedet. De er vel på størrelse med et peberkorn, de skal mærkes.

 

Jeg har været helt nede i flere timer, ligget på sofaen og grædt og grædt og ikke kunnet forestille mig andet end, at der ikke var nogen redning - allerede to nye små, hvor kunne der så ikke gemme sig endnu flere? Men har skrevet med Møffes ledmanipulatør i dag (startede før jeg opdagede knuderne) og hun siger så, at hun har haft en af sine hunde inde og få fjernet en stor knude og den skulle så også have haft fjernet en lille, men den var så forsvundet i mellemtiden - og det viste sig at være nogle "virus-betonede" knuder - man har vel lov til at håbe, ikk'?

 

Og svogeren har også snakket om "opstramninger", der føles som knuder, som kommer efter operationer. Så jeg ser lidt lysere på det og kan nu holde mig fri for tårerne i det mindste... Har vist også grædt for et helt år i dag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chocolate Labrador

Jeg ville bare lige sige, at jeg tænker på jer. Hold fast i dyrlægens positive indledende vurdering. Jeg krydser finger for jer begge. Du skal selvfølgelig have lov at være ked af det, det er helt naturligt. Stort knus herfra til dig og Møffe :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

De nye knuder er så små, at de ikke kan ses overhovedet. De er vel på størrelse med et peberkorn, de skal mærkes.

 

Jeg har været helt nede i flere timer, ligget på sofaen og grædt og grædt og ikke kunnet forestille mig andet end, at der ikke var nogen redning - allerede to nye små, hvor kunne der så ikke gemme sig endnu flere? Men har skrevet med Møffes ledmanipulatør i dag (startede før jeg opdagede knuderne) og hun siger så, at hun har haft en af sine hunde inde og få fjernet en stor knude og den skulle så også have haft fjernet en lille, men den var så forsvundet i mellemtiden - og det viste sig at være nogle "virus-betonede" knuder - man har vel lov til at håbe, ikk'?

 

Og svogeren har også snakket om "opstramninger", der føles som knuder, som kommer efter operationer. Så jeg ser lidt lysere på det og kan nu holde mig fri for tårerne i det mindste... Har vist også grædt for et helt år i dag.

 

TAK! Jeg vil så gerne have nogle gode nyheder. Og det lyder som om det KAN være sådan noget.

---Men SÅ er Møffes uheld også opbrugt. Hvis det er virusdimser det hele, så forventer jeg, at han ikke får brug for dyrlæge mere før han fylder 15! :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

TAK! Jeg vil så gerne have nogle gode nyheder. Og det lyder som om det KAN være sådan noget.

---Men SÅ er Møffes uheld også opbrugt. Hvis det er virusdimser det hele, så forventer jeg, at han ikke får brug for dyrlæge mere før han fylder 15! :lun:

 

Det ville da være vidunderligt :lun: Synes i hvert fald han har givet mig al rigeligt med bekymringer for en hel livstid...! Dog regner jeg med, at vi nok liiige får en episode med en død hjørnetand - den holder næppe 12-13 år :lol: Men hvis DET måske er det eneste... Så er jeg LYKKELIG!!! :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

De nye knuder er så små, at de ikke kan ses overhovedet. De er vel på størrelse med et peberkorn, de skal mærkes.

 

Jeg har været helt nede i flere timer, ligget på sofaen og grædt og grædt og ikke kunnet forestille mig andet end, at der ikke var nogen redning - allerede to nye små, hvor kunne der så ikke gemme sig endnu flere? Men har skrevet med Møffes ledmanipulatør i dag (startede før jeg opdagede knuderne) og hun siger så, at hun har haft en af sine hunde inde og få fjernet en stor knude og den skulle så også have haft fjernet en lille, men den var så forsvundet i mellemtiden - og det viste sig at være nogle "virus-betonede" knuder - man har vel lov til at håbe, ikk'?

 

Og svogeren har også snakket om "opstramninger", der føles som knuder, som kommer efter operationer. Så jeg ser lidt lysere på det og kan nu holde mig fri for tårerne i det mindste... Har vist også grædt for et helt år i dag.

 

 

ok, så små, så er det nok noget i relation til operationen eller andet i huden. Ja og hold fast i det dyrlægen tror, de er ikke helt så dumme og de ved trods alt mere end os! Jeg læste mig til i sin tid at så længe man reagerer hurtigt på knudedannelse, så er der stor chance for helbredelse, selv hvis det ikke skulle være godartet.

Jeg ved ikke om det hjælper dig at høre, men som du ved er Sillen her jo endnu, et år efter hun fik fjernet en ondartet knude og ingen tegn på at hun ikke bliver 100 år! Og selvfølgelig gør Møffe også det! Han er jo ikke sådan at slå ud:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome

Hov, har ikke set den her tråd før nu - stakkels Møffe og dig. Sikke noget. GODT han er blevet opereret så hurtigt og at dyrlægen sagde, det så godartet ud. Vi krydser også fingre. Tror også de små er noget i forb. med operationen. Men puh ... forstår sørme godt din bekymring og de mange tårer. Håber også at det bare er godartet, og at Møffen så fra nu af og de næste maaaaaange år slet ikke får så meget som en splint i poten, for han har da opbrugt sin kvote for sygdom og bekymringsgrunde nu. Knus herfra.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...