Hop til indhold

Hvad har du sidst købt til din hund? :-)


Gæst Joey-Salome
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1,7k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

så har i forhåbentlig også til noget tid ellers må lille halfdan da spise rent guld :lol:

 

halfdan spiser kun guld og diamanter :mrgreen: arj, fodermæssigt har vi til lang tid - 3-4 måneder eller sådan noget, og vådfoder har vi købt til det næste halve år. men jeg synes, at lige meget hvor mange godbidder, tyggestænger, kallun og dyreører jeg køber, er det væk i løbet af et splitsekund - det er meget mystisk :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Smart! :mrgreen:

 

:lol:

 

Er det forresten hele skålen der kan komme i opvaskemaskinen, ved du det?

 

Jeg har ikke selv opvaskemaskine, så har ikke prøvet det af.. Men mener "skallen" er lavet af hård melamin, så mon ikke? Den bliver sjældent beskidt, og ikke noget der tager mere end 30 sekunder at gøre fin som ny:mrgreen:

 

halfdan spiser kun guld og diamanter :mrgreen: arj, fodermæssigt har vi til lang tid - 3-4 måneder eller sådan noget, og vådfoder har vi købt til det næste halve år. men jeg synes, at lige meget hvor mange godbidder, tyggestænger, kallun og dyreører jeg køber, er det væk i løbet af et splitsekund - det er meget mystisk :vedikke:

 

Kender problemet med at guf i alle afskygninger forsvinder meget hurtigt.. Indtil jeg ligesom tænkte mig lidt om, og min tankegang er sådan ret ofte "Charlie har SÅ mange gnasketing at gæstehunde saaagtens også kan få":mrgreen: Og lige pludselig er der tomt :P

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Vahlrona, hvor stor er den hund du skal have en seng til? Min Charlie er også hyperselektiv når det kommer til senge, der dur.. De skal have fast kant, der er hævet, men blød, og allerhelst ligger man lige ved siden af mor.. Så jeg var skide kreativ og fandt en stor flyttekasse, fyldte den med dvd'er og bøger osv, lagde et tæppe udover (for at skjule papkassen lidt) og så en almindelig hundekurv i plastic, fyldt med pude og tæpper.. Charlie ææææælsker den:klap: Men ok, sengen er vist kun 70 cm lang ca, og han vejer bette 5,7 kg, men for hævlen det smart:lol:

 

 

Aaahr, ok, en mastiff, så dur min løsning nok ikk:lol: Hvis det til en labrador kunne det nok godt gå an.. måske:genert:

 

Ha ha nej Goofy vejer lidt mere end 5,7 kilo.. Mere end 10 gange så meget faktisk! (ca 65 kilo) :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Fecking LORTEfyrværkeri. Jeg hader det. Det er så pissesynd for alle dyrene. Og totalt latterligt ressourcespild og pengespild - det sviner og forurener, er farligt, koster kassen både i indkøb og efterfølgende brandslukninger og skadestuebesøg.:damn:

Og gud, hvor jeg også hader alle de spassere, som allerede nu fyrer af i tide og utide, selvom det ikke er tilladt endnu. Arrrrrgggghhhhh. :evil:

 

Knus til Hogan herfra - han er ikke alene om angsten. :ae:

 

Ja og det er bare så mega svært at se på fordi man jo sjovt nok ikke vil se sin hund så bange. Hader det virkeligt også, og håber bare at han en dag kommer sig over det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja - hvis folk vil brænde penge af på krudt og kugler den ene dag, så lad gå, men at de begynder flere uger i forvejen og i øvrigt ikke tager nogen former for hensyn - det er så usmageligt! Sidste år stod en far med to unger på ca 2-4 år (jeg aner intet om børn, så alderen er et gæt) 3 meter fra vejen og fyrede diverse raketter og skrammel af på trods af det faktum, at vi kom gående med vores to vovser. Idioten kunne måske lige holde inde i det minut det ville tage, før vi var væk igen, men nej nej - det ville han da skide på. Måske jeg skulle købe lidt krudt i år og skyde efter ham... :evil:

 

Jamen folk er så ligeglade, det er frygteligt. Det er tydeligt de ikke selv har prøvet at stå i sådan en situation.

Jeg giver gerne en bidrag til krudtet :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Her er Goofy i Valhronas seng - er der ikke nogen, der kan forklare dyret, at han altså ikke er en lille bitte fransk bulldog??

[ATTACH=CONFIG]71159[/ATTACH]

 

Og her har vi så Goofys seng, som Valhrona gerne vil bruge, men ikke Majestæten selv - det er den omvendte verden:

[ATTACH=CONFIG]71160[/ATTACH]

 

Hahaha :lun: ... skøre vapser. Nåja, men de ser da ikke ligefrem ud til at lide nød, de to hyggetrolde. Forstår dig dog virkelig godt, man vil jo bare gerne have noget, som er ideelt og som dyret er glad for. Tror ikke Goofy ligger sååå komfortabelt sådan der. Vi må fikse noget endelig løsning i det nye år.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Jamen folk er så ligeglade, det er frygteligt. Det er tydeligt de ikke selv har prøvet at stå i sådan en situation.

Jeg giver gerne en bidrag til krudtet :slem:

 

Det jeg heller ikke fatter med fyrværkeri, det er alle de brandulykker, der sker. En ting er, at det er til gene for dyr - det kan jeg desværre godt se ikke vægter tungt nok for almindeligheden til, at man sløjfer det på det grundlag, selvom de fleste dyrevenner jo ville ønske det. Der er folk for kolde i røven. Men - nedfaldne raketter og krudt, der ryger ud af kontrol laver hundredevis af brande hver nytårsaften - i beboelsesejendomme. Hvordan det fortsat er tilladt at vi FOR SJOV skal fyre alt det brandfarlige lort af og bruge jeg ved ikke hvor mange offentlige kroner på brandslukning OG også på alle spasserne, som skal på skadestuen og lappes sammen fordi de absolut i deres brandert skulle stå og holde et romerlys i hånden ... det er simpelthen sådan et svineri og spild. Dertil kommer forurening og igen flere offentlige kroner på oprydning på gaderne af det nedfaldne og efterladte affald. Hvis ikke det skal afskaffes, så synes jeg seriøst, at fyrværkeri burde pålægges KÆMPEafgifter, så dem, der køber det, dermed betaler for alle de skader, det forvolder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil meget gerne have det her: 4002.jpg

Og så vil jeg meget gerne have en foderspand, men kan bare ikke finde en som ikke er alt for dyr og samtidig er god.

Også venter vi selvfølgelig på en super god pude til King fra Joey-Salome :-)

Og King har snart fødselsdag (d.17.december) så bliver han et år :banan::lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Jeg vil meget gerne have det her: [ATTACH=CONFIG]71161[/ATTACH]

Og så vil jeg meget gerne have en foderspand, men kan bare ikke finde en som ikke er alt for dyr og samtidig er god.

Også venter vi selvfølgelig på en super god pude til King fra Joey-Salome :-)

Og King har snart fødselsdag (d.17.december) så bliver han et år :banan::lun:

 

Jeps - Berner-applikationen er færdig nu, så liiiiige om lidt er hele sengen der. Damn, jeg har været langsom, troede, jeg havde mere tid og overskud end jeg har haft. Men færdig bliver den, inden på onsdag :-).

 

Hvad for en slags foderspand/fodertønde tænker du? En rigtig spand (a la metal-dims med automatisk låg) eller en plastspand? Royal Canin har i den sidste tid haft et tilbud med en gratis, stor og kay pæn foderspand, når man købte en af de større poser foder. Nogle dyrlæger og dyrehandlere har stadig nogle tilbage. Men nuved jeg selvfølgelig ikke, om det skal være en rigtig spand eller hvordan.

Jeg kan ikke lige finde et billede af hundetønden, kun af den til katte, men den til hunde er magen til, bare med billeder af forskellige hunde på i stedet for.

 

http://www.royalcanin.dk/Files/Billeder/TILBUD/3x120_Ann_kat_ST4.pdf

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeps - Berner-applikationen er færdig nu, så liiiiige om lidt er hele sengen der. Damn, jeg har været langsom, troede, jeg havde mere tid og overskud end jeg har haft. Men færdig bliver den, inden på onsdag :-).

 

Hvad for en slags foderspand/fodertønde tænker du? En rigtig spand (a la metal-dims med automatisk låg) eller en plastspand? Royal Canin har i den sidste tid haft et tilbud med en gratis, stor og kay pæn foderspand, når man købte en af de større poser foder. Nogle dyrlæger og dyrehandlere har stadig nogle tilbage. Men nuved jeg selvfølgelig ikke, om det skal være en rigtig spand eller hvordan.

Jeg kan ikke lige finde et billede af hundetønden, kun af den til katte, men den til hunde er magen til, bare med billeder af forskellige hunde på i stedet for.

 

http://www.royalcanin.dk/Files/Billeder/TILBUD/3x120_Ann_kat_ST4.pdf

 

Det lyder bare perfekt, det er King's fødselsdags gave :-D det går nu nok, du skal jo også bruge den tid du skal. Ingen stress! :-) vi glæder os til vi får den.

Det er ligemeget, bare den ikke er vanvittig dyr. Og vil nok helst have en plastspand :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Og så vil jeg meget gerne have en foderspand, men kan bare ikke finde en som ikke er alt for dyr og samtidig er god.

 

Jeg bruger denne fra Ikea, SORTERA Affaldsspand med låg - 37 l - IKEAhar 3 stablet oven på hinanden, da jeg har hvalpefoder i en, voksenfoder i nr 2 og høj energifoder i den sidste. de fåes i 2 størrelser og syntes det er smart at man bare lige kan klappe det lille låg op og tage derfra ;O)

Mvh Carina, Bubben og lille Diesel

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger denne fra Ikea, SORTERA Affaldsspand med låg - 37 l - IKEAhar 3 stablet oven på hinanden, da jeg har hvalpefoder i en, voksenfoder i nr 2 og høj energifoder i den sidste. de fåes i 2 størrelser og syntes det er smart at man bare lige kan klappe det lille låg op og tage derfra ;O)

Mvh Carina, Bubben og lille Diesel

 

 

Men er det ikke bedst, at foderet forbliver i posen mht holdbarhed og bevaring af smag? Altsaa pose ned i foderspand.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har lige købt sådan en lille blinker til halsbåndet Orbiloc i grøn. Den glæder jeg mig til at prøve på hende.

Så fik hun også et nyt hundetegn, da vi har fået nyt nummer. I så kom der lige nogle politistave med, som hun elsker at ligger og gumle på

Link til indlæg
Del på andre sites

Chinook fik en ordentlig omgang hundeguffere da jeg har på udstilling i Herning. Masser af , Ziwipeak guffer, Ziwipeak gnaveben med okseluftrør, Laksekrunch, Barf-bidder, Agility-snacks, tyretissere i "normal" størrelse og så blev det til et rødt lys til at sætte i selen eller halsbåndet, så han er synlig i mørket. Og så fik han en plysbold, som døde en drabelig død samme aften :stupid: Den var vist for billig :genert:

 

Ellers er det sidst nye indkøbt, et par sække wolfsblut fra tyskland.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Det lyder bare perfekt, det er King's fødselsdags gave :-D det går nu nok, du skal jo også bruge den tid du skal. Ingen stress! :-) vi glæder os til vi får den.

Det er ligemeget, bare den ikke er vanvittig dyr. Og vil nok helst have en plastspand :-)

 

Nååårh, det passer også godt med sengen som fødselsdagsgave, nu han bliver et år, så er han jo vokset op til berner-størrelsen. Glæder mig sådan til at vise dig hvordan det er blevet med hunden, den er virkelig flot (men det tog også en krig at sy alle de detaljer på den, haha).

 

Du kan da prøve at spørge hos din lokale dyrlæge/dyrehandler, om de stadig har spandene fra Royal Canin ... nu tilbuddet ikke er der mere, kan det være de også bare vil give dem væk eller sælge dem billigt, hvis de har flere. Der hvor jeg er har vi et par stykker tilbage, men der er jo lidt langt fra København . Vi har også store foderspande fra Specific, dem sælger vi uden man skal købe foder, og de er ikke dyre (kan ikke lige huske prisen, men det er vist omkring 50-60 kr).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Men er det ikke bedst, at foderet forbliver i posen mht holdbarhed og bevaring af smag? Altsaa pose ned i foderspand.

 

Hvis posen står åben nede i spanden, så er det vist ligemeget, om den er der eller ej - så kommer der jo ilt til foderet.

Jeg gør det, at jeg åbner posen og hælder over i en stor dåse, jeg har. Jeg bruger 7,5 kgs poser til Charlie, men dem er han jo noget tid om at spise, fordi han er en lille fis, så det er jo lidt noget andet med de store hunde, som er hurtigere om det. Men jeg kan da anbefale at have en "hverdagsbeholder" og så den store spand, som man fylder op fra.

I dåsen jeg bruger er der plads til mad til, bumbum, 3 uger. Så jeg fylder dåsen, og så lukker jeg posen til igen, hvor jeg ruller det øverste sammen og lukker tæt med tape, så den holder sig næsten som før jeg åbnede den. Så går jeg ikke og slipper luft ned til hele den store foderportion hver gang, jeg skal fodre ham. Han er næsten 3 måneder om at spise sådan en stor pose, fordi han også får vådfoder, så det sidste i posen ville nok blive trist, hvis det havde fået luft 2 gange dagligt i så lang tid, før det blev brugt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...