Hop til indhold

DKK udstilling i Fredericia d. 11.-12. feb. 2012


Recommended Posts

Hvis det var en lækker dommer måtte han da gerne tjekke mig for boller..og helst rigtig længe :slem:

Undrer mig overhovedet ikke:-p

 

Men dommeren var jo den græske homoseksuelle dommer, som havde mere travlt med at smile til min kæreste (der stod på sidelinjen) frem for at bedømme hundene.. så tror næppe du ville få meget ud af ham:-p

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 194
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

pinligt pinligt! Først ærgrer jeg mig enormt over at alle åbenbart skal afsted søndag når jeg skal lørdag... Så kommer jeg afsted lørdag, og kan SIMPELTHEN ikke finde GD'erne, som jo ikke burde være svære at spotte..... Og så er det fordi de også først kommer søndag. :genert: Så nu må jeg afsted igen. Heldigvis var en DKK dame så venlig at give mig et partout bevis så jeg kommer gratis ind i morgen :hjerte: Så Aslan og alle jer andre, vi ses! Og jeg har lovet at hilse fra snuseren :)

Link til indlæg
Del på andre sites

pinligt pinligt! Først ærgrer jeg mig enormt over at alle åbenbart skal afsted søndag når jeg skal lørdag... Så kommer jeg afsted lørdag, og kan SIMPELTHEN ikke finde GD'erne, som jo ikke burde være svære at spotte..... Og så er det fordi de også først kommer søndag. :genert: Så nu må jeg afsted igen. Heldigvis var en DKK dame så venlig at give mig et partout bevis så jeg kommer gratis ind i morgen :hjerte: Så Aslan og alle jer andre, vi ses! Og jeg har lovet at hilse fra snuseren :)

 

Du kan altid finde oplysninger om hvilke grupper der er på de to dage på DKKs hjemmeside. På de fleste udstillinger er den ene halvdel om lørdagen og den anden halvdel om søndagen.

Men der er osse en del dobbeltudstillinger efterhånden (indimellem flere dage) hvor alle grupper dømmes begge/alle dage. Grand Danois er i gruppe 2.

Link til indlæg
Del på andre sites

Prøv at starte hende i gallop og sæt farten ned, så rammer de ofte trav i stedet for pas.

Efterfølgende vil en tur til kiropraktor sikkert være en god ide, men du kan jo ikke nå det i dag :-)

 

Der er ikke noget i vejen med hende - fysisk altså, så det er ikke derfor hun gør det (er tjekket). Og vi har prøvet galop, men når hun kommer ned i fart, så rammer hun pas og ikke løb. Hun gør det ikke, når hun løber frit, kun når vi øver ringtræning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er ikke noget i vejen med hende - fysisk altså, så det er ikke derfor hun gør det (er tjekket). Og vi har prøvet galop, men når hun kommer ned i fart, så rammer hun pas og ikke løb. Hun gør det ikke, når hun løber frit, kun når vi øver ringtræning.

 

Det er bare meget sjældent at en fuldstændig problemfri hund vælger pasgang da den bevægelsesform netop er en måde at aflaste. Jeg ville til enhver tid vælge at besøge en dygtig kiropraktor (den slags med veterinærfaglig baggrund) hvis min hund fra tid til anden bevægede sig i pasgang.

 

Ift. ringtræningen så er det givet vis et attitude-problem fra din side. Jeg plejer at undervise folk i deres tilgang til situationen samt deres signaler (bevidste som ubevidste) til hunden, frem for den tekniske fremvisning af hunden. Samspillet mellem hund og handler er altafgørende. Nogle hunde reagerer bare ved at få udstillingslinen på, andre reagerer på at ejeren bliver nervøs og andre igen reagerer på at handleren er passiv. Til fælles er at man gennem sit eget kropssprog ofte kan ændre på hundens respons. Når ikke jeg ved mere om dig og din hund og jeres måde at træne på kan jeg ikke hjælpe yderligere :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er bare meget sjældent at en fuldstændig problemfri hund vælger pasgang da den bevægelsesform netop er en måde at aflaste. Jeg ville til enhver tid vælge at besøge en dygtig kiropraktor (den slags med veterinærfaglig baggrund) hvis min hund fra tid til anden bevægede sig i pasgang.

 

Ift. ringtræningen så er det givet vis et attitude-problem fra din side. Jeg plejer at undervise folk i deres tilgang til situationen samt deres signaler (bevidste som ubevidste) til hunden, frem for den tekniske fremvisning af hunden. Samspillet mellem hund og handler er altafgørende. Nogle hunde reagerer bare ved at få udstillingslinen på, andre reagerer på at ejeren bliver nervøs og andre igen reagerer på at handleren er passiv. Til fælles er at man gennem sit eget kropssprog ofte kan ændre på hundens respons. Når ikke jeg ved mere om dig og din hund og jeres måde at træne på kan jeg ikke hjælpe yderligere :-)

 

Det er ikke usædvanligt at en mastiff i en vækstperiode vælger pasgang - netop som du selv skriver pga aflastning på den store tunge krop.

 

Men hun gør det som sagt kun, når vi træner ring, så tror du har fuldstændig ret i, at det er mig, den er gal med. Jeg kan nemlig mærke, at jeg bliver irriteret, når hun gør det, og det kan hun jo helt sikkert mærke. Derfor er vi nok nød til at starte helt forfra, hvis det er mig, som skal løbe. Ellers må manden gøre det fremover, for de to har ikke tidligere gjort det sammen, så der kan jeg se, at hun ikke vælger det på helt samme måde, som hos mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har jo selv en race der vokser vildt og voldsomt ;-) Derfor ved jeg at der kan indsnige sig små skævheder som man ikke selv bemærker, men som hos en dygtig kiropraktor kan blive justeret inden de sætter sig som et evt. problem. Jeg bruger selv kiropraktor til mine hunde fra de er små og op gennem hele væksten, når først de er en tre års tid er det ikke ret ofte der er behov for det. Så det er bare et godt råd, det er ganske ofte at man hører den her med "det er normalt for racen" for racer som vores der er ekstreme. Men fordi det er normalt for racen kan det godt bunde i en problemstilling, vi er bare så vant til at se det at vi ikke oplever det som sådan ;-)

 

Jeg har nogle forslag til din ringtræning, det behøver ikke foregå fra bunden som sådan, det er mere tankegang og fokus der skal ændres. Hvis du er interesseret vil jeg godt beskrive et par ting for dig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har jo selv en race der vokser vildt og voldsomt ;-) Derfor ved jeg at der kan indsnige sig små skævheder som man ikke selv bemærker, men som hos en dygtig kiropraktor kan blive justeret inden de sætter sig som et evt. problem. Jeg bruger selv kiropraktor til mine hunde fra de er små og op gennem hele væksten, når først de er en tre års tid er det ikke ret ofte der er behov for det. Så det er bare et godt råd, det er ganske ofte at man hører den her med "det er normalt for racen" for racer som vores der er ekstreme. Men fordi det er normalt for racen kan det godt bunde i en problemstilling, vi er bare så vant til at se det at vi ikke oplever det som sådan ;-)

 

Jeg har nogle forslag til din ringtræning, det behøver ikke foregå fra bunden som sådan, det er mere tankegang og fokus der skal ændres. Hvis du er interesseret vil jeg godt beskrive et par ting for dig.

 

Vil have det med kiropraktor i baghovedet - må lige undersøge, hvor vi har en god en her i omegnen.

 

Kom gerne med forslag til ringtræning - kan altid bruge råd hertil.

Link til indlæg
Del på andre sites

Martha kommer ikke i morgen - ligger i forhandlinger med manden, om vi tager ned og kigger i stedet. Men Martha bliver hjemme, da vi nu mistænker en blærebetændelse, som kan være medvirkende årsag til pasgang. Og hun skal ikke ned og udstilles, hvis hun ikke er tip top - skulle jo gerne være en god oplevelse for hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren
pinligt pinligt! Først ærgrer jeg mig enormt over at alle åbenbart skal afsted søndag når jeg skal lørdag... Så kommer jeg afsted lørdag, og kan SIMPELTHEN ikke finde GD'erne, som jo ikke burde være svære at spotte..... Og så er det fordi de også først kommer søndag. :genert: Så nu må jeg afsted igen. Heldigvis var en DKK dame så venlig at give mig et partout bevis så jeg kommer gratis ind i morgen :hjerte: Så Aslan og alle jer andre, vi ses! Og jeg har lovet at hilse fra snuseren :)

 

 

Så håber jeg du får din lyst styret søndag, vedr. GD'ere:mrgreen: ...og ja, de burde være til at få øje på :lun: Måske en lige runder stedet kort, og snuser sådan lidt rundt i al ubemærkethed, som jeg plejer :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Martha kommer ikke i morgen - ligger i forhandlinger med manden, om vi tager ned og kigger i stedet. Men Martha bliver hjemme, da vi nu mistænker en blærebetændelse, som kan være medvirkende årsag til pasgang. Og hun skal ikke ned og udstilles, hvis hun ikke er tip top - skulle jo gerne være en god oplevelse for hende.

 

Som plaster på såret kan i komme hen og få fastelavsbolle :ae:

 

De bliver åbnet engang efter vi har udstillet :mrgreen:

 

God bedring til den lille pige :ae:

 

Btw, måske vi har noget til jer, men det kan vi lige snakke om på andet tidspunkt :o)

Link til indlæg
Del på andre sites

Herlig dag!

 

Der var åben bedømmelse kl 12, hvor tilfældige bare kunne gå hen og få en dommer (?) til at kigge på deres hund, det måtte Zamzam naturligvis prøve, han var så kær, fuldstændigt klar over, at han var i ringen og han stillede sig bare op og STOD, sit helt formidable, urokkelige, perfekte stå. Dommeren kunne dog fortælle, at han ikke ligner en papillon ret meget, at der nok ikke er nogen ide i at udstille ham etc, jeg var et stort smil, så dommeren måtte virkeligt prøve at forklare sig tydeligere 'til en udstilling vil han få sufficient' - min lille, fine multichampion havde vist en seriøst dårlig hårdag :rolleyes:

 

Søster blev nr 2 champion-han og var også et stort smil, vi fik shoppet minimalt og kom hjem i rigtigt god tid.

 

Og så var Fox forbi, hun kommer også i morgen!

 

Held og lykke til Aslan, er SÅ spændt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Havde lidt overvejet at se mig om efter et lift. Har jo intet at udstille, nu vi går herhjemme og afventer hvalpis...

 

Var du der? For jeg havde dig mistænkt for at være hende som løb rundt med alle springerne i store ring? :cool:

 

 

Hvis ellers det ikke bliver alt for belastende vejr, så kommer jeg sammen med søster (+Zamzam +ridgeback +søsters bastard) lørdag!

 

 

Herlig dag!

 

Der var åben bedømmelse kl 12, hvor tilfældige bare kunne gå hen og få en dommer (?) til at kigge på deres hund, det måtte Zamzam naturligvis prøve, han var så kær, fuldstændigt klar over, at han var i ringen og han stillede sig bare op og STOD, sit helt formidable, urokkelige, perfekte stå. Dommeren kunne dog fortælle, at han ikke ligner en papillon ret meget, at der nok ikke er nogen ide i at udstille ham etc, jeg var et stort smil, så dommeren måtte virkeligt prøve at forklare sig tydeligere 'til en udstilling vil han få sufficient' - min lille, fine multichampion havde vist en seriøst dårlig hårdag :rolleyes:

 

Søster blev nr 2 champion-han og var også et stort smil, vi fik shoppet minimalt og kom hjem i rigtigt god tid.

 

Og så var Fox forbi, hun kommer også i morgen!

 

Held og lykke til Aslan, er SÅ spændt!

 

:evil::megaked: Æv, jeg så dig overhovedet ikke :megaked: Men du har ret, det var en fantastisk dag :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Var der, men kun på en kigger. Og så ung er jeg ikke længere, som hende der viser springere i stor stil. Det er min opdrætters datter. Som jeg dog har vikarieret for i store ring i Hillerød i BIS, da hun skulle på arbejde og ikke kunne vise hunden. Jeg overtog tøj og hund, og så var det kun de færreste, der opdagede bytteriet ;).

Link til indlæg
Del på andre sites

Har sååååå meget brug for Chr mange tals hjælp :mrgreen:

 

Vi fik VG = ikke disket og egentlig ret gode alligevel :banan:

 

Og ham svend vare bare så super, Aslan stressede total op og dansede rundt, og hen til modsatdner Thor og snuse og whooooooop whopppppp

 

Så siger han "hvordan syntes du selv det går?" med et smil på læben, hvortil jeg jo måtte indrømme "ikke så godt, men det er nu vores første udstilling", og til sidst valgte han at forklare kritikken, og så lige give et godt råd med på vejen ud.

 

Men han syntes han har for lidt volume :shock::mrgreen:

 

Er smadret - og har købt bur til Aslan og Martin, så de kan hvile begge to :mrgreen:

 

 

Og tak for i dag til alle dem jeg hilste på - også selv om jeg var lidt fjern :genert: 1 times søvn er for lidt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Har sååååå meget brug for Chr mange tals hjælp :mrgreen:

 

Vi fik VG = ikke disket og egentlig ret gode alligevel :banan:

 

Og ham svend vare bare så super, Aslan stressede total op og dansede rundt, og hen til modsatdner Thor og snuse og whooooooop whopppppp

 

Så siger han "hvordan syntes du selv det går?" med et smil på læben, hvortil jeg jo måtte indrømme "ikke så godt, men det er nu vores første udstilling", og til sidst valgte han at forklare kritikken, og så lige give et godt råd med på vejen ud.

 

Men han syntes han har for lidt volume :shock::mrgreen:

 

Er smadret - og har købt bur til Aslan og Martin, så de kan hvile begge to :mrgreen:

 

 

Og tak for i dag til alle dem jeg hilste på - også selv om jeg var lidt fjern :genert: 1 times søvn er for lidt!

 

Very good er da fint nok

 

VERY GOOD (meget god) tildeles en hund, som besidder sin races typiske træk, som har velafbalancerede proportioner og er i god kondition. Mindre fejl kan tolereres, men ingen væsentlige anatomiske fejl. Denne præmiering kan kun gives til hunde af høj kvalitet.

 

Jeg tror, at det med volumen betyder, at han er lidt for tynd/ikke muskuløs nok

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Har sååååå meget brug for Chr mange tals hjælp :mrgreen:

 

Vi fik VG = ikke disket og egentlig ret gode alligevel :banan:

 

Og ham svend vare bare så super, Aslan stressede total op og dansede rundt, og hen til modsatdner Thor og snuse og whooooooop whopppppp

 

Så siger han "hvordan syntes du selv det går?" med et smil på læben, hvortil jeg jo måtte indrømme "ikke så godt, men det er nu vores første udstilling", og til sidst valgte han at forklare kritikken, og så lige give et godt råd med på vejen ud.

 

Men han syntes han har for lidt volume :shock::mrgreen:

 

Er smadret - og har købt bur til Aslan og Martin, så de kan hvile begge to :mrgreen:

 

 

Og tak for i dag til alle dem jeg hilste på - også selv om jeg var lidt fjern :genert: 1 times søvn er for lidt!

 

Tillykke, VG er da ikke sårn at kimse af:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...