Hop til indhold

Hvad har du sidst købt til din hund? :-)


Gæst Joey-Salome
 Share

Recommended Posts

Gæst Joey-Salome

De første julegaver til Charlie og Buster ... frisbee i stof af den type, Charlie elsker og en stof-rugbybold. Med vores (nåja, mine, I know) yndlingsmotiver på. :mrgreen::lun:

 

!BczU8n!!Wk~$(KGrHqYH-EQEqv,dywINBK2Gv0sNyg~~_12.JPG!Bcz(lH!!Wk~$(KGrHqEH-CMEqu(SITCzBK2G8sm4M!~~_12.JPG

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 1,7k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

De første julegaver til Charlie og Buster ... frisbee i stof af den type, Charlie elsker og en stof-rugbybold. Med vores (nåja, mine, I know) yndlingsmotiver på. :mrgreen::lun:

 

!BczU8n!!Wk~$(KGrHqYH-EQEqv,dywINBK2Gv0sNyg~~_12.JPG!Bcz(lH!!Wk~$(KGrHqEH-CMEqu(SITCzBK2G8sm4M!~~_12.JPG

 

Hvor er den fin. :hjerte: Kan godt forstå, du er faldet for lady and the tramp.

 

Her er forsinkede billeder af Smillas hundeskål P1010695.jpg (Hun er så'n riiiiimelig afslappet omkring det at være i den :blink:). I morgen poster jeg et billede af hendes nye julesok, som er kommet ud at hænge i maxi zoo. :)

P1010707.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Hvor er den fin. :hjerte: Kan godt forstå, du er faldet for lady and the tramp.

 

Her er forsinkede billeder af Smillas hundeskål [ATTACH=CONFIG]71607[/ATTACH] og trailer. :-)[ATTACH=CONFIG]71608[/ATTACH] (Hun er så'n riiiiimelig afslappet omkring det at være i den :blink:). I morgen poster jeg et billede af hendes nye julesok, som er kommet ud at hænge i maxi zoo. :)

 

Jeg er jo Disney-freak :mrgreen:. I virkeligheden er jeg lidt sur på filmen Lady og Vagabonden, fordi menneskene i den er så forfærdelige. Helt ærligt, først giver han en hund som gave, og de gider ikke lufte eller lege med deres hund, da de får et barn, de rejser bare fra hende og lader hundehadende Tante Sara med sine lortekatte komme og være ond og give hende mundkurv på og lænke hende til et hundehus. Og så det frygtelige internat, hvor de også har hundene i små bure og afliver dem. Det er sgu nærmest som en killing station :megaked:. Det eneste gode, Permand og Darling gør, det er da at hun får lov at sove i deres seng.

Men HUNDENE i Lady og Vagabonden er jo så pissesøde. Og jeg elsker også Tony og Joe, som dækker op og spiller for dem. Så dem holder jeg bare med og elsker. Og håber, at den film har lært nogle, hvordan man IKKE skal behandle hunde.

Men i virkeligheden burde jeg være mere vild med 101 Dalmatinere (som jeg dog også elsker) - for der er deres mennesker da ordentlige ved dem, vil beholde alle hvalpene og sætter himmel og jord i bevægelse, da onde Cruella hugger dem.

Men jeg elsker, elsker, elsker virkelig bare hundene i L&V ... de er simpelthen så søde og fantastisk tegnet og sjove og fulde af personlighed. Hoho, også Skot og Trofast :lun:.

Nå, det var off topic.

 

Uh, sikke en fin skål :-D - og hun ser da ud til at hygge sig i traileren. :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der nogen af jer der har nogle forslag, til noget aktivitetslegetøj, til en hund der ikke gider hvis det er for let?

Det skal dog heller ikke være så svært, så det tager ham flere timer at regne ud.

 

Jeg har kigget på lidt forskelligt, bl.a.:

N%C3%A6bdyr-hundeleget%C3%B8j-2-p.jpg

[ATTACH=CONFIG]71181[/ATTACH]

Nina-Ottosson-Tornado-Hundeleget%C3%B8j.jpg

Tug%20a%20jug%202-p.jpg

 

 

Er der nogen af jer der har erfaring med dem?

 

Vi har den lilla flaske. Den er Molly vild med. Hun henter den somme tider, for så vil hun gerne have noget i den. Så står hun foran os og logre med den i munden :lun:

Jeg synes den så svær ud, men hun kan sagtens finde ud af den og hun keder sig heller ikke med den, tror gufferne kommer ud med perfekt mellemrum for hende :rolleyes:

Jeg har set den i Farmland ved Randers i denne uge i grøn til 50 kr. tror jeg det var...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Hååårh...smal trimmer...tror nok lige jeg skulle have en syg frisure så...:-D

 

Det sidste jeg har købt er nogle ruller af oksehud....15kr. for 8 i tyskland i går...:-D

 

Hahaha, jaaaa - den kan vist lave nogle pænt avancerede mønstre, hvis man bruger den på hovedet :blink:.

Jeg synes faktisk, den er lige smal nok, for den får så lidt hår af ad gangen, og så tager det længere tid. Charlie hader, når jeg piller ved hans poter, så jeg er lidt hmmmmmmm med den. Men jaja, det er da lykkedes at få styr på langpelsen mellem tæerne med den. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er jo Disney-freak :mrgreen:. I virkeligheden er jeg lidt sur på filmen Lady og Vagabonden, fordi menneskene i den er så forfærdelige. Helt ærligt, først giver han en hund som gave, og de gider ikke lufte eller lege med deres hund, da de får et barn, de rejser bare fra hende og lader hundehadende Tante Sara med sine lortekatte komme og være ond og give hende mundkurv på og lænke hende til et hundehus. Og så det frygtelige internat, hvor de også har hundene i små bure og afliver dem. Det er sgu nærmest som en killing station :megaked:. Det eneste gode, Permand og Darling gør, det er da at hun får lov at sove i deres seng.

Men HUNDENE i Lady og Vagabonden er jo så pissesøde. Og jeg elsker også Tony og Joe, som dækker op og spiller for dem. Så dem holder jeg bare med og elsker. Og håber, at den film har lært nogle, hvordan man IKKE skal behandle hunde.

Men i virkeligheden burde jeg være mere vild med 101 Dalmatinere (som jeg dog også elsker) - for der er deres mennesker da ordentlige ved dem, vil beholde alle hvalpene og sætter himmel og jord i bevægelse, da onde Cruella hugger dem.

Men jeg elsker, elsker, elsker virkelig bare hundene i L&V ... de er simpelthen så søde og fantastisk tegnet og sjove og fulde af personlighed. Hoho, også Skot og Trofast :lun:.

Nå, det var off topic.

 

Uh, sikke en fin skål :-D - og hun ser da ud til at hygge sig i traileren. :lun:

 

Tak. Generelt er det nogle underlige moraler der er i de eventyr. Mads og Mikkel (som er mit yndlingseventyr) der er forskelligheder og accept af fremmede prisværdigt, mens man er barn - men ikke når man er voksen! Det er da virkelig en dejlig ting at lære børn. :rolleyes:

 

Og prøv tænk, hvor mange gange Tom (kat) har fået smæk i rumpen med tæppebankeren af bedstemor, eller hvem det nu er... håber ikke der er nogen unger, der tror det er ok at slå på dyr.

 

Jeg er ikke så meget inde i eventyr, men mon ikke dem, de laver idag er lidt mere etisk korekte.

Link til indlæg
Del på andre sites

Knuselsker Junglebogen:klap:

 

Men, hvis børn bliver så påvirket af moraler i Disney film, vokser de så op og bliver tilhængere af Enhedslisten, hvis de grovser Robin Hood som barn?:hmm::mrgreen:

 

 

Jeg tror nu at de fleste børn der ser Disney, bliver så påvirket af uretfærdigheden, at de bliver præget i en bedre retning.. Vær sød ved hundene (lady og vagabonden), lad være med at gå med pels (101 dalmatinere), lad være med at gå med fremmede (pinnocchio), det er det indre der tæller, ikk det ydre (skønheden og udyret - dumbo), ikke såre andre for egen vindings skyld (Løvernes konge), selvom vi forskellige kan vi godt være venner (mads og mikkel m.fl.)..

 

Sådan opfattede jeg det, gør de fleste ik det? Tror alligevel det de færreste børn, der når de ser Bambi, tænker "Ja, men altså bestanden skal jo holdes ned, ikk os?":lol:

 

Eller holder med Team Cruella i 101 Dalmatinere:mrgreen:

 

 

Jeg elsker Disney:banan: Og har planer om at eje alle klassikerne, for jeg havde ikke en eneste som barn

Redigeret af MiniBillen
malplaceret "o" :P
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Tsk...det er vist min skyld det her...:oops:

 

Har også købt noget dåsefoder, fordi hundene engang imellem skal have noget rigtigt kødsnask...:-D...eller rigtigt...tja...i ved hvad jeg mener...:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Knuselsker Junglebogen:klap:

 

Men, hvis børn bliver så påvirket af moraler i Disney film, vokser de så op og bliver tilhængere af Enhedslisten, hvis de grovser Robin Hood som barn?:hmm::mrgreen:

 

 

Jeg tror nu at de fleste børn der ser Disney, bliver så påvirket af uretfærdigheden, at de bliver præget i en bedre retning.. Vær sød ved hundene (lady og vagabonden), lad være med at gå med pels (101 dalmatinere), lad være med at gå med fremmede (pinnocchio), det er det indre der tæller, ikk det ydre (skønheden og udyret - dumbo), ikke såre andre for egen vindings skyld (Løvernes konge), selvom vi forskellige kan vi godt være venner (mads og mikkel m.fl.)..

 

Sådan opfattede jeg det, gør de fleste ik det? Tror alligevel det de færreste børn, der når de ser Bambi, tænker "Ja, men altså bestanden skal jo holdes ned, ikk os?":lol:

 

Eller holder med Team Cruella i 101 Dalmatinere:mrgreen:

 

 

Jeg elsker Disney:banan: Og har planer om at eje alle klassikerne, for jeg havde ikke en eneste som barn

 

Totalt enig med dig. Og jow, tror nu også det er det, de fleste uddrager af de film - Permand og Darling BLIVER jo heldigvis også klogere i Lady og Vagabonden.

Hahahaha, Team Cruella - very Twilight :mrgreen:.

 

Snedig tanke med det med Robin Hood - jeg var forelsket i Ræve-Robin Hood som barn og var skam klædt ud som Ræve-Lady Marian til fastelavn engang i børnehaven. Og som du siger, dengang havde man dem ikke på video (før dvd), så INGEN kendte filmen godt nok til at fatte, hvem jeg var. Tsk, idioter. Fnis. Og ehm ... i dag stemmer jeg Enhedslisten, huhuhu. Meeeeen, det er nu ikke bare pga. Robin Hood:blink:.

 

Ja, jeg har næsten også alle klassikerne nu, de er så hyggelige at se. Og hver jul SKAL jeg bare se Bambi flere gange, ueh :lun:. Vi så den faktisk i går, vapserne og jeg - men for at skåne lille, sarte Buster, så spolede vi bare forbi det uhyggelige moderdrab og legede, at hun bare var uden for billedet:genert:.

 

Nå. Nok fjollet Off-topic-snak, jeg har i dag købt et DAP-halsbånd til Buster. Håber det kan hjælpe lidt på hans stresse over omvæltningen i kombi med Zylkene og de der Bach-dråber.

Og så nogle tyggestænger fra Select Gold, som Charlie elsker. De fik en hver, da jeg kom hjem, og Charlie har guffet sin. Buster ligger og sover med sin som sovedyr her ved siden af mig lige nu. :lun:

 

daphalsbaand.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Tak. Generelt er det nogle underlige moraler der er i de eventyr. Mads og Mikkel (som er mit yndlingseventyr) der er forskelligheder og accept af fremmede prisværdigt, mens man er barn - men ikke når man er voksen! Det er da virkelig en dejlig ting at lære børn. :rolleyes:

 

Og prøv tænk, hvor mange gange Tom (kat) har fået smæk i rumpen med tæppebankeren af bedstemor, eller hvem det nu er... håber ikke der er nogen unger, der tror det er ok at slå på dyr.

 

Jeg er ikke så meget inde i eventyr, men mon ikke dem, de laver idag er lidt mere etisk korekte.

 

Ah, jeg synes da mere, historien handler om, at verden/voksne netop er forkert på den, fordi de har alle deres fordomme omkring "lige børn leger bedst" og den slags. Mads og Mikkel må desværre finde sig i at acceptere at de lever i to forskellige verdener (byttedyr og jagtdyr), men de skilles jo som gode venner - Mads beskytter Mikkel, da Orla vil skyde ham og redder dermed hans liv. Men filmen siger jo ikke, at det er sådan, det SKAL være, den kommenterer netop på det triste i, at de ikke kan være venner rigtigt mere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Nahej...Moralen i pinocchio er at hvis man lyver nok kan man en dag gøre en kvinde rigtigt glad...:mrgreen:

 

Eeeej, hundefar:lol: Pinocchio endte med at blive en rigtig dreng og gjorde en gammel mand glad.. Det jo helt helt forkert :lol:

 

:sjov: Najjjjj - han vandt jo ikke ved at lyve, og da han ville pjække kom de til det der forfærdelige æsel-land. Augh!

Hæ - Pinocchio er den eneste film, jeg ikke kan udstå. Synes simpelthen, han er så irriterende. Og der er altså lidt for meget løftet pegefinger hele vejen igennem. Men nu ser jeg den pludselig HELT anderledes ... lidt klamt, lige pludselig. Fnis.

 

Snehvide kan jeg ikke se, men det er ikke fordi den ikke er god, det er fordi, jeg er pissebange for heksen. Seriøst, jeg skal bare se hende i ét minut, så har jeg mareridt i fire dage efter, no kidding :genert::megaked:. Så jeg ser kun det der fine klip med den fede fest og den tossede sang hver jul.

 

Tsk...det er vist min skyld det her...:oops:

 

Har også købt noget dåsefoder, fordi hundene engang imellem skal have noget rigtigt kødsnask...:-D...eller rigtigt...tja...i ved hvad jeg mener...:engel:

 

Haha, nåeh ... det var vist mig, der startede. Og underholdende OT-sludder, må man sige.

Og ja, jeg ved, hvad du mener. De elsker det jo. Og det er helt fint - Victoria Stilwell anbefaler skam, at man giver dem vådfoder og vekslende ting, fordi det ellers er for kedeligt for dem. Så vi må godt for Victoria. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hrrrmmm, sådan set stadigvæk en Halti... :oops: Fik byttet den til en størrelse der passer... MEN! Når jeg nu alligevel var i butikken, fik jeg også købt en masse guffer! :5up: Dentastix, som Iso elsker, og maaange poser Barf bites, som jeg synes er kanongode. Altså ikke at spise selv, men at arbejde med... :lol: De havde også en godt tilbud på Royal canins Educ, som jeg synes er fine at veksle lidt med, da de ikke feder. Så nu håber jeg at jeg er lidt tilgivet for den Halti, som vi godt nok ikke har brugt endnu...

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi kørte så lige 80 km. i går for at købe ekstra kugler til Goofys seng, så han måske gad bruge den, men hvor ligger vovsedyret? I Valhronas lille bitte ikke-engang-plads-til-en-labrador seng! Og da vi nu alligevel var kørt helt til Helsinge så kom der også lige godbidder med for en mindre formue! (Dem kunne han sjovt nok godt bruge - hm.. hønsefødder og gulerødder..)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst Joey-Salome
Lukullus benene havde jeg også overvejet - er de gode? Mine vovser gider ikke spise politistave og små hudben mere, som de ellers har villet før.. Det samme gælder griseører og okseører - man skulle måske prøve de hjorteører der?

 

Hov - havde helt glemt at jeg jo havde lovet lige at "anmelde" Lukullus-benene. Kom i tanke om det, fordi Buster og Charlie lige har fået et hver her for en halv time siden. De er MEGET populære herhjemme, og de har ligget lææænge og gnasket hver især på dem. Det virker ret godt med det der tørrede kylling, som lissom er "limet" på benet ... Charlie fik fuldstændigt molestreret sit sidst han fik et, så der kun var små stykker tilbage. Og han er jo altså fister kræsenpind par excellence, haha. Det er Buster nu også. Såeh - thumbs up til de ben herfra, dem har vi ikke købt for sidste gang. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

for knap 600 kr guffere ved tierspeisekarte.de.... Hehe bliver en glad hund, de måtte nu godt snart melde deres ankomst, snart 2 uger siden jeg bestilte!

 

Håber at få en hundekurv/seng i Zeus størrelse i julegave... han klemmer sig stadig ned i den gamle, og den er desværre for lille - selvom han umiddelbart sover glimrende i den indimellem

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...