Hop til indhold

Konkurrencer og træning?


Gæst Catharina
 Share

Recommended Posts

Gæst Catharina

Hej alle jer på HF

Vi er en familie der skal have en schæfer han her til foråret. Det glæder vi os rigtig meget til!

Mit spørgsmål handler dog ikke så meget om det J

Jeg er selv en 15 år pige, jeg skal selvfølgelig ikke stå for opdragelsen af den, men jeg vil samtidig rigtig gerne lave noget med den, og have noget som bare er ”vores.” Da jeg i stor stil nyder at tilbringe tid med hunden, og elsker at føle en samhørighed.

Så jeg vil høre om i har nogle god idéer til hvad jeg kan lave med sådan en han hund? Vil rigtig gerne lave noget der kan føre til nogle konkurrencer og sådan. Men vi er ikke interesseret i udstilling.

· Et eller andet sted ville jeg gerne gå til agility med ham, men kan man det med sådan en stor hund? Hvor adræt er den? Vil det være muligt at konkurrere eller vil det ”kun” være hygge?

· Hvad med IPO? Kan jeg som 15-årig pige gå til det med den? Når det ikke er mig (men min stedfar) der vil stå for den første grundlæggende opdragelse?

· Har også overvejet ’dog-dancing’? Da jeg selv har danset siden jeg var 7 år, og tror det kunne være rigtig sjovt J

· Har i ellers nogen gode idéer? Jeg er åbent for praktisk talt alt.

Håber i har nogle gode idéer!

Link til indlæg
Del på andre sites

Syntes det lyder herligt, at du har så stor interesse for at lave noget med jeres kommende hund! Og kast dig bare ud i det. Oftest virker det til, at der ikke er så mange unge, der træner med hund. Men hvis du mangler nogen jævnaldrende at træne med, mener jeg vi har en håndfuld herinde, der er på din alder. Der vil du sikkert kunne få nogle gode input.

 

Prøv at låne bøger som eksempelvis "Hvalpen" af Lone Greva, "Superhunden" af Mary Ray og "Tips og Tricks med din hund" af Susan Wheadon (er lidt i tvivl om titlerne er helt korrekte, men det er forfatterne). De kan give dig en masse gode ideer til, hvad du kan træne med ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi gik til agility med vores sidste schæfer for 15 år siden, og hun elskede det. Bare pas på med at starte for tidligt med hop og spring, som belaster hundens hofter og albuer. Schæferen er meget udsat for HD, så vent indtil den er 15 måneder med belastende spring. Nu er hop og spring ikke en kæmpe del af agility, så der er masser af agility øvelser i kan indlære, mens hunden er hvalp og unghund ;)

Hvis du vil bruge energi på småtricks som ikke bruges til konkurencer, så kig evt. på tab289 brugeren på youtube, han har en god og underholdene (også for hunden) måde at indlære tricks på.

 

Vi snakkede med nogle agility stævne arrangører som fortalte os at for 15 år siden, var det schæferne som dominerede sejr's skamlerne. Men den er meget domineret af Border Collierne disse dage, da de er mindre mere smidige og adrætte, har mange agility folk skiftet til den race.

 

Held og lykke med træningen ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...