Hop til indhold

BARF og GD


Gæst Charlie Brown
 Share

Recommended Posts

Gæst Charlie Brown
Helt enig.

 

Uanset hvad man fodrer med, så kan man aldrig få 100% vished - både pga de forskellige faser i hundens liv, men også de forskellige behov, der jo må være alt efter hvordan hunden optager tingene og i det hele taget fungerer/bliver brugt i det daglige.

 

Jeg er mindre bange for, at vores hunde får for få vitaminer/mineraler, end de skulle blive overdoseret, da det jeg har lært omkring emnet, har vist, at et dyr (nu var det køer og grise, jeg lærte om i sin tid) kan leve et ok, men dog ikke optimalt liv på en underdosering, mens en overdosering decideret er skadelig.

 

Jeg sørger for, at vores hunde får friskt kød, hvor dyrene har levet så naturligt som muligt... altså, at det ikke er noget der er turbofremstillet og som har ligget i en fryser i flere måneder inden udfodring og så sørger jeg for, at hunden får 'det hele dyr'... det lyder jo så fint, men jeg er godt klar over, at 100% vished får jeg aldrig, medmindre jeg vil have taget ugentlige blodprøver på dem og så vidt kommer det aldrig her i huset.

Så længe hundene er friske, har masser af energi, god muskelsætning, ingen sygdomme og ellers ser ud til, at trives - så holder vi os til det vi plejer og så ser vi om 8-10 år, om vi har valgt rigtigt :x:

 

Kan du godt se at tråden handler om GD ????

GD er en forkortelse for en hunderace som kaldes Grand Danois

men spis du bare din trøffel - og velbekomme

 

¨ps... en colli er ret god på en grill

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 57
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

bøvs... er der ikke et forum for den race ???? Hvorfor spammer du egentlig en GD tråd ???

 

nej trunte DU er grov...... hvis du ikke selv kan se det- så fred være med det - bare du skrider ud af min tråd, som faktisk er seriøs

 

læs overskriften igen..... BARF OG GD

 

læs og forstå trunte

 

 

Og med den arrogant tone, og de flabede kommentare du bliver ved at fyre af, regner du så med at folk gider spill ders tid på at svar på din sporgsmål fremover eller hvad ? held og lykke i hvert fald. :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Charlie Brown

Hvis du ikke rigtig kan læse , eller forstå det du læser - så sig til mester, eller snyder du bare og faktisk godt KAN læse , men har bare ikke læst hele tråden ?

 

ps... same- hvad for en køter ?? står der ikke GD i overskriften ????

 

OG ER DET IKKE ET GD FORUM ???????

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Charlie Brown

what ever.... tråden her handlede om GD foder.... har faktisk rimelig spændende info, Poster det i morgen - evt pr PM - så vi slipper for spam. PM mig hvis GD foder har interesse , for man kan tilsyneladende ikke have en debat her - uden spam

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Charlie Brown
Lige et mere...

 

Er det ret almindeligt, at man giver vitamintilskud til råfodrede store hunde/hvalpe?

 

Jeg bruger ikke tilskud overhovedet - heller ikke til hvalpe, da det er min overbevisning, at der er for stor risiko for overdosering, hvis man ellers bruger ordentligt kød/ben/indmad + et par æg af og til, og at forholdet er ordentligt afstemt.

 

Jeg har ikke oplevet, at vores hunde/hvalpe har vokset forkert og deres røntgenbilleder viser også en stærk bygning med sunde hofter, ryg og albuer, men det er jo også en noget mindre race jeg har :-)

 

brug den som optænding.....

måske noge i et forum vedr den race har et bedre råd

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...