Hop til indhold

Ikke også det... Knude


bernerazuro
 Share

Recommended Posts

Det ville da være vidunderligt :lun: Synes i hvert fald han har givet mig al rigeligt med bekymringer for en hel livstid...! Dog regner jeg med, at vi nok liiige får en episode med en død hjørnetand - den holder næppe 12-13 år :lol: Men hvis DET måske er det eneste... Så er jeg LYKKELIG!!! :hjerte:

 

Er Møffes hjørnetand DØD:skraek:.. Det må være en sag for tandlægen i Måløv..... Møffe skal bare ha' en guldtand:bigsmile:..

 

---Og så undgår I flere besøg hos dyrlægen...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 118
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Er Møffes hjørnetand DØD:skraek:.. Det må være en sag for tandlægen i Måløv..... Møffe skal bare ha' en guldtand:bigsmile:..

 

---Og så undgår I flere besøg hos dyrlægen...

 

Jeps, død. Eller, halvdelen af det nederste af øvre, venstre hjørnetand er. Det ser vildt spøjst ud, at kun den ene halvdel er misfarvet. Men han´har heldigvis ikke ondt, så den får lov til at blive siddende, indtil den eventuelt generer ham en dag. Så må den ud (pis også, narkose igen :-( ).

 

Anyways, dumme dumme kræ altså :rolleyes:

 

Har været hjemme hos min søster i dag og da han var lille, kunne han lige krybe gennem hækken. Naiv som jeg er, regner jeg med, at det kan han da selvfølgelig ikke længere, han er jo kæmpe efterhånden... Stadig synes jeg dog ikke, at han skal være alene i haven, da han jo kan rulle sig i græsset eller gnubbe operations-siden op ad en busk, men min kære svoger er ude med ham og ryge og jamen altså, Møffe ligger da bare lige der og der kan han da godt ligge i to minutter, mens jeg finder seletøjet og skal ud og gå med ham?

 

Det tager dog ikke kun to minutter at ordne alt i den forbindelse, hvorfor jeg hurtigt går ud for at hente Møffe ind - og der er ingen Møffe i haven. Ingen! Yikes...! Finde sko og fem mennesker ude i haven og kalde "MØØFFEEEEE MØØØØFFEEEEE!" og der er ingen reaktion?! Ud af havelågen og kort nede ad stien (det er heldigvis bare gå-cykel-sti med grønne arealer!) kan vi se Møffe stavre lykkeligt afsted, fuldstændig euforiseret af nye og spændende dufte :mrgreen:

 

Vi får fat i ham og kræet har så formået at mase sig gennem nogle buske til nabohaven og ud af nabohaven. Og som man kan forvente, har han fået revet lidt i operationssåret, så det blødte lidt. Ikke noget alvorligt overhovedet og dupppede det lidt med klorhexidin, men for helvede altså, skøre skøre kræ :stupid: Hvorfor mase sig sådan gennem buskene?

 

Og dumme dumme mig, at gå ud fra, at han bare er blevet for stor :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror måske han VAR for stor men bare ihærdig nok, er hullet i hækken ikke blevet større efter han har været igennem? :lol:

 

:x: for at det nye du har fundet bare er hævelser fra operationen eller lignende. Og så synes jeg kiropraktorens tanke var god, jeg havde faktisk tænkt noget lignende, kom til at tænke på de der blomkåls-knopper (ved godt det ikke er dem, men kunne jo være noget lignende)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeps, død. Eller, halvdelen af det nederste af øvre, venstre hjørnetand er. Det ser vildt spøjst ud, at kun den ene halvdel er misfarvet. Men han´har heldigvis ikke ondt, så den får lov til at blive siddende, indtil den eventuelt generer ham en dag. Så må den ud (pis også, narkose igen :-( ).

 

Anyways, dumme dumme kræ altså :rolleyes:

 

Har været hjemme hos min søster i dag og da han var lille, kunne han lige krybe gennem hækken. Naiv som jeg er, regner jeg med, at det kan han da selvfølgelig ikke længere, han er jo kæmpe efterhånden... Stadig synes jeg dog ikke, at han skal være alene i haven, da han jo kan rulle sig i græsset eller gnubbe operations-siden op ad en busk, men min kære svoger er ude med ham og ryge og jamen altså, Møffe ligger da bare lige der og der kan han da godt ligge i to minutter, mens jeg finder seletøjet og skal ud og gå med ham?

 

Det tager dog ikke kun to minutter at ordne alt i den forbindelse, hvorfor jeg hurtigt går ud for at hente Møffe ind - og der er ingen Møffe i haven. Ingen! Yikes...! Finde sko og fem mennesker ude i haven og kalde "MØØFFEEEEE MØØØØFFEEEEE!" og der er ingen reaktion?! Ud af havelågen og kort nede ad stien (det er heldigvis bare gå-cykel-sti med grønne arealer!) kan vi se Møffe stavre lykkeligt afsted, fuldstændig euforiseret af nye og spændende dufte :mrgreen:

 

Vi får fat i ham og kræet har så formået at mase sig gennem nogle buske til nabohaven og ud af nabohaven. Og som man kan forvente, har han fået revet lidt i operationssåret, så det blødte lidt. Ikke noget alvorligt overhovedet og dupppede det lidt med klorhexidin, men for helvede altså, skøre skøre kræ :stupid: Hvorfor mase sig sådan gennem buskene?

 

Og dumme dumme mig, at gå ud fra, at han bare er blevet for stor :stupid:

 

Bernerbamser er ikke for store, de kan jo sagtens være på skødet af en :stupid:, så selvfølgelig kan de da også klemme sig igennem et lille bitte hul i hækken :5up:

 

Alt muligt god bedring til Møffe og held og lykke med resultatet af knuden :bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeps, død. Eller, halvdelen af det nederste af øvre, venstre hjørnetand er. Det ser vildt spøjst ud, at kun den ene halvdel er misfarvet. Men han´har heldigvis ikke ondt, så den får lov til at blive siddende, indtil den eventuelt generer ham en dag. Så må den ud (pis også, narkose igen :-( ).

 

Anyways, dumme dumme kræ altså :rolleyes:

 

Har været hjemme hos min søster i dag og da han var lille, kunne han lige krybe gennem hækken. Naiv som jeg er, regner jeg med, at det kan han da selvfølgelig ikke længere, han er jo kæmpe efterhånden... Stadig synes jeg dog ikke, at han skal være alene i haven, da han jo kan rulle sig i græsset eller gnubbe operations-siden op ad en busk, men min kære svoger er ude med ham og ryge og jamen altså, Møffe ligger da bare lige der og der kan han da godt ligge i to minutter, mens jeg finder seletøjet og skal ud og gå med ham?

 

Det tager dog ikke kun to minutter at ordne alt i den forbindelse, hvorfor jeg hurtigt går ud for at hente Møffe ind - og der er ingen Møffe i haven. Ingen! Yikes...! Finde sko og fem mennesker ude i haven og kalde "MØØFFEEEEE MØØØØFFEEEEE!" og der er ingen reaktion?! Ud af havelågen og kort nede ad stien (det er heldigvis bare gå-cykel-sti med grønne arealer!) kan vi se Møffe stavre lykkeligt afsted, fuldstændig euforiseret af nye og spændende dufte :mrgreen:

 

Vi får fat i ham og kræet har så formået at mase sig gennem nogle buske til nabohaven og ud af nabohaven. Og som man kan forvente, har han fået revet lidt i operationssåret, så det blødte lidt. Ikke noget alvorligt overhovedet og dupppede det lidt med klorhexidin, men for helvede altså, skøre skøre kræ :stupid: Hvorfor mase sig sådan gennem buskene?

 

Og dumme dumme mig, at gå ud fra, at han bare er blevet for stor :stupid:

 

Bernere vokser ikke.... indeni:lol::lol:..

Vi kan jo ikke lade være med at kramme og putte med dem i sofaen når vi får dem hjem fra kennelen:lun:. En 8-ugers bernerhvalp er SÅ klar til at skifte kennellivet ud med familielivet..... Hvalpen tror, den er kommet i himlen med en forelsket familie helt for sig selv:hjerte::hjerte::hjerte:.. Den lykkelige størrelse beholder hvalpen hele livet. Indeni.

--At der så er et eller andet hul i en hæk, der er skrumpet, det er der da råd for. Muskelmøffe kan da sagtens få hullet lavet lidt større igen. Når det var stort nok engang, så kan det blive stort nok igen!

 

Hvad har han lavet med hjørnetanden? En tand kan godt være misfarvet uden at det betyder noget. Det kunne jo være emaljen, der er fejlfarvet?

Silke har en mørk plet på en kindtand. Da jeg opdagede den, så troede jeg, at der var ved at gå hul i tanden og børstede løs på den. Men dyrlægen pillede i den og sagde, at det bare var en plet i emaljen. Det betød ingenting.. Og den har heller ikke ændret sig.

 

Men hvis du synes at det ser grimt ud, så kan Møffe altid få en krone på. Det er sådan noget, hundetandlæger er sat i verden for.

Nå... én ting af gangen. Dyrlægen skal lige raskmelde ham først;-).

Link til indlæg
Del på andre sites

Bernere vokser ikke.... indeni:lol::lol:..

Vi kan jo ikke lade være med at kramme og putte med dem i sofaen når vi får dem hjem fra kennelen:lun:. En 8-ugers bernerhvalp er SÅ klar til at skifte kennellivet ud med familielivet..... Hvalpen tror, den er kommet i himlen med en forelsket familie helt for sig selv:hjerte::hjerte::hjerte:.. Den lykkelige størrelse beholder hvalpen hele livet. Indeni.

--At der så er et eller andet hul i en hæk, der er skrumpet, det er der da råd for. Muskelmøffe kan da sagtens få hullet lavet lidt større igen. Når det var stort nok engang, så kan det blive stort nok igen!

 

Bernerhvalpe er den ultimative plysbamse :hjerte:

Og ja, de vokser ikke rigtig indeni, men udenpå...... Uha, jeg fatter stadig ikke at min lille 9,5 kilos plysbamse er vokset ca 40 kilo på kun 8 mdr :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bernere vokser ikke.... indeni:lol::lol:..

Vi kan jo ikke lade være med at kramme og putte med dem i sofaen når vi får dem hjem fra kennelen:lun:. En 8-ugers bernerhvalp er SÅ klar til at skifte kennellivet ud med familielivet..... Hvalpen tror, den er kommet i himlen med en forelsket familie helt for sig selv:hjerte::hjerte::hjerte:.. Den lykkelige størrelse beholder hvalpen hele livet. Indeni.

--At der så er et eller andet hul i en hæk, der er skrumpet, det er der da råd for. Muskelmøffe kan da sagtens få hullet lavet lidt større igen. Når det var stort nok engang, så kan det blive stort nok igen!

 

Hvad har han lavet med hjørnetanden? En tand kan godt være misfarvet uden at det betyder noget. Det kunne jo være emaljen, der er fejlfarvet?

Silke har en mørk plet på en kindtand. Da jeg opdagede den, så troede jeg, at der var ved at gå hul i tanden og børstede løs på den. Men dyrlægen pillede i den og sagde, at det bare var en plet i emaljen. Det betød ingenting.. Og den har heller ikke ændret sig.

 

Men hvis du synes at det ser grimt ud, så kan Møffe altid få en krone på. Det er sådan noget, hundetandlæger er sat i verden for.

Nå... én ting af gangen. Dyrlægen skal lige raskmelde ham først;-).

 

Dyrlægen har kigget på tanden og været på flere tandkurser, så jeg går ud fra, at hun har forstand på det hun snakker om :-)

 

 

Anyways... Ang. madleden, så tror jeg måske hverken den skyldes sygdom eller knuder... Men måske, at han har knaldondt ét eller andet sted. Han ville slet ikke spise her til morgen, førend han var blevet tvangsfodret med smertestillende :fornaermet:

 

Vi mødte i tirsdags et sort lyn af en hund, der formåede at knalde ind i Møffe med 180km/t ikke mindre end tre gange... Først så Møffes hoved bogstavelig talt blev knaldet til side. De to sidste gange knaldede den en i Møffes bagparti. Det var så voldsomt, at Møffe krympede sig :´(

 

Først gang tænkte jeg, at det var et uheld og var derfor så "dum" at blive. Da det skete anden gang, forsøgte jeg at komme væk med Møffe, inden der skete mere - men det lykkedes så ikke, førend den ENDNU engang knaldede ind i Møffe :evil:

 

Tror måske, at den har slået noget gevaldigt skævt eller et eller andet. Og det skete på dagens sidste tur, hvorfor jeg ikke har registreret madleden førend dagen efter (onsdag).

 

I hvert fald prøver jeg at få en tid ved ledmanipulatøren snarest muligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har forresten fuldstændig glemt :genert:

 

Dyrlægen ringede til mig på arbejde idag, eftersom det blev min far der ringede i morges (ud fra arbejdstider og så'n) - lidt spøjst at stå midt i bleskift og børnepasning, med skrigeunge på skødet, lille baby kravlende op ad skødet og børn all over i forskelligt humør - og så skulle føre en dybt alvorlig samtale med en dyrlæge i røret :rolleyes:

 

Nå, men hun syntes umiddelbart ikke det lød som noget, jeg skulle være bekymret for. Der bliver selvfølgelig kigget på det, når vi skal op og fjerne sting her d. 30., men, som jeg også regnede med, mente hun, at vi burde vente med videre planlægning, til vi har svar fra laboratoriet. Jeg forsøger at have tillid til hendes vurdering, ud fra at hun trods alt har set den store knude og vurderet den, hehe. Men lidt bekymret er man jo altid - hønsemor!

 

Jeg har derudover fået tid ved Lone (ledmanipulatøren) i morgen, så det bliver spændende, om det skaber mirakler i forhold til Møffes appetit!

Link til indlæg
Del på andre sites

:ae:

 

Madleden og smerter kan nemt hænge sammen med tanden. Min gamle hanhund ville pludseligt ikke spise. Det var pga en kindtand. Da den blev rykket ud, spiste han gladeligt igen

 

Holder :x: for godt nyt med knuden

Link til indlæg
Del på andre sites

:ae:

 

Madleden og smerter kan nemt hænge sammen med tanden. Min gamle hanhund ville pludseligt ikke spise. Det var pga en kindtand. Da den blev rykket ud, spiste han gladeligt igen

 

Holder :x: for godt nyt med knuden

 

Jeg tror ikke, at det er tanden, selvom jeg selvfølgelig ikke kan benægte det. Alle hans tænder er super flotte, bortset fra den halvdøde (som sådan set er flot nok, bort set fra misfarvningen) og den virker ikke øm, når jeg banker og sammenligner reaktion ved de to hjørnetænder.

 

Og han spiser jo gerne - bare det smager lidt bedre end tørkost. Det er kun tørkosten, han er "so-so" med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men er det, der smager bedre, blødere?

 

Min gamle fik mad i kurven, så han forbandt også kurven med ubehaget i munden. Så hvis det har gjort ondt at tage maden :vedikke: Jeg håber virkelig, at Møffen snart er 100% I er så uheldige :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men er det, der smager bedre, blødere?

 

Min gamle fik mad i kurven, så han forbandt også kurven med ubehaget i munden. Så hvis det har gjort ondt at tage maden :vedikke: Jeg håber virkelig, at Møffen snart er 100% I er så uheldige :ae:

 

Oftest, ja. Alt der er blødt har altid smagt himmelsk hos Møffe, tørre ting har altid været bundskraberne, ubrugelige til decideret træning - lige bortset fra kødben. Så kødben er egentlig det eneste, man kan tjekke det op med - og han har lige fået ét i dag, som jeg ikke holdt øje med ham ved, da det var bulder mørkt = en kødbensddemotiveret Møffe de næste dage. Og der var masser af kød på (som i nok ½kg - godt med gode kødbenskontakter), så han blev godt mæt.

 

Hvilket bare er typisk - altså, at han lige har fået et kødben, så man ikke kan bruge det som test.

 

Men jeg satser altså på, at kiropraktoren kan klare det, det er både billigere og kræver ikke narkose....!

Link til indlæg
Del på andre sites

Oftest, ja. Alt der er blødt har altid smagt himmelsk hos Møffe, tørre ting har altid været bundskraberne, ubrugelige til decideret træning - lige bortset fra kødben. Så kødben er egentlig det eneste, man kan tjekke det op med - og han har lige fået ét i dag, som jeg ikke holdt øje med ham ved, da det var bulder mørkt = en kødbensddemotiveret Møffe de næste dage. Og der var masser af kød på (som i nok ½kg - godt med gode kødbenskontakter), så han blev godt mæt.

 

Hvilket bare er typisk - altså, at han lige har fået et kødben, så man ikke kan bruge det som test.

 

Men jeg satser altså på, at kiropraktoren kan klare det, det er både billigere og kræver ikke narkose....!

 

Hvis Møffe kan klare ½ kilo kød med ben på, så er han nok ikke meget dårlig... Hverken i mave eller i tand..:-D

 

Han lever godt, den unge mand.. Og når man lever så godt, så er det vel ikke så underligt, hvis man indimellem rynker på næsen af tørfoder..

 

Men det bliver spændende at høre, hvad Lone Ledmanipulatør har sagt i dag..... :x:

 

--Positive nyheder helst, jatak.. :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis Møffe kan klare ½ kilo kød med ben på, så er han nok ikke meget dårlig... Hverken i mave eller i tand..:-D

 

Han lever godt, den unge mand.. Og når man lever så godt, så er det vel ikke så underligt, hvis man indimellem rynker på næsen af tørfoder..

 

Men det bliver spændende at høre, hvad Lone Ledmanipulatør har sagt i dag..... :x:

 

--Positive nyheder helst, jatak.. :???:

 

Altså, benet har han ikke rigtig spist i går, det er en lårknogle, hehe, og med ca. ½kg kød, tror jeg, at han følte sig veltilfreds nok til ikke at gide benet. Men kødet var slugt helt og aldeles, så vidt jeg kunne se, da jeg tjekkede op for lidt siden.

 

Det der undrer mig er, at det kom fra den ene dag til den anden - og selv da Møffe blev råfodret, hoppede han på tungen for tørkost. Begge de smagsvarianter han får pt., hopper han på tungen for med glæde - eller, gjorde, for 8 dage siden, that is. Han kunne gå klæbet til min side og kigge forventningsfuldt op på mig i håb om den lille mundfuld midt i parken (fyldt med spændende dufte). Og nu? Nu skal jeg nærmest tvangsfodre ham med det - om han har fået andet eller ej. Det er IKKE Møffe-agtigt.

 

 

Møffe ligger dog lige nu og gnaver lykkeligt i benet. Jeg fatter det nu ikke rigtigt alligevel. Griseøre spiste han også tidligere i dag, så synes ligesom at tand-forslaget er modbevist - selvom jeg selv var begyndt at tro på det.

 

Derudover bliver kiropraktor ikke i dag alligevel, desværre... Min far går til keyboard om tirsdagen = ingen bil :vedikke: Det havde jeg lige glemt... Har fået en ny tid torsdag aften (18:30) - selv skal jeg nemlig til foredrag i morgen, allernådigst benådiget tilladelse fra min chef, da der er personale-møde samtidig :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

:hmm:Du skal nok ikke undervurdere den virkning dit humør har på Møffes madlyst..

 

Du har haft nogle gevaldige nedture de sidste dage. Selvfølgelig kan han mærke det.

Tilmed kan han ikke hjælpe dig, fordi det er HAM der er årsagen til din frygt og sorg.

 

Jeg håber at det er et rigtig spændende foredrag, du skal til i morgen. Du -og Møffe- har nok brug for at du har andre ting i hovedet end sygdom..:???:

Link til indlæg
Del på andre sites

:hmm:Du skal nok ikke undervurdere den virkning dit humør har på Møffes madlyst..

 

Du har haft nogle gevaldige nedture de sidste dage. Selvfølgelig kan han mærke det.

Tilmed kan han ikke hjælpe dig, fordi det er HAM der er årsagen til din frygt og sorg.

 

Jeg håber at det er et rigtig spændende foredrag, du skal til i morgen. Du -og Møffe- har nok brug for at du har andre ting i hovedet end sygdom..:???:

 

 

Nej, det skal jeg nok ikke undervurdere, men for helvede, synes da mit humør har været rimeligt de sidste dage? Og i morges ville han igen ikke spise :vedikke: Men det gjorde han tilgengæld her til eftermiddag. Mærkelige hund.

 

Foredraget i morgen kan KUN være godt - det handler om hundetræning. Og det er min favorit-træner, der er foredragsholder :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, det skal jeg nok ikke undervurdere, men for helvede, synes da mit humør har været rimeligt de sidste dage? Og i morges ville han igen ikke spise :vedikke: Men det gjorde han tilgengæld her til eftermiddag. Mærkelige hund.

 

Foredraget i morgen kan KUN være godt - det handler om hundetræning. Og det er min favorit-træner, der er foredragsholder :banan:

 

Ja... Det kan kun være supergodt! Du kommer hjemmefra til noget interessant og spændende, og er alligevel blandt venligtsindede rare hundemennesker.. Hvad kan man forlange mere:vedikke:?

 

Møffe har nok tømt køleskabet når du kommer hjem. :madtid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...