Hop til indhold

Pludselig blegner alle vores små debatter her!!!!!


Gæst Capone
 Share

Recommended Posts

Du har ikke nøde at være medlem for at se siden...

Jeg undskylder min manglende viden om bande ord ;)

 

Jo, du er nød til at være logget ind, for at kunne se andet end et billede af en mand med en hund og noget udenlandsk tekst...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo, du er nød til at være logget ind, for at kunne se andet end et billede af en mand med en hund og noget udenlandsk tekst...

 

Nåå du mener Logget ind på face, ja det er rigtigt naturligvis.

Jeg troede du mente medlem af gruppen, da du skrev "medlem"

Link til indlæg
Del på andre sites

[TABLE=class: uiGrid fbPhotosGrid]

[TR]

[TD=class: vTop hLeft pbm prm]Vægbilleder1.610 billeder

 

 

[/TD]

[TD=class: vTop hLeft pbm prm]Operation Sterilization 01.11.201110 billeder

 

 

[/TD]

[TD=class: vTop hLeft pbm prm]Kastration5 billeder

 

 

[/TD]

[TD=class: vTop hLeft pbm lastChild]Freunde aus Deutschland+51 billeder

 

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: vTop hLeft pbm prm]repair houses for dogs15 billeder

 

 

[/TD]

[TD=class: vTop hLeft pbm prm]warm regards Johanna Dorotа and family18 billeder

 

 

[/TD]

[TD=class: vTop hLeft pbm prm]Behandlung von Hunden97 billeder

 

 

[/TD]

[TD=class: vTop hLeft pbm lastChild]Gäste aus Finnland59 billeder

 

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: vTop hLeft pbm prm]Zaun in einem schlechten Zustand ...17 billeder

 

 

[/TD]

[TD=class: vTop hLeft pbm prm]16.1233 billeder

 

 

[/TD]

[TD=class: vTop hLeft pbm prm]Unsere geliebten Katzen20 billeder

 

 

[/TD]

[TD=class: vTop hLeft pbm lastChild]Ich bekomme ein Haus für Hunde31 billeder

 

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: vTop hLeft pbm prm]Glücklich Geschichte14 billeder

 

 

[/TD]

[TD=class: vTop hLeft pbm prm]Ofen4 billeder

 

 

[/TD]

[TD=class: vTop hLeft pbm prm]Brunnen14 billeder

 

 

[/TD]

[TD=class: vTop hLeft pbm lastChild]Autoreparaturen18 billeder

 

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: vTop hLeft prm]Besucher aus Estland.11 billeder

 

 

[/TD]

[TD=class: vTop hLeft prm]Mein Auto24 billeder

 

 

[/TD]

[TD=class: vTop hLeft prm]Profilbilleder2 billeder

 

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

Med det antal billeder med lige så mange historier om denne mand og hans liv med alle hundene, er det svært at kopier ind her

 

Hvis jeg lægger alle mine billeder af mine udlandsture, mine autoreperationer, mine biler, mine venner, mine småbyggerier, hunde jeg har "foreviget" på fotos osv ind i albums, bliver jeg så også en helt? Der er med sikkerhed flere billeder end dét der.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis jeg lægger alle mine billeder af mine udlandsture, mine autoreperationer, mine biler, mine venner, mine småbyggerier, hunde jeg har "foreviget" på fotos osv ind i albums, bliver jeg så også en helt? Der er med sikkerhed flere billeder end dét der.

 

Og, hvad vil du sige med dette ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skriver :Oprindeligt postet af Ascha viewpost-right.png Jeg kan sgu ikke se hvad der er så specielt ved ham. Han står med en hund på armen, og al tekst er på serbokroatisk, græsk eller et eller andet

 

Fair nok du ikke kan læse det

Men hvordan skulle jeg kunne vide det?

Så istedet for at bande og lyde nedladende over ham, kunne du ha nøjes med at skrive at du ikke kan åbne linket og derfor ikke kan se hvad jeg mener og hvad han laver.

Da jeg skrev at al tekst stod på et sprog jeg skulle gætte mig til hvad var, troede jeg at du godt kunne fange at jeg ikke kunne læse hvad der stod.

 

Egentlig prøvede jeg bare at være lidt morsom, da det virkede lidt sjovt at et link man overhovedet ikke havde en idè om hvad indeholdt, viste sig at være et enkelt billede, samt noget tekst man ikke kunne læse. Det er da ikke nemt at blive begejstret over.

 

Det er jo en debat side og det er ikke alt man har nøde at svare på hvis man ikke kan....

 

Omvendt er det almindelig kotyme at man gør TS opmærksom på at deres link ikke virker.

 

Og så tror jeg ikke vi behøver diskutere det her mere, vi er gået forbi hinanden. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes ikke der er nogen grund til at forklejne den pågældende russers indsats, selv om vi ikke kan læse om ham. Synes det er ok at Capone beundrer ham, det skal hun da have lov til. Hvis linket ikke havde været til en facebook side på russisk havde responsen sikkert været mere positiv.

 

Men pointen synes jeg er god: Lad være med at linke til sider, der kræver medlemskab for at man kan se indholdet. Kopier teksten i stedet for, og sæt et link under, så man ved hvor det kommer fra.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og, hvad vil du sige med dette ?

 

Du bruger jo selv antallet af hans billeder som argument for at han er fantastisk eller hvad han nu er.

 

 

Jeg må nu indrømme at jeg ikke helt kan se det fantastiske ved ham, i forhold til så mange andre.

 

Hmm, ja har du set billederne, tror jeg ikke du har, så ville du vide at det handler om han har taget rigtig mange hjemløse hunde til sig, står i sit hus og laver mad til dem, lever selv s¨å langt under hvad der er et menneske værdigt, kig på hans hus, hvor mange mennesker ville gøre dette tror du.......

 

 

Ok du ser ikke det fantastiske ved ham, din mening, hvo rmange andre tror du gør dette som han gør, siden du siger " I forhold til så mange andre"

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Michelle w
Hmm, ja har du set billederne, tror jeg ikke du har, så ville du vide at det handler om han har taget rigtig mange hjemløse hunde til sig, står i sit hus og laver mad til dem, lever selv s¨å langt under hvad der er et menneske værdigt, kig på hans hus, hvor mange mennesker ville gøre dette tror du.......

 

 

Ok du ser ikke det fantastiske ved ham, din mening, hvo rmange andre tror du gør dette som han gør, siden du siger " I forhold til så mange andre"

 

Men er det i virkeligheden så fantastisk at leve med et KÆMPE antal hunde som man reelt ikke har ressourcerne til at tage sig ordentligt af?

 

Jeg tager hatten af for mange af de mennesker der virkelig ønsker at gøre en forskel, og jeg tror så absolut intentionerne er gode hos ham her -men måden det gøres på er ikke noget jeg falder på halen over (udfra billederne).

Og helt ærligt, så står der SÅ lidt om hvad han reelt gør, og hvad han prøver at gøre at jeg har meget svært ved at se at lige DET HER er noget man skal være voldsomt imponeret over.

 

Jeg synes det er fremragende at han får neutraliseret et stort antal hunde -uønskede gadehunde er der jo mere end rigeligt af. Det er osse super at han giver dem mad så de ikke går rundt og sulter.

-men hvad gør han reelt udover det? Måske jeg bare ikke har kigget grundigt nok, men får de reelt et godt liv, eller var det bedre at droppe neutraliseringen, og bruge pengene på aflivning istedet?

 

Ja det lyder måske hårdt, men som skrevet tidl, så mener jeg ikke man skal redde alt. Og da slet ikke hvis ikke man har midlerne til at gøre det ordentligt (altså ikke bare sørge for overlevelse men osse et værdigt liv -noget f.eks. den lamme hund ikke har).

Link til indlæg
Del på andre sites

Og, hvad vil du sige med dette ?

 

Jeg synes ikke der er nogen grund til at forklejne den pågældende russers indsats, selv om vi ikke kan læse om ham. Synes det er ok at Capone beundrer ham, det skal hun da have lov til. Hvis linket ikke havde været til en facebook side på russisk havde responsen sikkert været mere positiv.

 

Men pointen synes jeg er god: Lad være med at linke til sider, der kræver medlemskab for at man kan se indholdet. Kopier teksten i stedet for, og sæt et link under, så man ved hvor det kommer fra.

 

Derfor fandt jeg også hurtigt et link hvor alt står på engelsk og tysk og den kræver intet log in eller andet

Så det store problem for de der ikke er på face blev hurtigt ordnet, ik ;)

 

 

Han er fra Letland

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Synes det er en lidt ærgerlig drejning debatten har taget.

 

Jeg er enig med jer der synes at visse hunde ikke burde leve videre og der er nogle mangler i hans hundehold.

Jeg er enig i, at det er lidt ærgerligt man ikke klart kunne se hvad han var for en gut og hvad for et stykke arbejde han laver ud fra første indlæg.

 

Jeg er også bare ærgerlig over, at folk ikke bare stiller spørgsmålet: "Jeg er ikke på facebook og kan ikke se hvad der gør ham speciel - Vil du ikke forklare og vise mig det?"

 

Har svært ved at se, at man kan forklejne en mand som vier hele hans liv til at hjælpe hunde og selv lever under forhold vi ikke ville, for at kunne hjælpe hundene.

At jeg så ikke nødvendigvis synes alle hans valg er de bedste for hundene er en anden sag - Syge hunde bør aflives, hvis de ikke kan helbredes.

Man skal ikke tage flere hunde end man kan fodre, give kærlighed og husly.

 

Når det så kommer til stykket.... Kan vi tillade os at dømme?

Hvordan er forholdene generelt i landet? Hvad er alternativet for hundene? Hvordan er folks moral/etik omkring hunde i det land?

Jeg ved det ikke og jeg må trods alt tage hatten af for en mand som vier hans liv til at prøve at hjælpe ud fra de midler han har til rådighed og som selv har valgt at leve under kummerlige forhold for at kunne give hundene mad, vand og dyrlægehjælp.

 

Ja, jeg synes det er skrækkelige forhold både ham og hundene lever under og nogle af hans valg stemmer ikke overens med mine værdier. Men hans kærlighed og engagement tager jeg alligevel hatten af for.

Jeg er i hvertfald ikke så dedikeret at jeg åbner mit hjem, bruger alle mine penge, dropper mit arbejde og dedikere hele mit liv til hunde - Og med en indtægt der afhænger af andres velvilje og hvad jeg lige kan tjene til dagen og vejen.

Jeg tager hatten af for alle de mennesker der findes, som gør det og beundre dem deres overskud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men er det i virkeligheden så fantastisk at leve med et KÆMPE antal hunde som man reelt ikke har ressourcerne til at tage sig ordentligt af?

 

Jeg tager hatten af for mange af de mennesker der virkelig ønsker at gøre en forskel, og jeg tror så absolut intentionerne er gode hos ham her -men måden det gøres på er ikke noget jeg falder på halen over (udfra billederne).

Og helt ærligt, så står der SÅ lidt om hvad han reelt gør, og hvad han prøver at gøre at jeg har meget svært ved at se at lige DET HER er noget man skal være voldsomt imponeret over.

 

Jeg synes det er fremragende at han får neutraliseret et stort antal hunde -uønskede gadehunde er der jo mere end rigeligt af. Det er osse super at han giver dem mad så de ikke går rundt og sulter.

-men hvad gør han reelt udover det? Måske jeg bare ikke har kigget grundigt nok, men får de reelt et godt liv, eller var det bedre at droppe neutraliseringen, og bruge pengene på aflivning istedet?

 

Ja det lyder måske hårdt, men som skrevet tidl, så mener jeg ikke man skal redde alt. Og da slet ikke hvis ikke man har midlerne til at gøre det ordentligt (altså ikke bare sørge for overlevelse men osse et værdigt liv -noget f.eks. den lamme hund ikke har).

 

Du har ret, ikke alle hunde burde reddes, men den med aflivning af ellers gode hunde kan jeg ikke være med til at bekræfte.

 

Jeg tror de hunde der er kommet til ham, er glade for at være der, hvis man ser på de alternativer de ellers har. Der er jo så meget snak om gadehunde i øjeblikket, hvor de bliver nedslagtet på ganske forfærdelige måder, jeg nægter simpelthen at se de videoer der er taget af det, også dem hvor hundene ligger og er døde af sult mm.

 

Det er en af de grunde til at jeg ser denne mand som noget specielt, og ville ønske at han kunne få meget mere hjælp, så han var meget mere i stand til at give den et godt liv imens de er hos ham.

Indtil de kan få deres egen familie:ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Michelle w
Du har ret, ikke alle hunde burde reddes, men den med aflivning af ellers gode hunde kan jeg ikke være med til at bekræfte.

 

Jeg tror de hunde der er kommet til ham, er glade for at være der, hvis man ser på de alternativer de ellers har. Der er jo så meget snak om gadehunde i øjeblikket, hvor de bliver nedslagtet på ganske forfærdelige måder, jeg nægter simpelthen at se de videoer der er taget af det, også dem hvor hundene ligger og er døde af sult mm.

 

Det er en af de grunde til at jeg ser denne mand som noget specielt, og ville ønske at han kunne få meget mere hjælp, så han var meget mere i stand til at give den et godt liv imens de er hos ham.

Indtil de kan få deres egen familie:ae:

 

nu snakker jeg jo alts ikke om at nedslagte hele banden på mere eller mindre grusom vis, men om aflivning.

 

Og jeg siger heller ikke at man skal aflive hver og en, men spørger hvad deres fremtidsudsigter reelt er -jeg har ikke kunnet se hvad det er han gør, udover at fodre og neutralisere, så jeg spørger hvad det er han gør, og om hundene rent faktisk får et godt liv, eller bare overlever. Hvis det er det sidste der er tilfældet, synes jeg aflivning ville være mere humant

Link til indlæg
Del på andre sites

Du har ret, ikke alle hunde burde reddes, men den med aflivning af ellers gode hunde kan jeg ikke være med til at bekræfte.

 

Jeg tror de hunde der er kommet til ham, er glade for at være der, hvis man ser på de alternativer de ellers har. Der er jo så meget snak om gadehunde i øjeblikket, hvor de bliver nedslagtet på ganske forfærdelige måder, jeg nægter simpelthen at se de videoer der er taget af det, også dem hvor hundene ligger og er døde af sult mm.

 

Det er en af de grunde til at jeg ser denne mand som noget specielt, og ville ønske at han kunne få meget mere hjælp, så han var meget mere i stand til at give den et godt liv imens de er hos ham.

Indtil de kan få deres egen familie:ae:

 

nu snakker jeg jo alts ikke om at nedslagte hele banden på mere eller mindre grusom vis, men om aflivning.

 

Og jeg siger heller ikke at man skal aflive hver og en, men spørger hvad deres fremtidsudsigter reelt er -jeg har ikke kunnet se hvad det er han gør, udover at fodre og neutralisere, så jeg spørger hvad det er han gør, og om hundene rent faktisk får et godt liv, eller bare overlever. Hvis det er det sidste der er tilfældet, synes jeg aflivning ville være mere humant

 

Nej, det er jeg klar over du ikke mente :blink: men hvis det er alternativet til det liv de har nu er det nok at foretrække Jeg tror heller ikke at han finder nye hjem til alle de hunde han sørger for, og jeg ved heller ikke hvor mange af dem han afliver, det står der vist ikke noget om nogen steder ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Michelle w
Nej, det er jeg klar over du ikke mente :blink: men hvis det er alternativet til det liv de har nu er det nok at foretrække Jeg tror heller ikke at han finder nye hjem til alle de hunde han sørger for, og jeg ved heller ikke hvor mange af dem han afliver, det står der vist ikke noget om nogen steder ?

 

Nej det gør der nemlig ikke, og det er lidt det der er min pointe. Udover en HELT masse billeder af hunde han bor med, og tal på hvor mange han har neutraliseret (og hvor mange der mangler) står der faktisk ikke rigtigt noget om hvad det er han gør. Og derfor er det osse meget svært for mig at være vildt imponeret eller at synes det er fantastisk.

Jeg har al mulig respekt for folk der gør en stor indsats for at hjælpe dyr. Altså folk der rent faktisk HJÆLPER... og det ved jeg ikke om ham her gør (udover at give mad så de ikke sulter, og et tag over hovedet så de ikke fryser). Der findes MANGE der mener de hjælper -men ikke alle handler faktisk i dyrets bedste interesse

 

Jeg nævner ingen navne, men kender til en dyreorg. (som jeg faktisk ikke ved om stadig eksisterer) som osse selv virkeligt troede på at de hjalp og gjorde en forskel for dyrene.

Og de fik da osse nogen dyr ud af nogen rigtig triste forhold. MEN hundene kom jo mere eller mindre fra asken og i ilden, for skønt de nu fik mad, vand, tag over hovedet osv, så var de havnet i hænderne på nogen folk uden viden og erfaring til faktisk at HJÆLPE dem, og ikke bare holde dem i live.

Jeg er ikke i tvivl om at intentionerne var gode, og viljen til at gøre en forskel var til stede. Men det nytter bare ikke hvis ikke man kan følge op med viden, evner, ressourcer osv.

 

Jeg kan ikke sige en masse skidt om ham her, men altså heller ikke en masse godt for udover billeder af en frygteligt masse hunde, og en mand der deler hjem med dem, er der jo ikke rigtigt noget info om "projektet"

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej det gør der nemlig ikke, og det er lidt det der er min pointe. Udover en HELT masse billeder af hunde han bor med, og tal på hvor mange han har neutraliseret (og hvor mange der mangler) står der faktisk ikke rigtigt noget om hvad det er han gør. Og derfor er det osse meget svært for mig at være vildt imponeret eller at synes det er fantastisk.

Jeg har al mulig respekt for folk der gør en stor indsats for at hjælpe dyr. Altså folk der rent faktisk HJÆLPER... og det ved jeg ikke om ham her gør (udover at give mad så de ikke sulter, og et tag over hovedet så de ikke fryser). Der findes MANGE der mener de hjælper -men ikke alle handler faktisk i dyrets bedste interesse

 

Jeg nævner ingen navne, men kender til en dyreorg. (som jeg faktisk ikke ved om stadig eksisterer) som osse selv virkeligt troede på at de hjalp og gjorde en forskel for dyrene.

Og de fik da osse nogen dyr ud af nogen rigtig triste forhold. MEN hundene kom jo mere eller mindre fra asken og i ilden, for skønt de nu fik mad, vand, tag over hovedet osv, så var de havnet i hænderne på nogen folk uden viden og erfaring til faktisk at HJÆLPE dem, og ikke bare holde dem i live.

Jeg er ikke i tvivl om at intentionerne var gode, og viljen til at gøre en forskel var til stede. Men det nytter bare ikke hvis ikke man kan følge op med viden, evner, ressourcer osv.

 

Jeg kan ikke sige en masse skidt om ham her, men altså heller ikke en masse godt for udover billeder af en frygteligt masse hunde, og en mand der deler hjem med dem, er der jo ikke rigtigt noget info om "projektet"

 

Jeg vil så vende den om og sige

Hvad er hundens interesse ud over flok instinkt, overlevelses instinkt, videreføre arten.

Hvad kan manden lave af projekter ud over at opfylde dette?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil så vende den om og sige

Hvad er hundens interesse ud over flok instinkt, overlevelses instinkt, videreføre arten.

Hvad kan manden lave af projekter ud over at opfylde dette?

 

Så er der da ikke rigtig behov for ham, ér der? FOr dét der klarer hunde over hele verden ganske fint selv... Kummerligt, måske. Men de har ikke behov for mennesket for at opfylde dé ting.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er der da ikke rigtig behov for ham, ér der? FOr dét der klarer hunde over hele verden ganske fint selv... Kummerligt, måske. Men de har ikke behov for mennesket for at opfylde dé ting.

 

Nej, det er der ikke......

Udover han giver dem ly og neutraliserer dem, for at nedbringe det store antal hunde der er i overskud, og prøver at finde folk der vil tage sig af dem, så de kan komme ind i den verden vi gerne vil have dem i.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...