Gæst ABP Skrevet November 20, 2011 Rapporter Share Skrevet November 20, 2011 Beklager hvis der allerede findes en tråd om dette. Hvilke racer ville i have hvis i skulle vælge andet end det i har nu? (hvis vi nu for sjovs skyld ser helt bort fra hvad i kan tilbyde hunden som tid/økonomi mm...) Vælg 3 drømmeracer og begrund hvorfor. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret November 20, 2011 Rapporter Share Besvaret November 20, 2011 Pudel... Har ikke 3 drømmeracer, men kun pudel... Jeg savner lidt at ha' en lille hund, og har altid haft en soft spot for pudel. Samtidig brænder jeg jo for agility, og her har racen et stort potentiale. På ét eller andet tidspunkt skal jeg altså bare ha' en pudel! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret November 20, 2011 Rapporter Share Besvaret November 20, 2011 Uha, jeg kunne drømme om mange mange racer og blandinger! Jeg har altid fundet en sibirian husky fasinerende og SMUK.. Ligeledes har jeg noget med mynder.. så en borzoi eller en silken windhound måtte gerne komme til mig engang hvor jeg har en kæmpe indhegnet have. og så sukker jeg altid når jeg ser en collie og på mange områder ville den nok passe perfekt til mig sådan objektivt set, men så er der bare det at jeg synes der er lidt for lidt spræl i dem til det jeg har opdaget jeg er ret glad for:) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret November 20, 2011 Rapporter Share Besvaret November 20, 2011 Grønlandshund Og jeg kunne muligvis godt finde på det hvis jeg får slædetræk til at køre som det skal med de 2 hunde jeg har. Grønlænder fordi jeg jo er kæmpe polarhundefan, fordi den er rå, fordi den kan trække mega meget og vildt langt, fordi den har et roligt sind hjemme og der er fuldt knald på ude. Hvis det var, skulle det være en tæve. En blandingshund, en multi rundkørsel som skulle være voksen/næsten voksen så jeg kunne se hvilken type den var og om den ville passe ind her. Billedet er en tilfældig blanding fra en google søgning, sjovt nok var nummer 1 i billeder Sookie herinde fra En lille hund, kan godt lide udseendet på en race der ligner denne på billedet (prazky... noget) men mener den hedder noget andet den race jeg tænker på Bomuldshund synes jeg osse er viiiiildt søde, de er så ufatteligt glade Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret November 20, 2011 Rapporter Share Besvaret November 20, 2011 en malinois :hjerte: en border collie (en lille gammel en :hjerte:) en mellempudel :hjerte: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret November 20, 2011 Rapporter Share Besvaret November 20, 2011 en malinois :hjerte: en border collie (en lille gammel en :hjerte:) en mellempudel :hjerte: Jaaaa fine hunde! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
potil Besvaret November 20, 2011 Rapporter Share Besvaret November 20, 2011 Det er vidst ikke nogen hemmelighed at jeg drømmer om en eller to Tibetanske mastiffer... pga. deres sind og og smukke ydre, men de kræver en masse som jeg ikke har - måske en dag..... :hjerte: kennelmamaki.com Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Zivah Besvaret November 20, 2011 Rapporter Share Besvaret November 20, 2011 1. Merle Pomeranian (Desværre tror jeg ikke at farven er godkendt hos FCI, mindes i hvert fald ALDRIG at have set en merle pom i DK) 2. Akita Inu (Jeg har elsket denne race, siden jeg var 10-12 år og så "Silver Fang" (Bjørnehunden Silver)) 3. Staffordshire Bull Terrier el. American Staffordshire Terrier Hvis jeg nogensinde skulle eje en Chihuahua blev det en der lignede denne; Jep, jeg er en sucker for specielle farver, som brindle og merle i alle afskygninger Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tweesa Besvaret November 20, 2011 Rapporter Share Besvaret November 20, 2011 1. Merle Pomeranian (Desværre tror jeg ikke at farven er godkendt hos FCI, mindes i hvert fald ALDRIG at have set en merle pom i DK) Jep, jeg er en sucker for specielle farver, som brindle og merle i alle afskygninger Ingen merle pomeranier eller chihuahua er godkendt i FCI nej - fordi det ikke er en naturligt forekommende farve. Dvs. der på et tidspunkt er blandet en anden race i.. Og racen er ikke gearet til merlegenet - derfor ser man ofte at de kommer med diverse skavanker. Selv i racer der har merle genet naturligt, er man jo meget påpasselig med hvilke slags man parrer.. Men fine ser de da ud, I guess Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Miss_menelli Besvaret November 21, 2011 Rapporter Share Besvaret November 21, 2011 1 Border collie Elsker racens arbejdsiver, temperament og udseende. Der er ingen tvivl om, at den næste bliver en ren border 2. Malinois Hvis jeg engang får rigtig meget tid, så skal jeg have mig sådan en. Uhhh de er bare fine og så lækre at se på når de arbejder. Tror dog det bliver i teorien, da en malle og en border i samme hus, nok kræver mere tid end jeg nogensinde får 3. Karelsk Bjørnehund Ene og alene pga. udseendet. Tror ikke vi i praksis kan indrette vores liv efter en kareler. Men de er gudesmukke. 4. Husky eller grønlandsk slædehunde. Fordi der et sted i mig, er gemt en drøm om at få trækhunde, som skal have lov at trække - og nogle lange, skønne ture gennem den gigantiske plantage og hede vi bor lige op af. Det er noget der ligger mange, mange år ude i fremtiden, men det er ikke fuldstændig utænkeligt at det engang sker, at jeg skifter lydigheden ud med en interesse for træk og slædekørsel. Og så får jeg nok ikke bare én, men en lille flok. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Riesenfan Besvaret November 21, 2011 Rapporter Share Besvaret November 21, 2011 Vi har mine drømmeracer. Jeg drømte engang om siberian husky og prøvede også at have to af dem i 10 år og det er så ikke en type hund jeg gider at have mere. Og nu har vi så schnauzere i S og XL Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Mais og hunden Besvaret November 21, 2011 Rapporter Share Besvaret November 21, 2011 Border Collie, Østrigsk pinscher, Sheltie eller Samojede Er smask forelsket i alle 4 racer :hjerte: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
msici Besvaret November 21, 2011 Rapporter Share Besvaret November 21, 2011 Cocker Spaniel, Stor Pudel og blandingshund Jeg har Cockeren som er en fantastisk lille race:lun: Stor Pudel fordi det er en super intelligent og flot hund, den er samtidig et roligt gemyt og jeg kunne derfor godt tænke mig at bruge den som "servicehund" på den måde at tage ud på plejehjem så de gamle kunne få lidt mere glæde i hverdagen. Blandinghunden er på min liste fordi der findes utrolig mange dejlige blandinger som mangler et hjem Så hvilken race min næste hund bliver vides ikke :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lenschow Besvaret November 21, 2011 Rapporter Share Besvaret November 21, 2011 Tibetansk mastiff - der er ikke noget ved den der ikke tiltaler mig. Groenendal - flot og trænbar hund Puddel - TRÆNBAR! Listen kan ændres fra dag til dag, men puddel og mastiffen hænger ved. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret November 21, 2011 Rapporter Share Besvaret November 21, 2011 mine er: border terrier - fordi jeg er vokset op med en med et helt fantastisk temperament. de tre mig og halfdan kender her i kbh er også meget, meget skønne. perfekt kombination af selvstændighed og arbejdsglæde, mod og mildhed, energi og ro. whippet - fordi den ville passe perfekt i sofaen, og jeg har en fornemmelse af, at vi generelt ville svinge. og så er de smukke. pudel - stor eller mellem, fordi det lidt er det tætteste jeg kommer på en halfdanagtig hund i dobbelt størrelse. det er nok den eneste af de tre, som det er realistisk at få samtidig med ham. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Camilla Sjelhøj Besvaret November 21, 2011 Rapporter Share Besvaret November 21, 2011 åhhh som nr. 1 race (racer) så er det Schnauzere i dværg og riesen (S og XL) de er så smukke, og så vidunderlige at arbejde med, og en af de mest fantastiske familie hunde (er vokset op med 2 af hver race på samme tid) nr. 2 er Border collien. men det bliver først når jeg en dag ikke arbejder mere og har tid til at knokle med den 24/7. nr. 3 er en irish soft coated wheaten terrier, den er så charmerende og minder mig meget om schnauzerens udsene hmmmm kunne nok godt finde flere racer men her er der 3 forskellige som mit hjerte er smeltet for :hjerte: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret November 21, 2011 Rapporter Share Besvaret November 21, 2011 P.t. ligger der to racer på toppen af min liste: Border collie og pudel (mellem eller dværg). Jeg er ret sikker på, at det bliver en af de racer, jeg får næste gang. Jeg skal have en træningshund, og begge racer er lærenemme og arbejdsglade. De er desuden begge adrætte og hurtige og egner sig godt til mine foretrukne hundesportsgrene: Dogdancing og agility. Det kunne meget vel blive en border, fordi jeg gerne vil prøve kræfter med en hardcore træningsnarkoman, som jeg kan træne virkelig ambitiøst med - og så er (nogle) bordere sindssygt smukke. :hjerte: Men det kunne også blive pudlen, fordi de er sådan nogle glade hoppebolde med et skønt temperament. Ellers er der mange andre racer, jeg er vild med og godt kan gå og drømme om. Jeg er ret vild med tolleren, men jeg ville nok være lidt nervøs i forhold til temperamentet, da jeg synes, at man møder en del eksemplarer, der ikke er faldet så heldigt ud temperamentsmæssigt. Men jeg har til gengæld også mødt et par virkelig lækre eksemplarer, som ville være fantastiske træningspartnere. :5up: Löwchen er jo også på ønskelisten, sådan en sød og kærlig hyggehund, der godt gider at træne, men ellers også bare er glad for at lege, hygge og gå ture, og som generelt synes, at livet er en fest. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret November 21, 2011 Rapporter Share Besvaret November 21, 2011 Lagotto Romagnolo'en må gerne flytte ind hos os :hjerte: Ellers en lille selskabshund når skipper er lidt ældre. En bichon havanais eller en lövchen måske Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret November 21, 2011 Rapporter Share Besvaret November 21, 2011 Hvis man ikke må vælge de racer man har nu så ville det se sådan ud: 1: Toller 2: En Coton ( bomuldshund) 3: Westie Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Riesenfan Besvaret November 21, 2011 Rapporter Share Besvaret November 21, 2011 Men måske skal jeg engang (hvis ellers ikke den er blevet avlet i stykker inden) have en sort russisk terrier og en slave til at passe pelsen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret November 21, 2011 Rapporter Share Besvaret November 21, 2011 P.t. ligger der to racer på toppen af min liste: Border collie og pudel (mellem eller dværg). Jeg er ret sikker på, at det bliver en af de racer, jeg får næste gang. Jeg skal have en træningshund, og begge racer er lærenemme og arbejdsglade. De er desuden begge adrætte og hurtige og egner sig godt til mine foretrukne hundesportsgrene: Dogdancing og agility. Det kunne meget vel blive en border, fordi jeg gerne vil prøve kræfter med en hardcore træningsnarkoman, som jeg kan træne virkelig ambitiøst med - og så er (nogle) bordere sindssygt smukke. :hjerte: Men det kunne også blive pudlen, fordi de er sådan nogle glade hoppebolde med et skønt temperament. Ellers er der mange andre racer, jeg er vild med og godt kan gå og drømme om. Jeg er ret vild med tolleren, men jeg ville nok være lidt nervøs i forhold til temperamentet, da jeg synes, at man møder en del eksemplarer, der ikke er faldet så heldigt ud temperamentsmæssigt. Men jeg har til gengæld også mødt et par virkelig lækre eksemplarer, som ville være fantastiske træningspartnere. :5up: Löwchen er jo også på ønskelisten, sådan en sød og kærlig hyggehund, der godt gider at træne, men ellers også bare er glad for at lege, hygge og gå ture, og som generelt synes, at livet er en fest. Jeg har for øvrigt også kigget lidt på schapendoes her for nylig. :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret November 21, 2011 Rapporter Share Besvaret November 21, 2011 Jeg har for øvrigt også kigget lidt på schapendoes her for nylig. :hmm: Den synes jeg faktisk rigtig godt om:5up: Men ved ikke om jeg nogensinde har set en IRL. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret November 21, 2011 Rapporter Share Besvaret November 21, 2011 Den synes jeg faktisk rigtig godt om:5up: Men ved ikke om jeg nogensinde har set en IRL. jeg går til rally med 2, søde flotte hunde dog lidt for gøende for min smag Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ida_Asta Besvaret November 21, 2011 Rapporter Share Besvaret November 21, 2011 Nr. 1 er klart en Border Collie Jeg er vild med deres arbejdsglæde, temperament og udseende. Indenfor de næste 3-4 år kommer der forhåbentligt en lille border tæve ind i mit liv. Jeg ville gerne, hvis det kunne blive før, men er nok nødt til at være fornuftigt... Nr. 2 er lige nu en Bichon Frise. En lille hvid hyggehund.. Nr. 3 er lige nu en Pyrenæisk hyrdehund med korthårshoved, men tror ikke jeg nogensinde kommer til at få sådan en.. Tror ikke jeg bliver god nok til det her "hund" noget til at jeg tør det.. Men kær ser den ud. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Kalokagathia Besvaret November 21, 2011 Rapporter Share Besvaret November 21, 2011 Hvis nu man kun skal se på de gode ting, så vil jeg gerne have en dalmatiner. En dalmatiner var min indgang til hundeverdenen, og det sidder altså bare fast! Og så synes jeg det er en sjov, smuk og lærenem hund (hvis man forstår at motivere den rigtigt) :hjerte: Meeen jeg tvivler på at jeg får tid til at træne, aktivere og motionere sådan en størrelse, så længe jeg både skal være noget for min familie og mit studie/arbejde Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts