Hop til indhold

hvornår blev jeres JRT renlig?


Gæst berador
 Share

Recommended Posts

hej jeg har en JRT. som er 4 mdr. gammel og vi bor i lejlighed. Han er ikke renlig vi bruger aviser, som han kan tisse og hvad han nu ellers skal på. Han giver ikke udtryk for at han skal noget han går bare ud og gøre det. så ville høre hvor nå jeres JRT. Blev renlig? Og der ud over er det lidt et problem, nå vi er i byen. Så ville høre om i har nogle ideer, til hvad man kan gøre.

 

på forhånd tak.

 

Morten

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst wheaten terrier

Jeg ville gøre som jeg også gjorde for 5 år siden med min wheaten terrier.

Når han vågner, efter leg, før sengetid så er det ud i den store verden. Hold øje med hvor længe han kan holde sig og sæt derefter vækkeuret efter det, så han ikke når at tisse inde i løbet af natten.

Prøv også at se hvad han gør inden han tisser på avisen, der er måske alligevel et lille tegn som du har overset.

Udover det ville jeg nu også tilbyde ham ture ud udover de ovennævnte ting. Men den er som regel sikker at de skal tisse efter søvn og leg. Tag gerne godbidder og masser af ros med udenfor, så han virkelig kan mærke at det med at tisse ude det er bare en tophitter.

 

God træning :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

han kan pt. hold sig gennem hele natter for det mest er måske 1 gang de sidst 2 uger. Han kommer ud når han har sovet, det med leg er ikke så slemt ved ham. Men han kan så find på ud af det blå at lav en lille tis på hans aviserm og man kan tage ham med ud 5 min efterm og han laver så en stor tis ude. men det er de små 2 cl tis jeg slet ikke forstå?

Link til indlæg
Del på andre sites

Kessler var også lidt sent til at blive helt renlig tror omkring 6 mdr kunne vi helt stole på ham. Med ham var han meget urolig når det var ved at være tid til en pølle, han løb rundt i huset som for at lede efter det perfekte sted og så var det bare med at komme ud.

Ved godt der nu er gået noget tid siden du skrev, så lad os vide hvordan det går med ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 months later...
Gæst RasmusRasmus

Rasmus, (som godt nok er en parson), var renlig fra den dag vi fik ham. Han har været utrolig nem. Dog kom han til at tisse når han blev overivrig eller der kom gæster som han bare måtte hilse på... Det varede ½-1 års tid før det stoppede helt.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

jeg har en JRT, som er 7måneder og ikke helt renlig endnu .. Jeg har fået det råd at lukke ham ind i buret når han er alene og om natten, fordi det er de eneste tidspunkter han ikke er renlig :) og det virker vildt godt :) så hvis i har bøvl med at han ikke har holde sig når han er alene er det et godt tip :)

 

Resten af tiden, er nok bare det de andre siger :) ud når han : leger, sover, spiser :D

 

Held og lykke :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...