Hop til indhold

Recommended Posts

Til ære for Golden - Ciceros største fan, bortset fra mig ;-) - og hvem der ellers har lyst til at følge med i en bullerbølles liv.

Vi har fået et lille problem - Cicero har lært sig selv at det der med at komme når der bliver kaldt, ikke er specielt relevant med mindre mennesket står og vifter med et eller andet guf :blink:

Det var tidligt, synes jeg. Han er helt klart mere selvstændig end mine tidligere hunde (bortset fra halvspidsen Valde). Jeg skal være bedre til at overraske ham med skjulte godbidder.

Og så lidt billeder fra vores tur i dag, hvor jeg til en forandring huskede at få kameraet med.

Bred buller...

img6624q.jpg

Man tør godt at komme de skumle steder når man er en farlig Bulldog ;-)

img6628g.jpg

img6627l.jpg

img6626lu.jpg

Kommer for en gangs skyld når der bliver kaldt.

img6669n.jpg

img6670i.jpg

• Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 61
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Nu har vi lige haft en playdate med en sød Golden Retriever pige på 6 mdr.

Der er nok noget om det med at lige børn leger bedst - der var virkelig meget mere energi i Golden'en, som hele tiden løb i cirkler om Cicero, men jo mere trætte de blev, jo bedre gik det faktisk. Vi har i hvert fald aftalt at mødes igen. Det er godt for ham at møde andre hunde, og udvalget er ikke så stort når man ikke kan køre efter det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan det ha noget med forskellen på deres alder at gøre at aktivitetsniveauet var så forskelligt? Og ja der kan være knald på en Golden i den alder :-)

Jeg tror ikke det er aktivitetsniveauet som sådan, men mere måden at lege på. Cicero er til tumle- og brydelege, medens den anden mere var til løbe/fangeleg. Og Ciceros små korte ben kunne jo slet ikke følge med :lol:

Ps hvordan gik det med tilmelding til træning med ham? Kan kun huske du boksede lidt med det :) faldt det på plads?

Nej, der er ikke sket noget på det område. Der starter et DcH-hold op i januar, men jeg er ikke sikker på at jeg vil træne der.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ikke det er aktivitetsniveauet som sådan, men mere måden at lege på. Cicero er til tumle- og brydelege, medens den anden mere var til løbe/fangeleg. Og Ciceros små korte ben kunne jo slet ikke følge med :lol:

Nej, der er ikke sket noget på det område. Der starter et DcH-hold op i januar, men jeg er ikke sikker på at jeg vil træne der.

jeg synes ellers de fleste retrievere er klart mest til brydelege så i har nok truffet en sær en af slagsen :lol: skipper leger i hvert fald godt med boxere og andre mere fysiske hunde

Link til indlæg
Del på andre sites

Cicero blev "genkendt" i dag :lol:

Vi gik forbi en skole, hvor en masse små unger løb rundt. De havde åbenbart alle lært af deres forældre, at man ikke går hen til fremmede hunde, hvilket Cicero slet slet ikke kunne forstå :megaked:

Men pludselig var der en lille dreng, der pegede på ham og råbte: Den hund har jeg set i fjernsynet!

Jeg jokede lidt med det, og spurgte Cicero om han havde været i fjernsynet uden mig, men drengen insisterede: Det var den hund - og den kunne tale!!!

Muligvis har han set den reklame med de to Boston Terriere - små børn er nok ikke så skarpe i racekenskab :vedikke:

Cicero har i hvert fald ikke sagt et ord til mig om sin TV-optræden ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Cicero er begyndt at begrave sine tyggeting. Han kan godt bruge lidt tid på at forsøge at presse et 4 cm tykt ben ind i en 2 cm høj sprække under en kommode, men jeg skal også huske at vende mine puder inden jeg lægger mig til at sove :stupid:

Hans absolutte yndlingssted at begrave snaskede halvspiste griseører o.lign. er dog - under min højre balle...

Jeg sidder for meget ned :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Cicero er begyndt at begrave sine tyggeting. Han kan godt bruge lidt tid på at forsøge at presse et 4 cm tykt ben ind i en 2 cm høj sprække under en kommode, men jeg skal også huske at vende mine puder inden jeg lægger mig til at sove :stupid:

Hans absolutte yndlingssted at begrave snaskede halvspiste griseører o.lign. er dog - under min højre balle...

Jeg sidder for meget ned :genert:

:sjov: :klap:
Link til indlæg
Del på andre sites

I går aftes kom Cicero ind fra haven uden sit halsbånd. Da det var mørkt, koldt og vådt, havde jeg ikke rigtig den store lyst til at gå ud at lede efter det, så da jeg lukkede ham ud første gang her til morgen, sagde jeg: Og så kan du ellers godt lige finde dit halsbånd og tage det med ind!

2 minutter senere kom hvalpen valsende ind ad døren med sit halsbånd i munden...

Jeg er ikke så naiv, at jeg tror på at han gjode det fordi jeg bad om det - nej, han ville have det med op i Vinnies seng og gnave i det, den lille bølle ;-)

img6748c.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites