Hop til indhold

*Suk*


millemus
 Share

Recommended Posts

I går, da jeg var ude at køre i bus sammen med Dalton (min låne-hund), steg en dame på et tidspunkt på sammen med sin mor og sin lille datter.

 

De fik øje på Dalton, og ville gerne hilse på ham.

Og han ville også meget gerne hilse på dem, så vi faldt straks i snak.

Emnet var naturligvis hunde.

 

Damen fortalte, at hun havde været hundetræner i mange år, og vi snakkede så lidt om det.

 

Dalton får til tider nogle "begejstrings-flip" og han hoppede på et tidspunkt op ad datteren for at slikke hende i ansigtet.

Datteren havde ikke noget imod det, men jeg forklarede, at Daltons ejere og jeg ihærdigt prøver at vænne ham af med det, da mange mennesker ikke bryder sig om, at en stor hund kaster sig over dem og vold-slikker dem i hele hovedet.

 

Moren kom så med et par "gode" råd:

"Giv den kvælerkæde og snor på, og giv et HÅRDT ryk i den når den hopper op. Så lærer den hurtigt, at du ikke vil have det. Du kan også give den et knæ i brystet. Det plejer også at virke efter få gange".

 

*suk, suk, suk*

Jeg troede, at de "træningsmetoder" uddøde for 20-25 år siden.

 

Men tilsyneladende ikke.... :cry:

 

Hun anbefalede tilmed udsendelserne med hundepisk... undskyld, hundehviskeren Cesar Millan :evil:

 

Jeg bliver så ked af det, når jeg hører, at der her i 2011 stadig er nogle, der benytter sig af sådanne brutale metoder.

Det er fuldstændigt unødvendigt og uacceptabelt at behandle dyr på den måde!

 

Jeg ved ikke rigtigt, hvad jeg vil med dette indlæg...

Måske bare lukke lidt af den vrede og frustration ud, jeg føler lige nu.

 

Er det jeres indtryk, at der stadig er mange, der benytter sig af disse metoder?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 70
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gismo og jeg kom engang gående, og han trækker indimellem.

En mand stod og ventede på en bus, da vi gik forbi ham, sagde han - Giv den dog et kvæler halsbånd på, så stopper det:shock: Jeg sagde pænt at jeg ikke går ind for kvælerhalsbånd og gik videre, mens han stod og småbrokkede sig.

 

Jeg har også hørt om folk der bruger stødhalsbånd, for at "lære" dem at blive på matriklen. Den ene lærte det (sjovt nok) ikke og blev aflivet.

 

Jeg er lige målløs hver gang jeg hører om den slags ting og undrer mig over hvorfor dælen folk har valgt at anskaffe sig hund(e).

Jeg bliver endnu mere sur og forraget, når det er folk der underviser og instruerer andre, der bruger den slags metoder til hunde:evil:

Redigeret af sunrise
Tyrkfejl
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome

Jeg forstår hundrede din frustration, jeg bliver også harm og ked af det over sådan noget. En ting er, at der er masser, som ikke behandler deres hunde ordentligt. Men når folk som underviser andre i hundehold stadig benytter den slags korporlige strafmetoder som f.eks. det hun nævnte, så er den jo helt gal. Et knæ i brystet!?!?? Det er det samme som at slå hunden, og det må man ikke. Det fører ikke noget godt med sig. Og derudover - man må overhovedet ikke slå der hvor organerne sidder, det kan være virkelig farligt. Hun burde indberettes og fratages tilladelse til at træne nogen som helst.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mødte forleden en mand på engen, der videregav sin "højt anbefalelsesværdige" træningsmetode ift at lære hunden at høre efter.. Første gang siger man nej, anden gang råber man nej, 3 gang siger man intet med går over og bider hunden i øret og kaster den om på ryggen.. Så lærer den hurtigt at høre efter!

 

Du godeste:roll:

 

Nå ja, fik for noget tid siden et råd om at jokke Charlie hårdt over tæerne når han hoppede op.. Sådanne unoder skal udrydes!! Eeh, ja, men sgu ikk lige på den måde:shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Charlie Brown
Mødte forleden en mand på engen, der videregav sin "højt anbefalelsesværdige" træningsmetode ift at lære hunden at høre efter.. Første gang siger man nej, anden gang råber man nej, 3 gang siger man intet med går over og bider hunden i øret og kaster den om på ryggen.. Så lærer den hurtigt at høre efter!

 

Du godeste:roll:

 

Nå ja, fik for noget tid siden et råd om at jokke Charlie hårdt over tæerne når han hoppede op.. Sådanne unoder skal udrydes!! Eeh, ja, men sgu ikk lige på den måde:shock:

 

Ja det kan jo ikke undre nogen at der findes så mange ødelagte hunde rundt omkring..... desværre

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det sørgeligt :(

Stakkels de hunde, som får disse metoder at føle...

 

Bare man dog kunne forbyde sådanne uvidende og brutale mennesker at holde hund - allerede inden de anskaffer sig den.

Men det er jo desværre ikke muligt.

Og desværre er der jo heller ingen påtvungne kurser i hundeadfærd og hundeopdragelse, som man skal følge inden man køber hund.

 

Jeg lufter også tit Dalton på Damhusengen og i Vigerslevparken, så det kan jo være, at jeg møder "oraklet" en dag.

Hvilken hunderace har han?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det en lokal eng her i området.. Han har en mops.. Og det er en han, så man skal virkelig være efter dem for ellers dominerer de alt! ammen altså:roll:

 

Uha ja! Enhver ved jo, at alle hunde - og især hanhundene - hele tiden kæmper for at overtage verdensherredømmet :vuf:

Og en mops, som ikke bliver holdt nede, er bare farlig! :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Uha ja! Enhver ved jo, at alle hunde - og især hanhundene - hele tiden kæmper for at overtage verdensherredømmet :vuf:

Og en mops, som ikke bliver holdt nede, er bare farlig! :shock:

 

Hahahaha, jeeeeeesus. Det er alligevel utroligt, så lidt folk fatter om deres egne hunde af og til. En mops ... wuuut??!? :sjov:

Link til indlæg
Del på andre sites

Cicero havde en playdate med en Golden Retriever i går. Den var 6 mdr. og i den alder skal de selvfølgelig have krudt i måsen, men den virkede temmelig understimuleret. Ejeren fortalte at de var holdt op med hvalpetræning, for der var for meget leg (jeg mangler en "træt i ansigtet" emoticon...) - og nu ville de begynde på jagttræning, selv om den ikke skal bruges til jagt.

Jeg ved udmærket godt hvilke metoder de bruger i jagtforeningerne her omkring :shock: Men hvad skal man sige? Det var første gang jeg mødte den pågældende hundeejer, som på alle måder var et sødt menneske, bare ikke så vidende om hunde :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Cicero havde en playdate med en Golden Retriever i går. Den var 6 mdr. og i den alder skal de selvfølgelig have krudt i måsen, men den virkede temmelig understimuleret. Ejeren fortalte at de var holdt op med hvalpetræning, for der var for meget leg (jeg mangler en "træt i ansigtet" emoticon...) - og nu ville de begynde på jagttræning, selv om den ikke skal bruges til jagt.

Jeg ved udmærket godt hvilke metoder de bruger i jagtforeningerne her omkring :shock: Men hvad skal man sige? Det var første gang jeg mødte den pågældende hundeejer, som på alle måder var et sødt menneske, bare ikke så vidende om hunde :vedikke:

 

Hvad er det for nogle metoder? Det lyder lidt scary ... Er jagtforeningerne ikke kontrollerede og følger regler og overholder dyreværnslov og andet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad er det for nogle metoder? Det lyder lidt scary ... Er jagtforeningerne ikke kontrollerede og følger regler og overholder dyreværnslov og andet?

 

At tæve en hund anses ikke som brud på dyreværnsloven, med mindre der er brækkede knogler eller lign. Og jagtfolket går lige til grænsen!

 

Jeg har engang, i forbindelse med mit tidligere job hos en ugeavis, interviewet en træner i en jagtforening. Han insisterede på at deres træning skulle kaldes "psykologiske metoder". Det er det på sin vis også, idet det sigter efter at gøre hunden bange for at gøre andet end det, ejeren ønsker.

Link til indlæg
Del på andre sites

I går, da jeg var ude at køre i bus sammen med Dalton (min låne-hund), steg en dame på et tidspunkt på sammen med sin mor og sin lille datter.

 

De fik øje på Dalton, og ville gerne hilse på ham.

Og han ville også meget gerne hilse på dem, så vi faldt straks i snak.

Emnet var naturligvis hunde.

 

Damen fortalte, at hun havde været hundetræner i mange år, og vi snakkede så lidt om det.

 

Dalton får til tider nogle "begejstrings-flip" og han hoppede på et tidspunkt op ad datteren for at slikke hende i ansigtet.

Datteren havde ikke noget imod det, men jeg forklarede, at Daltons ejere og jeg ihærdigt prøver at vænne ham af med det, da mange mennesker ikke bryder sig om, at en stor hund kaster sig over dem og vold-slikker dem i hele hovedet.

 

Moren kom så med et par "gode" råd:

"Giv den kvælerkæde og snor på, og giv et HÅRDT ryk i den når den hopper op. Så lærer den hurtigt, at du ikke vil have det. Du kan også give den et knæ i brystet. Det plejer også at virke efter få gange".

 

*suk, suk, suk*

Jeg troede, at de "træningsmetoder" uddøde for 20-25 år siden.

 

Men tilsyneladende ikke.... :cry:

 

Hun anbefalede tilmed udsendelserne med hundepisk... undskyld, hundehviskeren Cesar Millan :evil:

 

Jeg bliver så ked af det, når jeg hører, at der her i 2011 stadig er nogle, der benytter sig af sådanne brutale metoder.

Det er fuldstændigt unødvendigt og uacceptabelt at behandle dyr på den måde!

 

Jeg ved ikke rigtigt, hvad jeg vil med dette indlæg...

Måske bare lukke lidt af den vrede og frustration ud, jeg føler lige nu.

 

Er det jeres indtryk, at der stadig er mange, der benytter sig af disse metoder?

 

Jeg forstår ikke din vrede mod ham?

- Jeg har set mange af de udsendelser, og han gør absolut intet for at gøre hundene ondt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
At tæve en hund anses ikke som brud på dyreværnsloven, med mindre der er brækkede knogler eller lign. Og jagtfolket går lige til grænsen!

 

Jeg har engang, i forbindelse med mit tidligere job hos en ugeavis, interviewet en træner i en jagtforening. Han insisterede på at deres træning skulle kaldes "psykologiske metoder". Det er det på sin vis også, idet det sigter efter at gøre hunden bange for at gøre andet end det, ejeren ønsker.

 

Jesus. Dyreværnsloven siger, at man ikke må påføre hunde smerte, angst eller væsentlig ulempe. Så må man sgu da ikke slå dem, hvor svært er det at fatte.

Det er virkelig svinsk - at skræmme/fysisk straffe en hund til ikke at turde andet end at adlyde, det er jo terror og dyremishandling. Røvhuller. Deres træningssessions burde overvåges af nogen, der kunne sanktionere mod den slags behandling. Stakkels hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

At tæve en hund anses ikke som brud på dyreværnsloven, med mindre der er brækkede knogler eller lign. Og jagtfolket går lige til grænsen!

 

Jeg har engang, i forbindelse med mit tidligere job hos en ugeavis, interviewet en træner i en jagtforening. Han insisterede på at deres træning skulle kaldes "psykologiske metoder". Det er det på sin vis også, idet det sigter efter at gøre hunden bange for at gøre andet end det, ejeren ønsker.

 

Det lyder sgu helt grotesk, de eneste der taber på det er hundene:(

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Zivah: Cesar Millan bruger desværre mange grimme metoder, såsom: Stødhalsbånd, hårde ryk i kvælerkæde, spark i lysken, strangulering, flooding og meget andet, som jeg på ingen måde går ind for.Måske viser TV kun de "pænere" afsnit, men der ligger mange grumme klip på Youtube :(

 

Jeg har ikke set så meget med ham, det du nævner lyder forfærdeligt. Til gengæld er jeg ret meget fan af Victoria Stilwell. Og nu bliver jeg da helt nervøs - alt, jeg kender til hende, det handler om positiv træning uden råb, straf eller andet. Jeg synes, hun er fantastisk. Hun har da vel ikke også brugt sådanne metoder nogensinde, har hun? *håbe*

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Jeg har ikke set så meget med ham, det du nævner lyder forfærdeligt. Til gengæld er jeg ret meget fan af Victoria Stilwell. Og nu bliver jeg da helt nervøs - alt, jeg kender til hende, det handler om positiv træning uden råb, straf eller andet. Jeg synes, hun er fantastisk. Hun har da vel ikke også brugt sådanne metoder nogensinde, har hun? *håbe*

 

Uha nej - Hun er i den helt anden boldgade og du skulle se hende blive hidsig, da hun kom til en hundeejer der brugte stødhalsbånd til at holde hunden på grunden.

 

Men CM burde bare forbydes - Heldigvis så kom han af ukendte årsager aldrig til DK med han show. Mon det har noget at gøre med det kæmpe ramaskrig der lød, da showet blev annonceret, underskrift indsamlingerne og de planlagte demonstrationer?! :hmm:

Så mangler vi bare han bliver pillet af sendefladen, så ingen uvidende mennesker kan blive inspireret af hans vanvittige metoder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke set så meget med ham, det du nævner lyder forfærdeligt. Til gengæld er jeg ret meget fan af Victoria Stilwell. Og nu bliver jeg da helt nervøs - alt, jeg kender til hende, det handler om positiv træning uden råb, straf eller andet. Jeg synes, hun er fantastisk. Hun har da vel ikke også brugt sådanne metoder nogensinde, har hun? *håbe*

 

 

Stilwell er gudinde :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Uha nej - Hun er i den helt anden boldgade og du skulle se hende blive hidsig, da hun kom til en hundeejer der brugte stødhalsbånd til at holde hunden på grunden.

 

Men CM burde bare forbydes - Heldigvis så kom han af ukendte årsager aldrig til DK med han show. Mon det har noget at gøre med det kæmpe ramaskrig der lød, da showet blev annonceret, underskrift indsamlingerne og de planlagte demonstrationer?! :hmm:

Så mangler vi bare han bliver pillet af sendefladen, så ingen uvidende mennesker kan blive inspireret af hans vanvittige metoder.

 

Pyhha, så er jeg mere rolig. Jeg mente det da også nok, mit indtryk og alle de programmer jeg har set samt hendes bøger virker da også til, at hun aldrig ville bruge sådanne ting.

Og ja - fy for den lede, jeg har kun set et enkelt program med ham, og der var han meget human og fornuftig, så jeg kendte ikke til alt det der ballade (jeg har åbenbart været under en sten da der var demonstrationer og sådan :hmm:). Jeg hader sådan noget, jeg bliver også megasur hvis jeg ser f.eks. kvælerhalsbånd med indvendige pigge og sådan noget i en webshop - så vil jeg slet ikke handle der, når de kan finde på at sælge sådan noget lort.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...