Hop til indhold

Ikke også det... Knude


bernerazuro
 Share

Recommended Posts

Ja... Det kan kun være supergodt! Du kommer hjemmefra til noget interessant og spændende, og er alligevel blandt venligtsindede rare hundemennesker.. Hvad kan man forlange mere:vedikke:?

 

Møffe har nok tømt køleskabet når du kommer hjem. :madtid:

 

De gamle holder heldigvis vagt :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 118
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Så er det snart kiropraktortid.. (-Og TV-avistid for mig:mrgreen:)

 

Jeg håber at der er gode fornuftige udmeldinger fra Lone.

 

--Og så er denneher forfærdelig lange uge snart gået, så vi kan komme videre til nogle gode positive svar..

Hvordan ser de små nye knuder ud? Hvis de vokser, kan de både være betydningsløse og noet møj.:hmm:

 

Hvis de er blevet mindre, så ER de betydningsløse:???:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tør altså næsten ikke sige det... Men... Den ene knude virker til at være pist forsvundet? Helt væk? Jeg ved ikke, om jeg tør tro det, men har virkelig mærket igennem igen og igen og intet fundet. Den anden er der dog stadig og stadig på størrelse med et peberkorn. Måske af en lidt anden følelse/konsistens? Dunno. Men ingen glade smileyer endnu - tør simpelthen ikke tro!

 

Derudover er Møffe begyndt at finde sin madglæde igen stille og roligt. Det har vist sig, at han ingen problemer har med at få mad af mine forældre umiddelbart. Så tror måske at han har oplevet noget ubehageligt ifm. mad/tørkost fra mig? :hmm: Kan bare ikke sætte fingeren på det :vedikke: Måske noget fra tirsdagens møde med den sorte hund? En øm muskel ovenpå et slag fra hunden? Ingen anelse! Men han har i hvert fald spist lykkeligt fra min hånd idag - og spist sit søg, da jeg kastede det et nyt sted. Det gamle madsøgs-sted var åbenbart ikke godt nok, ved ikke, måske det lugtede for meget af krage efterhånden? Vi har jo vores trofaste krageflok, der følger os på gåturene og spiser resterne af Møffes morgensøg, hmm.

Og i går havde han spist mad fra både mor og far og så tilbød jeg ham - nej, vil ikke! Sagde Møffe. Så sagde jeg "Værsgo'" og Møffe spiste tøvende. Men kun hvis jeg sagde værsgo'. I dag spiser han dog lige gyldigt om jeg har sagt noget eller ej :mrgreen: Dog ikke rigtig, da vi var ude og gå endnu.

 

Kiropraktor-besøget gik rigtig fint (og der spiste han tilgengæld gladeligt). Der var intet sket i fronten, trods det voldsomme slag, både jeg og Lone var meget forbavsede og positivt overraskede! Møffe har åbenbart nået at registrere hunden, der kom løbende og deraf reageret fornuftigt og fået afbødet slaget - dygtig hund!

 

Bækkenet var tilgengæld slået lidt tilbage, men ikke så voldsomt, som det var de sidste par gange vi var afsted - der var det både slået tilbage og ned, fik jeg at vide i dag. Og han havde to skævheder i ryggen. Ævs. Men det er altsammen sat på plads nu, så vi håber, at det går godt :5up: Men man har sq næsten lyst til at stikke den sorte hunds ejer regningen og sige: "Værsgo', og se så at få "styr" på dit kræ, inden det skader flere hunde!"

 

Og Møffe skal altså have den ros, at han tager alt i stiv pote hos kiropraktoren, så visse vasse med at hund løfter og rykker i bagparten da :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dyrlægen har ringet i dag - og gæt engang! Knuden var en 100% godartet cyste :banan: Herligt herligt herligt! :yeah:

 

Og jeg kan stadig ikke finde den forsvundne knude - dobbelt bonus! Og den tredje virker til at "trække indad", den føles ikke længere så rundt og fast som et peberkorn - triple bonus! :yeah: Så mon ikke de bare var opstramninger eller virusbetonede? Det bliver jo nok svært at opklare hvad.

 

Møffes madglæde ved jeg dog stadig ikke hvad jeg skal mene om? :hmm: Tilbød ham en håndfuld mad, da jeg kom hjem fra arbejde i dag og sagde "værsgo'". Møffe? Slikkede én gang og vente hovedet den anden vej. Jeg kastede maden på gulvet og sagde værsgo'. Møffe rejste sig og spiste den, overså én pille. Jeg tog den og tilbød ham den, han spiste den :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nøj..... :banan::klap::banan:

 

Af en eller anden grund synes min computer at post fra hundeforum skal puttes i "uønsket mail":shock:..

 

--Godt, at jeg altid lige kikker den potte igennem inden jeg sletter..

 

En gang til: Nøj........... :klap::banan::klap:..

 

---Det VAR jo lige det, jeg mente. At hvis de små korn, dimser, knuder ikke var vokset, så var de heller ikke ondartede:mrgreen:. Når de kunne dukke op sådan lige efter operationen, så ville de have fortsat med at vokse, hvis det var kræft.

 

---Så Lone ledmekaniker havde fuldstændig ret! :klap2:

 

Nu kunne jeg så godt ønske for jer, at JEG får ret i, at Møffe ikke får brug for mere dyrlæge før han fylder 15:5up: ---sådan næste da... Der var lige det med den der tand.. :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Fedt :klap:

 

Det er dog træls med den madlede. Kan det ikke være fordi han er ved at være træt af smagen?

 

Det tror jeg ikke... Har lige blandet foderet op et par uger før med anden smagsvariant, som jeg ved han kan lide, så har svært ved at tro det, selvom det da har træffet mine tanker, hmmm.

 

Men forsøgte igen i dag at tilbyde ham mad fra min hånd, nej tak sagde han. Min mor tilbød umiddelbart efter - jatak! Sagde han. Og herefter ville han så gerne tage fra min hånd og endda træne. Det er altså virkelig mærkelig?

 

Til gengæld har han været sjov den sidste tid, haha. Mor fandt en gammel bøf i fryseren, som var tiltænkt Møffe (da den ikke var specielt god) og jeg klippede den så i små bider og trænede med Møffe (der ser ud til lynhurtigt at komme til at lære at twiste den anden vej af, hvad han allerede kan!). Råt kød gør så bare ét eller andet uklart ved Møffe, der virkelig får et viiiildt glædes-har-du-ikke-mere-kød-mor-du-er-sååååå-sød-har-du-ikke-godt-noget-mer-kød-pleeeeeeeeeeaaaaaaasssse!

 

Han spurtede rundt om mig, pustede efter vejret fordi han havde så travt, store vilde øjne og kæmpe logren - helt helt oppe i det røde felt at køre over det lækre-lækre mad! Tænk hvis mor nu gemte på mere! Jeg siger jer, jeg følte mig MEGET speciel :mrgreen: Og det nummer laver han hver gang han får noget råt kød efter vi er stoppet med at BARFE. Han er bare sindssygt, virkelig sindssygt, glad for det, det er jo helt vildt :lol: Han faldt dog helt ned efter en time til halvanden. Inden da måtte jeg helst ikke rejse mig, så var han der straks, især hvis jeg henvendte mig til ham :lol: Og kørte hurtigt op og logrede og snoede sig og sagde tydeligvis: Mor, hvis jeg nu siger at du er verdens aller-aller-bedste og dejligste, så får jeg mer', ikk'?

 

Har ellers kun oplevet det tidligere, når en af gåtursvennerne er kommet med kødben (så er det hende, det er gået ud over). Normalt er Møffe riiimelig ok til at hilse uden at vælte folk omkuld eller andet, men ikke når der er råt kød i spil :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men der var noget med at han ikke kan tåle det der BARF eller hvordan var det nu. Det kan jo være at han prøver at fortælle dig at han MEGET gerne vil have at I finder en løsning :mrgreen:

 

Han fungerede såmend upklageligt på BARF, det var bare dyrt - og så fik han flere og flere hot spots. Det virkede som om det stoppede, da vi gik over til Orijen fiske-udgaven og jeg tror også, at det måske skyldtes én eller anden protein-allergi - hvor min mistanke pt er på kylling. Han slog i hvert fald mærkelige prutter, når han fik kylling og han har fået hot spots igen efter vi gik over til Orijen Adult (hvor der både er kylling og æg). Men vi tester stille og roligt, én ting ad gangen. Pt. står korn for skud men vi er dog snart færdige og det virker ikke til at være det.

 

Men råt oksekød, mums siger Møffe :mums:

Link til indlæg
Del på andre sites

Han fungerede såmend upklageligt på BARF, det var bare dyrt - og så fik han flere og flere hot spots. Det virkede som om det stoppede, da vi gik over til Orijen fiske-udgaven og jeg tror også, at det måske skyldtes én eller anden protein-allergi - hvor min mistanke pt er på kylling. Han slog i hvert fald mærkelige prutter, når han fik kylling og han har fået hot spots igen efter vi gik over til Orijen Adult (hvor der både er kylling og æg). Men vi tester stille og roligt, én ting ad gangen. Pt. står korn for skud men vi er dog snart færdige og det virker ikke til at være det.

 

Men råt oksekød, mums siger Møffe :mums:

 

Silke lever nu med stor begejstring af mosede kartofler og gulerødder iblandet råt svinekød. Det er overkommeligt i pris og nemt at styre hendes vægt. Hvis hun virker for tung, får hun koteletter. Og hvis hun ser tynd og sulten ud, så får hun ribbensteg. Hun får godbidder af tørret hjerte og lever, og rå grisehaler og ribben som tyggeben. Og rå æbler og gulerødder som "det løse".

 

Menuen kan jo tilpasses til hvilkensomhelst slags kød og man kan jo også prøve med forskellige grøntsager.

Jeg tilføjer bare kun én ting af gangen og fastholder den menu i mindst 2-3 uger før jeg tilføjer mere nyt. Det er vel det samme, du gør med Møffe..

 

Og jeg har også mistanke til især kylling. Måske fordi Silke jo har fået tørfoder med kylling det meste af hendes liv. Måske kan det give allergi. Jeg har det bare svært med at afprøve på hende, om hun ikke kan tåle kylling eller om det bare er en fornemmelse, jeg har..... Jeg vil jo helst ikke have, at hun skal få vrøvl med ørerne igen..

 

--For at sikre en tilstrækkelig kost, får Silke også glucosamin, chondroitin og MSM. Og så får hun en skvæt økologisk rapsolie og nogle sjatter Viacutan. Og en almindelig vitaminpille.

 

Jeg tror ikke, at jeg ville have hjerte og kvindsmod nok til at gå tilbage til tørfoder...:lun: Ikke efter jeg har set hendes begejstring over "rigtig" mad. Tænk lige på, at en hunds lugtesans er så langt vores overlegen. Hvad gør det ikke ved hundens madoplevelse?

 

Hvis du synes at BARF er for dyrt, så bland med billige kartofler og grøntsager. Det er såmænd fuldt på højde kvalitetsmæssigt med de bedre tørfodertyper.

Du kan jo selv bestemme, om Møffe skal have kød specielt lavet til BARF-hunde, eller om du vil købe menneskemad til ham. Jeg har valgt det sidste. Dels fordi jeg har svært ved at finde BARF-kød i en god nok kvalitet. Og dels fordi det er det letteste og lækreste.

 

Hvordan har du testet om Møffe kan tåle korn? :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Silke lever nu med stor begejstring af mosede kartofler og gulerødder iblandet råt svinekød. Det er overkommeligt i pris og nemt at styre hendes vægt. Hvis hun virker for tung, får hun koteletter. Og hvis hun ser tynd og sulten ud, så får hun ribbensteg. Hun får godbidder af tørret hjerte og lever, og rå grisehaler og ribben som tyggeben. Og rå æbler og gulerødder som "det løse".

 

Menuen kan jo tilpasses til hvilkensomhelst slags kød og man kan jo også prøve med forskellige grøntsager.

Jeg tilføjer bare kun én ting af gangen og fastholder den menu i mindst 2-3 uger før jeg tilføjer mere nyt. Det er vel det samme, du gør med Møffe..

 

Og jeg har også mistanke til især kylling. Måske fordi Silke jo har fået tørfoder med kylling det meste af hendes liv. Måske kan det give allergi. Jeg har det bare svært med at afprøve på hende, om hun ikke kan tåle kylling eller om det bare er en fornemmelse, jeg har..... Jeg vil jo helst ikke have, at hun skal få vrøvl med ørerne igen..

 

--For at sikre en tilstrækkelig kost, får Silke også glucosamin, chondroitin og MSM. Og så får hun en skvæt økologisk rapsolie og nogle sjatter Viacutan. Og en almindelig vitaminpille.

 

Jeg tror ikke, at jeg ville have hjerte og kvindsmod nok til at gå tilbage til tørfoder...:lun: Ikke efter jeg har set hendes begejstring over "rigtig" mad. Tænk lige på, at en hunds lugtesans er så langt vores overlegen. Hvad gør det ikke ved hundens madoplevelse?

 

Hvis du synes at BARF er for dyrt, så bland med billige kartofler og grøntsager. Det er såmænd fuldt på højde kvalitetsmæssigt med de bedre tørfodertyper.

Du kan jo selv bestemme, om Møffe skal have kød specielt lavet til BARF-hunde, eller om du vil købe menneskemad til ham. Jeg har valgt det sidste. Dels fordi jeg har svært ved at finde BARF-kød i en god nok kvalitet. Og dels fordi det er det letteste og lækreste.

 

Hvordan har du testet om Møffe kan tåle korn? :hmm:

 

BARF er nok topmålet af, hvad min dovenskab rækker til :genert: Begynde at ordne kartofler og grøntsager orker jeg ikke rigtig, hvis ikke det er piske nødvendigt.

 

Så ind til nu holder jeg mig i hvert fald på tørkosten, hehe.

 

Han få pt Orijen Adult og Orijen Fresh Fish. Der er ingen korn i og han har ingen korn fået i nu 2½ måned (udover hvad en hundeejer i ny og næ kommer til at give ham i parken, inden jeg når at sige "forbudt").

 

I midten af december vil jeg så evaluere forløbet og højst sandsynligt konkludere at det i hvert fald ikke har hjulpet at stoppe med at give ham korn, desværre. Prøve at begynde at give ham korn igen og så teste kyllingen af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...