Hop til indhold

DKK udstilling i Fredericia d. 11.-12. feb. 2012


Recommended Posts

  • Svar 194
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Herning var næsten værre!

Den hvide spids hørte jeg godt..Vi kan foreslå DKK at fremover skal holde de stille hunde i en hal for sig..Løverne siger heller ikke en skid, og vi plejer at blive smidt i samme ring som chihuahua som galper konstant og gør udfald mod en så snart man bevæger sig..

Denne her gang var vi naboer til bernerne..Hold op hvor var der mange af dem der ikke kan lide andre hunde. Dem med GD måtte ned forbi for at komme til toiletterne og selvom gderne listede tavst forbi sprang bernerne ud efter dem.

 

De mennesker der sad med deres larmende hunde viste i øvrigt tydeligt utilfredshed med at vi indimellem tillod os at tage vores hunde ud af indhegningen og liste forbi - jøsses altså, hvis hunden brænder en sikring hver gang den ser en anden hund må den jo blive hjemme eller få dækket buret til. Generelt stiller jeg faktisk kun på udendørs udstillingerne, jeg gider ikke det stress og dårlige underlag der er i hallerne, men vores (latterlige) specialklub har hævet antallet for gældende udstillinger til pointlisten fra 7 til 10, så jeg tænkte jeg hellere måtte komme afsted og se om jeg kunne nå 10 ture i ringen med nogle rimeligt ok dommere.

 

Herning synes jeg egentlig har været ok før i tiden, men det er fordi gulvet ikke er lisså glat og fordi der er plads til at ringen kan blive stor nok til min race. Det er generelt et problem at ringene er lavet til meget mindre racer, så vi lige kan nå 5 skridt frem og tilbage. Men de sidste to år har vores ring været placeret hen over en række jernplader så hundene enten slår bremserne i eller springer over, det gi'r sgu ingen mening at betale en formue for at få bedømt hunde der ikke kan fremvises optimalt, så Herning er heller ikke med i mine planer for i år.

 

Mht. Bernerne så er det desværre osse en race jeg ofte har oplevet som udfarende, både overfor to- og firbenede.

Link til indlæg
Del på andre sites

De mennesker der sad med deres larmende hunde viste i øvrigt tydeligt utilfredshed med at vi indimellem tillod os at tage vores hunde ud af indhegningen og liste forbi - jøsses altså, hvis hunden brænder en sikring hver gang den ser en anden hund må den jo blive hjemme eller få dækket buret til. Generelt stiller jeg faktisk kun på udendørs udstillingerne, jeg gider ikke det stress og dårlige underlag der er i hallerne, men vores (latterlige) specialklub har hævet antallet for gældende udstillinger til pointlisten fra 7 til 10, så jeg tænkte jeg hellere måtte komme afsted og se om jeg kunne nå 10 ture i ringen med nogle rimeligt ok dommere.

 

Herning synes jeg egentlig har været ok før i tiden, men det er fordi gulvet ikke er lisså glat og fordi der er plads til at ringen kan blive stor nok til min race. Det er generelt et problem at ringene er lavet til meget mindre racer, så vi lige kan nå 5 skridt frem og tilbage. Men de sidste to år har vores ring været placeret hen over en række jernplader så hundene enten slår bremserne i eller springer over, det gi'r sgu ingen mening at betale en formue for at få bedømt hunde der ikke kan fremvises optimalt, så Herning er heller ikke med i mine planer for i år.

 

Mht. Bernerne så er det desværre osse en race jeg ofte har oplevet som udfarende, både overfor to- og firbenede.

Mht ringstørrelsen har jeg virkelig tit undret mig når jeg har kigget på netop GD..Hvorfor pokker er de ringe lavet så små at gderne nærmest ikke engang kan få sat sig i bevægelse før de skal dreje/vende og dermed nedsætte farten? det giver da overhoved ingen mening.

Jeg kan også bedre lide udendørs udstillingerne..Der er altid mere plads så folk er bedre fordelt, og ikke behøver vade på hinanden for at komme frem.

Link til indlæg
Del på andre sites

For mig var højdepunktet på Fredericiaudstillingen besøget af Fox og PM ved ringen :mrgreen:

 

Vi havde en super sympatisk dommer, der var rigtig flink til at forklare alting, men han var desværre meget lidt begejstret for Jessie og M&M opførte sig som altid i ringen (landingsstellet klappede sammen, da dommeren kom hen til hende) og så kunne hun jo ikke klare sig mod sin halvniece, der var konkurrenten i hvalpeklassen.

 

Jeg har aldrig i min udstillingskarriere, der trods alt startede i 2005, fået så dårlig en kritik på en hund, som jeg fik på Jessie i lørdags - der var intet, der var rigtigt på hende for slet ikke at tale om trimningen..... Og sådan en kritik gør det noget svært at finde glæden over en VG (kritikken var til en Good eller lavere) og en klassevinder over to andre.

 

Emma fik sin hidtil korteste kritik, der som sådan ikke fejlede noget.

 

Og hendes opdrætter kom et forsigtigt forslag om at lade en anden handle hende næste gang (f.eks. opdrætters datter eller måske MK101), når nu jeg sagtens kan handle hende under opvarmning uden hun klapper landingsstellet sammen og en direkte ordre om at hun skulle tabe sig 1-1,5 kg...... Så hvor Aslan har brug for CHRxxxxx, så har jeg brug for MK101, men hun ved det bare ikke endnu :mrgreen:

 

Så alt i alt var Fox's og PM's ringsidebesøg det mest sjove ved den udstilling og vi valgte at tage en smuttur til Tyskland for at trøsteshoppe sodavand og øl.....

 

Den stakkels lille Toyota var på overarbejde på vej hjem :mrgreen:

 

Jamen, stakkel da! Havde ingen anelse om, at han syntes så dårligt om sin åben klasse... Heldigvis er han vældig flink. Og kunne tilsyneladende godt lide nogle hunde med noget pondus. Skulle have slæbt Ayoe med, hvis jeg havde tænkt mig om. Nu han satte hendes far til BIS... Så havde han da sikkert også klappet i sine fedtede, ved at have fået lov til at pille ved Flæskedyret.

 

Hvad syntes han om trimningen, siger du?

 

Og du siger bare til, så skal jeg nok give en hånd med til det du har brug for en hånd til. Træning eller andet. Og det gode ved vores fælles opdrætter er, at man får aldrig et vink med en vognstang; man får hele bussen kørt helt op i ansigtet...

 

Forresten, vi var nogle nye til udstillingen som undrede os.

 

En dommer som dømmer Grupper og BIS'er, skal han være kendt i ALLE racer?

 

 

Altså, vi kom jo til at snakke om at f. eks broholmeren jo ikke lige er så udbredt. Så om den reel ville have en chance i et BIS show (det er vidst sket EEN gang at en broholmer vandt bis, ved en måske svensk eller dansk dommer), ved en dommer som måske aldrig har hørt om den? Eller om de skal kunne standarden for alle racer?

 

BIS er jo et spørgsmål om at det hele bliver gjort perfekt, og så om dommerens smag, ikk?

 

Den korte historie er, at en dommer starter ud med at blive uddannet på en enkelt eller et par racer (alt efter hvilken specialklub man bliver udpeget af). Når man har dømt sin race et stykke tid, kan man få lov at uddanne sig på andre. Når man har opnået en vis procentdel af racerne i en gruppe, får man de sidste foræret. Så en dommer kan blive gruppedommer og BIS dommer uden at være blevet uddannet på relativt mange racer.

 

Personligt mener jeg naturligvis, at tager man sin dommergerning seriøst, så tjekker man naturligvis op på de racer, man er inviteret til at dømme. Det sker desværre bare ikke altid.

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Den korte historie er, at en dommer starter ud med at blive uddannet på en enkelt eller et par racer (alt efter hvilken specialklub man bliver udpeget af). Når man har dømt sin race et stykke tid, kan man få lov at uddanne sig på andre. Når man har opnået en vis procentdel af racerne i en gruppe, får man de sidste foræret. Så en dommer kan blive gruppedommer og BIS dommer uden at være blevet uddannet på relativt mange racer.

 

Personligt mener jeg naturligvis, at tager man sin dommergerning seriøst, så tjekker man naturligvis op på de racer, man er inviteret til at dømme. Det sker desværre bare ikke altid.

 

 

Så håber vi at ALLE dommere tager det seriøst, for ellers ville gruppen og BIS jo ikke kunne blive taget alvorligt :vedikke:

 

 

Jeg bliver altså så klog herinde :kalp2:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så håber vi at ALLE dommere tager det seriøst, for ellers ville gruppen og BIS jo ikke kunne blive taget alvorligt :vedikke:

 

 

Jeg bliver altså så klog herinde :kalp2:

 

Kan se CHRxxxx og jeg ikke har underholdt nok om vores tur til Sortehavet i sommers, siden du tænker alle dommerne tager deres tjans seriøst :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen, stakkel da! Havde ingen anelse om, at han syntes så dårligt om sin åben klasse... Heldigvis er han vældig flink. Og kunne tilsyneladende godt lide nogle hunde med noget pondus. Skulle have slæbt Ayoe med, hvis jeg havde tænkt mig om. Nu han satte hendes far til BIS... Så havde han da sikkert også klappet i sine fedtede, ved at have fået lov til at pille ved Flæskedyret.

 

Hvad syntes han om trimningen, siger du?

 

Og du siger bare til, så skal jeg nok give en hånd med til det du har brug for en hånd til. Træning eller andet. Og det gode ved vores fælles opdrætter er, at man får aldrig et vink med en vognstang; man får hele bussen kørt helt op i ansigtet...

 

 

Ja, Djæs er jo ikke lige kendt for kropslig pondus :mrgreen: Og slet ikke efter 1½ måned på antibiotika og smertestillende on/off.

 

Hun manglede generelt trimning og især på "the feathers" - enten hentyder han til hendes faner eller også hentyder han til hendes fehår på siden. Jeg kunne forestille mig begge dele, da han var meget interesseret i at se hende bagfra.

Indrømmet vask og føntørring gik galt til denne udstilling, men alligevel.... *Mig 4 år*

 

Jeg tænker lidt, at jeg godt kunne bruge en handler til M&M's til Skensved i marts, hvis du nu savner at komme i ringen med en junior. Det er hendes første tur i juniorklassen og jeg vil gerne se om hun reagerer på samme måde overfor dommeren med en cool person i snoren, som hun gør med et nervevrag i snoren.

Af en eller anden grund så bliver jeg rystende nervøs, når M&M's skal i ringen og jeg er helt rolig, når det er Djæs.

Opdrættermutter tilbød opdrætterdatter, men mon ikke hun har andet at tage sig til på den udstilling og du har den fordel, at M&M kender dig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, Djæs er jo ikke lige kendt for kropslig pondus :mrgreen: Og slet ikke efter 1½ måned på antibiotika og smertestillende on/off.

 

Hun manglede generelt trimning og især på "the feathers" - enten hentyder han til hendes faner eller også hentyder han til hendes fehår på siden. Jeg kunne forestille mig begge dele, da han var meget interesseret i at se hende bagfra.

Indrømmet vask og føntørring gik galt til denne udstilling, men alligevel.... *Mig 4 år*

 

Jeg tænker lidt, at jeg godt kunne bruge en handler til M&M's til Skensved i marts, hvis du nu savner at komme i ringen med en junior. Det er hendes første tur i juniorklassen og jeg vil gerne se om hun reagerer på samme måde overfor dommeren med en cool person i snoren, som hun gør med et nervevrag i snoren.

Af en eller anden grund så bliver jeg rystende nervøs, når M&M's skal i ringen og jeg er helt rolig, når det er Djæs.

Opdrættermutter tilbød opdrætterdatter, men mon ikke hun har andet at tage sig til på den udstilling og du har den fordel, at M&M kender dig.

 

Yes-girl havde nok lidt odds mod sig med sygehistorien oven i hatten. Og det er jo ikke ligefrem fordi hun i forvejen har så meget at tage af.

 

Hmmm, det kan da godt være, at han syntes hun skulle have haft mere af all-over, men ser hende nu ikke som overpelset eller at hun har for lange faner. Der skal jo altid være en eller anden dommer, der skal være den første og eneste til at påpege en mangel hos ens hund.

 

Giver gerne en hånd med i Skensved, hvis du vil have det. Allerhelst syntes jeg jo du skal have succes med opgaven, men nogle gange kan det tage brodden af nervøsiteten, hvis vejen er banet lidt på forhånd. Det har jeg i hvert fald selv oplevet. Og tænker at grunden til du måske er mere nervøs med chokoladepastillen er, at vores fælles opdrætter har et herligt falkeøje på én - og aldrig er bange for at servere sine tanker direkte fra dybet ;).

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har et enkelt fra vores championklasse, som jeg fik tilsendt af nogle kritikkere

Jeg behøver nok ikke at fortælle at jeg er i tvivl om rækkefølgen, efter jeg så dette billede

Pæn overlinje vinderen har.. NOT

[ATTACH=CONFIG]77656[/ATTACH]

 

Om jeg begriber hvorfor de hunde skal være så fede :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Om jeg begriber hvorfor de hunde skal være så fede :???:

 

Min egen (brun) har en meget dyb brystkasse og lidt korte ben, så han ser stor ud fra siden. Men ser du ham oppefra, har han timeglas-figur. Og man kan tydelig mærke han ribben, når man kører hænderne hen over siden

Ikke at han ikke kunne være tyndere, men han er bestemt ikke fed :evil:

 

Den gule er lidt vist polstret og så desuden ud til at ha meget løs hud med meget pels

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...