Hop til indhold

*Suk*


millemus
 Share

Recommended Posts

  • Svar 70
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Zivah: Cesar Millan bruger desværre mange grimme metoder, såsom: Stødhalsbånd, hårde ryk i kvælerkæde, spark i lysken, strangulering, flooding og meget andet, som jeg på ingen måde går ind for.

 

Måske viser TV kun de "pænere" afsnit, men der ligger mange grumme klip på Youtube :(

 

Det har han altså ALDRIG gjort i de udsendelser jeg har set .

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Pyhha, så er jeg mere rolig. Jeg mente det da også nok, mit indtryk og alle de programmer jeg har set samt hendes bøger virker da også til, at hun aldrig ville bruge sådanne ting.

Og ja - fy for den lede, jeg har kun set et enkelt program med ham, og der var han meget human og fornuftig, så jeg kendte ikke til alt det der ballade (jeg har åbenbart været under en sten da der var demonstrationer og sådan :hmm:). Jeg hader sådan noget, jeg bliver også megasur hvis jeg ser f.eks. kvælerhalsbånd med indvendige pigge og sådan noget i en webshop - så vil jeg slet ikke handle der, når de kan finde på at sælge sådan noget lort.

 

Så vil du slet ikke se hvad manden kan finde på.

Alligevel smider jeg et par links, som du kan tage frem, hvis du render i andre der mener der ikke er noget galt i hans metoder:

 

http://www.youtube.com/watch?v=RFCGtatpCwI

 

http://www.youtube.com/watch?v=p_KeQGHCMAk

 

Og så tag et kig på FB gruppen, hvor argumenterne mod ham flyder i stride strømme:

 

https://www.facebook.com/groups/178071858880581/

 

Edit. Det er heller ikke uden grund at DKK, DcH og dyrenes beskyttelse alle advare på det kraftigste mod ham og hans metoder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Så vil du slet ikke se hvad manden kan finde på.

Alligevel smider jeg et par links, som du kan tage frem, hvis du render i andre der mener der ikke er noget galt i hans metoder:

 

http://www.youtube.com/watch?v=RFCGtatpCwI

 

http://www.youtube.com/watch?v=p_KeQGHCMAk

 

Og så tag et kig på FB gruppen, hvor argumenterne mod ham flyder i stride strømme:

 

https://www.facebook.com/groups/178071858880581/

 

Edit. Det er heller ikke uden grund at DKK, DcH og dyrenes beskyttelse alle advare på det kraftigste mod ham og hans metoder.

 

Føj for den lede. Han lærer jo hundene at de skal gå rundt og være bange for at gøre noget forkert på den måde. Hvis de opfører sig, som han vil have, så er det da kun, fordi de er angste, frygter at få en hæl lige i maven og kønsdelene. Er da glad for at de organisationer bakker op om, at hans metoder er helt forkerte.

 

Jeg undrer mig meget over nu, at Vi med Hund bragte et interview med ham, hvor de virkede til at bakke op om ham og forsvarede ham.

 

Men jeg er på nippet til at opsige mit abonnement på det blad nu også, efter deres rædselsfulde tema om adoption af gadehunde, som er én lang brandtale mod at adoptere og KUN advarer og fabler løs om aaaaaalt det besvær, det vil være at få sådanne hunde, at man skal have adfærdsbehandlere på og at hundene nok slet ikke vil være glade for et hjem her, de burde hellere bare hjælpes i deres hjemland. Og at de ikke duer til mennesker eller byliv eller noget som helst. Og så lige et par parantesbemærkninger om at der da er tilfælde, hvor det går uden problemer. Men uha, næh, man skal regne med, at det bliver en megakamp. Pffffff. Og ikke ET ord om alle de mange, mange fordele og gevinster, der faktisk kan være. Kun udfra vinklen at hvis man elsker at arbejde med en skadet og umulig hund, så kan det da være en fjong udfordring.

Magen til lort og løgn, man skulle sgu tro, de var sponsoreret af div. kenneler, som ikke vil miste kunder ved at folk vælger at adoptere i stedet eller hvad i alverden, der nu kan være deres grund til at fremstille det, som de gør. Jeg påtænker at skrive et meget vredladent læserbrev til dem og deri også opsige mit abonnement. Hrmf.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det irriterende at man ikke kan linke når man har skrevet under 25 indlæg...

Fandt et afsnit hvor han strangulerer en siberian husky :(

 

Og han snakker altid om dominans, dominans, dominans.

Alle hunde er vist ude på at dominere og overtage magten ifølge ham.

Selv om det er tydeligt at se, at hundene er bange og usikre...

 

Desuden har han en teori om, at hvis hundens hale er oppe, er den glad.

Så hvis en hund hænger lidt med halen, skal man bare binde halen op... :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Vær glad for, at du ikke har set nogle af de helt slemme...

Han bruger meget korporlige metoder :(

 

Han siger selv, at han elsker kampen med hundene.

 

Både DKK, DCH og mange, mange flere advarer kraftigt imod at bruge hans metoder.

 

"Kampen med hundene"??!? :shock::megaked::damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Føj for den lede. Han lærer jo hundene at de skal gå rundt og være bange for at gøre noget forkert på den måde. Hvis de opfører sig, som han vil have, så er det da kun, fordi de er angste, frygter at få en hæl lige i maven og kønsdelene. Er da glad for at de organisationer bakker op om, at hans metoder er helt forkerte.

 

Jeg undrer mig meget over nu, at Vi med Hund bragte et interview med ham, hvor de virkede til at bakke op om ham og forsvarede ham.

 

Men jeg er på nippet til at opsige mit abonnement på det blad nu også, efter deres rædselsfulde tema om adoption af gadehunde, som er én lang brandtale mod at adoptere og KUN advarer og fabler løs om aaaaaalt det besvær, det vil være at få sådanne hunde, at man skal have adfærdsbehandlere på og at hundene nok slet ikke vil være glade for et hjem her, de burde hellere bare hjælpes i deres hjemland. Og at de ikke duer til mennesker eller byliv eller noget som helst. Og så lige et par parantesbemærkninger om at der da er tilfælde, hvor det går uden problemer. Men uha, næh, man skal regne med, at det bliver en megakamp. Pffffff. Og ikke ET ord om alle de mange, mange fordele og gevinster, der faktisk kan være. Kun udfra vinklen at hvis man elsker at arbejde med en skadet og umulig hund, så kan det da være en fjong udfordring.

Magen til lort og løgn, man skulle sgu tro, de var sponsoreret af div. kenneler, som ikke vil miste kunder ved at folk vælger at adoptere i stedet eller hvad i alverden, der nu kan være deres grund til at fremstille det, som de gør. Jeg påtænker at skrive et meget vredladent læserbrev til dem og deri også opsige mit abonnement. Hrmf.

 

Ja.... Vi med hund oplevede vist også en sand læserstorm da de reklamerede for hans show.

Op til interviewet med ham bad de folk kommentere på hans metoder og fremlægge hvorfor de så kritisk på dem.

Bla. Ninjamor skrev nogle rigtig gode ting - Intet af rigtig godt argumenterende og kritiske indlæg blev bragt i bladet :damn:

 

Læste godt om gadehundene.... Ja,ja... Hver sin mening, men lidt nuanceret og kritisk indgangsvinkel til egen journalistik har nu aldrig skadet nogen.

 

Køber også kun det blad, når mine hunde en gang imellem er med som en af månedens hunde. Ellers så synes jeg sjældent der står ret meget jeg kan bruge.

 

Og den "kære" CM.... De links jeg har vist er ikke engang de værste der findes.

Det er næsten det mest skræmmende... Men kvælning og spark er i nogens verden OK, for at få hurtige (og kortvarige) resultater (med div. andre negative følger). :evil:

Og så længe folk vil vælge det nemme quick fix, fremfor at samarbejde med hunden og arbejde MED problemet, fremfor at symptombehandle, så vil hans metoder desværre altid blive brugt.

Det fandens ved det er, at de positive metoder der kan afhjælpe samme problemer som han "arbejder" med, bare tager længere tid og kræver væsentlig mere arbejde af ejeren - Og rigtig mange mennesker ønsker bare den nemme løsning, uanset hvilke omkostninger det har for hunden. :(

 

Og det aller værste er næsten, at mange af de hunde han har med i programmerne slet, slet ikke er så slemme som de ser ud til.

Har set nogle fraklip, som viser hvordan han decideret fremprovokere den voldsomme adfærd og more sig over den, så det giver godt tv. Har set ham sparke - altså rigtig sparke - provokere og tirre hunde indtil de til sidst reagere voldsomt nok, til at det egner sig til tv.

Han stiller bla. de egetkønsagressive hunde op mod andre hunde af samme køn og rykker i linen, sparker og tirre hunden til den til sidst når det røde felt.

 

Mener nogle af videoerne ligger på FB gruppens væg og jeg væmmes ved dem :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Ja.... Vi med hund oplevede vist også en sand læserstorm da de reklamerede for hans show.

Op til interviewet med ham bad de folk kommentere på hans metoder og fremlægge hvorfor de så kritisk på dem.

Bla. Ninjamor skrev nogle rigtig gode ting - Intet af rigtig godt argumenterende og kritiske indlæg blev bragt i bladet :damn:

 

Læste godt om gadehundene.... Ja,ja... Hver sin mening, men lidt nuanceret og kritisk indgangsvinkel til egen journalistik har nu aldrig skadet nogen.

 

Køber også kun det blad, når mine hunde en gang imellem er med som en af månedens hunde. Ellers så synes jeg sjældent der står ret meget jeg kan bruge.

 

Og den "kære" CM.... De links jeg har vist er ikke engang de værste der findes.

Det er næsten det mest skræmmende... Men kvælning og spark er i nogens verden OK, for at få hurtige (og kortvarige) resultater (med div. andre negative følger). :evil:

Og så længe folk vil vælge det nemme quick fix, fremfor at samarbejde med hunden og arbejde MED problemet, fremfor at symptombehandle, så vil hans metoder desværre altid blive brugt.

Det fandens ved det er, at de positive metoder der kan afhjælpe samme problemer som han "arbejder" med, bare tager længere tid og kræver væsentlig mere arbejde af ejeren - Og rigtig mange mennesker ønsker bare den nemme løsning, uanset hvilke omkostninger det har for hunden. :(

 

Og det aller værste er næsten, at mange af de hunde han har med i programmerne slet, slet ikke er så slemme som de ser ud til.

Har set nogle fraklip, som viser hvordan han decideret fremprovokere den voldsomme adfærd og more sig over den, så det giver godt tv. Har set ham sparke - altså rigtig sparke - provokere og tirre hunde indtil de til sidst reagere voldsomt nok, til at det egner sig til tv.

Han stiller bla. de egetkønsagressive hunde op mod andre hunde af samme køn og rykker i linen, sparker og tirre hunden til den til sidst når det røde felt.

 

Mener nogle af videoerne ligger på FB gruppens væg og jeg væmmes ved dem :megaked:

 

Jesus ... jeg bliver heller ikke meget klogere af det blad, jeg har bare ikke taget mig sammen til at opsige det, og nåja, det er jo meget hyggeligt. Og så tænkte jeg, jeg ville sende billeder af Charlie ind til dem, men efter at have set deres syn på gadehunde (i øvrigt HADER jeg det udtryk, de spanske hunde f.eks. er ofte overhovedet ikke gadehunde, de er dumpede familiehunde, som bare virkelig savner et nyt hjem hos mennesker), så tror jeg ikke, jeg vil have ham i overhovedet.

Så jeg opsiger nu. Med et vredt brev - men jeg kan så forstå, at jeg ikke skal regne med, at de gider tage det til efterretning eller bringe andres syn på sagen. Tsk.

 

Og igen ... wow, hvor er han dog nederen. Han kan jo slet ikke lide hunde, han kan bare lide at have nogen at "vinde" over og kanøfle. Uhhh, jeg bliver så ked af det og sur. Jeg har da virkelig levet under en sten, med så lidt som jeg har hørt og set om ham Milan. Måske er det mest fordi jeg kun har den lille pakke tvkanaler, så jeg kan ikke se hans programmer. Victoria S. har jeg set meget mere, men der har jeg også en god ven med kabel-tv, som eeeeeelsker hende :mrgreen:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
No prob :kys:.

Her er links fra millemus - klamt, må man sige :megaked::

 

Hale-teorien:

 

 

CM strangulerer hund:

Cesar Millan "The Dog Whisperer" strangles dog. Training? - YouTube

 

Stødhalsbånd:

http://www.youtube.com/watch?v=qWV9Z...eature=related

 

 

Ville først ikke knytte kommentarer til det, da vi jo ikke er uenige eller noget. Men jeg kan alligevel ikke lade være. Han er jo sadist og dyremishandler!! Den husky ... den ligger sgu da IKKE og slapper af! Den ligger og er kuet af angst, har smerter efter kvælning og er overhovedet ikke afslappet. Han kan jo ikke læse en hund overhovedet. Bare fordi en hund ikke bevæger sig, betyder det sgu da ikke, at den hyggeslapper. Gud nej, jeg får seriøst lyst til at tæve ham og udsætte ham for alle hans egne metoder. Sådan et svin. :evil:

 

Det der med halen er jo grotesk ... han påtvinger hunden noget, som er at fysisk genere hundens naturlige signal. Og så tror han, dens humør ændres til det bedre??!? Wuuuut. Den får det sgu da endnu værre, føler sig endnu mere kuet, usikker, generet. Stakkels dyr.

 

Og stødhalsbånd er jo også bare downright dyrplageri ... det er tydeligt at se på hunden, at den lider, ikke forstår hvad der sker og har det forfærdeligt. Kæft, han skulle fratages lov til nogensinde at komme indenfor 100 meter af en hund. Hvorfor i alverden er der nogen, der har lavet tv med ham?? Og sendt det? Og hyret ham til at arbejde med deres hund??!? Verden er fanme sindssyg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er fuldstændigt grotesk! :(

Stakkels husky...

 

Og den latterlige teori med halen: Bliver vi mennesker så også lallende lykkelige hvis vi sætter kroge i mundvigene, binder elastikker i krogene og derefter sætter dem fast bag ørerne, så mundvigene vender opad? Det må jo være det samme... :hmm:

Smil og vær glad - altid! Smart, ikke?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Ja, det er fuldstændigt grotesk! :(

Stakkels husky...

 

Og den latterlige teori med halen: Bliver vi mennesker så også lallende lykkelige hvis vi sætter kroge i mundvigene, binder elastikker i krogene og derefter sætter dem fast bag ørerne, så mundvigene vender opad? Det må jo være det samme... :hmm:

Smil og vær glad - altid! Smart, ikke?

 

Ja, det er sørme underligt, at det ikke bruges som terapi for folk med depression. :roll::damn:

Det er godt nok symptombehandling ude i det helt ultrasoniske vanvidsspektrum. "Hunden ser ud til at være usikker eller nedtrykt - vi vil nu fysisk tvinge den til at se glad ud, så bliver den det!!" Øh nej, din mega-sinke.

 

Jeg synes, Cesar Milan skulle overtage Steve Irwins job som krokodillejæger ... så kunne han more sig med sine dominansmetoder over for nogen, som giver lidt mere kamp og udfordring, og som ikke så nemt lader sig kvæle eller støde. Og tabte han kampen, så kunne krokoen smutte tilbage i floden inden nogen begyndte at råbe "afliv bæstet!!" :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har hørt fra min frisør at di havet en træner som var så dygtig di havet en hund på hollet som havet en ide om at når ejeren kalte så spænet hunden den anden vej det afhjelpet den super dygtige træner med at sette en en lang kraftig snor i halsbåndet og når den så spænet den forkerte vej så flået man bare vilt i snoren så den veltet om på joren så holte den op med det pjat,

 

alsår det er ufatligt di over hover for lov at undervise når di tilsyneladne ikke har andre verktøjer en hammer og brekjern kom dog ud af stenalleren for fanden da.:stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Enig! Det er så primitivt.

 

Det er slet ikke nødvendigt at træne ved hjælp af smerte og korporlig afstraffelse - der findes så mange (positive) metoder, der virker langt bedre.

Det kræver bare lidt mere tid og tålmodighed...

 

Plus at smerte og korporlig afstraffelse som regel fører til flere adfærdsproblemer - samt at man har en ulykkelig, angst og kuet hund. Hvilket indebærer en risiko for aggressivitet, hvis hunden en dag ikke kan holde til det mere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Cesar Millan får hundetræning til at ligne en brydekamp :(

Og hunden er dømt på forhånd til at tabe hver gang.

 

Og jeg får kvalme og ondt i maven når jeg tænker på, hvor mange der afprøver metoderne hjemme i stuerne på "Lille Fido"...

Mange ser nok stort på, at der i indledningen til hver udsendelse bliver sagt, at man ikke skal afprøve metoderne selv uden professionel vejledning.

Når det nu "virker" for Cesar i TV, virker det helt sikkert også på hr. og fru Petersens lille Basse...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Denne metode får da heeeelt sikkert hunden til at slappe af, få tillid til mennesker og blive glad og harmonisk.:

 

Føj!

 

Okay ... jeg måtte stoppe det klip efter 2 minutter og sidder og tuder nu. Hvad FANDEN er det for noget. Jeg troede, de andre klip var slemme, men det der ... nejnejnejnejnej. Er han aldrig blevet meldt for dyremishandling? Det der, det er jo bevis for vold, overgreb og hvad ved jeg. Han burde virkelig i fængsel og efterfølgende have forbud mod at nærme sig hunde. Jeg forstår det ikke, hvordan kan han have lov til at behandle hunde sådan??!?

 

Han tirrer hunden, som i forvejen er angst og aggressiv, og så slår han ud efter den og tvinger han den ned i underkuet liggeposition og hævder, at den så bliver AFSLAPPET??!? Man kan se på den, hvordan den ligger og pruster og føler sig forpint, presset og ydmyget samtidig med fysisk smerte og ubehag ved mundkurven og indespærrelsen. Det er sgu da kun på grund at mundkurven og linerne, at den ikke har skambidt ham for at han skulle slippe taget og så er løbet sin vej. :megaked:

Seriøst - jeg kan ikke se klippet til ende. Jeg sidder bare med tårestrimer ned af kinderne og har virkelig lyst til at det svin bliver spærret inde med nogle store, grumme voldtægtsforbrydere.

 

Er nødt til at skynde mig at finde et eller andet comedy eller idyllisk tegnefilm eller noget for overhovedet at kunne falde i søvn snart.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Det er så modbydeligt!

Tror idioten virkelig selv på, at hunden slapper af?!

 

Den har bare opgivet at kæmpe, og ligger og stresser og hyperventilerer :(

 

Hvordan kan NOGEN dog synes, at den klovns metoder er helt okay????

 

Ja, det er ufatteligt. Men verden er jo desværre bare fyldt med idioter. Ufatteligt mange mennesker, som behandler dyr pissedårligt. Sådan nogle må jo være fans af ham - posterguy for dyremishandlere. Fy for helvede. Jeg må dog indrømme, at jeg undrer mig mest over, at han ikke er blevet dømt og fængslet for dyremishandling, når beviserne foreligger så tydeligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...