Hop til indhold

Hvad har du sidst købt til din hund? :-)


Gæst Joey-Salome
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1,7k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Til Hogan har jeg købt:

Zoolac, bare for en sikkerheds skyld.

Zylkene, til hjælp til nytår. Vi er nået rimeligt langt med lydtræningen, men syntes stadig han reagerer for meget på den smule der har være indtil videre, og de fyrer af lang tid inden og lang tid efter her hvor jeg bor. Så håber jeg bare at det lige kan hjælpe på det sidste :-P

Julekalender med tørrede ting, fra Zooplus.

Og lidt tørret kyllingefilet til at klippe i stykker til godbidder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Til Hogan har jeg købt:

Zoolac, bare for en sikkerheds skyld.

Zylkene, til hjælp til nytår. Vi er nået rimeligt langt med lydtræningen, men syntes stadig han reagerer for meget på den smule der har være indtil videre, og de fyrer af lang tid inden og lang tid efter her hvor jeg bor. Så håber jeg bare at det lige kan hjælpe på det sidste :-P

Julekalender med tørrede ting, fra Zooplus.

Og lidt tørret kyllingefilet til at klippe i stykker til godbidder.

 

Fecking LORTEfyrværkeri. Jeg hader det. Det er så pissesynd for alle dyrene. Og totalt latterligt ressourcespild og pengespild - det sviner og forurener, er farligt, koster kassen både i indkøb og efterfølgende brandslukninger og skadestuebesøg.:damn:

Og gud, hvor jeg også hader alle de spassere, som allerede nu fyrer af i tide og utide, selvom det ikke er tilladt endnu. Arrrrrgggghhhhh. :evil:

 

Knus til Hogan herfra - han er ikke alene om angsten. :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Fecking LORTEfyrværkeri. Jeg hader det. Det er så pissesynd for alle dyrene. Og totalt latterligt ressourcespild og pengespild - det sviner og forurener, er farligt, koster kassen både i indkøb og efterfølgende brandslukninger og skadestuebesøg.:damn:

Og gud, hvor jeg også hader alle de spassere, som allerede nu fyrer af i tide og utide, selvom det ikke er tilladt endnu. Arrrrrgggghhhhh. :evil:

 

Knus til Hogan herfra - han er ikke alene om angsten. :ae:

 

Ja - hvis folk vil brænde penge af på krudt og kugler den ene dag, så lad gå, men at de begynder flere uger i forvejen og i øvrigt ikke tager nogen former for hensyn - det er så usmageligt! Sidste år stod en far med to unger på ca 2-4 år (jeg aner intet om børn, så alderen er et gæt) 3 meter fra vejen og fyrede diverse raketter og skrammel af på trods af det faktum, at vi kom gående med vores to vovser. Idioten kunne måske lige holde inde i det minut det ville tage, før vi var væk igen, men nej nej - det ville han da skide på. Måske jeg skulle købe lidt krudt i år og skyde efter ham... :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Ja - hvis folk vil brænde penge af på krudt og kugler den ene dag, så lad gå, men at de begynder flere uger i forvejen og i øvrigt ikke tager nogen former for hensyn - det er så usmageligt! Sidste år stod en far med to unger på ca 2-4 år (jeg aner intet om børn, så alderen er et gæt) 3 meter fra vejen og fyrede diverse raketter og skrammel af på trods af det faktum, at vi kom gående med vores to vovser. Idioten kunne måske lige holde inde i det minut det ville tage, før vi var væk igen, men nej nej - det ville han da skide på. Måske jeg skulle købe lidt krudt i år og skyde efter ham... :evil:

 

Ja, det er utroligt, sådan nogle fædre ser jeg også her. Sidste år blev jeg splittertosset på en mand, der stod og satte hele vejen i brand med sin unge ved sin side (nydelig ting at lære børnene, må man sige) helt inde i februar. Hvor det som bekendt er forbudt. Jeg sagde til ham (pænt og roligt), at for det første er det forbudt at fyre fyrværkeri af udenfor den tilladte periode, og for det andet, så kunne han måske tænke på andre end sig selv - f.eks. alle de dyr, som bor lige her (der er sindssygt mange, som har hunde og katte på min vej - hvor det er etagebyggeri, så der er flere dyr i hver opgang) og som bliver bange for brag og ild og hyl.

Så fik jeg prompte svaret at jeg skulle da bare blande mig udenom, at jeg var en dum kælling og jeg og andre med dyr kunne da bare skride ud på landet, hvis vi havde et problem med at bo i nærheden af andre mennesker og blablabla.

Ja, det giver jo mening. Os, som GODT kan finde ud af at tage hensyn til andre og følge de love, der er, vi skal da rykke ud i ødelandet. Doh! :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er utroligt, sådan nogle fædre ser jeg også her. Sidste år blev jeg splittertosset på en mand, der stod og satte hele vejen i brand med sin unge ved sin side (nydelig ting at lære børnene, må man sige) helt inde i februar. Hvor det som bekendt er forbudt. Jeg sagde til ham (pænt og roligt), at for det første er det forbudt at fyre fyrværkeri af udenfor den tilladte periode, og for det andet, så kunne han måske tænke på andre end sig selv - f.eks. alle de dyr, som bor lige her (der er sindssygt mange, som har hunde og katte på min vej - hvor det er etagebyggeri, så der er flere dyr i hver opgang) og som bliver bange for brag og ild og hyl.

Så fik jeg prompte svaret at jeg skulle da bare blande mig udenom, at jeg var en dum kælling og jeg og andre med dyr kunne da bare skride ud på landet, hvis vi havde et problem med at bo i nærheden af andre mennesker og blablabla.

Ja, det giver jo mening. Os, som GODT kan finde ud af at tage hensyn til andre og følge de love, der er, vi skal da rykke ud i ødelandet. Doh! :damn:

 

Ja den typiske reaktion fra især midaldrende og ældre mænd, som mener, at kvinder bare skal holde deres kæft. Tænk at han vil optræde på den måde foran ungen. (Jeg har selv oplevet det med en bedstefar, som flåede en Cairn rundt i snoren, så den lettede fra jorden, mens ungerne så på det - jeg henvendte mig i en pæn og høflig tone til ham og fik det mest beskidte svar om at det skulle jeg ikke blande mig i. Gu skal jeg blande mig, når jeg ser et dyr blive mishandlet og idioten endda lærer børnebørnene, at det er sådan man behandler en hund!)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Ja den typiske reaktion fra især midaldrende og ældre mænd, som mener, at kvinder bare skal holde deres kæft. Tænk at han vil optræde på den måde foran ungen. (Jeg har selv oplevet det med en bedstefar, som flåede en Cairn rundt i snoren, så den lettede fra jorden, mens ungerne så på det - jeg henvendte mig i en pæn og høflig tone til ham og fik det mest beskidte svar om at det skulle jeg ikke blande mig i. Gu skal jeg blande mig, når jeg ser et dyr blive mishandlet og idioten endda lærer børnebørnene, at det er sådan man behandler en hund!)

 

Ork, ham her var såmænd ikke mere end i trediverne - så han var relativt ung. Idioter kommer i alle aldre.

Og stakkels Cairner ... suk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Puh, hvad har jeg ikke købt.. :genert:

 

Ny pude til hans kurv i soveværelset

3 okseklove med noget kød-postej-noget i

2 x 200 g. tørrede, små fisk

5 tørrede griseører

1 røget eller tørret kødben

Det var vist det, selvom jeg synes jeg har glemt noget :hmm:

 

Wuuhuu - så er der da en, der skal hyggetygge til den store guldmedalje. Det er også en god ting, man skal jo have sådan en ny pude til at lugte hjemligt, hehehe :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

De sidste par ting jeg har købt til Charlie, hmmm:hmm:

 

31y7jh-tgTL._SL500_AA300_.jpg

Fiiin puppia vest.. Charlie er efter jeg fik en puppia vest sele til ham, gået meget i modstand til alle andre seler.. Så derfor skulle han have en til:engel: Som var pænere end den brune:mrgreen:

14217.jpg

Sådan en, bare i billig udgave fra netto

bur1_dogman_.jpg

Transportbur er altid praktisk, og en dejlig hyggehule, hvis man spørger Charlie:mrgreen: Står altid fremme, med lågen åben, så han kan gå ind og ud som det passer ham.. Lukker kun lågen, når jeg gennemudlufter i hjemmet..

torinotaske.jpg

Komfort og praktisk.. God at have med, så min lille autist hund har sin egen kurv når vi er ude:-D Den bliver brugt som almindelig kurv herhjemme hehe

 

Ellers har han fået et billigt slaskedyr fra netto, som han elsker.. Og 2 marvben..

 

Har nu ikke købt alle tingene på en gang:lol:

 

Det næste der bliver købt er noget så kedeligt som en sæk foder.. Tønden er ved at nå bunden :)

 

 

Gad virkelig gerne at have den her til ham i julegave, men er ikk sikker på jeg kan finde pengene herop til jul.. Må prøve:lol:

930360_pro_windstop.jpg

 

Så tror han får det her i stedet

35765.jpg

 

 

Og er helt enig i at det der fyrværkeri-mani en måned før og efter nytår er noget lort rent ud sagt!! Tror ikke Charlie er bange, men det er min mors Mille.. Hun er rædselsslagen for fyrværkeri, og bliver urenlig i næsten 1 måned, fordi hun ikke tør gå ud + tisser af skræk.. Det er så forfærdeligt at se på:megaked: Vi går med ud, hver gang vi kan få hende lokket med, et enkelt bang, så stryger hun hen til døren og kan selv åbne den, løber ind og gemmer sig under bordet:megaked: Hun får beroligene selve nytårsaften, men man kan for dælen ikke dope sin hund 1-2 måneder i træt.. SpasserIdioter:evil:

 

Og så lige noget andet, hvor finder i de der totalt fede halsbånd?! Mille kunne godt trænge til et nyt, synes bare de fleste jeg finder er, kedelige:genert:

30540_hamilton.jpg

35751_0.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Og så lige noget andet, hvor finder i de der totalt fede halsbånd?! Mille kunne godt trænge til et nyt, synes bare de fleste jeg finder er, kedelige:genert:

 

I DK er der webshoppen www.hundehjertet,dk, www.frupoulsen.dk eller Porcani Hundeartikler og Hundefoder.

 

Hvis du vil ofre pengene på det (der kommer told oveni den ellers meget rimelige pris) så er der www.2houndsdesign.com, som laver de fedeste halsbånd på bestilling. (Fru Poulsen forhandler dem i Danmark, men der er ikke så stort et udvalg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
De sidste par ting jeg har købt til Charlie, hmmm:hmm:

 

[ATTACH=CONFIG]71099[/ATTACH]

Fiiin puppia vest.. Charlie er efter jeg fik en puppia vest sele til ham, gået meget i modstand til alle andre seler.. Så derfor skulle han have en til:engel: Som var pænere end den brune:mrgreen:

[ATTACH=CONFIG]71100[/ATTACH]

Sådan en, bare i billig udgave fra netto

[ATTACH=CONFIG]71101[/ATTACH]

Transportbur er altid praktisk, og en dejlig hyggehule, hvis man spørger Charlie:mrgreen: Står altid fremme, med lågen åben, så han kan gå ind og ud som det passer ham.. Lukker kun lågen, når jeg gennemudlufter i hjemmet..

[ATTACH=CONFIG]71102[/ATTACH]

Komfort og praktisk.. God at have med, så min lille autist hund har sin egen kurv når vi er ude:-D Den bliver brugt som almindelig kurv herhjemme hehe

 

Ellers har han fået et billigt slaskedyr fra netto, som han elsker.. Og 2 marvben..

 

Har nu ikke købt alle tingene på en gang:lol:

 

Det næste der bliver købt er noget så kedeligt som en sæk foder.. Tønden er ved at nå bunden :)

 

 

Gad virkelig gerne at have den her til ham i julegave, men er ikk sikker på jeg kan finde pengene herop til jul.. Må prøve:lol:

[ATTACH=CONFIG]71103[/ATTACH]

 

Så tror han får det her i stedet

[ATTACH=CONFIG]71104[/ATTACH] og [ATTACH=CONFIG]71105[/ATTACH] eller[ATTACH=CONFIG]71106[/ATTACH]

 

 

Og er helt enig i at det der fyrværkeri-mani en måned før og efter nytår er noget lort rent ud sagt!! Tror ikke Charlie er bange, men det er min mors Mille.. Hun er rædselsslagen for fyrværkeri, og bliver urenlig i næsten 1 måned, fordi hun ikke tør gå ud + tisser af skræk.. Det er så forfærdeligt at se på:megaked: Vi går med ud, hver gang vi kan få hende lokket med, et enkelt bang, så stryger hun hen til døren og kan selv åbne den, løber ind og gemmer sig under bordet:megaked: Hun får beroligene selve nytårsaften, men man kan for dælen ikke dope sin hund 1-2 måneder i træt.. SpasserIdioter:evil:

 

Og så lige noget andet, hvor finder i de der totalt fede halsbånd?! Mille kunne godt trænge til et nyt, synes bare de fleste jeg finder er, kedelige:genert:

 

IHhhhhhhh, sikke en masse fiiiiine ting!! Selen er totalt cute :lun:. Den der hundetaske/transportkurv er også rigtig smart, den minder lidt om de der Sleepypods, som er SÅ fede (og som jeg er sur over ikke findes i Charlie-størrelse, hrmf).

 

Årh, stakkels Mille, det lyder virkelig slemt med fyrværkeriet :ae:. Du har helt ret, man kan jo ikke gå der og drugge dem i månedsvis. Men måske de mildere ting kan hjælpe en smule? Det har de sikkert prøvet, ja? ... men hvis ikke, så kan Zylkene og DAP i kombi måske give hende lidt ekstra ro. Men ja, PISfyrværkeri. Det er verdens mest unødvendige lort ever. Som samtidig bare gør så megen skade og er til så megen gene. Hader det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Og så er Goofys seng kommet - ingen interesse fra herren.. :fornaermet: HVORFOR kan man ikke få en stabil, lidt hævet "sofaagtig" seng til en hund af en ordentlig størrelse i Danmark????

 

Ævs. Har svaret på din pb. Kom lige til at tænke på, at for at hæve den, så kan man jo lave den med dobbelt-madras som liggefladen? Så bliver den jo høj, omkring 25 cm over gulvet. Vil selvfølgelig kræve en hulens masse skumgummi, men det kunne måske virke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ævs. Har svaret på din pb. Kom lige til at tænke på, at for at hæve den, så kan man jo lave den med dobbelt-madras som liggefladen? Så bliver den jo høj, omkring 25 cm over gulvet. Vil selvfølgelig kræve en hulens masse skumgummi, men det kunne måske virke.

 

Ja hvis det kan holde sig stabilt, er det klart en mulighed. Nu skal det være ordentligt, vi har købt en håndfuld senge og puder til dyret, men han gider ikke bruge nogen af dem - vores sofa er fin, for den er lidt hævet fra gulvet og tilpas fast og allligevel med "hovestøtte" (de kaldes armlæn Goofy:blink:!) Den han fik igår er med "krøyer-kugler" og når man sætter poten på, så flytter kuglerne sig, så det er ikke noget for Majestæten!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Ja hvis det kan holde sig stabilt, er det klart en mulighed. Nu skal det være ordentligt, vi har købt en håndfuld senge og puder til dyret, men han gider ikke bruge nogen af dem - vores sofa er fin, for den er lidt hævet fra gulvet og tilpas fast og allligevel med "hovestøtte" (de kaldes armlæn Goofy:blink:!) Den han fik igår er med "krøyer-kugler" og når man sætter poten på, så flytter kuglerne sig, så det er ikke noget for Majestæten!

 

Det kan det sagtens. Så laver man jo en fast "box" af skumgummi, som jo dermed holder formen, og kun er blød i den forstand, at hunden ligger blødt, den synker jo ikke sammen eller vælter rundt sådan som krøyer-kugler. Og så armlæn - hvilket jo for en hund bliver hovedstøtte.

Kan godt se, at ham Goofy er en besværlig herre. Men hvis du gerne vil have sådan en, så må vi se på det lige efter jul. Så må du sige til ham, at det bliver en start-2012-gave. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Jeg kom forresten også til at købe et af Mikkels julegaveønsker i går.. :engel:

Synes det er så fint. Glæder mig helt til at modt.. at Mikkel modtager det, men til den pris har det også bare at være fint.

 

[ATTACH=CONFIG]71113[/ATTACH]

 

Og så overvejer jeg hvilken en Hunter vand- og madskål han skal have.

Synes disse er så fine:

 

Huntermadskl-Fugle.jpg

 

Huntermadskl-Sommerfugle.jpg

 

Men de er måske lige tøsede nok :mrgreen: Så overvejer i stedet en i hvid/cremefarvet eller (petroleum)blå, de er bare så "kedelige" :mrgreen:

Men så er der jo den med striber.. Og så kunne jeg jo købe en af de to ovenstående, til når jeg får min tæve.. :blink:

 

Huntermadskl-Hvid.jpg

 

Huntermadskl-Bl-1.jpg

 

Huntermadskl-Striper.jpg

 

 

Suk... Det er hårdt at være hundejer.. :lol:

 

Er det et tæppe, det med robotten?? :genert:

 

Jeg stemmer totalt for den med fuglene, den er virkelig skøn - det er da ikke tøset, så føles maden bare mere som jagtbytte! :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Min dene ene border kan da stå på skateboard... Så hvorfor ikke løbehjul! :blink: ej, planen var nu at de skulle spændes for løbehjulet.

 

Årh hvad!? Skal du ikke poste nogle billeder af den skater-hund, der? Det vil jeg gerne se. :banan: :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan det sagtens. Så laver man jo en fast "box" af skumgummi, som jo dermed holder formen, og kun er blød i den forstand, at hunden ligger blødt, den synker jo ikke sammen eller vælter rundt sådan som krøyer-kugler. Og så armlæn - hvilket jo for en hund bliver hovedstøtte.

Kan godt se, at ham Goofy er en besværlig herre. Men hvis du gerne vil have sådan en, så må vi se på det lige efter jul. Så må du sige til ham, at det bliver en start-2012-gave. :blink:

 

Ja hvis du lige kontakter mig, når du er ved at have tid, så vi kan aftale nærmere. Jeg forestiller mig også, at der skal være et aftageligt og vaskbart betræk, da herren også sviner en del. (måske noget "alm" inderstof omkring madrassen og så noget betræk med lynlås eller velcro udenpå, men lad os tale om det, når tiden nærmer sig)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Ja hvis du lige kontakter mig, når du er ved at have tid, så vi kan aftale nærmere. Jeg forestiller mig også, at der skal være et aftageligt og vaskbart betræk, da herren også sviner en del. (måske noget "alm" inderstof omkring madrassen og så noget betræk med lynlås eller velcro udenpå, men lad os tale om det, når tiden nærmer sig)

 

Helt sikkert, det gør jeg, men får som sagt nok ikke tid før efter jul - og sådan laver jeg dem altid, altså hvor hele betrækket kan tages af og vaskes. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Er maven åben, eller hvordan kan hundene tisse? :genert:

Jeps, den er åben og kan spændes ind om maven, så hanhunden ikk tisser ind i dragten:blink:

 

De skåle du viste, der har jeg de hvide til Charlie.. De pissesmarte.. Gad godt have haft dem i anden farve, men der jeg købte dem var de der kun i hvide og en eller anden tøsefarve.. Og jeg kender Charlie, han ville sulte sig til døde, hvis skålen var lyserød:lol:

 

 

Vahlrona, hvor stor er den hund du skal have en seng til? Min Charlie er også hyperselektiv når det kommer til senge, der dur.. De skal have fast kant, der er hævet, men blød, og allerhelst ligger man lige ved siden af mor.. Så jeg var skide kreativ og fandt en stor flyttekasse, fyldte den med dvd'er og bøger osv, lagde et tæppe udover (for at skjule papkassen lidt) og så en almindelig hundekurv i plastic, fyldt med pude og tæpper.. Charlie ææææælsker den:klap: Men ok, sengen er vist kun 70 cm lang ca, og han vejer bette 5,7 kg, men for hævlen det smart:lol:

 

 

Aaahr, ok, en mastiff, så dur min løsning nok ikk:lol: Hvis det til en labrador kunne det nok godt gå an.. måske:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...