Hop til indhold

Kamera/foto tips og tricks


Gæst Valishia
 Share

Recommended Posts

Gæst Valishia

Ja, som titlen siger :blink: Jeg kunne ikke finde sådan en overordnet tråd omkring dette, altså råd, tips og tricks. Så nu starter jeg altså lige en tråd. Og lægger gerne ud med et tip til billeder i bevægelse: Ønsker man at "fryse" motivet er det en god ide at have et kamera, hvor man kan stille lukketiden (den tid kameraet er om at lukke lys ind og tage billedet) til 1/250 eller derovre. Har man solskin så kan man sagtens gå højere og få nogle enormt gode billeder

:klap: Har man det sædvanlige danske vejr, så er 1/250 det bedste. IMG_3721.jpgog så var der lige eksemplet :banan:lukketid 1/250 samt iso på 800, derfor en tand kornet. Men det lysner også lidt i skumring. Hvis det skal være knapt så kornet er det iso 400 og så en omgang i et billedredigeringsprogram som gimp :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Valishia

Så vågnede vi lige til lidt sne på vejene :slem: så op og ned for at hente kamera og vælge objektiv og ud at gå tur :cool:

Jeg er ejer af et brugt Canon EOS 450D - spejlrefleks og har 2 objektiver. Et til ting der foregår tæt på eller til sådan landskabsbilleder samt et til ting på afstand, hor jeg ønsker at zoome ind. I dag nøjes vi med det første. :-D

Jeg lavede lidt forsøg og her kan man tydeligt se forskellen på lukketiden, når det er hund i bevægelse:

Her er lukketiden 1/250 på begge billeder. Dette vil sige, at noget bevægelighed kan jeg fryse, men lige den hurtige bevægelse, hvor Hope ryster sig, fryser den ikke helt, hvilket giver lidt et sjovt billede :lol:

IMG_3859.jpg

Her fryser jeg hende mens hun hygger sig med sneen i græsset, det er samme lukketid, men bevægelsen er knapt så hurtig og derfor kan jeg "fryse" bevægelsen.

IMG_3899.jpg

Det skal siges, at når jeg tager billeder af Hope, så bruger jeg kontinuerlig optagelse, det vil sige, at mit kamera tager 3,8 billeder i sekundet. Så man kan nå at få de der rimeligt underholdende positioner, som eks. herover :lol: Det har stor betydning for mig, da jeg så får mange billeder at vælge et pletskud ud fra :blink:

IMG_3897.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Gæst Valishia
Tog lige et billede af Sille, da jeg lige havde fået kameraet hjem fra rep...

På det første hoppede hun op i linsen, hehe :lun:

 

Hvorfor har du sådan en stor snude... Det er for at jeg bedre kan snuffe dig :-D

 

[ATTACH=CONFIG]75977[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]75978[/ATTACH]

Ih det sidste billede er bare flot i lys og det hele :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...